Oorspronkelijk geplaatst door Garf
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Invoering rijbewijs met punten.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIn het regeerakkoord staat nu uiteindelijk dat er onderzocht zal worden of het puntenrijbewijs er komt.
Vermoed van niet want kost wel wat.
om dan vast te stellen dat ze nog met windosw XP werken :o
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk BerichtenGeldt er niet het principe dat als je x dagen in België woont en werkt, dat je voertuig hier inschreven moet zijn? Principe is toch niet helemaal legaal...Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenDaar bestaan uitzonderingen op, bijvoorbeeld in het geval van een buitenlandse werkgever:
2° het voertuig dat een natuurlijke persoon gebruikt in de uitoefening van zijn beroep en in bijkomende orde voor privé-doeleinden, en dat door een buitenlandse werkgever of opdrachtgever aan deze persoon wordt ter beschikking gesteld; een kopie van de arbeidsovereenkomst of opdracht dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, evenals een door de buitenlandse werkgever of opdrachtgever opgesteld document waaruit blijkt dat laatstgenoemde het voertuig heeft ter beschikking gesteld van die persoon;
Bovendien hoe regel je dit fiscaal indien je Belgische vennootschap in België het voertuig aankoopt (in geval van een firmawagen dus)? Wordt dit dan verkocht aan de Letse firma? Waar haalt die zijn inkomsten om die over te kopen? Wat met VAA, BIV etc? Lijkt me toch minder evident dan de video laat blijken...
Wat bij het veranderen van voertuig? Weer 5000 EUR dan?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
zo'n aanval man
ik was gewoon bezig over feit dat je van nadeel Pools PUNTENrijbewijs niet veel moet aantrekken als je daar niet rijdt
had al gezegd dat ik het zelf niet zou overwegen
(ja zelf als het volledig legaal zou zijn)
maar mensen die naar alternatieven zoeken kan ik wel verstaan ja,
rijbewijs met punten? creëert volgens mij vooral veel stress...
3 maanden rijbewijs kwijt om een paar keer te snel te rijden? als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk te behouden...
CC vind ik echt niet handig als er veel verkeer is, zou zelf kunnen dat het gevaarlijker is,
als ze minder files willen moeten ze max.snelheid verlagen (al dan niet tijdens piekuren)
Ik stel allen vast dat het veel gemakkelijker is om je aan te passen in het verkeer dan via omwegen naar oplossingen te zoeken om je eigen (niet op jou persoonlijk bedoelt) ding te kunnen doen.
Zo moeilijk is autorijden nu ook weer niet, maar het wordt dikwijls moeilijk gemaakt door anderen.
Met dat laatste ben ik akkoord. Als het maar variabel gebeurt.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOf je maakt daar een verhuur bedrijfje en je verhuurt je auto elke 6 maand aan u zelf.
Buitenlands bedrijf oprichten kost ook geld en brengt een pak vaste kosten met zich mee en ook veel praktische en administratieve beslommeringen.
Maar het grootste zwakke punt van die constructies vond ik de rechtsonzekerheid. Er moet maar ergens een wet veranderen in je nadeel en je bent gesjareld.
Comment
-
Daarin heb je gelijk, het sop is de kolen meestal niet waard.
De meest eenvoudige en goedkope oplossing is om zich gewoon zoveel als mogelijk aan de regels houden maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je veel op de baan bentMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenja, een databank opstellen voor de overheid is niet evident, eerst 20 consultants (extern natuurlij) daarna 245 vergaderingen ...
om dan vast te stellen dat ze nog met windosw XP werken :o
Comment
-
Zoals andere al hebben aangehaald is het inhouden van het rijbewijs alleen geen oplossing. Een mooi voorbeeld:
Oorspronkelijk geplaatst door hlnEen veertiger uit Sint-Pieters-Leeuw is door de politierechter in Halle veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf en een boete van 20.400 euro nadat hij de voorbije jaren de veroordelingen opstapelde. T. verscheen de voorbije jaren liefst 70 keer voor de rechter en heeft een strafregister van tien bladzijden. In totaal kreeg hij al zeventig maanden gevangenisstraf maar die werden nog nooit uitgevoerd. De politierechter kan er niet om lachen.
Deze keer moest T. zich verantwoorden nadat hij door de politie was tegengehouden met een motorfiets die niet verzekerd was. Bovendien had hij 1,8 promille alcohol in het bloed. De man vroeg de rechter om een nieuwe kans, maar die was niet onder de indruk. "U bent een crimineel in het verkeer", sprak de politierechter. "Ik kan moeilijk milder zijn dan mijn voorgangers."
Behalve de gevangenisstraf en de geldboete kreeg de man opnieuw een levenslang rijverbod. Binnenkort zal hij nog voor de strafuitvoeringsrechtbank moeten verschijnen waar hij te horen zal krijgen hoeveel gevangenisstraf hij zal moeten uitzitten.
"Wat heeft het eigenlijk nog voor zin om straffen uit te spreken, terwijl ze amper worden uitgevoerd?", zei politierechter Dina Van Laethem in Halle na afloop van de zitting. "Natuurlijk is dit zéér frustrerend. Die man zegt dat hij amper een paar maanden in de gevangenis heeft doorgebracht. Geen wonder dat hij en andere beklaagden de indruk krijgen dat in België straffeloosheid heerst."
Op de vraag hoe het komt dat T. van al zijn opgelegde celstraffen amper vier maanden effectief in de cel doorbracht, had zowel de politierechter als de aanklager geen sluitend antwoord. Automobilistenvereniging Touring pleit er alvast voor om voortaan bij elk levenslang rijverbod de wagen in beslag te nemen.
Het lijstje met eerdere overtredingen is alvast indrukwekkend:
drie keer levenslang rijverbod
zeventien keer betrapt tijdens rijverbod
zeven keer betrapt zonder verzekering
zeventig keer veroordeeld door verschillende rechtbanken
zeventig maanden effectief voor eerdere overtredingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas waar, voor een hoop mensen is er nix doeltreffend
maar de normale mens zal zich willens nillens meer schikken naar de regelsEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenAuto afpakken, in den bak steken of een chip in hunne kop plaatsen. Als ze een auto aanraken krijgen ze een helse pijn of om het humaner te houden, vallen ze flauw.Ik kijk waarschijnlijk teveel Sci-fi.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenAuto afpakken, in den bak steken of een chip in hunne kop plaatsen. Als ze een auto aanraken krijgen ze een helse pijn of om het humaner te houden, vallen ze flauw.Ik kijk waarschijnlijk teveel Sci-fi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenZe rijden meestal niet met hun auto of rijden met barrels van 500 euro. Als je ze nu nog een jaar effectief de bak insteekt dan doen ze nadien gewoon verder. Dat is pathologisch.
Daarom da ne chip nog niet zo slecht idee is.
Comment
-
das een gewoonte, beetje discipline voor jezelf, en...klaar
Waarom gaat ge er van uit dat het zo vanzelfsprekend is?
Iedereen zaagt hier maar over cruise control, etc. Ik heb nog maar 1 keer een boete gehad op de autostrade, en dat was 123 per uur na correctie.
De boetes die ik rij zijn van als het bvb van zone 50 naar en totaal onleesbaar zone 30 verkeersbord gaat, of wanneer daar een of andere boerekinkel aannemersbedrijf een bord neerzet.
De boetes die ik rij zijn bijna nooit meer dan 50 euro.
Toch zou ik na 2 jaar mijn rijbewijs moeten afgeven omdat ik zoveel kilometers doe.
Dus: de pot op met hun zever.
Comment
-
Zoals andere al hebben aangehaald is het inhouden van het rijbewijs alleen geen oplossing. Een mooi voorbeeld:
Die auto rijdt even goed zonder papiertjes, en mensen die niks te verliezen hebben trekken zich niets aan van die boetes. Zij hebben niks, dus ge kunt hen ook niks afpakken.
Die boete zal nooit ge-ind worden, want die persoon zit wss al onder het minimum leefloon.
Dus nogmaals ... hier treffen ze enkel mensen mee die met alles in orde zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenDus nogmaals ... hier treffen ze enkel mensen mee die met alles in orde zijn.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment