Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het leuke van een autobak is het besef dat de auto...alléén door je voet...net zo goed rijdt als dat vroeger je hand en je tweede been voor moesten werken

en het leren perfectioneren van je voet en je autobak mikken in de vitesse die je wil geeft ook voldoening

Comment

• Wat mij stoort aan de DSG7 is dat die na het afremmen tot pakweg 15km/u in 3e staat, waardoor hij veel te traag oppikt om opnieuw te versnellen. Of je geeft net iets teveel gas, de bak aarzelt en schakelt dan toch naar 2e. Dat ding staat gewoon veel te hard op zuinigheid afgesteld. En parkeren doe ik ook liever met een manuele. Maar 90% van de tijd geniet ik wel van de automaat.

Comment

• das idd het enige probleem met een dsg

Comment

• Zou naar het schijnt ook op te lossen zijn met een herprogrammatie. Kan je het schakel patroon naar wens aanpassen. Dat zetten ze op de sportstand, zodoende uw D programma hetzelfde blijft.
          Is natuurlijk kostelijk, zo rond de 500euro..

Comment

• Stelt het probleem zich ook met 'Driver Profile Selection'? Daar kan je toch de versnellingsbakeigenschappen mee wijzigen?
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Dat heb ik niet.. mss bij de audi?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                het leuke van een autobak is het besef dat de auto...alléén door je voet...net zo goed rijdt als dat vroeger je hand en je tweede been voor moesten werken

en het leren perfectioneren van je voet en je autobak mikken in de vitesse die je wil geeft ook voldoening
                Ik merk dat velen nog niet weten hoe een adaptieve automaat werkt.
                En ben er da ook van overtuigd dat las je iedereen eens met een hedendaagse automaat laat rijden, er direct een pak meer automaten verkocht worden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• maar dat was vroeger ook al zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Voor mij is autorijden meer dan om de haverklap die koppeling in te duwen en in die pot te roeren. Je moet eens tellen hoeveel keer je dat ding indrukt weg van de snelweg.

Ik heb zelf nooit echt goed de manuele overgang van eerste naar tweede versnelling onder de knie gekregen in een BMW. Altijd een klein schokje. Ik haatte dat.

Je verhaal over het sportief schakelen past eerder bij een dikke sportieve benzine en niet zozeer bij een 2 liter diesel. Allez, mijn mening hé
                    Clutch delay valve zorgt voor dat schokje.

Ik kan ondertussen wel van 1e naar 2e schakelen zonder dat schokje, vraag me wel niet hoe ik het fix, het is iets onbewust.

Comment

• ik heb momenteel een 159 1.9 Q-tronic Aisin TF-80SC (zelfde bak als in volvo-citroen-saab en vele andere merken) en lancia voyager 2.8crd (Chrysler 62TE)

De Aisin remt op de motor en zet zichzelf in neutraal aan de lichten

vroeger nog een range rover 2.5td (bmw) met automaat gehad ZF 4HP22

ik vind het zalig rijden...mijn vrouw had eerst een manuele 159 en nu de automaat (na een perte totale) met zelfde motorisatie en wil niets anders meer,enkel het verbruik valt tegen +- 1l meer verbruik.

ik heb ook vrij veel ervaring (kms gereden) gehad met een
                      Bmw 520d E60 automaat
                      Porsche 911 997 3.8 4s 355pk automaat
                      Mercedes a klasse automaat

en eerlijk voel ik qua schakelen niet echt verschillen tussen deze klassieke automaten
                      Last edited by ; 03/04/2015, 22:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten

Ik kan ondertussen wel van 1e naar 2e schakelen zonder dat schokje, vraag me wel niet hoe ik het fix, het is iets onbewust.
                        Klopt. Gewoon heel traag schakelen en niet al te sportief/snel willen schakelen.

De mijne gaat er een van de weken tussen uit.
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Klopt. Gewoon heel traag schakelen en niet al te sportief/snel willen schakelen.

De mijne gaat er een van de weken tussen uit.
                          Dus het lag niet aan mijn skills als sublieme chauffeur maar gewoon aan de auto zelf?

Wat een geruststelling! Na jaren valt die onzekerheid van m'n schouders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Dus het lag niet aan mijn skills als sublieme chauffeur maar gewoon aan de auto zelf?

Wat een geruststelling! Na jaren valt die onzekerheid van m'n schouders.
                            Idd, gwn de auto zelf.

Voel je bij bmw eigenlijk nog die lichte overgang tussen 2 versnellingen of doet die dat in één lijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                              Idd, gwn de auto zelf.

Voel je bij bmw eigenlijk nog die lichte overgang tussen 2 versnellingen of doet die dat in één lijn?
                              Bedoel je bij de automaat? Als hij koud heeft wel een beetje soms. Warm amper of niet. In sport zeker in sport+ voel je hem wel schakelen. Sportief zeker?

Comment

• Al 14 jaar automaat en nog geen seconde spijt van gehad. Wat een ellende zeg, in die pot roeren en je linker been in conditie houden om het wat te laten vooruit gaan.
                                Je weet niet wat je mist als je een goede automaat hebt. Een verademing en veel tijd na het nerveuze gedoe van MT.
                                Jammer genoeg ontdek en apprecieer je dat maar eerst als je met een (goede)AT hebt gereden. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Een paar keer met een BMW3 8 traps gereden.Oftewel rijdt je gewoon,je voelt hem niet,je weet niet welke vitesse hij staat.
                                  Oftewel trap je eens op het gas(testen).Maar daar zijn dan die 170 paarden die vrijkomen.Ik heb bang dat zo'n auto vele boetes verzamelt.
                                  Minder vind ik het motor uit/aan systeem bij stoppen.
                                  Last edited by wielscheel; 05/04/2015, 12:03.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                    Een paar keer met een BMW3 8 traps gereden.Oftewel rijdt je gewoon,je voelt hem niet,je weet niet welke vitesse hij staat.
                                    Oftewel trap je eens op het gas(testen).Maar daar zijn dan die 170 paarden die vrijkomen.Ik heb bang dat zo'n auto vele boetes verzamelt.
                                    Minder vind ik het motor uit/aan systeem bij stoppen.
                                    Die auto start/stop kan je bij vertrek gewoon uitschakelen of laten herprogrammeren dat hij de laatste setting (= uit) onthoudt.

Comment

• ik zit met nogal een fetish voor verbruik

vind die ss heerlijk, eindelijk gaat je verbruik in de file of in de stad niet naar boven (bijna), je kan toch ook niet zeggen dat het ergens tegenwerkt...nog alvorens de rem los is gelaten draait de motor aleer

Comment

• Omdat ik er totaal geen ervaring mee heb...

Hoe gedraagt een automaat zich bij steile hellingen/ afdalingen?
                                        Blijft die dan gemiddeld wel hoger in toeren?

Comment

• ik gok maar en verwoord hetgeen ik voel en kan enkel over de benz-automaten klappen

de 7g is hier enorm verbeterd tov de 5-bak, het lijkt alsof er inclinatiesensoren inzitten (of hij gebruikt de gps) maar bergaf gaat hij net een lagere vitesse selecteren om geen snelheid bij te winnen in dardennen laatst nooit moeten bijremmen, bergop is het gewoon op koppel in de hoogst mogelijke versnelling
                                          bij de 5g moest je al wel eens manueel een verzet lager schakelen, bergaf
                                          Last edited by bobo; 05/04/2015, 14:47.

Comment

Working...
                                          X