Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitschakelen start/stop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    als je je auto bergaf laat bollen, in versnelling, zonder aan het gaspedaal te komen, bereik je volgens mij toch hetzelfde ? Er wordt geen brandstof ingespoten, maar de motor blijft draaien, motorrem blijft behouden, en alle functies blijven werken.
    ik heb een mechanische bosh injectie. niks ECU eraan en als de motor ronddraait, spuit die zijn stationaire hoeveelheid in. ontkoppelen en motor stil is de enige methode om volledig 0,0 inspuiting te krijgen

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
    Dat is alleen interessant voor een auto met carburateurs. Een motor met ECU stopt zelf al met inspuiten van brandstof als je uitrolt.

Je accu slijt niet van stroom leveren hoor.
    ik heb dus mechanische bosh injectiepomp, die spuit ook nog altijd in. heb namelijk geen ECU

accu slijt wel degelijk. een startaccu kan ongeveer 80keer volledig ontladen en opgeladen worden. door de accu slechts tot 50% te ontladen, kan die gemakkelijk zat 500keer de cyclus doorlopen. nu start een auto ongeveer met 400A (diesel) en dit gedurende 5sec ofzo. dit is slechts 0,5Ah en voor een 50Ah accu is dit slechts 1%. door de accu ZO WEINIG te ontladen en direct weer op te laden gaat de accu JAREN mee. accu's van rond de 8jaar oud zijn wel meestal versleten. als je elke dag 2x start (naar werk en naar huis) heb je op 8jaar zo een 3200keer gestart. gebruik je nu zo een start stop systeem in een auto die er niet voor voorzien is (zoals mijn diesel) dan verslijt mijn accu en starter daar wel degelijk heel snel van.

anders zouden die fabrikanten geen condensator gaan gebruiken of de boel herstarten met inspuiten + vonk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      ik heb een mechanische bosh injectie. niks ECU eraan en als de motor ronddraait, spuit die zijn stationaire hoeveelheid in. ontkoppelen en motor stil is de enige methode om volledig 0,0 inspuiting te krijgen

ik heb dus mechanische bosh injectiepomp, die spuit ook nog altijd in. heb namelijk geen ECU
      Je bedoelt toch een diesel met mechanische bosch injectiepomp ? Ik heb ook een mechanische injectiepomp zonder ECU op m'n Volvo 940. Als je gas lost en zolang het toerental boven stationair is, is het verbruik 0,0.
      Van zodra je stationair toerental bereikt, wordt er terug ingespoten.

Stel dat je met een volle tank een 100km lange helling afrijdt zonder gas te geven, dan sta je beneden nog altijd met een volle tank. Niet nodig om de motor af te leggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
        Stel dat je met een volle tank een 100km lange helling afrijdt zonder gas te geven, dan sta je beneden nog altijd met een volle tank. Niet nodig om de motor af te leggen...
        Met motor af en ontkoppeld (of in neutraal) zal de auto wel sneller (of verder) bollen.
        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

precies.

als je in versnelling blijft, zal je motor afremmen in die bergaf en moet je halverwege al gas bijgeven.
          als je ontkoppeld komt de motor op stationair en moet die inspuiten om draaiende te blijven.

ik meen ergens gelezen te hebben dat die injectiepomp ALTIJD inspuit als je boven de 2000rpm of onder stationair toerental zit.
          als ik in bergaf de snelheid wil aanhouden of versnellen, zal ik voldoende diesel moeten inspuiten om zijn eigen afremmen te neutraliseren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Tenzij iemand met bewijzen komt dat het slecht is voor de turbo beschouw ik het als nonsense
            Voor de gewone man zal het niets uitmaken, maar ik had een sportieve rijstijl en ik geloof nooit dat het gezond was voor de turbo, da's gewoon logica.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Ik denk het ook: de koeling van de turbo, dat is van belang voor iemand die hard rijdt, wat in huidige dagdagelijkse omstandigheden niet meer gebeurt, het kan gewoon niet, ofwel durft men niet meer
            Daar ben ik het mee eens, behalve dat stuk dat men niet meer durft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              precies.

als je in versnelling blijft, zal je motor afremmen in die bergaf en moet je halverwege al gas bijgeven.
              als je ontkoppeld komt de motor op stationair en moet die inspuiten om draaiende te blijven.

ik meen ergens gelezen te hebben dat die injectiepomp ALTIJD inspuit als je boven de 2000rpm of onder stationair toerental zit.
              als ik in bergaf de snelheid wil aanhouden of versnellen, zal ik voldoende diesel moeten inspuiten om zijn eigen afremmen te neutraliseren
              Gewoon in hoogste versnellig zetten en laten rollen, dan is er van afremmen op de motor zo goed als geen sprake (om niet te zeggen dat het onbestaande is)
              Om een voorbeeld te geven, van Scherpenheuvel richting Diest is er een serieuze bergaf, als ik daar bovenaan 70 rij en ik sta in hoogste versnelling, los gas en laat de wagen rollen, dan rij ik onderaan de helling ongeveer 75, van afremmen is er dus geen sprake, in tegendeel.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

als eens met een golf diesel gereden ? das 1 en al motor-rem...net als mijn smartje trouwens

nieuwe auto's hun automaten gaan ook freewheelen ondertussen, bij gas lossen...langer bollen haalt het van 0.0 inspuiting kwa rendement

Comment

Working...
                X