Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitschakelen start/stop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uitschakelen start/stop

Blijkbaar lusten de Yanks de start/stopsystemen niet en bouwen sommige constructeurs de mogelijkheid in om ze permanent te deactiveren.

Zijn er hier ook die elke keer als ze vertrekken het systeem deactiveren?

Altijd... Kan maar niet geloven dat dit goed is voor de startmotor ook al zal deze wel aangepast zijn hieraan. Plus ik vind het gewoonweg vervelend dat de motor telkens afslaat bij stilstand.

Comment

wie dit doet zou wegentaks 2 keer moeten betalen per jaar !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        en waarom juist?
        wegentax is er om de straten te onderhouden

ik doe dit ook elke keer. Maar dan vanuit veiligheidsoverwegingen als de VIP meerijd.

Comment

Als ik het niet vergeet, anders gaat ie na de eerste keer ook af en het park-hill systeem op.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            Grapjas! Heb jij hier een dubbel account misschien?
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ik zet het ook quasi altijd af. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ook vervelend in de zomer want dan valt de airco uit en dan krijgt ge toch ff zo'n onaangename geur in de auto.

Comment

Das het eerste wat ik doe in de mijne, start/stop uit.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Heb die van mij bij BMW laten deactiveren. Eigenlijk onthoudt hij nu de instelling bij uitschakelen wagen. Als het dan uit stond, blijft het ook uit bij opstarten (en vice versa).

Comment

Ik moet dat systeem ook niet, heb dat bewust niet gewild op de mijne zeker omdat ik meestal autosnelweg kilometers doe. Heb ook zo mijn twijfels over de storingsgevoeligheid van dat systeem, vele andere dingen van de auto hebben er onder te lijden. Ik hoor van meer en meer mensen dat zij het permanent uitschakelen.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

ik laat de mijne enkel uitvallen bij spoorwegovergangen, onderweg naar mijn werk heb ik er één waar de trein vlak naast de overgang stopt aan het station, dan sta je daar gerust 2-3minuten stil. Dan lijkt het me beter dat de motor afstaat. Aan verkeerslichten druk ik eens op de start/stop knop om die te deactiveren.
                      Bij mij blijft de airco verder draaien als de motor afstaat.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                        Altijd... Kan maar niet geloven dat dit goed is voor de startmotor ook al zal deze wel aangepast zijn hieraan. Plus ik vind het gewoonweg vervelend dat de motor telkens afslaat bij stilstand.
                        Van hetzelfde gedacht , is ook altijd het eerste wat ik uitschakel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Ik zet het ook quasi altijd af. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ook vervelend in de zomer want dan valt de airco uit en dan krijgt ge toch ff zo'n onaangename geur in de auto.
                          Dit is toch super gemakkelijk telkens als je stilstaat..
                          Airco valt toch niet uit,alle elektrische systemen blijven toch aan !

Comment

Ik laat het aanstaan, tenzij in de file, waar het trouwens zichzelf desactiveert na een keer of drie stop/start kort na elkaar. Het is nu onze derde wagen met het systeem, en het is gewoonte geworden dat de motor stilvalt bij rood licht, of bij een spoorwegovergang.

Op de 1 heb ik 170k km gereden met het systeem, zonder nadelige gevolgen (veel stadsverkeer, dus veel stilvallen). De Volvo heeft het nu ook, en het werkt weer een pakje verfijnder dan op de 1 (daar ging de airco ook in een soort van spaarstand, met als gevolg dat de cabine wel eens durfde opwarmen als je in de zon stilstond). De MINI heeft ook een start/stop maar die wordt minder vlug geactiveerd, lijkt me (benzinemotor ). De ventilator op deze laatste slaat trouwens ook vrij vlug aan. Kan zelfs gebeuren als je 's morgens gewoon de garage uit rijdt.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Die slijtage zal wel te verwaarlozen zijn. Een startmotor gaat toch lang mee, en bij een wagen met start-stop is er altijd een zwaardere startmotor voorzien.
                              Trouwens, hoelang duurt het eer een auto tegenwoordig aanslaat met warme motor? Tis niet dat die starter elke keer 5 seconden moet rondgaan eer de motor in gang schiet he .

Enige dat ik mij afvraag is hoe het zit qua smering van de turbo, vooral als je net sportief aan het rijden bent en dan moet stoppen voor een rood licht en die motor dan ineens uitvalt. En qua verbruik zal de winst enkel wat opleveren als je constant stadsverkeer doet. In andere gevallen zal dat nog geen 0,5l/100km verschil zijn denk ik...

Comment

Als het om het normverbruik gaat helpen alle beetjes, de koper geniet dan van een voordeel onder de vorm van een lagere CO2-cijfer
                                irl brengt dat heel weinig voordeel, tenzij bij de (stilstaand...) stads-of snelwegfiles
                                Ik heb het niet van doen, ik heb gelukkig nog een model van voor deze grap-uitrusting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Als ik het niet vergeet, anders gaat ie na de eerste keer ook af en het park-hill systeem op.
                                  En voor de volledigheid, het stop/start-systeem schakelt zich zelf uit als we in sport/individual staan.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Amerikanen pruimen startstopsysteem niet

Amerikanen hebben het niet zo op start-stopsystemen. Automobilisten in de VS willen te allen tijde horen dat de motor loopt en als dat niet zo is, voelen zij zich daar onprettig bij. De vraag of de motor straks wel weer aan zal slaan, maakt ze ongerust. Reden voor BMW en Mini in alle auto's die daar geleverd worden te voorzien van een start-stopsysteem dat definitief uitschakelbaar is.

In een gesprek met Florian Aulenbacher, ontwikkelingschef aandrijflijnen bij Mini die we spraken bij de introductie van de vernieuwde Countryman, blijkt dat cultuurverschillen fabrikanten vaak dwingen tot aanpassingen. Hij noemt als voorbeeld het startstopsysteem dat de afgelopen jaren in personenauto’s oprukte. Het is gebleken dat Amerikanen daar eigenlijk niks van moeten hebben.
                                    Of het onzekere gevoel veroorzaakt wordt door de belabberde kwaliteit van Amerikaanse auto’s in het verleden is niet bekend, maar BMW en Mini bouwen om deze reden in alle Amerikaanse uitvoeringen de mogelijkheid in om het startstopsysteem definitief uit te schakelen. "De meerderheid van de Amerikaanse automobilisten maakt er dankbaar gebruik van,’’ weet Florian Aulenbacher. "In de Europese versies zit deze optie niet. Als je hier het systeem handmatig uitschakelt, wordt het de volgende keer dat je de auto start automatisch weer ingeschakeld. In Europa zijn namelijk maar heel weinig automobilisten die moeite hebben met het startstopsysteem.’’

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Durf het alleen uitzetten als het file is (en dan nog afhankelijk van de file).
                                      Alle andere gevallen blijft de start/stop aan.

Vergt de eerste keren wel een kleine gewenning, maar vind het een leuk systeem.

Heb ook gemerkt dat heel licht remmen er bij mij niet voor zorgt dat hij uitvalt.
                                      Als hij dan moet uitvallen, is het gewoon bij stilstand even de rem iets harder induwen (gaat hij ook in tijdsloze holdmodus tot opnieuw gas gegeven wordt).

Harder doorremmen laat de motor soms zelfs al uitvallen nog voor hij stilstaat (bij +- 15km/u)

Airco en dergelijke valt hier ook niet uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                        Dit is toch super gemakkelijk telkens als je stilstaat..
                                        Airco valt toch niet uit,alle elektrische systemen blijven toch aan !
                                        Ventilatie blijft draaien maar de airco valt wel degelijk uit gezien deze door de motor aangedreven is.

Comment

Working...
                                        X