Oorspronkelijk geplaatst door fujin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Spiegelhoesjes
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVeel slechter dan Di Rupo I lijkt me toch moeilijk.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende eerste die groen zullen lachen zijn de gepensioneerde NVA'ers die nu hun openbaar vervoer zullen mogen betalen... Elke keer als ze op de bus klimmen zullen ze er aan denken !
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Heeft hier nog weinig met spiegelhoesjes te maken feitelijk als ik dat hier allemaal zo lees.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHeeft hier nog weinig met spiegelhoesjes te maken feitelijk als ik dat hier allemaal zo lees.
Sent from somewhere, using TapatalkKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Neeje, ze laten het open omdat het een interessante discussie is...
Dit gezegd zijnde, ik hoop dat ze van mijn centen afblijven, dat ze de banken verplichten meer intresten te betalen en hierop geen taxen meer ontvangen, dat ze belasting op eigendom afschaffen, doppers verplicht doen werken al ware het in staatsfabrieken,... Zodat wij het nu eens wat beter gaan hebben.
Los daarvan... we zouden moeten stoppen met ons geld naar de banken te brengen. Nu kopen er anderen die geen geld hebben er auto's mee (waar ze al dan niet hoesjes ophangen om on topic te blijven) en als we niet opletten rijden ze ons nog omver ook met n'een auto die wij betaalden. Het fileprobleem zou ook voor een stuk opgelost zijn... Voila!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende eerste die groen zullen lachen zijn de gepensioneerde NVA'ers die nu hun openbaar vervoer zullen mogen betalen... Elke keer als ze op de bus klimmen zullen ze er aan denken !
ik maak mezelf ook geen illusies hoor, beter onder nva zal het niet echt worden, de inkomsten van de staat gaan komende jaren enkel maar dalen en de uitgaven gaan alleen maar stijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNeeje, ze laten het open omdat het een interessante discussie is...
Dit gezegd zijnde, ik hoop dat ze van mijn centen afblijven, dat ze de banken verplichten meer intresten te betalen en hierop geen taxen meer ontvangen, dat ze belasting op eigendom afschaffen, doppers verplicht doen werken al ware het in staatsfabrieken,... Zodat wij het nu eens wat beter gaan hebben.
Los daarvan... we zouden moeten stoppen met ons geld naar de banken te brengen. Nu kopen er anderen die geen geld hebben er auto's mee (waar ze al dan niet hoesjes ophangen om on topic te blijven) en als we niet opletten rijden ze ons nog omver ook met n'een auto die wij betaalden. Het fileprobleem zou ook voor een stuk opgelost zijn... Voila!
Het werkt ook andersom, dat willen mensen jammer genoeg niet inzien. Mijn jaarlijks herzienbaar HK is gedaald naar 0,81%. Op een spaarboekje krijg ik 1.60% Ik krijg met andere woorden op jaarbasis het dubbele van wat ik op een jaarlijks herzienbaar krediet betaal. Autoleningen vlotjes onder de 2% indien gewenst. Dat is nu eigenlijk een ongezonde situatie, maar niemand wil maar inzien dat die 1.6% nu meer is (na aftrek inflatie) dan die 4% die je 6 jaar terug kreeg (want de inflatie was toen... 4%).
Bedankt trouwens om héél algemeen te willen denken, ik kocht m'n eerste nieuwe auto ook volledig op krediet (ondertussen lang afbetaald), het heeft me zeker de mogelijkheid gegeven op een meer efficiëntere manier te verplaatsen dan het alomgeprezen openbaar vervoer.
In't leven hebt ge mensen die tegen banken en bankkaarten zijn en met een portefeuille vol cash rondlopen, maar er zijn er ook andere (zoals ik bvb.) die nooit een cent op zak hebben en alles plastic betalen. Als ik in een winkel kom en ze pakken geen bancontact of creditcard aan, dan annuleer ik mijn aankoop, en als dat niet gaat is het principe één keer maar geen twee keer.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
En wat als je geen hypotheek meer hebt? Trouwens KBC verlaagde gisteren weer z'n intrest tot 0.25 procent. Waar is de compensatie dan nog voor het geld dat we naar de bank brengen? Als ik mijn geld ergens insteek wil ik verdomme opbrengst. Dus banken, hou jullie bezig met leningen wat mij betreft, ik zal wel nog cash betalen als ik ergens kom. Maar dat mag ook al niet meer als de bedragen een beetje hoger zijn. Kunde geloven dat ik mijnen nieuwe auto niet met geld mocht betalen????? Dat ik naar de bank gegaan ben voor een bankcheque en daar dan nog eens kosten moest op betalen... Dat zijn dingen om u kwaad in te maken. Klootzakken zijn't. Als ge spaart of een huis hebt belasten ze het. Om aan de andere kant sociale leningen toe te kennen. Dat die dan huren he. Nog iets, een woonlening moogde wel inbrengen in uw belastingen. Waarom is dat nodig? Dat is geen investeringskrediet maar iets waarmee je je persoonlijk verbetert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn wat als je geen hypotheek meer hebt? Trouwens KBC verlaagde gisteren weer z'n intrest tot 0.25 procent. Waar is de compensatie dan nog voor het geld dat we naar de bank brengen? Als ik mijn geld ergens insteek wil ik verdomme opbrengst. Dus banken, hou jullie bezig met leningen wat mij betreft, ik zal wel nog cash betalen als ik ergens kom. Maar dat mag ook al niet meer als de bedragen een beetje hoger zijn. Kunde geloven dat ik mijnen nieuwe auto niet met geld mocht betalen????? Dat ik naar de bank gegaan ben voor een bankcheque en daar dan nog eens kosten moest op betalen... Dat zijn dingen om u kwaad in te maken. Klootzakken zijn't. Als ge spaart of een huis hebt belasten ze het. Om aan de andere kant sociale leningen toe te kennen. Dat die dan huren he. Nog iets, een woonlening moogde wel inbrengen in uw belastingen. Waarom is dat nodig? Dat is geen investeringskrediet maar iets waarmee je je persoonlijk verbetert.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
koop u zonnepanelen, koop u een zonneboiler,...
heb ik vorig jaar ook gedaan zonnepanelen gekocht en ik zit daar met een opbrengspercentage dat de bank mij nooit kan geven...
kakken op iemand anders is makkelijk, uw eigen gewoontes veranderen zodat ge minder geld moet uitgeven zijn blijkbaar wel moeilijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn wat als je geen hypotheek meer hebt? Trouwens KBC verlaagde gisteren weer z'n intrest tot 0.25 procent. Waar is de compensatie dan nog voor het geld dat we naar de bank brengen? Als ik mijn geld ergens insteek wil ik verdomme opbrengst. Dus banken, hou jullie bezig met leningen wat mij betreft, ik zal wel nog cash betalen als ik ergens kom. Maar dat mag ook al niet meer als de bedragen een beetje hoger zijn. Kunde geloven dat ik mijnen nieuwe auto niet met geld mocht betalen????? Dat ik naar de bank gegaan ben voor een bankcheque en daar dan nog eens kosten moest op betalen... Dat zijn dingen om u kwaad in te maken. Klootzakken zijn't. Als ge spaart of een huis hebt belasten ze het. Om aan de andere kant sociale leningen toe te kennen. Dat die dan huren he. Nog iets, een woonlening moogde wel inbrengen in uw belastingen. Waarom is dat nodig? Dat is geen investeringskrediet maar iets waarmee je je persoonlijk verbetert.
Wie verplicht u een bankcheque te gebruiken? Groter bedrag = bankkaart of overschrijving, bij mij toch.
Blijf gerust cash gebruiken, binnen 10 jaar (als het zo lang al duurt) ben je echt een paria. Kijk eens hoe het in de Scandinavische landen is momenteel (vooral Zweden): 30% van de winkels aanvaard gewoon geen cash meer.
Grote sommen cash betalen, bij mij komt dat om een of andere reden louche over. Niet dat't altijd zo is, maar vaak is er toch iets van aan.
Als ge geen hypotheek hebt, ja, ge kunt blijven willen dat de situatie altijd in UW voordeel is hé. Dat de rente laag is als je een krediet hebt en de rente heel hoog als er spaarcenten zijn. Soms is de ene doelgroep bevoordeeld (mensen met leningen), soms de andere doelgroep (mensen met spaarcenten). Dat zijn niet 'de banken', dat is een weerspiegeling van de economie (slechte cijfers zoals nu = intrest laag om den boel aan te trekken, goede economie = intrest hoog om inflatie proberen onder controle te houden).
Een bank die nu veel meer dan 2% geeft op een simpel spaarboekje, vertrouw ik niet echt.
Wilt ge opbrengst? Dan moet ge overal behalve op een spaarboekje zitten, zoals 90% van de mensen met beperkte financiële kennis (jamaar, ik moet mijn geld ALTIJD beschikbaar houden want mogelijks komt Mariette uit het 7de knoopsgat te sterven en dan zal haar zoon hertrouwen met mijn dochter en zal ik 93,4% van mijn belegging nodig hebben...). Koop een veilige bedrijfsobligatie van een bedrijf waar je in gelooft, daar komt geen bank aan te pas. Open een effectendossier bij Deutsche Bank, RABObank.be, Keytrade, Fortuneo, ... en alles is gratis. Meer risico? Koop een structured product of een fonds met kapitaalbescherming. NOG meer risico? Neem het beheer in eigen handen en koop zelf aandelen. Allemaal mogelijk zonder één cent kosten.
Ik zal de zaak eens omdraaien en stellen: wie vandaag de dag nog betaalt voor courante bankverrichtingen is gewoon dom en kijkt niet uit z'n doppen. ALLES kan gratis (allez, een verzekering ga je nog altijd betalen uiteraard maar je snapt wat ik bedoel).
De banken zijn klootzakken? Je kan er wat van zeggen. Kijk eens hoeveel een rekening per jaar kost in Italië. Hoelang een overschrijving duurt in het VK. En stel je voor dat je, zoals in Frankrijk, bij het overschrijden van de departementsgrenzen, hier in een andere provincie gewoon NIET aan je rekening kan.
Belgische banken staan, samen met Nederlandse en Duitse, MIJLENVER voor (qua service EN qua kosten) op vele andere landen. Ik heb er dagelijks ervaring mee. Voorbeeldje van vandaag: een niet nader genoemde bank in het VK rekent 7% wisselkoerskosten aan om EUR om te wisselen naar GBP, en de klanten daar vinden dat normaal. Als een bank hier iets verdient op een transactie, is het kot te klein.Last edited by timothy; 23/07/2014, 18:52.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenkoop u zonnepanelen, koop u een zonneboiler,...
heb ik vorig jaar ook gedaan zonnepanelen gekocht en ik zit daar met een opbrengspercentage dat de bank mij nooit kan geven...
kakken op iemand anders is makkelijk, uw eigen gewoontes veranderen zodat ge minder geld moet uitgeven zijn blijkbaar wel moeilijk'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
TProbleem is dat ze teveel eieren leggen onder de grote gezinnen of arme gezinnen.
Zo had ik vroeger ook een meisje in men klas. Ze kreeg studietoelagen en kortingen op het OV omdat haar beide ouders dopten, maar wel beide in het zwart meer verdienden dan mijn ouders...
Een collega van mij ook, gaat savonds en in het weekend in het zwart klusjesman spelen voor 15 euro per uur. Hij is voor de klant de goedkoopste en zelf verdiend hij dubbel van toen hij zijn bijjob als hoofdjob deed, want toen verdiende hij bruto 15 euro...Last edited by Liquid Li0n; 23/07/2014, 19:16.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenTProbleem is dat ze teveel eieren leggen onder de grote gezinnen of arme gezinnen, of zogezegd arm want wss gaan zwartwerken.
Zo had ik vroeger ook een meisje in men klas. Ze kreeg studietoelagen en kortingen op het OV omdat haar beide ouders dopten, maar wel beide in het zwart meer verdienden dan mijn ouders...
Een collega van mij ook, gaat savonds en in het weekend in het zwart klusjesman spelen voor 15 euro per uur. Hij is voor de klant de goedkoopste en zelf verdiend hij dubbel van toen hij zijn bijjob als hoofdjob deed, want toen verdiende hij bruto 15 euro...
En direct nog eens een paar % als ze inderdaad die rare 'steunmaatregelen' aan grote gezinnen e.d. gaan herbekijken.
En als de overheid er iets wil aan doen (beperken cashbetalingen tot 3000 Euro), dan staan er nochtans veel op hun achterste poten. Waarom?
Voor mijn part rekenen ze uit wat ons land nodig heeft om goed te draaien, delen ze het door't aantal inwoners boven 18 en weet iedereen welk deel hij mag betalen. Gedaan ook met alle steunmaatregelen ten opzichte van bepaalde doelgroepen (woonbonus, korting OV voor grote gezinnen, belastingsaftrek voor kinderen, inwonende personen, kinderbijslag, ...). Echt NIKS meer.
Ik ben er zeker van dat 90% van de werkende mensen er beter van zouden worden ten opzichte van vandaag, maar wat doe je met de beroepsdoppers enzovoort? Ik zou proberen ze te laten betalen, desnoods in natura (geen geld voor de jaarlijkse belastingen = verplicht x aantal uren arbeid in dienst van de staat/overheid).
Beetje het communistische principe toepassen op het belastingen betalen. Iedereen gelijk. Wie werkt, zou hier immens beter bij varen.Last edited by timothy; 23/07/2014, 19:18.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHopelijk komt hier iets van, ik ben alvast fan en coöperant, de strijd zal hard worden imo.
https://newb.coop/Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenAls iedereen die dit topic volgt of op dit forum zit nu al eens, van de moment dat zijn loon op de rekening staat, dit afhaalt, dan zal het al veel minder show zijn met de banken. Vroeger kreeg je je maandloon in een bruine envelop van de baas, nu moet het o zo veilig op een rekening staan, als je het dan gaat afhalen bij een niet van jouw bank zijnde automaat kan je mooi betalen... Voor je eigen geld te krijgen moet je betalen... Ik ga de joden nog gelijk geven met de banken niet te vertrouwen en een thuiskluis te hebben.
Ik moet mijn loon niet in een bruine enveloppe hebben, ik moet het op mijn rekening hebben. Papieren geld is zo 1990.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Ik vraag me soms af waarom een zelfstandige winst mag maken, een fabriek winst mag maken, overheidsbedrijven winst mogen maken, de bakker om de hoek winst mag maken, Coca-Cola winst mag maken, maar een bank dat niet mag? De redenering van de meeste mensen is en blijft raar, een bank moet de beste service geven die er bestaat maar moet opereren als een VZW?
Als je alles doortrekt, ga je dan 's ochtends staan schelden bij de bakker omdat hij iets verdient op het brood dat hij je verkoopt?
Nooit gesnapt. Voor mij is Service-gratis een OF/OF verhaal, niet EN/EN. Of je bent bij een grootbank omdat ze een groot kantorennet hebben en op veel plaatsen bereikbaar zijn, of je bent bij een kleine (internet)bank voor de lage kostenstructuur. Bij het eerste moet je niet zeiken dat je wat kosten betaald (die op jaarbasis eigenlijk peanuts zijn, wie betaalt als particulier meer dan 120 Euro/jaar bankkosten?), bij het tweede moet je maar accepteren dat je overschrijving wat langer duren en dat je alles zelf moet doen.
Die populistische praat als 'ik betaal om mijn geld daar te zetten' is trouwens je reinste zever. Geen enkele bank rekent kosten aan op een spaarboekje, en je kan het geld afhalen als je wil. Gratis. Je betaalt echter wel voor het gebruik van de automaten, van de bankkaart, voor je eventuele creditcard, voor de service die achter de bepaalde diensten/producten zit. En dat is toch logisch?
Wie me zegt dat dit niet logisch is, mag me morgen aantonen in welk warenhuis ik mijn boodschappen kan doen aan inkoopprijs, bij welke beenhouwer ik mag gaan om alles aan kostprijs te betalen en vooral waar ik mag gaan tanken zonder dat het tankstation iets verdient.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
Comment