Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boycot NMBS Nu!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

tuurlijk enorm stront duur wegenvignet gaat het oplossen.
    tot dat de shipping industry en distributie het begint te voelen, dan wordt rotterdam en hamburg NOG populairder, gaan alle giga logistieke centra (een van onze weinige sterkhouders) zich gewoon langzaam aan over de grens vestigen of hun nieuwe investering herzien en herlocaliseren.
    bloeden gaan we ja, ipv bloeien…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Volgens mij nemen die altijd de goedkoopste uit de lijst van leveranciers, met alle gevolgen van dien
      geef toe dat je van siemens, duits, toch niet rommel verwacht, ookal neem je basismodel?

een mercedes a klasse of volkswagen golf bolt toch ook..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
        geef toe dat je van siemens, duits, toch niet rommel verwacht, ookal neem je basismodel?

een mercedes a klasse of volkswagen golf bolt toch ook..
        Siemens is ook een merk dat op verschillende markten bezig is: van telefonie tot keukenapparaten -> ik ken de treinwereld niet, maar in mijn ogen klopt dat niet.

ps: Heb niks tegen Siemens he, onze keuken is compleet van siemens en totaal niks te klagen daarvan.

Comment

tuurlijk enorm stront duur wegenvignet gaat het oplossen.
          tot dat de shipping industry en distributie het begint te voelen, dan wordt rotterdam en hamburg NOG populairder, gaan alle giga logistieke centra (een van onze weinige sterkhouders) zich gewoon langzaam aan over de grens vestigen of hun nieuwe investering herzien en herlocaliseren.
          bloeden gaan we ja, ipv bloeien…
          verder kijken dan dat.. geen politiekers meer= minder belastingen..meer koopkracht,meer kopen, meer werkgelegenheid,meer werken, minder doppers,minder sociale lasten, meer budget over om meer mensne in dienst te nemen, meer werk, meer koopkracht,..etc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Ik ben bezig mij aan het voorbereiden voor de selectieproeven voor Treinbestuurder.
            Veel succes.
            Ik ben ondertussen bijna in de laatste fase van de opleiding (duurt +-14 maanden). Prachtig beroep!
            En geloof het of niet maar de mensen op het terrein doen elke dag weer hun uiterste best om een veilig en comfortabel spooraanbod aan te bieden. Je kan je niet voorstellen wat een organisatie dat allemaal vergt om al die treinen veilig te laten rijden.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Is toch een win-winsituatie. Gezellig langer met de trein reizen voor hetzelfde geld.

Comment

Ik zit alleen nog maar op nen trein als we weer eens moeten gaan betogen

Comment

daarom zijn wij verhuisd, vroeger 50 + 50 min openbaar vervoer per dag (zonder vertraging ...) traject van 33 km
                  en verschillende keren meegemaakt dat we te midden de velden werden "gedumpt" (op die periode van 7 jaar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    Misschien niet hét topic voor een autoforum maar het is ook een vervoersonderwerp. Met de nieuwe dienstregeling gaat de NMBS het slechte spooraanbod in Limburg ( en ook de Antwerpse Kempen) nog maals verslechteren. Dit is ongehoord! Wij krijgen niet alleen slechte verbindingen maar ook het meest verouderde materiaal. Gezien ook West e West-OostVlaanderen in de kou blijven moet de "NMWaalse en ABC-asS" maar eens dringend de rug toegedraaid worden.Het is niet alleen een corrupte maar ook een rascistische maatschappij.

Ge vergist u, den NMBS boycot u, niet omgekeerd 😀

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
                    Gij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé

Comment

gaat allemaal niks helpen. der zit al zoveel volk op de trein die in brussel werkt. als die allemaal in de file gaan staan, geraakt ge die dag gewoonweg niet meer op u werk.
                      van mij mag er meer overgestapt worden.
                      als ik 1 trein kan nemen naar een groot stad en daar direct een vlotte verbinding heb naar de volgende, dan ben ik gelukkig. ze zouden dat net anders moeten aanpakken. elke stad een sterpunt naar de omliggende kleine stations. en tussen alle sterpunten snelle verbindingen. wat ben je met een trein die van luik naar oostende rijd en overal stopt.

die nieuwe verbinding hasselt -antwerpen gaat nu over leuven en zaventem gaan. das DOM
                      die direct verbinding hasselt-brussel is dan wel goed. dan stap je in brussel over naar brussel-antwerpen (non stop) en je bent zo op dezelfde tijd in antwerpen.

je moet eens kijken naar een telefoon net. kleine verbindingen naar 1 sterpunt, dikke glasvezel verbinden de sterpunten

Comment

Ik moet nu noodgedwongen met het openbaar vervoer rijden....
                        Awel traject dat ik normaal altijd met de auto doe rijd ik (met de auto) +-30 min op.
                        Met het openbaar vervoer net geen 2uurs!!!!
                        Ik zeg er wel eerlijkheidshalve bij dat het eerst 30min wandelen is tot het bushokje, dan 2x 30min met de bus (overstappen op (gelukkig) aansluitende bus) en daarna weer 30min wandelen tot bestemming.
                        Maar feit blijft wel dat ik 2u onderweg ben ipv +-30min.
                        Vroeger ging ik vanaf hier (antwerpse kempen) met de trein naar Brussel, reistijd.... 4uurs!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                          Ik moet nu noodgedwongen met het openbaar vervoer rijden....
                          Awel traject dat ik normaal altijd met de auto doe rijd ik (met de auto) +-30 min op.
                          Met het openbaar vervoer net geen 2uurs!!!!
                          Ik zeg er wel eerlijkheidshalve bij dat het eerst 30min wandelen is tot het bushokje, dan 2x 30min met de bus (overstappen op (gelukkig) aansluitende bus) en daarna weer 30min wandelen tot bestemming.
                          Maar feit blijft wel dat ik 2u onderweg ben ipv +-30min.
                          Vroeger ging ik vanaf hier (antwerpse kempen) met de trein naar Brussel, reistijd.... 4uurs!
                          dan kan je die 2 uur toch al terugdringen tot 1 uur en een kwartier ofzo als je op beide wandelroutes een oude velo zet met een goed slot, of een vouwfiets ofzoiets meeneemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterV Bekijk Berichten
                            Ge vergist u, den NMBS boycot u, niet omgekeerd 

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
                            Inderdaad. Ik vind het ongeoorloofd dat een overheidsbedrijf bepaalde regio's (Limburg,W-Vl,Kempen) achtersteld
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              gaat allemaal niks helpen. der zit al zoveel volk op de trein die in brussel werkt. als die allemaal in de file gaan staan, geraakt ge die dag gewoonweg niet meer op u werk.
                              van mij mag er meer overgestapt worden.
                              als ik 1 trein kan nemen naar een groot stad en daar direct een vlotte verbinding heb naar de volgende, dan ben ik gelukkig. ze zouden dat net anders moeten aanpakken. elke stad een sterpunt naar de omliggende kleine stations. en tussen alle sterpunten snelle verbindingen. wat ben je met een trein die van luik naar oostende rijd en overal stopt.

die nieuwe verbinding hasselt -antwerpen gaat nu over leuven en zaventem gaan. das DOM
                              die direct verbinding hasselt-brussel is dan wel goed. dan stap je in brussel over naar brussel-antwerpen (non stop) en je bent zo op dezelfde tijd in antwerpen.

je moet eens kijken naar een telefoon net. kleine verbindingen naar 1 sterpunt, dikke glasvezel verbinden de sterpunten
                              ik volg uw idee volledig, maar 'grootsteden' hebben we amper. om rechtstreekse treinen die geen stops maken toch vol te krijgen (of vol genoeg) ga je een veel lagere frequentie kunnen aanbieden, en dat is ook weer geen oplossing.
                              enkel tussen antwerpen en brussel, gent en brussel, misschien leuven brussel en mechelen brussel ga je een nog acceptable frequentie kunnen hebben. maar sowieso jij zegt. een trein van luik naar oostende die overal stopt…. die stopt zo echt al niet veel. als je die rechtstreeks liet rijden zat er niemand op. hoeveel man denk je dat er van luik naar oostende moet, op ne zomerse zondag nagelaten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                Veel succes.
                                Ik ben ondertussen bijna in de laatste fase van de opleiding (duurt +-14 maanden). Prachtig beroep!
                                En geloof het of niet maar de mensen op het terrein doen elke dag weer hun uiterste best om een veilig en comfortabel spooraanbod aan te bieden. Je kan je niet voorstellen wat een organisatie dat allemaal vergt om al die treinen veilig te laten rijden.
                                Merci, ik hoop dat ik slaag. Want dat technisch gedeelte vind ik niet zo eenvoudig (heb daar niets van gezien in 't middelbaar).

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ik neem het laatste jaar geregeld de trein en ik zou de NMBS eerder boycotten omdat hun dienstverlening op niks trekt dan omdat ze hun dienstregeling aanpassen.

Comment

ik heb hetzelfde. met de auto vertrekken om 5h25 om tegen 7h op men werk te zijn langs over de brusselse ring. savonds om 15h vertrekken en ben tegen 16h30 thuis.
                                    met de trein vertrek ik om 4h10 thuis en ik heb net overal aansluitende treinen (overstaptijd 4 en 5min). de minste vertraging mis ik een aansluiting en is het +30min. ik kom net te laat op het werk toe (7h10). als ik 19km fiets neem ipv bus kom ik 20min vroeger aan op het werk
                                    savonds vertrek ik om 15h om teen 18h15 terug thuis te zijn. als er geen vertragingen of geschrapte treinen zijn. bij een gemiste aansluiting is het direct +1uur.

ik kan kiezen, 400€ diesel verbruiken op een maand of elke dag 2-3uurtjes langer op de baan. als er regen is, of een ongeluk in brussel, ben ik direct ook mijn gewonnen tijd kwijt voor een week.

ik hoop dat ze niet geknoeid hebben aan mijn overstap treinen . ik zou ook gewoon mijn auto op men werk kunnen laten, bespaar ik daar direct dat uur fietsen/bus. maar geraak men auto in leuven niet kwijt dan

een trein van luik naar oostende die overal stopt…. die stopt zo echt al niet veel. als je die rechtstreeks liet rijden zat er niemand op. hoeveel man denk je dat er van luik naar oostende moet, op ne zomerse zondag nagelaten?
                                    die trein 2 stops laten maken. luik-brussel-gent-oostende. en voor alle kleinere haltes ga je van zo een groot sterpunt met boemeltreintjes. bv luik tot tienen, en brussel tot tienen.
                                    iemand uit leuven neemt dan de trein naar brussel. en vandaar een snelle trein naar een ander sterpunt (bv antwerpen). en in antwerpen dan weer een lokale trein naar zijn bestemming.

nu zit je met alle treinen van de ene kant van het land die langs brussel naar de andere kant moeten. en daar stropt alles op.
                                    heb je nu enkel sterpunt treinen die naar brussel rijden, heb je een pak minder, en meer gevuld.

in mijn situatie kon ik 3 verschillende treinen nemen in vilvoorde en kom quasi allemaal gelijk aan in waregem.
                                    de eerste gaat langs antwerpen en gent. die mis ik altijd.
                                    ik neem dan een latere die via brussel naar gent gaat, en in gent stap ik dus over
                                    ik kan ook tussenin een trein nemen die langs mechelen gaat
                                    in gent zijn er dus 3 treinen tegelijk die naar kortrijk gaan. die komende van antwerpen (om 44 na dacht ik), die komende van mechelen (die om 48na).
                                    het is nutteloos 3 treinen van hetzelfde beginstation naar hetzelfde eindstation te sturen over een andere weg. 1 probleem in gent en alle 3 zijn ze vertraagd.
                                    1 probleem in brussel en belgie ligt plat terwijl je met grote sterpunten dan bv luik-antwerpen kan nemen en zo verder naar gent.
                                    van peutie naar huis had ik 13 verschillende mogelijkheden op 1 uur tijd, maar bij t minste probleem zaten ze alle 13 ook vast
                                    Last edited by ; 02/11/2013, 13:54.

Comment

dan kan je die 2 uur toch al terugdringen tot 1 uur en een kwartier ofzo als je op beide wandelroutes een oude velo zet met een goed slot, of een vouwfiets ofzoiets meeneemt.
                                      Is maar tijdelijk (gebroken schouder)

Comment

maai ik heb wel compassie me sommige van jullie die zo lang in het verkeer zitten, met of zonder nmbs.

ik woon op 15 min wandelen of 5 min fietsen van noord station in brussel (ok nu hebben sommigen van jullie compassie met mij :-) dus staan we quite haha), en van daaruit heb ik af en toe trein nodig naar antwerpen (wel vaak vertraagd maar hoge frequentie). job in erpe-mere is 30 minuten met moto. naar universiteit downtown 8 minuten fietsen. naar luchthaven 25 (job 1) minuten fietsen of 15 minuten met de trein (wel al bijna vlucht gemist en moeten liften omdat openbaar vervoer niet op tijd ging aankomen wegnes vertraging), job 2 in groot bijgaarden 25 min fietsen (dat zou wel al een hel zijn met openbaar vervoer qua tijd), alle winkel inclusief bekende ketens wandelafstand … busstation 15 meter, tram station 15 meter. niet dat ik die laatste twee ooit nodig heb, iets is nog sneller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Inderdaad. Ik vind het ongeoorloofd dat een overheidsbedrijf bepaalde regio's (Limburg,W-Vl,Kempen) achtersteld
                                          mja, ze zouden W-VL niet zomaar mogen achterstellen

Comment

Working...
                                          X