Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boycot NMBS Nu!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

en de nmbs boycot zichzelf direct.
    mijn rechtstreekse verbinding leuven-kortrijk is sinds vandaag voor 4dagen geschrapt wegens ontspoorde trein. maar een geluk, de nmbs laat de trein wel nog steeds rijden van mechelen tot kortrijk (ben ik natuurlijk veel mee aangezien ik dus niet in mechelen geraak)
    ik ben dus 4dagen later thuis (+1uur) langs over brussel, met de nodige drukte aangezien iedereen die naar gent moet, over brussel gaat.
    was mijn eerste dag terug gaan werken na 2weken verlof. heb morgen maar weer verlof genomen, heb er echt geen zin in

Comment

Ik moet woensdag naar Brussel, kan je dus niet van Waregem naar Brussel via Gent?

Die ontspoorde trein was trouwens van een privé maatschappij (net zoals die in Wetteren).

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

gent-brussel rijd wel.
        ik heb 3 treinen in leuven
        de 15h37 die via brussel gaat en in gent overstappen
        de 15h48 die rechtstreeks van leuven naar kortrijk gaat over mechelen (vertrekt niet meer uit leuven, enkel vanuit mechelen)
        de 15h57 die via brussel gaat en moet in brussel en gent overstappen (in gent stap ik dan over op de trein die langs mechelen was gereden).

probleem is nu dat iedereen die van leuven naar gent gaat, ALLEMAAL op de treinen naar brussel zal zitten. overvol, langer duren voor iedereen op en afstapt, vertraging in gent en alweer mijn aansluitingen kwijt.

tot in brussel ga je perfect geraken, leuven wordt miserie voor 4dagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          geef toe dat je van siemens, duits, toch niet rommel verwacht, ookal neem je basismodel?

een mercedes a klasse of volkswagen golf bolt toch ook..
          Tja overheidsbedrijven zijn verplicht openbare aanbesteding te doen van zodra aankopen duurder zijn dan bepaald bedrag , eindresultaat wat geleverd wordt kan natuurlijk beïnvloedt worden door lastenboek waarin bepaald wordt waaraan het product moet voldoen .

Als Franstaligen veel in de pap te brokkelen hebben bij opstelling v dat lastenboek is de kans zeer groot dat het op maat geschreven lijkt voor Franse fabrikant , als Duitse , Itaaliaanse , Deense , Canadese of andere fabrikant die order toch persé willen binnenhalen kan dat misschien invloed hebben op materiaalgebruik , uitrusting , afwerkingskwaliteit ,eindcontrole , winstmarge tov uiterlijk hetzelfde product tegen standaardtarief .

Bvb dezelfde Nokia of Samsung smartphone in kleinhandel kan verschillen tov zelfde model dat in de Lidl of Aldi verkocht wordt ook al ziet het er op 't eerste zicht identiek uit

Comment

En wie NMBS wil privatiseren , gaat best eens in het Verenigd Koninkrijk of NL eens op pad met openbaar vervoer .

Dan zal die al snel merken dat service in die landen vaak nog stukken slechter is en vooral dat het in het VK op gebied v kostprijs per treinkilometer nog vele malen duurder is ook voor treinabonnementen .

En in minder dicht bevolkte gebieden is het voor privé-operator minder winstgevend om daar naar toe te rijden of daar te stoppen => afschaffen dus , reiziger moet maar met eigen middelen nar groot station zien te geraken om daar trein te kunnen nemen .

Wil je U met trein verplaatsen tijdens daluren ? Pech want minder treinen per uur wegens minder rendabel om voor slechts enkle reizigers trein te laten rijden .

En moet je naar het toilet op trein op regionale lijn ? Pech want dat is er vaak niet op de trein want onderhoud v Wc kost geld en door WC weg te laten is er ruimte om nog zitplaats en/of staanplaats extra te creëren .

De NMBS en Infrabel zijn wss nog steeds bezig de gevolgen vh beleid v gewezen Liberaal minister v openbaar vervoer Herman Decroo te herstellen onder wiens beleid er decenium bespaard moest worden op onderhoud , aankoop ,herstelling enz van spoorwegmateriaal en infrastructuur .

Als je op Uw wagen onderhoudsbeurten overslaat , distributieriem + riemspanner + span-en loop-rollen , versleten onderdelen niet tijdig vervangt krijg je voreg of laat de factuur gepresenteerd en die is dan meestal stukken hoger dan als je alles tijdig laat onderhouden en vernieuwen .

Dus als je over privatiseren begint kijk eens iets verder dan wat de media en sommige politici U trachten voor te spiegelen .

Bvb De Post werd deels geprivatiseerd en heet nu B-Post , veel lokale postkantoren zijn opgedoekt , als je naar postkantoor moet moet je naar grote stad waar je moeilijk parkeerplaats vindt .
            Brief versturen wordt elk jaar duurder (vroeger een Belgische frank of 10 nu reeds meer dan 1€ en nog steeds zijn er brieven of pakjes die verdwijnen ).
            Maar nu zijn er Hulp-postbodes die voor het riante uurloon v 4€ paar uur per dag facteur mogen komen spelen en is er een CEO bij B-Post die jaarloon v 290 000€ te min vindt om nog voor op te dagen ....

Ander vb : neem voorbereidende bekabeling bij nieuwbouw of verbouwing bij telecomoperatoren :

-Autonoom overheidsbedrijf Belgacom : 30€ , jij duidt aan waar je wachtbuizen zitten , zij graven aansluitput , trekken er de benodigde kabel die ze zelf leveren er doorheen en binnen plaatsen ze netjes een wachtcontactdoosje .

-Privé bedrijf Teleslets : 100€ , jij moet zelf vooraf je aansluitput graven , de benodigde kabel + x-aantal meter resserve moest (aan 1,45€ of 3,92€ per meter ) je vooraf bij hun gaan kopen en zelf door je wachtbuizen tot in je aansluitput trekken en dan komt door hun ingehuurde technicus kabel v aansluitput op paddestoel aansluiten . Binnen blijft je coaxkabel los liggen totdat je effectief kabelaansluting laat activeren door abonement te nemen .

My Electro - Your onestopshop for electrical supplies, ventilation systems, central vacuum cleaners, water treatment and much more.

De lengte van de aftakkabel die je nodig hebt, bepaalt het type kabel (PE6, PE11 of PE14) dat je moet kopen.

Comment

Working...
            X