Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @drive and fun: je kunt er zelf niets aan doen, maar de chemiestof en -leerkrachten uit het middelbare onderwijs zijn om mee te lachen he. Sommigen menen het warme water zelf te hebben uitgevonden maar doen geen onderzoek meer of participeren niet meer in onderzoek.

Een universitaire opleiding met chemie is iets helemaal anders en spoort de leerlingen aan anders te gaan redeneren. Economisch, zoals bij ons, bvb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
      Ivm die hydrolyse: is het niet zo dat je 130.000 volt nodig hebt om 1 gram waterstof te maken ?
      Fieuw, dat lijkt wel bijzonder veel . Ze zouden dan bijna direct op de centrales die "hydrolysemachines" moeten aansluiten.

Comment

@drive and fun: je kunt er zelf niets aan doen, maar de chemiestof en -leerkrachten uit het middelbare onderwijs zijn om mee te lachen he. Sommigen menen het warme water zelf te hebben uitgevonden maar doen geen onderzoek meer of participeren niet meer in onderzoek.

Een universitaire opleiding met chemie is iets helemaal anders en spoort de leerlingen aan anders te gaan redeneren. Economisch, zoals bij ons, bvb.
        Ga dat vertellen op de site van het KNMI ,aub,waar ik mosterd haalde.
        Ik weet dat ook wel,een lint magnesium in de hens steken,dat durven ze nog tijdens de les.
        En ik ben ook niet zo goed in die materie,maar over die waterdamp had ik welgelijk,natuurlijk neem ik aan dat je dat snel verwisselt met waterstof.Maar ik ken ook wel het verschil daartussen(waterstofbom bv).

Comment

@drive and fun: je kunt er zelf niets aan doen, maar de chemiestof en -leerkrachten uit het middelbare onderwijs zijn om mee te lachen he. Sommigen menen het warme water zelf te hebben uitgevonden maar doen geen onderzoek meer of participeren niet meer in onderzoek.

Je hebt zeker gelijk:in ons handboek stond nog: de fusiereactor komt er in de eerste helft van de 21e eeuw. Nu, waar is die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
            Jij beschrijft je zelf zo mooi.Jij was fout ,geef het toe.Ik kan hier tussen al deze zever jouw eerste post in dit topic gaan zoeken.Je was toen al onbeleefd.Ik was toen nog beleefd.
            Trouwens,ik heb je bewering wel ontkrachtigd;lees maar even na.
            Helemaal niet ontkracht, integendeel. Je geeft wat zinnetjes naast de kwestie. Zoals reeds gezegd door andere personen, er is een duidelijk verschil tussen waterstof en water en tussen water en waterdamp op het broeikaseffect. (alhoewel we de precieze impact nog altijd niet kennen)
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door super 7
              Laat ons gewoon de aard van dit topic behouden en ophouden met die zever.
              Ook just Zelfs met al dienen zever staat de dieselprijs morgen nog altijd op 1,03 EUR / liter
              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Laat ons gewoon de aard van dit topic behouden en ophouden met die zever.
                Daar ben ik niet helemaal mee akkoord; het is hier namelijk zeer interessant. Alleen zouden we wat meer de gemoederen bedaard moeten kunnen houden. (4 werkwoorden achter elkaar )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                  Ook just Zelfs met al dienen zever staat de dieselprijs morgen nog altijd op 1,03 EUR / liter
                  Daar is niks aan te veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                    Jupke heeft nergens beweerd dat H2 een superding is he, ik ben er nog steeds van overtuigd dat een moderne motor op fosiele brandstoffen momenteel de schoonste manier van voortbewegen is.

De problemen die er allemaal nog bij komen kijken zijn reeel en daar moet aan gewerkt worden als ze er mee verder gaan.

Jupke heeft ook nergens iemand aan willen vallen, gewoon antwoord willen geven op de dingen die worden aangehaald. Ik ben ver van perfect en altijd bereid tot discussie, en al het over een wetenschappelijk onderwerp gaat nog liever zelfs.
                    Ik denk ook wel dat fossiele brandstoffen het beste blijven. Het probleem is dat consumenten steeds meer pk's willen en daardoor kan het verbruik niet zoveel dalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e
                      Ik denk ook wel dat fossiele brandstoffen het beste blijven. Het probleem is dat consumenten steeds meer pk's willen en daardoor kan het verbruik niet zoveel dalen.
                      Toch wel, als je een diesel van de jaren 60 met één van nu vergelijkt, dubbel zoveel pk's en tweekeer zo laag verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e
                        Nu ben je toch wat aan het zeveren hoor: denk maar aan een chip: meer pk's en minder verbruik !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                          Nu ben je toch wat aan het zeveren hoor: denk maar aan een chip: meer pk's en minder verbruik !
                          Zijn daar objectieve cijfers over ?
                          edit: ik heb het dus over het verbruik

Ik weet het, iedereen die een chip verkoopt of er zelf mee rijdt zegt dat. Maar is dat allemaal juist ? Ik vraag dus enkel een degelijk en objectief rapport

Comment

Doordat de electronica valse informatie over de motor doorkrijgt. Niet echt de gezondste oplossing voor de motor! Zeker niet toe te passen op alle wagens dus.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Kan iemand me nu is bevestigen of het inderdaad de bedoeling is dat de benzine- en dieselprijzen binnen X tijd op gelijke voet komen te staan? Want er is nu nog steeds een verschil van 0,2 euro hé.
                              Indien ja, dan is er nog alleen het verschil in verbruik tussen een diesel en een benzine want de hogere jaarlijkse rijtaks op diesel wordt stelselmatig afgeschaft in 20??.

Comment

Ivm die hydrolyse: is het niet zo dat je 130.000 volt nodig hebt om 1 gram waterstof te maken ?
                                als je tijd genoeg hebt kun je zelfs met 230V van het lichtnet één gram H2 maken. je moet enkel genoeg tijd hebben.
                                A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                  als je tijd genoeg hebt kun je zelfs met 230V van het lichtnet één gram H2 maken. je moet enkel genoeg tijd hebben.
                                  Hoelang?

Comment

Hoelang?
                                    pfff, hangt weer af van je kathode en anode, maar op een kwartier à halfuur moet dat toch lukken bij het juiste ampérage.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• Mss ligt de oplossing wel in kleine,extreem zuinige wagentjes met verbrandingsmotor ?
                                      Vb VW 1 liter wagen.

Comment

• Hoe zit het met biogas als alternatieve brandstof?
                                        Ik weet niet als het economisch rendabel is, maar volgens mij zit er wel toekomst in.

Comment

Je hebt zeker gelijk:in ons handboek stond nog: de fusiereactor komt er in de eerste helft van de 21e eeuw. Nu, waar is die
                                          Ze zijn anders wel al goed op weg met de Tokamac.

Comment

Working...
                                          X