Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sibi, je hebt volledig gelijk maar met die laatste paragraaf sla je de bal toch serieus mis hoor
Water is toch geen broeikasgas zeker, 3/4 van de aarde is water, 't zou er nogal uit zien. De reden dat het in een serre zo warm is is dmv het glas he, niet he water
Fout, waterdamp =\= water. Waterdamp is gasvormig, en water is vloeibaar.
Zo zal meer H2O-verdamping door waterstofmotoren leiden tot een versterkt broeikaseffect, en dit door een sterkere wolkvorming waardoor de waterdamp laag bij de grond blijven hangen, met een vochtiger klimaat als gevolg. De temperaturen zullen door de terugkaatsing van het zonlicht door die wolken wel lager zijn.
Hier een quote vanop de site van de Fac. Wet. van de KUL:
De maximale hoeveelheid waterdamp die kan worden opgenomen in de atmosfeer is echter beperkt en afhankelijk van druk en temperatuur. Bij oververzadiging ontstaan wolken en neerslag. Wolken, sneeuw en ijs hebben echter een negatief effect op het broeikaseffect omdat ze een groot deel van de zonnestraling direct terugkaatsen, voordat de zonnestraling in infra-rood straling wordt omgezet. De thermische effecten van water in de atmosfeer zijn dan ook zeer complex en minder voorspelbaar dan die van CO2.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Fout, waterdamp =\= water. Waterdamp is gasvormig, en water is vloeibaar.
Zo zal meer H2O-verdamping door waterstofmotoren leiden tot een versterkt broeikaseffect, en dit door een sterkere wolkvorming waardoor de waterdamp laag bij de grond blijven hangen, met een vochtiger klimaat als gevolg. De temperaturen zullen door de terugkaatsing van het zonlicht door die wolken wel lager zijn.
Als je het zo bekijkt wel, maar er komt nu ook al water vrij bij de verbranding he.
Daarbij kan er eventueel een condensator worden voorzien zodat je enkel druppeltjes water uitplast.
Water en waterdamp is krak hetzelfde he, alleen een faseverschil.
Een vulkaan die uitbarst in de zee gaat veel meer waterdamp verspreiden dan een half continent water-autootjes volgens mij (dit is uiteraard slechts een gokje)
Wat een ongelooflijk grote hoop zever wordt hier weer gepost. We hebben het hier over waterstof (= H2) en niet over water (=H2O). Wie dat verschil niet kent, houdt beter zijn mond en mag eerst beginnen met zichzelf uit te lachen.
Wat een ongelooflijk grote hoop zever wordt hier weer gepost. We hebben het hier over waterstof (= H2) en niet over water (=H2O). Wie dat verschil niet kent, houdt beter zijn mond en mag eerst beginnen met zichzelf uit te lachen.
(/edit ik treed hier dus sibi bij.)
Niks zever, wat gebeurt er in een motor met waterstof?
Wat een ongelooflijk grote hoop zever wordt hier weer gepost. We hebben het hier over waterstof (= H2) en niet over water (=H2O). Wie dat verschil niet kent, houdt beter zijn mond en mag eerst beginnen met zichzelf uit te lachen.
Begin je dan al maar uit te lachen.De uitstoot van wagens op waterstof bestaat uit puur water in dampvormige toestand.Ok,dat speelt een rol in het broeikasgas probleem,het zorgt dat de lucht warmer wordt.Hoe warmer de lucht ,hoe meer waterdamp die kan opnemen.Overigens blijft die warmte invloed beperkt,aangezien die waterdamp maar enkele dagen in de atmosfeer blijft,en dan weer als neerslag naar beneden komt.Co2 daarentegen blijft honderden jaren in de atmosfeer.
Wil ik best geloven hoor: maar je stelt het probleem -volgens mij- iets te gemakkelijk voor. Als het allemaal zo simpel was dan zouden we nu allemaal al met H2 aan het rondrijden zijn.
Comment