Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e
    Ik denk ook wel dat fossiele brandstoffen het beste blijven. Het probleem is dat consumenten steeds meer pk's willen en daardoor kan het verbruik niet zoveel dalen.
    Ook niet als je het gewicht van de auto zou proberen te drukken ?
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Juist, ik ga effe rap gaan tanken met mijnen Bimmer...

voor firmawagen heb ik tankkaart dus no prob at all...
      Peugeot 307 Sw 1.4HDI
      & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
      http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
      Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
        Juist, ik ga effe rap gaan tanken met mijnen Bimmer...

voor firmawagen heb ik tankkaart dus no prob at all...

Wat zuipt jouw focus eigenlijk zoal? Ben daarnet gaan tanken aan 0.878€/L T beestje heeft 6.2L verstookt gemiddeld, toch maar eens rustiger gaan rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
          als je tijd genoeg hebt kun je zelfs met 230V van het lichtnet één gram H2 maken. je moet enkel genoeg tijd hebben.
          Idd, maar dan duurt het 24u zeker? Bij 130.000 volt was het een seconde. Het is al een tijdje geleden dat de Persoons dat heeft uitgelegd. En aangezien wij geen examen hebben ( ) schrijven we niets op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT2
            Go Sibi! eindelijk is iemand die met me eens is dat waterstof niet de ideale oplossing gaat zijn voor de toekomst!
            Waarschijnlijk niet de meest ideale...
            Maar hebt ge een ander voorstel?
            Geen elektriciteit he, dat maakt (behalve een vorklift-gezoom) geen geluid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
              Sibi, je hebt volledig gelijk maar met die laatste paragraaf sla je de bal toch serieus mis hoor

Water is toch geen broeikasgas zeker, 3/4 van de aarde is water, 't zou er nogal uit zien. De reden dat het in een serre zo warm is is dmv het glas he, niet he water
              How how ik heb eens een studie gelezen waarin men beweerde dat er een reële kans bestaat dat teveel uitstoot van waterdamp ook een broeikaseffect gaat veroorzaken

-edit- dit is hier dus al gepost, heb ik juist gelezen

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc

Men zou eigenlijk een manier moeten vinden om dit water zo snel mogelijk af te koelen. Dan zouden volgens mij de problemen met waterstof opgelost zijn.
              Dat afkoelen in de wagen zelf zal wel geen probleem zijn!
              Maar hoe ziet gij dat dan?
              Water (in vloeibare vorm voor alle duidelijkheid) uit onze wagens laten stromen? En er voor zorgen dat we goei rioleringen langs onze wegen leggen?
              Of wat bedoel je juist?

Oorspronkelijk geplaatst door super 7
              De prijs van de brandstof hangt volgens mij ook af van het masaal auto's aankopende China.
              Daar is geen twijfel over

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman

Over waterstof: met de huidige stand van technologie is het niet haalbaar om waterstof commerciëel aan te bieden en daarbij milievriendelijk te zijn. Ik zou hier een hele uitleg kunnen doen, maar de mensen die ook les krijgen van André Persoons zullen wel weten waarover ik het heb
              Waar geeft die mens les?
              Die uitleg interesseert mij wel

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
              Stop maar met dromen. Als de overheid ziet dat we massaal met LPG zouden gaan rijden, dan heffen ze daar ook wel één of andere belasting op. Een reden zullen ze er dan wel bij verzinnen.
              Dat is eigenlijk wel,
              waarom geven die kloefkappers niet gewoon toe dat ze het geld op alle mogelijke manieren uit ons zakken willen sleuren!

Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
              En ik ben ook niet zo goed in die materie,maar over die waterdamp had ik wel gelijk,natuurlijk neem ik aan dat je dat snel verwisselt met waterstof.
              Ge krijgt van mij voor uw verjaardag een pakske gelijk

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
              Je hebt zeker gelijk:in ons handboek stond nog: de fusiereactor komt er in de eerste helft van de 21e eeuw. Nu, waar is die
              Ergens tegen Oxford staat toch een testmodelleke.
              Als ze die willen opstarten, zit heel het dorp zonder elektriciteit
              Last edited by ; 01/04/2005, 20:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                Waarschijnlijk niet de meest ideale...
                Maar hebt ge een ander voorstel?
                Geen elektriciteit he, dat maakt (behalve een vorklift-gezoom) geen geluid
                al die nieuwe energiebronnen die nu worden gezocht zijn allemaal niet optimaal! Ik bedoel hiermee windkracht, zonne-energie...het is gewoon niet rendabel...en dan die nieuwe motoren...je moet gewoon veel te veel energie insteken om er iets uit te krijgen! ik heb enkel sibi gesteund omdat hij vierkant tegen het idee van waterstofmotoren is, zelf zeg ik:

blijf gewoon bij de goede oude benzine/diesel... en kwa energie: kernenergie!!!

Comment

al die nieuwe energiebronnen die nu worden gezocht zijn allemaal niet optimaal! Ik bedoel hiermee windkracht, zonne-energie...het is gewoon niet rendabel...en dan die nieuwe motoren...je moet gewoon veel te veel energie insteken om er iets uit te krijgen! ik heb enkel sibi gesteund omdat hij vierkant tegen het idee van waterstofmotoren is, zelf zeg ik:

blijf gewoon bij de goede oude benzine/diesel... en kwa energie: kernenergie!!!
                  Zeg maat, zo gaan we niet vooruit he.

Hadden ze 100 jaar geleden gezegd: vliegen??? wij zijn geen vogels he, hadden we nu ook geen vliegtuigen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e
                    Ik denk ook wel dat fossiele brandstoffen het beste blijven. Het probleem is dat consumenten steeds meer pk's willen en daardoor kan het verbruik niet zoveel dalen.
                    Zijt ge daar zeker van?
                    Ik heb eerder den indruk dat dit gewoon een 'goedkope' concurrentiestrijd is.
                    Met goedkoop, bedoel ik dat het nog relatief eenvoudig is om een krachtiger motor te ontwikkelen.
                    En het feit dat de consument ze ook koopt, ligt denk ik in het feit dat pk-zwangere wagens quasi als instapmodel worden aangeboden. Toch zeker in het BMW3-segment

Comment

Zeg maat, zo gaan we niet vooruit he.

Hadden ze 100 jaar geleden gezegd: vliegen??? wij zijn geen vogels he, hadden we nu ook geen vliegtuigen
                      Men zij toen ik nog een heel klein manneke was (das nog nie lang geleden ) dat wij in het jaar 2005 allemaal met elektrische autokes gingen rondrijden en nog zo van die toestanden...

ik zeg laat ze eerst maar grondig nog wat verder onderzoek doen...het zal zeker niet voor de komende jaren zijn om een puur op waterstof rijdende auto te vinden in de toonzalen...en zeker geen die we kunnen betalen!

Comment

Men zij toen ik nog een heel klein manneke was (das nog nie lang geleden ) dat wij in het jaar 2005 allemaal met elektrische autokes gingen rondrijden en nog zo van die toestanden...

ik zeg laat ze eerst maar grondig nog wat verder onderzoek doen...het zal zeker niet voor de komende jaren zijn om een puur op waterstof rijdende auto te vinden in de toonzalen...en zeker geen die we kunnen betalen!
                        In het jaar 2005, dat zal een schatting geweest zijn he
                        En schattingen zijn er nu eenmaal om niet exact te zijn.

Economen, ingenieurs en andere semi-wetenschappers zijn geen helderzienden he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door falaffel
                          tja, ik hoop dat er snel goede alternatieven komen, zodat onze arabische vrienden de pot op kunnen met hun olie

Neenee, mijn grote droom is nog altijd Airbus A380 bij de Emirates te vliegen. Ik moet toch betaald kunnen worden later.

Nu serieus, het wordt héééél erg dringend tijd dat ze kernfisie gaan gebruiken.

Bijna onbeperkte electriciteitcapaciteit aan spotgoedkope prijs.

Daar maken we weer waterstof mee die dus ook bijna gratis gaat zijn. Dan hoeft er niet meer gekeken te worden naar een extra beetje verbruik:

Gevolg: meer vermogen (meer verbruik maar dat is niet boeiend), de natuur vaart er goed mee, we rijden veel goedkoper, we vliegen en varen goedkoper, alleen maar goed voor de economie dus!
                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• daar hadk idd nog niet gedacht.... go Squaloid!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                              Neenee, mijn grote droom is nog altijd Airbus A380 bij de Emirates te vliegen. Ik moet toch betaald kunnen worden later.

Nu serieus, het wordt héééél erg dringend tijd dat ze kernfisie gaan gebruiken.

Bijna onbeperkte electriciteitcapaciteit aan spotgoedkope prijs.

Daar maken we weer waterstof mee die dus ook bijna gratis gaat zijn. Dan hoeft er niet meer gekeken te worden naar een extra beetje verbruik:

Gevolg: meer vermogen (meer verbruik maar dat is niet boeiend), de natuur vaart er goed mee, we rijden veel goedkoper, we vliegen en varen goedkoper, alleen maar goed voor de economie dus!
                              Maar dat is nog niet voor de eerste jaren denk ik, 't zou natuurlijk wel DE oplossing zijn, maar daar gaan ook weer nadelen aan gaan hangen he, die kernfusie is nog zo instabiel dat als je dat op een fatsoenlijke schaal wil toepassen je een heel stad kan opblazen als er ietske misloopt.

Comment

Waar geeft die mens les?
                                Die uitleg interesseert mij wel
                                Wij (KUB handelsingenieur) hebben die voor chemie, maar bij ons is die dus gewoon gastprofessor (komt speciaal voor 5 man elke vrijdag (nu ja, tot nu toe nog maar de helft les gehad ) van Leuven).

Maar ik denk dat hij in Leuven ook les geeft

Comment

• Nog niets over een prijsstijging gehoord Aan den andere kant ....het is natuurlijk wel 1 april!
                                  2014 Bmw 118d Estorill //M
                                  2000 Bmw 320d
                                  2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                  2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                  https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                  Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                  Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon
                                    Nog niets over een prijsstijging gehoord Aan den andere kant ....het is natuurlijk wel 1 april!

is dit een 1 april grap?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                                      Wat zuipt jouw focus eigenlijk zoal? Ben daarnet gaan tanken aan 0.878€/L T beestje heeft 6.2L verstookt gemiddeld, toch maar eens rustiger gaan rijden
                                      Toch ook 6-6,5L (de laatste tijd is het wat aan het zakken want ne Focus zet wel aan om eens wat harder te gaan maar zeker niet constant terwijl dat met een BMW anders ligt) en die prijs van jou valt nog mee!
                                      Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                                      & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                                      http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
                                      Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                                        Zijn daar objectieve cijfers over ?
                                        edit: ik heb het dus over het verbruik

Ik weet het, iedereen die een chip verkoopt of er zelf mee rijdt zegt dat. Maar is dat allemaal juist ? Ik vraag dus enkel een degelijk en objectief rapport
                                        Kan je krijgen, als je ervoor betaalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                          Doordat de electronica valse informatie over de motor doorkrijgt. Niet echt de gezondste oplossing voor de motor! Zeker niet toe te passen op alle wagens dus.
                                          Wij rijden dus rond met een ongezonde auto! Onze C200 is namelijk met een chip gedowntuned of hoe je het ook noemt! Hij krijgt valse informatie dus is het zeker niet gezond!

Comment

Working...
                                          X