Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
    Jammer: windmolens en zonne-energie zijn dikke zever. Je kan er wat mee doen, maar de hoeveelheid elektriciteit je daarmee wint is echt miniem tegenover de andere methodes. De beste manier om elektriciteit te winnen is voor mij nog altijd kernenergie. Als we daar voorzichtig mee omspringen is het de beste manier om energie te winnen.
    Windmolens hebben nog een groter probleem, dat niet voorzien was (toch niet in de mate waarin het probleem zich stelt): metaalmoeheid.

Er zijn nu al windmolens in Zeebrugge die wieken verliezen door metaalmoeheid

Over waterstof: met de huidige stand van technologie is het niet haalbaar om waterstof commerciëel aan te bieden en daarbij milievriendelijk te zijn. Ik zou hier een hele uitleg kunnen doen, maar de mensen die ook les krijgen van André Persoons zullen wel weten waarover ik het heb

En de politieker die beslist heeft om de kerncentrales in korte tijd te sluiten, die zouden ze moeten ophangen. Kernenergie is op dit moment de enige milieuvriendelijke oplossing voor het energieprobleem. Enige probleem daarbij is het kernafval. Maar daar zou binnenkort wel een oplossing voor komen in de vorm van het 'wegschieten'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53
      groene jongens roken niet
      hun stinkdiesels wel, zoals die van mieke vogels (volvo mazoutstoof)
      A Twist of the Wrist

Comment

Volledig mee akkoord, kernenergie, en als je dat dan combineren met een milieuvriendelijkere energiebron voor de auto, dan zijn we op de goede weg.

Een moderne kerncentrale produceerd slechts 1 kubieke meter hoog radioactief afval per jaar, als daar verstandig mee wordt omgesprongen hoeft dit heus niet de grote boosdoener te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
          hun stinkdiesels wel, zoals die van mieke vogels (volvo mazoutstoof)
          Meestal is dat zo een oud Frans barak van ne Peugeot 205 of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door super 7
            Meestal is dat zo een oud Frans barak van ne Peugeot 205 of zo.
            kan ik niet zien, meestal hangt er een te grote roetwolk achter.
            A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
              Volledig mee akkoord, kernenergie, en als je dat dan combineren met een milieuvriendelijkere energiebron voor de auto, dan zijn we op de goede weg.

Een moderne kerncentrale produceerd slechts 1 kubieke meter hoog radioactief afval per jaar, als daar verstandig mee wordt omgesprongen hoeft dit heus niet de grote boosdoener te zijn.
              Volledig mee eens, voor energie zijn kerncentrales momenteel het beste.
              Die windmolens aan de zee zullen niety lang standhouden want die zullen op den duur toch kapot roesten door het zoutwater.
              Zonne energie is misschien wel interessant maar niet in België en daarbij, wie wil nu van die lelijke panelen op zijn dak hebben of in zijn tuin zien staan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                Soms moet jij eens leren je pretentie aan de kant te zetten en te luisteren naar anderen.
                Don't even bother. Die wringt zich in allerlei bochten om te proberen zijn geloofwaardigheid te behouden, maar met elke zin maakt hij zich belachelijker. Nog geen enkele keer erin geslaagd om met een steekhoudend argument mijn zinnen te ontkrachten. Beetje roepen, beetje schelden, beetje stoer doen met verwijzingen naar andere personen... en daar blijft het bij. Grappig
                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Laat het ons mss ff houden bij wat we vandaag voor jan modaal beschikbaar hebben...Benzine, Diesel en z'n biovarianten, electriciteit en LPG...

Ik rijd momenteel 15.000 km per jaar met een 1.9 SDI van VW. Zou een aankoop van een wagen die op LPG rijdt (occasie) mij goedkoper uitkomen dan door blijven tuffen met m'n diesel?

GRTZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                    Don't even bother. Die wringt zich in allerlei bochten om te proberen zijn geloofwaardigheid te behouden, maar met elke zin maakt hij zich belachelijker. Nog geen enkele keer erin geslaagd om met een steekhoudend argument mijn zinnen te ontkrachten. Beetje roepen, beetje schelden, beetje stoer doen met verwijzingen naar andere personen... en daar blijft het bij. Grappig
                    En de mensen die wel een antwoord op je verwijten verzinnen krijgen geen antwoord?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                      Laat het ons mss ff houden bij wat we vandaag voor jan modaal beschikbaar hebben...Benzine, Diesel en z'n biovarianten, electriciteit en LPG...

Ik rijd momenteel 15.000 km per jaar met een 1.9 SDI van VW. Zou een aankoop van een wagen die op LPG rijdt (occasie) mij goedkoper uitkomen dan door blijven tuffen met m'n diesel?

GRTZ
                      Niet erg veel denk ik want zou een LPG installatie kost ook wel wat.

Comment

Jupke heeft nergens beweerd dat H2 een superding is he, ik ben er nog steeds van overtuigd dat een moderne motor op fosiele brandstoffen momenteel de schoonste manier van voortbewegen is.

De problemen die er allemaal nog bij komen kijken zijn reeel en daar moet aan gewerkt worden als ze er mee verder gaan.

Jupke heeft ook nergens iemand aan willen vallen, gewoon antwoord willen geven op de dingen die worden aangehaald. Ik ben ver van perfect en altijd bereid tot discussie, en al het over een wetenschappelijk onderwerp gaat nog liever zelfs.
                        Ik heb u niet persoonlijk willen aanvallen, 't is maar dat bepaalde personen hun scheldpartijen wilden onderbouwen door naar u te verwijzen

'k Heb ffkes iets onderstreept. Waterstof wordt nu gewonnen door hydrolyse. Da zuipt dus energie. Als men dat nu kan omzeilen, lijkt mij al een grote hindernis genomen. Bijvoorbeeld door de combinatie van de waterstofwinning met het produceren van elektriciteit via kernenergie, in 1 kernreactor. (is blijkbaar theoretisch mogelijk). Hebde daar info over?
                        BMW E46 318d '05

Comment

Budget is nogal beperkt, zou dan gaan voor een tweedehandswagen waar reeds LPG zit ingebouwd...

Comment

GRTZ
                            Stop maar met dromen. Als de overheid ziet dat we massaal met LPG zouden gaan rijden, dan heffen ze daar ook wel één of andere belasting op. Een reden zullen ze er dan wel bij verzinnen.

Eigenlijk zou je telkens snel moeten kunnen inspelen op de beslissingen van de overheid. Nu een LPG-wagen kopen kan financieel goed zijn. Maar misschien binnen een jaar al niet meer. Dus ja... dat moet je voor uzelf beslissen.
                            BMW E46 318d '05

Comment

Budget is nogal beperkt, zou dan gaan voor een tweedehandswagen waar reeds LPG zit ingebouwd...
                              Ik zou eens een ander topic opzoeken in techniek. Anders wordt het een beetje een zootje

Comment

Ik zie regelmatig Daewoo's euh Chevy's met een LPG installatie rijden.
                                Ik denk dat zij in hun gamma een LPG versie aanbieden.

Comment

Ik heb u niet persoonlijk willen aanvallen, 't is maar dat bepaalde personen hun scheldpartijen wilden onderbouwen door naar u te verwijzen

'k Heb ffkes iets onderstreept. Waterstof wordt nu gewonnen door hydrolyse. Da zuipt dus energie. Als men dat nu kan omzeilen, lijkt mij al een grote hindernis genomen. Bijvoorbeeld door de combinatie van de waterstofwinning met het produceren van elektriciteit via kernenergie, in 1 kernreactor. (is blijkbaar theoretisch mogelijk). Hebde daar info over?
                                  Dat is idd mogelijk maar nog niet onmiddelijk voor handen. Het juiste werkingsmechanisme daarvan ken ik niet maar het heeft wel als voordelen dat je geen energie moet gaan opslaan maar ze ineens gaat gebruiken en zo dus verliezen beperkt.

Comment

Jij beschrijft je zelf zo mooi.Jij was fout ,geef het toe.Ik kan hier tussen al deze zever jouw eerste post in dit topic gaan zoeken.Je was toen al onbeleefd.Ik was toen nog beleefd.
                                    Trouwens,ik heb je bewering wel ontkrachtigd;lees maar even na.

Comment

Ivm die hydrolyse: is het niet zo dat je 130.000 volt nodig hebt om 1 gram waterstof te maken ?

Comment

En de mensen die wel een antwoord op je verwijten verzinnen krijgen geen antwoord?
                                        Ik heb hem ook geantwoord,nog juist ook wel.Selectief geheugen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
                                          Jij beschrijft je zelf zo mooi.Jij was fout ,geef het toe.Ik kan hier tussen al deze zever jouw eerste post in dit topic gaan zoeken.Je was toen al onbeleefd.Ik was toen nog beleefd.
                                          Trouwens,ik heb je bewering wel ontkrachtigd;lees maar even na.
                                          Laat ons gewoon de aard van dit topic behouden en ophouden met die zever.

Comment

Working...
                                          X