Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
    Als je het zo bekijkt wel, maar er komt nu ook al water vrij bij de verbranding he.
    Daarbij kan er eventueel een condensator worden voorzien zodat je enkel druppeltjes water uitplast.

Water en waterdamp is krak hetzelfde he, alleen een faseverschil.

Een vulkaan die uitbarst in de zee gaat veel meer waterdamp verspreiden dan een half continent water-autootjes volgens mij (dit is uiteraard slechts een gokje)
    Ja, de werkelijke impact op het broeikaseffect door die waterDAMP-uitstoot kan ik niet voorspellen natuurlijk (niemand denk ik). Daarvoor moet je al het verbruik van die waterstofmotoren weten, en de max. door de atmosfeer op te nemen hoeveelheid waterstof. Daar hebben we het raden naar nu, net als het huidig fenomeen "broeikaseffect"; niemand weet met zekerheid te zeggen of dit wel door onze industrie komt, of dit een natuurlijk fenomeen is (veel te weinig meetgegevens (max. van de laatste eeuw) om daar conclusies uit te trekken).
    Maar dat de waterstofmotor een impact zal hebben op het broeikaseffect, is wel zeker, alleen weten we niet in welke mate. Het kan best zijn dat het te verwaarlozen is natuurlijk.

En nogmaals: water is vloeibaar, waterDAMP is gasvormig (en ijs is vast). Als ik het over de substantie "water" heb in al haar mogelijke fases, spreek ik wel over H2O, om misverstanden te voorkomen.

Mja, het maakt niet uit eigenlijk. Waterstofmotoren gaan de huidige motoren toch niet vervangen denk ik, omdat de brandstof van beide motoren afkomstig is van dezelfde natuurlijke energiebron (aardolie dus). En elektrolyse van water is een veel te duur en energieslorpend proces. Bovendien duurt het te lang om via elektrolyse een aanzienlijke hoeveelheid waterstofgas te bekomen.

-edit-
    Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
    Co2 daarentegen blijft honderden jaren in de atmosfeer.
    Ooit al van het fenomeen "fotosynthese" gehoord?

-edit2-
    Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
    Men zou eigenlijk een manier moeten vinden om dit water zo snel mogelijk af te koelen. Dan zouden volgens mij de problemen met waterstof opgelost zijn.
    Idd, maar daar knelt het schoentje natuurlijk. Gas kan je enkel afkoelen door er energie uit weg te nemen, en dit doe je door middel van een "energievat" dat minder energie bevat. Maar uiteindelijk zullen die twee vaten dus nivelleren.
    Of je kan die energie uit het gas halen door een machine. Maar die machine heeft daarvoor dus zelf energie nodig, en vanwaar moet die dan komen? Van de waterstofmotor hoogst waarschijnlijk, waardoor de uitlaatdampen over nog meer energie beschikken,... .
    Mja, straks eens de wetten van Carnot en Gibbs van de thermodynamica bestuderen .
    Last edited by sibi; 01/04/2005, 14:30.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
      Wil ik best geloven hoor: maar je stelt het probleem -volgens mij- iets te gemakkelijk voor. Als het allemaal zo simpel was dan zouden we nu allemaal al met H2 aan het rondrijden zijn.
      Daar gaat het hier niet over.Denk je nu echt als hij het hier moeilijker uitlegt,we er nog iets van snappen?Behalve Caesar2 dan,die weet niet wat water is.

Comment

Voor zoveel ik ervan ken...

H2O (gewoon water dus) kan je onder stroom zetten en zo H2 en O2 bekomen. Om waterstof ( H2 ) te maken heb je dus elektriciteit nodig, dit zou in theorie met windmolens en zonne-energie en waterkracht kunnen. Tot hier toe zijn we dus nog altijd proper bezig. In theorie kan je dus waterstof maken op een volledig milieuvriendelijke manier.

Nu beweren sommigen dat er waterdamp uit de uitlaatpijp komt en anderen beweren dan weer dat dit gewoon water is.

Bij een verbrandingsmotor op waterstof krijgen we dus het volgende:
        H2 wordt ontbrand en verbindt zich dus met zuurstof ( O2 ). Je houdt dan normaal gezien niets anders over dan doodgewoon water. Maarja, die motor zit natuurlijk ook op een temperatuur van (ook 90°?). Hierdoor zal het water er wss uitkomen als waterdamp.

Men zou eigenlijk een manier moeten vinden om dit water zo snel mogelijk af te koelen. Dan zouden volgens mij de problemen met waterstof opgelost zijn.

edit: terwijl ik dit aan het tikken was is het al is uitgelegd om een andere manier. Beetje traag vandaag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
          jupke is laborant
          Dat jupke dan maar eens uitlegt wat er met de waterstof gebeurt die vervliegt bij bijvoorbeeld het tanken (een probleem waar men nog steeds in de verste verte geen oplosssing voor heeft). Dat hij dan maar eens de percentages uitlegt hoeveel vluchtiger waterstof is in vergelijking met benzine en diesel. En dat hij dan maar eens uitlegt hoe je een stof als H2, die tot duizend keer sterker is dan CO2 en niet kan afgebroken door de natuur zelf, onder controle houdt om het broeikaseffect niet te verergeren.
          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
            Dat jupke dan maar eens uitlegt wat er met de waterstof gebeurt die vervliegt bij bijvoorbeeld het tanken (een probleem waar men nog steeds in de verste verte geen oplosssing voor heeft). Dat hij dan maar eens de percentages uitlegt hoeveel vluchtiger waterstof is in vergelijking met benzine en diesel. En dat hij dan maar eens uitlegt hoe je een stof als H2, die tot duizend keer sterker is dan CO2 en niet kan afgebroken door de natuur zelf, onder controle houdt om het broeikaseffect niet te verergeren.
            Zeker dat je dan nog kan volgen ?

Comment

Daar gaat het hier niet over.Denk je nu echt als hij het hier moeilijker uitlegt,we er nog iets van snappen?Behalve Caesar2 dan,die weet niet wat water is.
              Gij hebt blijkbaar nog altijd leesproblemen é.
              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
                Voor zoveel ik ervan ken...

H2O (gewoon water dus) kan je onder stroom zetten en zo H2 en O2 bekomen. Om waterstof ( H2 ) te maken heb je dus elektriciteit nodig, dit zou in theorie met windmolens en zonne-energie en waterkracht kunnen. Tot hier toe zijn we dus nog altijd proper bezig. In theorie kan je dus waterstof maken op een volledig milieuvriendelijke manier.

Nu beweren sommigen dat er waterdamp uit de uitlaatpijp komt en anderen beweren dan weer dat dit gewoon water is.

Bij een verbrandingsmotor op waterstof krijgen we dus het volgende:
                H2 wordt ontbrand en verbindt zich dus met zuurstof ( O2 ). Je houdt dan normaal gezien niets anders over dan doodgewoon water. Maarja, die motor zit natuurlijk ook op een temperatuur van (ook 90°?). Hierdoor zal het water er wss uitkomen als waterdamp.

Jammer: windmolens en zonne-energie zijn dikke zever. Je kan er wat mee doen, maar de hoeveelheid elektriciteit je daarmee wint is echt miniem tegenover de andere methodes. De beste manier om elektriciteit te winnen is voor mij nog altijd kernenergie. Als we daar voorzichtig mee omspringen is het de beste manier om energie te winnen.

Comment

Gij hebt blijkbaar nog altijd leesproblemen é.
                  Ik zit dan ook nog in het middelbaar.Je gaf Sibi gelijk,die beweerde dat waterdamp en water niet hetzelfde zijn,terwijl het gewoon een andere vorm is.
                  Tegen de tijd dat ik in de universteit zit(als ik dat al wil)zal ik wel kunnen lezen .JNu jij nog.

Comment

Zeker dat je dan nog kan volgen ?
                    Soms moet jij eens leren je pretentie aan de kant te zetten en te luisteren naar anderen.

Comment

De prijs van de brandstof hangt volgens mij ook af van het masaal auto's aankopende China.

Comment

Dat jupke dan maar eens uitlegt wat er met de waterstof gebeurt die vervliegt bij bijvoorbeeld het tanken (een probleem waar men nog steeds in de verste verte geen oplosssing voor heeft).
                        en dan te denken dat waterstof kan ontvlammen bij een véél breder lambda-bereik ik wil de eerste groene jongen die rookt terwijl hij tijdens het waterstof tanken het tankpistool afkoppelt wel eens zien (en dat vanaf een veilige afstand )
                        A Twist of the Wrist

Comment

Jupke heeft nergens beweerd dat H2 een superding is he, ik ben er nog steeds van overtuigd dat een moderne motor op fosiele brandstoffen momenteel de schoonste manier van voortbewegen is.

De problemen die er allemaal nog bij komen kijken zijn reeel en daar moet aan gewerkt worden als ze er mee verder gaan.

Jupke heeft ook nergens iemand aan willen vallen, gewoon antwoord willen geven op de dingen die worden aangehaald. Ik ben ver van perfect en altijd bereid tot discussie, en al het over een wetenschappelijk onderwerp gaat nog liever zelfs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                            Soms moet jij eens leren je pretentie aan de kant te zetten en te luisteren naar anderen.
                            Haha ,ik pretentie.Moet je eens kijken naar al dat gepeupel dat loopt te stoefen met de auto van het nicht van hun oom in "je eigen wagen" of Caesar 2 die hier even komt vertellen dat ik mijn eigen moet uitlachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              en dan te denken dat waterstof kan ontvlammen bij een véél breder lambda-bereik ik wil de eerste groene jongen die rookt terwijl hij tijdens het waterstof tanken het tankpistool afkoppelt wel eens zien (en dat vanaf een veilige afstand )
                              Hm,over de veiligheid spreek ik me dan ook niet uit .

Comment

groene jongens roken niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53
                                  groene jongens roken niet
                                  Weer een vaststaand feit zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53
                                    groene jongens roken niet ;-)
                                    Neen,maar hun geitenwollen sokken wel.

Comment

Neen,maar hun geitenwollen sokken wel.
                                      zelf dat valt nog mee, normaal gezien hebben ze sandalen aan, die voor genoeg ventilatie zorgen om de temperatuur te drukken

Comment

Hm,over de veiligheid spreek ik me dan ook niet uit .
                                        pfff, waterstof is niets voor mij. ik rijd wel lekker effe op biodiesel ofzo.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

pfff, waterstof is niets voor mij. ik rijd wel lekker effe op biodiesel ofzo.
                                          Of frietolie

Comment

Working...
                                          X