Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
Maar dat de waterstofmotor een impact zal hebben op het broeikaseffect, is wel zeker, alleen weten we niet in welke mate. Het kan best zijn dat het te verwaarlozen is natuurlijk.
En nogmaals: water is vloeibaar, waterDAMP is gasvormig (en ijs is vast). Als ik het over de substantie "water" heb in al haar mogelijke fases, spreek ik wel over H2O, om misverstanden te voorkomen.
Mja, het maakt niet uit eigenlijk. Waterstofmotoren gaan de huidige motoren toch niet vervangen denk ik, omdat de brandstof van beide motoren afkomstig is van dezelfde natuurlijke energiebron (aardolie dus). En elektrolyse van water is een veel te duur en energieslorpend proces. Bovendien duurt het te lang om via elektrolyse een aanzienlijke hoeveelheid waterstofgas te bekomen.
-edit-
Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun

-edit2-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
Of je kan die energie uit het gas halen door een machine. Maar die machine heeft daarvoor dus zelf energie nodig, en vanwaar moet die dan komen? Van de waterstofmotor hoogst waarschijnlijk, waardoor de uitlaatdampen over nog meer energie beschikken,... .
Mja, straks eens de wetten van Carnot en Gibbs van de thermodynamica bestuderen

Comment