Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oooh wat denk ik met weemoed terug aan de eerste post in dit topic...diesel tanken voor 1.O3 EUR/liter...waar is de tijd

Zijn er hier economisten of mensen met glazen bol onder ons die, beetje serieus weliswaar, denken te weten wat ons dieselrijders nog te wachten staat? Is er licht aan het eind van de tunnel of rijden we rechtstreeks naar dat donkere, muffe zwarte gat?

gRTZ

Comment

• Ach, hier is het al 1,05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        Oooh wat denk ik met weemoed terug aan de eerste post in dit topic...diesel tanken voor 1.O3 EUR/liter...waar is de tijd

Zijn er hier economisten of mensen met glazen bol onder ons die, beetje serieus weliswaar, denken te weten wat ons dieselrijders nog te wachten staat? Is er licht aan het eind van de tunnel of rijden we rechtstreeks naar dat donkere, muffe zwarte gat?

gRTZ
        Nu zal die prijs enkel nog stijgen, vrees ik, in Belgïe is er natuurlijk nu een accijns verlaging, maar rekening houdend dat de accijns verdeeld wordt over producent en consument zal dit vrees ik geen grote invloed hebben. Het is eerder een manier om de bevolking iets te doen geloven dat effect zou hebben, maar dat effect ontbreekt. De vraag naar Diesel/Benzine blijft nog steeds zeer groot (embargo tegen landen als Iran speelt ook mee in het kleine aanbod, met als gevolg een hoge prijs) Deze prijzen zal je trouwens niet enkel aan de tankstations voelen, maar ook aan de elektriciteit zoals vorige week in het nieuws vermeldt. Je moet er dan ook nog rekening meehouden dat deze prijsstijging ook nog invloed zal hebben op de serreteelt, aangezien veel van deze serres in de winter met mazout verwarmt worden, dus globaal gezien kan voor de groententeelt ook nog een prijsstijging verwacht worden.
        De ontwikkeling van hybride voertuigen begint nu wel in een stroomversnelling te komen, zodat we misschien binnen een jaar of 5 terug aan redelijkere prijzen kunnen rondrijden.

Comment

• Leuk. Olie wordt duurder, dus de prijs van gas wordt ook duurder omdat ze dat om een of andere reden gekoppeld hebben (oliesector beschermen?). Ook electriciteit wordt duurder omdat de olieprijs stijgt. Groenten enz binnenkort ook?
          Spilindex is wel overschreden dus mijn loon gaat omhoog, maar bijgevolg gaat m'n huishuur ook omhoog, en hou ik geen euro meer over, integendeel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McHayes
            Leuk. Olie wordt duurder, dus de prijs van gas wordt ook duurder omdat ze dat om een of andere reden gekoppeld hebben (oliesector beschermen?). Ook electriciteit wordt duurder omdat de olieprijs stijgt. Groenten enz binnenkort ook?
            Spilindex is wel overschreden dus mijn loon gaat omhoog, maar bijgevolg gaat m'n huishuur ook omhoog, en hou ik geen euro meer over, integendeel...
            't hangt allemaal samen, bepaalde stroomgeneratoren werken met stookolie e.d. Je moet het niet zozeer als beschermen gaan noemen, eerder een samenhang tussen de verschillende sectoren, waardoor je inflatie krijgt.

Comment

• Stel je dient morgen een nieuwe wagen aan te kopen. Een wagen op gas is, om welke reden dan ook, geen optie. Zou je, uit financieel oogpunt gezien (en om het wat makkelijker te maken hier op het forum, de esthetische kant ff buiten beschouwing gelaten) gaan voor een Toyota Prius?

grtz

Comment

Stel je dient morgen een nieuwe wagen aan te kopen. Een wagen op gas is, om welke reden dan ook, geen optie. Zou je, uit financieel oogpunt gezien (en om het wat makkelijker te maken hier op het forum, de esthetische kant ff buiten beschouwing gelaten) gaan voor een Toyota Prius?

grtz
                Als de prijzen nog blijven stijgen zou ik dat wel overwegen ja.
                Afhankelijk van de plaats die je nodig hebt heb je nu al de keuze tussen de Toyota Prius en de Lexus RX 400h.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Héhé, vandaag zeiden ze op het nieuws (op kanaal Z) dat de benzine in Amerika 53 cent per liter koste, en de amerikanen waren er allemaal ontevreden over.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Stel je dient morgen een nieuwe wagen aan te kopen. Een wagen op gas is, om welke reden dan ook, geen optie. Zou je, uit financieel oogpunt gezien (en om het wat makkelijker te maken hier op het forum, de esthetische kant ff buiten beschouwing gelaten) gaan voor een Toyota Prius?

grtz
                    Nee, een prius komt er waarschijnlijk niet binnen bij mij.
                    A Twist of the Wrist

Comment

• Het zou toch een ietwat sportieve wagen moeten zijn hoor. Zoals de Lexus RX 400h, maar dan wel een gewone berline. Ik dacht dat er van de nieuwe IS ook wel een hybride-versie uitkwam, dus die zou wel in aanmerking komen als het een hybride wagen moet zijn. Anders zou ik wel bij diesel blijven (om veel km te rijden).
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Er lijkt mij stillaan verdeeldheid te komen in 'analystenland'. Daar waar ze een dikke 2 maanden geleden nog allen aan 1 touw trokken en vastbesloten waren dat de prijs niet meer zou dalen zijn er vandaag toch al enkelen die op een nieuwszender durven beweren dat een (echte) daling toch in het vooruitzicht komt.
                        De voorzitter van de Europese Unie daarentegen heeft blijkbaar ergens aandelen in de oliesector, samen met nonkel Bush, men zou van een vertegenwoordiger van een welbepaalde unie toch mogen verwachten dat hij, als was het maar, probeert enige druk uit te voeren op de olieproducerende landen...hij gebiedt ons enkel 'te leren leven met de niet dalende olieprijzen'. Alsof mensen met een laag- al dan niet leefloon daar iets aan hebben.

Grtz

Comment

• Ik heb niets gezegd hierboven:

Diesel wordt duurder. Vanaf zaterdag kost diesel 1,1100 euro/liter (+0,0120).

Deze prijsstijging is volgens de federale overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

(bron: Belga)

Comment

• Zo pas diesel getankt bij Esso Express Izegem voor .............. 0.999 euro/liter
                            Lang geleden dat ik nog eens "meer" liter kreeg dan dat ik euro's betaalde

Greetz
                            FrE
                            Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Indien ik een verbruik heb van 5.5 liter/100 km. Ik rij morgen 100 km autosnelweg en kan dat doen aan constante snelheid. Kan mij dan iemand zeggen hoeveel liter brandstof ik zou uitsparen wanneer ik deze 100 km rij aan 90 km/uur tov aan 120 km/u?

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrE24
                                Zo pas diesel getankt bij Esso Express Izegem voor .............. 0.999 euro/liter
                                Lang geleden dat ik nog eens "meer" liter kreeg dan dat ik euro's betaalde

Greetz
                                FrE
                                Héhé :-) 1 der goedkoopste in de streek...stond vanmiddag al terug aan 1.009

Comment

Indien ik een verbruik heb van 5.5 liter/100 km. Ik rij morgen 100 km autosnelweg en kan dat doen aan constante snelheid. Kan mij dan iemand zeggen hoeveel liter brandstof ik zou uitsparen wanneer ik deze 100 km rij aan 90 km/uur tov aan 120 km/u?

Grtz
                                  Weet gij hoe laat het is? En dan met zulke vragen afkomen.

Comment

• Yep Yep, gisterenavond gewerkt tot 23.00h, en in het naar huis rijden is er dan bitter weinig volk op de baan. Ideetjes komen op dan he

Comment

• Amai ikke gisteren voor 5 euro getankt (een noodstopje) en ik kreeg maar 4,5 liter

Ik ben dan 10 minuten later nog stilgevallen terwijl het lampje nog niet brandde... waarschijnlijk omdat ik ne lange afrit nam (een lange bocht) en alle mazout naar één kant van de wagen vloog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                                        Amai ikke gisteren voor 5 euro getankt (een noodstopje) en ik kreeg maar 4,5 liter

Ik ben dan 10 minuten later nog stilgevallen terwijl het lampje nog niet brandde... waarschijnlijk omdat ik ne lange afrit nam (een lange bocht) en alle mazout naar één kant van de wagen vloog
                                        Sorry hoor, maar da's iets dat ik niet begrijp, wie gaat er nu tanken voor €5 ?

Comment

• Ne maat van mij tankte altijd voor € 10, en als zijn vader met de wagen ging rijden gooide hij de bak vol

Soms als hij een brug over moest ging zijn lampje ook branden

Comment

Working...
                                          X