Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhebben jullie geen zaken mee
niet slecht bedoelt, tis een gekende sector
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten77 000€ ontslagpremie is peanuts want :
-de belastingen gaan al met 60% van dat bedrag lopen
-die mensen hebben sinds 2010 reeds 12% v hun loon ingeleverd , in ruil bood Ford werkzekerheid tot eind 2020 .
Als ze die mensen hun loon tot eind 2020 nog betalen zoals ze beloofd hadden , dan is dat nog meer dan 8 jaar x 25 000€ of meer dus minstens 200 000 €
200 000 - 60% van 77 000€ , dus 200 000 - 30 800 = 169 200€ in het voordeel vd contractbreker Ford
Ze zullen inderdaad belast worden op dat bedrag ja, logisch!
77.000 bruto is mijn bruto jaarloon voor dik twee jaar. Daar wordt ik dan uiteraard ook op belast.
Als dat voor jou peanuts zijn, stort maar door dan!
Dat is overigens 77.000 euro meer dan dat die tienduizenden andere ontslagen werknemers van dit jaar hebben gekregen hoor!
Ondankbare eikels! Heel het land moet mee huilen en beven, want ocharme ocheire. en dan dit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik ben echt niet jaloers op een m3, om het zo te zeggen, maar geen van mijn kollega's rijdt dat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenBeetje achter? Het is crisis hoor. Trouwens, ik hoop dat je zelf ook in een fabriek werkt. Na het opsommen van alle voordelen zou je dom zijn mocht je dat niet doen.
DUIZENDEN jobs open in Limburg alleen die geen invulling krijgen (knelpuntberoepen)
Als er appels te plukken vallen moeten we een hoop Oosterblokkers en Indiërs naar hier halen. Misschien volgend jaar zelf doen?
Of nee, te lastig en te zwaar, is het niet? Om in de mijnen te kruipen waren we ook te goed zeker. Zelfs bij Ford is te zwaar en te lastig, we mogen blij zijn dat die 4300 man zo goed is willen zijn om dat voor ons toch maar te doen als je dat hier allemaal hoort.
WIL je werken, dan heb je morgen KEUZE uit jobs, ook als Ford binnen 2 jaar dicht is. 2 jaar tijd om te solliciteren... zal wel volstaan zeker? Of nee, dat kan niet, stel dat ze dan naast hun 77.000 euro grijpen moesten ze zelf eerder ontslag nemen...
Gewoon verwend en compleet van de wereld! DAT moet veranderen, niet de manier waarop Ford zijn fabriek sluit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenniet pos, niet neg, een vaststelling
maar ik heb je graag beenhouwer
heb het in't alg over auto's van die prijsklasse,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk BerichtenIk vind dat best wel onaangenaam nieuws, die sluiting van Ford, maar je kunt het ook zo stellen :
- jarenlang bij Ford gewerkt = zeer goed je brood verdiend (vaak voor een job waar je niet echt hard voor hebt moeten studeren)
- jarenlang kunnen genieten van bepaalde financiële voordelen
- zeer mooie onstlagpremie
- iedereen die wil werken vindt binnen de maand werk, ook 'ouderen' ! Sommige werkgevers verkiezen anciënniteit/ervaring boven leeftijd !
BTW : brugpensioen op 50 ? Amai, terwijl iedereen pleit om langer te werken ?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenniet pos, niet neg, een vaststelling
maar ik heb je graag beenhouwer
heb het in't alg over auto's van die prijsklasse,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenBeetje achter? Het is crisis hoor. Trouwens, ik hoop dat je zelf ook in een fabriek werkt. Na het opsommen van alle voordelen zou je dom zijn mocht je dat niet doen.
Ze had direct ander werk, verdient 1900 EUR netto (directie-secretaresse) : niet slecht, maar wellicht niet beter dan iemand aan de lopende band bij Ford !
BTW : ik werk niet in een fabriek, ik werk voor een Europese instelling, had net iets betere voorwaarden dan zelfs Ford
En wat Toere zijn M3 betreft : coole bak, ik durf te zeggen dat ik er gezond jaloers op ben (heb zelf ook niet te klagen), zolang hij 'm niet gestolen heeft heb ik er geen enkel probleem mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenCrisis my ass!
DUIZENDEN jobs open in Limburg alleen die geen invulling krijgen (knelpuntberoepen)
Als er appels te plukken vallen moeten we een hoop Oosterblokkers en Indiërs naar hier halen. Misschien volgend jaar zelf doen?
Of nee, te lastig en te zwaar, is het niet? Om in de mijnen te kruipen waren we ook te goed zeker. Zelfs bij Ford is te zwaar en te lastig, we mogen blij zijn dat die 4300 man zo goed is willen zijn om dat voor ons toch maar te doen als je dat hier allemaal hoort.
WIL je werken, dan heb je morgen KEUZE uit jobs, ook als Ford binnen 2 jaar dicht is. 2 jaar tijd om te solliciteren... zal wel volstaan zeker? Of nee, dat kan niet, stel dat ze dan naast hun 77.000 euro grijpen moesten ze zelf eerder ontslag nemen...
Gewoon verwend en compleet van de wereld! DAT moet veranderen, niet de manier waarop Ford zijn fabriek sluit.
Een goeie 10 jaar geleden had ik (gedurende een 4-tal jaar) 2 jobs ! Ik had 1 voltijds & heb er eentje gezocht die ik kon combineren met mijn voltijdse baan, ik heb welgeteld 2 dagen moeten zoeken ! Dus : wie wil werken, vindt snel werk ! Uiteraard mag je niet altijd te kieskeurig zijn
Ik werk al van mijn 14e (toen natuurlijk vakantiejobs), altijd hard gewerkt en vooral, heb altijd willen werken !
Comment
-
wat een hoop jaloerse berichten, niemand kan precies verdragen dat een ander iets krijgt of meer krijgt dan jezelf
Niemand houdt jullie tegen om ook voor een multinational te gaan werken.
Zelf vind ik het zeer erg voor demensen die bij ford werken en al de werknemers van de buitenfirma's die ook onslagen gaan worden en zeker als iets ervoor wordt gezegd het nieuwe model er komt.
En als ze dan een ontslagvergoeding krijgen maakt het me niet uit hoeveel ze krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenIk ben geen specialist,
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenWaarom NIET? Het komt van Ford, niet van de "grote" pot.
Ja en? Wat is je punt? Dat is net hetzelfde als verbaasd zijn dat de zon opkomt. Als je loon krijgt, moet je werken, dat lijkt me toch niet zo bijzonder moeilijk te begrijpen? Of ben ik hier met Lenin aan het discussiëren?
Lenin, waar slaat dat nu weer op? Heb ik iets anders beweerd misschien?
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichtenanderzijds bekruipt mij toch meer en meer het gevoel dat we allemaal een beetje rotverwend zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenwelke sector is dat ?
Voor nog hogere lonen moet je al off-shore gaan werken.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichtenwat een hoop jaloerse berichten, niemand kan precies verdragen dat een ander iets krijgt of meer krijgt dan jezelf
Niemand houdt jullie tegen om ook voor een multinational te gaan werken.
Zelf vind ik het zeer erg voor demensen die bij ford werken en al de werknemers van de buitenfirma's die ook onslagen gaan worden en zeker als iets ervoor wordt gezegd het nieuwe model er komt.
En als ze dan een ontslagvergoeding krijgen maakt het me niet uit hoeveel ze krijgen.
Ik ben bijlange niet jaloers, en al zeker niet op hun loon, maar ik stel gewoon vast dat bij Ford werken zo slecht niet is/was.
En ja, hun ontslagpremie is hun gegund, en ja, ik hoop dat ze snel ander werk vinden (en diegene die het wil, die kan dat !!) !
Ik wou alleen even schetsen hoe het vaak elders aan toe gaat ; btw : mocht het je ontgaan zijn, Veolia is een multinational !
Zoals eerder aangehaald krijgt dit voorval (en ja, het is een drame) nu alle media-aandacht, maar dagelijks worden er mensen ontslaan, gaan er zaken failliet, etc etc, maar geen haan die daar naar kraait !
1 x 10000 mensen die ontslagen worden is in se niet erger dan 10000 x 1 ontslag, en dat laatste gebeurt dus ook !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEr is maar 1 sector die zo'n lonen betaalt: petrochemie. Het is hun gegund om misverstanden hieromtrent te vermijden.
Voor nog hogere lonen moet je al off-shore gaan werken.
Comment
Comment