Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik moet wel zeggen dat lowe daar gelijk in heeft... een touran voelt...ik zeg VOELT wel wat beter aan dan een espace...

maar daar houd het dan op... een alfa 159 voelt minstens even degelijk als een VW... en ja ik ben ook een bepotelaar...

maar wat bij mij de doorslag geeft zijn de gebruikte materiaalen, en daar zijn jaguar en lancia (cfr de thesis) nog echt wel in mijn ogen de maatstaf...

Comment

• Of de Golf nu te duur is of te slecht afgewerkt, het punt is dat hij niet meer doet wat hij vroeger deed, met name jonge mensen die voor het eerste een auto kopen naar VW trekken die vervolgens hun ganse leven bij dat merk blijven en stapsgewijze doorvloeien naar de hogere segmenten (Bora<Passat<Phaeton/Touareg).

De golf zou in feite het visitekaartje moeten zijn van het merk en de aanbrenger van nieuw cliënteel. Het is onmiskenbaar dat de golf veel minder sexy is geworden én dat er simpelweg meer alternatieven zijn voor de jeugd (=eerste aankoop), met name de Koreanen, de jappen en binnen afzienbare tijd de sinezen.

Hoe je dat tij kan keren weet ik niet, maar de prijzen een tikje concurrentieler maken kan al een begin zijn. Jammer genoeg kan dat enkel door saneringen en daar is Vorst (samen met haar agressieve syndicale reputatie) de dupe van.

Wij zitten derhalve in een patstelling: waarvoor te kiezen:
      -onze automobielsector met een platte golf
      -een vette golf maar in het buitenland gemaakt

Wat de audi 1 betreft, waarom zou dat niet kunnen werken. Het is alleszins veel minder van de pot gerukt dan de Phaeton en de grote baas zelf gelooft er sterk in. Als ze die echter willen binnenhalen zou ik niet durven door staken tot 15 december maar het vakbondsprobleem bij Vorst is inmiddels gekend... Het spreekt voor zich dat de moffen nu het onderste uit de kan gaan proberen te halen tav onze regering maar misschien is een klein efforke van Verhofstadt wel meer aangewezen dan direct 4000 mensen aan de dop/brugpensioen, ... want dat gaat ook kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        Je moet het echt bekijken en vooral ook bepotelen.
        Hmmm, de laatste keer dat ik er één heb bepoteld (en mee heb gereden) was een Golf III. Ik heb op dat moment ook besloten dat ik nooit een Golf-rijder zou worden.
        Niks persoonlijks, maar ik zou er nooit mijn geld aan kunnen geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Je moet er niet te diep op ingaan.
          Dit is een topic geworden voor enkele Volkswagenhaters.
          Negeren is de boodschap.
          Dag, JWV50.

EDIT: voor alle duidelijkheid, ik haat VW niet. Ik reageer gewoon tegen de blinde adoratie van bovengenoemde.
          Last edited by ; 28/11/2006, 14:37.

Comment

• Ik ben content van mijn Golfke en ik hoop van u hetzelfde

Comment

• ik ben ook altijd enorm tevreden geweest van al mijn golfkes
              met de laatste 6 jaar en 130000 km

mersie vorst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                ik moet wel zeggen dat lowe daar gelijk in heeft... een touran voelt...ik zeg VOELT wel wat beter aan dan een espace...

maar daar houd het dan op... een alfa 159 voelt minstens even degelijk als een VW... en ja ik ben ook een bepotelaar...

maar wat bij mij de doorslag geeft zijn de gebruikte materiaalen, en daar zijn jaguar en lancia (cfr de thesis) nog echt wel in mijn ogen de maatstaf...
                Wat betreft die Thesis, geef ik u zeker gelijk
                Met Jaguar heb ik geen ervaring.

Comment

• Van al wat hier gezegd is heeft vooral Faust gelijk.

Bekijk eens objectief de verkoopcijfers van de Golf, en bekijk dan is objectief zijn concurenten. Er is in de afgelopen 15 jaar niets veranderd. Al dat gezever van er zijn concurenten bijgekomen is bullshit. Welk Hyundai-model kan vandaag concureren met de Golf? Welk Kia-model concureert vandaag met de Golf? Geen enkel!

De concurenten van 15 jaar geleden (Ford, Opel, Renault, Peugeot en Toyota) zijn er vandaag nog steeds. Er is dus helemaal niets veranderd met de concurentiepositie van de Golf.

Comment

• Wat is er wel veranderd, want sinds de Golf IV gaan de verkopen achteruit.

Misschien is 't de kwaliteit tov van de concurenten. Veel merken zijn bijgebeend.

Misschien is't de prijszetting. Een Golfje mag dan niet zoveel duurder zijn als vaak beweerd wordt, hij blijft vaak duurder dan de concurentie & heeft voor eenzelfde prijs veel minder opties. Tevens is 't onderhoud er vaak duurder dan de concurentie.

Misschien is 't de kwaliteit. Een Golf steekt vandaag niet meer met kop en schouders boven de concurentie uit. De Golf IV heeft de Golf-hype hierin de das om gedaan, en geen klein beetje.

Misschien is 't wel de leasemarkt die hem rechthoudt. Hij is ivm concurenten goedkoop in lease door z'n herverkoopwaarden die hij erft van de III en de IV. Goedkoop in lease & de naam Volkswagen maakt gegeerd in lease. Gegeerd in lease wil vaak ook zeggen status en status zorgt ervoor dat hij verkoopt bij particulieren.

Een combinatie van deze drie factoren zorgt ervoor dat de nuchtere kopers vandaag een ander beeld geven van een Golfje. 't Is geen überauto meer, 't is een doorsnee goede wagen. En zo zijn er vandaag wel meerdere.
                    Last edited by ; 28/11/2006, 15:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                      Wat betreft die Thesis, geef ik u zeker gelijk
                      Met Jaguar heb ik geen ervaring.
                      hmm... in mijn zotte jaren heb ik nog een tijdje een XJ gehad uit '92 tot ik door had dat ik hem niet kon blijven onderhouden...

maar die materiaalen... vloermatten zo dik dat je zool er volledig inzat... prachtig onderhouden leer, echte houtinleg en subtiele chroomaccenten... alleen de stuurkolom was vna een afgrijselijk plasticsoort, maar ja, hij was dan ook van 1992

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Van al wat hier gezegd is heeft vooral Faust gelijk.

Bekijk eens objectief de verkoopcijfers van de Golf, en bekijk dan is objectief zijn concurenten. Er is in de afgelopen 15 jaar niets veranderd. Al dat gezever van er zijn concurenten bijgekomen is bullshit. Welk Hyundai-model kan vandaag concureren met de Golf? Welk Kia-model concureert vandaag met de Golf? Geen enkel!

De concurenten van 15 jaar geleden (Ford, Opel, Renault, Peugeot en Toyota) zijn er vandaag nog steeds. Er is dus helemaal niets veranderd met de concurentiepositie van de Golf.
                        Skoda bv is toch een volwaardige concurrent die er vroeger niet was. Ik vind persoonlijk dat de nieuwe golf veel te sterk is gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. Waar een golf vroeger zowat synoniem stond met een vrij goedkope en kleine auto kan je dat nu absoluut niet meer zeggen. Een golf is duur en bijna een gezinswagen geworden. Ze hadden hem veel kleiner en betaalbaarder moeten maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                          Of de Golf nu te duur is of te slecht afgewerkt, het punt is dat hij niet meer doet wat hij vroeger deed, met name jonge mensen die voor het eerste een auto kopen naar VW trekken die vervolgens hun ganse leven bij dat merk blijven en stapsgewijze doorvloeien naar de hogere segmenten (Bora<Passat<Phaeton/Touareg).

De golf zou in feite het visitekaartje moeten zijn van het merk en de aanbrenger van nieuw cliënteel. Het is onmiskenbaar dat de golf veel minder sexy is geworden én dat er simpelweg meer alternatieven zijn voor de jeugd (=eerste aankoop), met name de Koreanen, de jappen en binnen afzienbare tijd de sinezen.

.....
                          Al die uitgangspunten van voorgaande posts zijn fout !

Wat WAS de Golf vroeger ?
                          De Golf I was een wagentje dat nog kleiner was dan de huidige Polo.
                          Dus als men toch de gehele tijd terugvalt op de Golf van vroeger, die was zus en zo en sprak de jonge mensen aan , dan moet je die nu met een Polo vergelijken.
                          Zo simpel is dat !

De Golf nu is een in 30 jaar geëvolueerd model.

Ik vind trouwens dat men hier oeverloos kan emmeren over die Golf.
                          Jongens, jongens...., niet normaal.

Comment

Alle modellen van alle merken evolueren.

Comment

• In de grond denk ik dat VW nog steeds betrouwbare en degelijke wagens zijn,maar de concurentie zijn ze al lang niet meer voor,nochtans zijn ze nog stEeds duurder.

Comment

• Toch wel!

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Al die uitgangspunten van voorgaande posts zijn fout !
                                  Geef jij dan is dé reden.

Wat WAS de Golf vroeger ?
                                  De Golf I was een wagentje dat nog kleiner was dan de huidige Polo.
                                  Dus als men toch de gehele tijd terugvalt op de Golf van vroeger, die was zus en zo en sprak de jonge mensen aan , dan moet je die nu met een Polo vergelijken.
                                  Zo simpel is dat !

Hierin heb je gelijk

Ik vind trouwens dat men hier oeverloos kan emmeren over die Golf.
                                  Jongens, jongens...., niet normaal.
                                  Misschien ben je 't effe uit 't oog verloren, maar de aanleiding van dit topic blijft nogwel de sluiting van Vorst waar ze de Golf maakten! 't Feit dat de Golf niet verkoopt zoals verwacht & z'n overproductie is hier rechtstreeks gevolg van.

Comment

• Mag ik de reden geven?

Uiterlijke status, een Golf is niet goed genoeg meer. Men stapt over naar een zogenaamd "premiummmerk" (vind ik maar een degoutant woord) of gaat meteen voor een Passat of ...
                                    De jonge kerels vroeger droomden van een Golfje, nu dromen ze minstens van een A3. En diegenen met het geld gaan meteen voor die.

Dan heb je mensen voor wie de prijs wel belangrijk is, en dan kan je inderdaad bij andere merken meer ruimte en opties krijgen voor hetzelfde geld. Of je een betere wagen krijgt laat ik in het midden. Daarover kan ik niet oordelen omdat ik daarmee geen ervaring heb.

En elke wagen is groter, krachtiger en duurder geworden (komt ook door de grotere luxe en ontwikkeling).
                                    Last edited by ; 28/11/2006, 19:23.

Comment

• tja... wat mij een hypothetische vraag lijkt...

is VW eigenlijk niet overbodig geworden??

skoda breid nu z'n gamma uit en Audi gaat nu met de A1 downsizen...

het middenmerk VW lijkt me een beetje overbodig. natuurlijk kan je argumenteren dat de naam nog steeds pakken beter is dan skoda en dat het aanbod van VW veel groter is... maar toch...

Comment

• Het VW logo op een Skoda hangen

Comment

Working...
                                        X