Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit vervangwagen bij herstelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kwaliteit vervangwagen bij herstelling

Ik vroeg me af welke kwaliteit van wagens jullie krijgen voor een vervangwagen bij een herstelling of onderhoud in de garage.

Onze A4 is nu binnen tot +/- donderdag en we hebben een andere A4 van +/ 12 jaar oud gekregen en da's echt rommel. Is dit normaal, kan ik teruggaan en iets degelijker vragen?

Wat is jullie ervaring met vervangwagens??
    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Hangt er vanaf. Wat moet je ervoor betalen?

Indien 30 euro per dag : dan verwacht ik een wagen die ongeveer de helft waard is van de eigen wagen.

Indien 60 euro of meer : dan verwacht ik een demo wagen.

Brandstof moet nooit inbegrepen zijn.

Indien het hier over een gratis terbeschikking exemplaar gaat, dan vind ik jou een dikke blaas die een paar lappen verdiend.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Betaal je voor de vervangwagen?
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjeu Bekijk Berichten
        hangt er vanaf. Wat moet je ervoor betalen?

Indien 30 euro per dag : Dan verwacht ik een wagen die ongeveer de helft waard is van de eigen wagen.

Indien 60 euro of meer : Dan verwacht ik een demo wagen.

Brandstof moet nooit inbegrepen zijn.

Indien het hier over een gratis terbeschikking exemplaar gaat, dan vind ik jou een dikke blaas die een paar lappen verdiend.
        2222222

Comment

Als ik hem echt zou 'meekrijgen' (dus zonder te hoeven betalen), dan zijn de enige vereisten dat het niet binnenregent, en dat het nog rijdt .

Betalen voor een vervangwagen zou ik nooit doen. Ik ben in de comfortsituatie waar er altijd wel een auto beschikbaar is (vrouw, ouders, zus, ...) die ik kan gebruiken.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
            Wat is jullie ervaring met vervangwagens??
            euh, gewoon geen vervangwagen krijgen?

Bij BMW kan ik aan 60 euro/dag een 1-reeks of Mini krijgen.

Bij Citroën kreeg ik 9/10 een versleten Citroen Xantia mee (gratis). Het reed dus dat was ok.
            De laatste begon na 2 dagen wel diesel te lekken, heb er 4 weken zo mee moeten rond rijden
            Heb er tijdelijk zelf nog een autoradio in gemonteerd, want radio was eruit gesloopt.
            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Laatste keer dat de A4 van zoon is binnen gegaan, heeft de garage houder de wagen van zijn madam meegegeven. A6 2.7Tdi. Wegens geen vervangwagens meer beschikbaar.

Laatste keer dat de Ignis van mijn vrouw is binnen gegaan was het een nieuwe Swift als vervanger.

Ikzelf kijk er altijd naar uit wat ik mee krijg als vervanger. De ene keer een Passat, dan weer een Touran, een Avensis of een A4.Soms ook wel een Golf 5. Maar geen één wagen ouder dan 6 jaar.

Er is nog nooit betaald om een vervanger mee te krijgen.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

De eerste keer dat ik vervangwagen nodig had, kreeg ik een oude Fiat Punto mee, dat ding was ongeveer 10 jaar oud dacht ik..
                mocht er 20 euro voor betalen, voor 1 dag, plus de benzine

het reed wel.. maar meer ook niet, er zat mss een motor met ocharm 60pk in.. die was niet vooruit te branden

Comment

Toen mijn Polo binnen ging voor een reparatie kreeg ik een zogoed als splinternieuwe polo van nog geen maand oud mee met alle opties op.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Beetje geluk hebben zeker?

Vorige maand mijn 15-jarige Peugeot 406 binnengedaan voor een paar dagen. Splinternieuwe (nog geen 2000km) 5008 als vervangwagen meegekregen.
                    Herstelling was wel op de kosten van de verzekering, dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Comment

Toen de Vectra total loss was een oude Corsa A meegekregen, was amper mee te rijden, en dan nog met banden die zo goed als kletskop waren, levensgevaarlijk toen midden in de winter.

Toen de de Saxo binnen was voor herstelling na ongeval een Renault Saffrane, weet niet juist welke motor, ma da zoop naft.

Mijne pa ooit eens eene Ford Orion toen hem zijne Lada binnen deed.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik heb hier al van gelezen. zeg nu eens wat er mankeert met die auto, behalve dat je je minderwaardig voelt in een vorig model. of wat denken de buren misschien wel niet?
                        Last edited by Teus; 19/12/2011, 20:51.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ik krijg bij smart een smart mee

gratis tijdens garantieperiode

vervangauto moet straatlegaal en verzekerd zijn, verder geen eisen hier

Comment

Als ik de Golf VI binnenbreng, krijg ik altijd een Golf VI terug mee .
                            Soms een gewone, soms een Variant, vaak naft en DSG. Altijd es leuk .

Comment

Ooit eens anderhalve maand moeten wachten voor een afspraak bij een BMW dealer omdat alle vervangwagens bezet waren tot die datum. Op de dag van afspraak een vers pak sneeuw getrotseerd om dan te horen te krijgen dat de vervangwagen een gehuurde Citroen C1 is (sorry, de vervangwagens waren op).
                              Op zich niks op tegen maar dan wil ik geen 6 weken wachten voor een herstelling onder garantie (dan hadden ze die citroen evengoed veel sneller kunnen huren), en daar zeker geen 60 euro per dag voor betalen.

Het probleem werd uiteindelijk onder garantie opgelost door een andere dealer, die me zelf laat kiezen uit de beschikbare vervangwagens.
                              2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                              2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                              2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                              1999 Volvo V70 classic 2.5d
                              1967 Volvo 123 GT

Comment

Heel lang geleden bestelde mijn vader een Volvo 240 break. Door een staking bij de constructeur kwam de wagen 6 weken later dan gepland. Ondertussen was onze oude auto al verkocht. De garagehouder nam mijn vader mee naar achter waar het vol stond met Rolls Royce, Bentleys en Jags. Vroeg vervolgens waar hij eens mee wilde rijden. Hij heeft dan maar gekozen voor een Jaguar XJ12 waar we dan gedurende 6 weken in stijl mee gereden hebben.
                                Verbruikte wel gem. 20L.

En 't was gratis.

Comment

thx voor de info, nu weet ik tenminste dat het enigszins normaal is dat je wat meer versleten wagens krijgt als vervanger.

herstelling is ook op kosten van de verzekering alsook de vervangwagen. 't is ook de eerste keer dat we eens een vervangwagen kregen en wisten dus niet wat we konden verwachten.

de garage had gezegd dat het OF een A4 was OF een A1. ik zou voor de A1 gekozen hebben, maar tegen de madam zijn ze een pak minder vriendelijk dan tegen mij heb ik al gemerkt wat ik niet kunnen vind. 't zal dan ook wschl de eerste en laatste keer zijn dat we bij die garage een wagen kopen. Ik heb al meermaals moeten werken dat ze niet klantvriendelijk genoeg zijn bij momenten, terwijl dit gewoon altijd moet. de security mensen aan de receptie waar ik werk zijn zelfs véél vriendelijker.
                                  There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

een kennis van mij heeft enkele weken terug wel zijn VW Polo binnengedaan voor onderhoud, en een VW Amarok meegekregen als vervangwagen.
                                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Er is nog nooit betaald om een vervanger mee te krijgen.
                                      Tuurlijk betaal je daar voor.
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik heb nog nooit eender welke wagen GRATIS op de weg kunnen brengen, wees er dus maar zeker van dat die kost voor een vervangwagen hoe dan ook ergens moet doorbelast worden.
                                        De verzekering eist het wel van de hersteller maar betaal lekker 0.00 € aan de hersteller dus wie betaalt uiteindelijk ?
                                        Voor niks gaat enkel de ZON op !!

Comment

Working...
                                        X