Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit vervangwagen bij herstelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij Lexus is de vervangwagen volledig gratis. Enkel wanneer je de tank leeg rijdt moet je ze terug vullen, anders hoeft dat zelfs niet. Momenteel is de vervangwagen een hybride Toyota Auris, maar binnenkort worden dat allemaal Lexus CT200h.

Comment

Dacht je echt dat deze kost dan niet in het uurloon verrekend zit ? Gratis is niet van deze wereld !

Comment

bij toyota verschilde dat van IQ of hoe noemt dat, yaris en die toestanden gratis bij mercedes. blijkbaar volgens een collega een C200

Comment

Ik heb mijn E36 323i altijd onderhouden bij de officiële dealer in Maastricht. Vervangwagens die ik heb meegekregen bij periodiek onderhoud:
          118d, 135i coupé, X3 en E46 318d.

Een keer grote reparatie laten uitvoeren na radiateurlekkage, kreeg toen een 520d.

Waren leuke ervaringen, maar kostte ook genoeg (58.57/dag)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clamar Bekijk Berichten
            Dacht je echt dat deze kost dan niet in het uurloon verrekend zit ? Gratis is niet van deze wereld !
            Bij ons is de regel:
            Bij ons de auto gekocht (nieuw of tweedehands), vervangwagen altijd gratis.
            De rekening voor een identiek onderhoud is even groot bij iemand die gebruik maakt van de vervangwagen of niet. Vervangwagen krijgt men vol mee en moet vol terugkomen.

Vervangwagens zijn dan ook geen luxekarren. Skoda Fabia 5D (diesel) of VW Fox (benzine). Wel allen in onberispelijke estetische en technische staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
              Wat is jullie ervaring met vervangwagens??
              Ik heb daar vreemde ervaringen mee, ik denk dat de weinige keren dat ik een vervangwagen krijg, dat dat de eerste de beste wagen is die 2 dagen niet wordt opgehaald en technisch in orde is. Ik kan me niet ontdoen van het idee dat dat gewoon een privewagen van iemand anders was ... En dat was een officiele merkgarage, naam van het merk begint met B en eindigt met MW. Wel een tijdje geleden, leasewagens hebben meestal geen vervangwagen (voor gewoon onderhoud dan), en mijn andere niet-officiele garage geeft geen gratis vervangwagen.

Edit : bij karosseriebedrijven kijg je er wel eentje, altijd het slechtste van het slechtste, een goedkope Japanner, een A-klasse, of een Corsa, of zoiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                Bij Lexus is de vervangwagen volledig gratis. Enkel wanneer je de tank leeg rijdt moet je ze terug vullen, anders hoeft dat zelfs niet. Momenteel is de vervangwagen een hybride Toyota Auris, maar binnenkort worden dat allemaal Lexus CT200h.
                Zalig, een Toyota Auris ... een droomwagen ! Die denken nogal aan hun klanten zeg. Nog niet eens een wagen hun eigen merk, kan je nagaan. Weet je wat, we geven u een wagen van een inferieur merk, en dan nog de kleinste van de kleinste. Zijn wij niet super vriendelijk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fitch Bekijk Berichten
                  Ik heb mijn E36 323i altijd onderhouden bij de officiële dealer in Maastricht. Vervangwagens die ik heb meegekregen bij periodiek onderhoud:
                  118d, 135i coupé, X3 en E46 318d.

Een keer grote reparatie laten uitvoeren na radiateurlekkage, kreeg toen een 520d.

Waren leuke ervaringen, maar kostte ook genoeg (58.57/dag)
                  Je zou eens moeten checken wat de huurprijs van een wagen is, volgens mij moet dat minder zijn (wel inclusief verzekering, en ook min. 1 week en zo van die dingen). Maar je kan dan wel kiezen, nuja, in een beperkt gamma.

Even gekeken, Volkswagen Golf via Dockx Belgie:

Volkswagen Golf

• periode
                    • incl. btw
                    • excl. btw
                    • gratis km
                    • 1d
                    • 70,18
                    • € 58,00
                    • 250 km
                    • 7d
                    • 375,10
                    • € 310,00
                    • 1250 km
                    • 30d
                    • 1064,80
                    • € 880,00
                    • 4000 km

Oejs, BMW 520d is wel duur (is wel nieuwste model dan, speelt ook mee)

BMW 520d

• periode
                    • incl. btw
                    • excl. btw
                    • gratis km
                    • 1d
                    • 199,65
                    • € 165,00
                    • 250 km
                    • 7d
                    • 1119,25
                    • € 925,00
                    • 1000 km
                    • 30d
                    • 2601,50
                    • € 2150,00
                    • 4000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                    Bij ons is de regel:
                    Bij ons de auto gekocht (nieuw of tweedehands), vervangwagen altijd gratis.
                    De rekening voor een identiek onderhoud is even groot bij iemand die gebruik maakt van de vervangwagen of niet. Vervangwagen krijgt men vol mee en moet vol terugkomen.

Vervangwagens zijn dan ook geen luxekarren. Skoda Fabia 5D (diesel) of VW Fox (benzine). Wel allen in onberispelijke estetische en technische staat.
                    Indien je een héél klein beetje logisch blijft nadenken weet je dat die wagen hoe dan ook aan de garage geld kost, en niet zo een klein beetje.
                    Dus is het gewoon de evidentie en de economische noodzaak zelf dat die kostprijs "ergens" dient te worden verrekend toch !
                    Ofwel wordt die dus afzonderlijk gefactureerd ofwel wordt die ergens in verrekend, en waar anders dan in het uurloon denk je dan wel ???

Comment

Bij ons wordt de vervangwagen en het onderhoud betaald door de leasing maatschappij, zo hebben er al eens een MINI Cooper S van 37k en enkele kale 118d's op onze oprit gestaan.
                      Ook hebben we al eens de 525dA van een verkoper meegekregen omdat we op een zaterdagavond met een probleem toekwamen en er geen vervangwagen beschikbaar was.
                      En als de vervangwagen op voorhand gereserveerd wordt kan er gekozen worden uit een; 1,3 of 5 reeks en een MINI.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten

Edit : bij karosseriebedrijven kijg je er wel eentje, altijd het slechtste van het slechtste, een goedkope Japanner, een A-klasse, of een Corsa, of zoiets.
                        Slechtste van het slechtste?
                        Toen wij onze wagen voor 5 dagen moesten binnendoen, kregen we een nieuwe ibiza..
                        Deze was volledig gekuist en volgetankt.

Comment

Iemand die weet waar je een dikke premium dieselwagen met meer dan 200pk meekrijgt als vervangwagen bij herstelling betaald door de verzekering (na ongeval in mijn recht)?

Comment

Comment

voor de mercedes'en hier voeren ze me terug en komen me halen dus heb ik geen vervangwagen nodig.
                              indien wel zou er wel moeten betaald worden maar je krijgt telkens een recent tot nieuwe wagen
                              prijzen zijn wel niet van de poes, voor een dikke 50 euro heb je een A, voor een dikke 70 een C, ... geen idee hoeveel het voor een SLS of S65 zou zijn :p
                              lets have some more member berries

Comment

Bij Midas had ik onlangs recht op een gratis vervangherenfiets van het merk Minerva. Ik was dar zeer tevreden mee en heb geen behoefte aan meer.

Comment

fietsen zijn hier idd ook mogelijk
                                  lets have some more member berries

Comment

Ik doe wekelijks meer dan 1000km, een fiets wordt moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Ik doe wekelijks meer dan 1000km, een fiets wordt moeilijk.
                                      Ge krijgt nen elektrische fiets, omdat gij het zijt.
                                      Wel opgeladen terugbrengen hé.

Comment

Omdat mijn auto nog olie lekte na een onderhoud kreeg ik de laatste keer een echt gratis wagen mee, en ik denk dat ze de grootste uit hun gamma genomen hebben
                                        het was een A4 2.0 TDI 150 pk s-line met 2000km op de teller.
                                        Zal wel een directiewagen worden zeker.

Reed geweldig goed, en heb ook eens goed doorgetrokken als de temp ok was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Iemand die weet waar je een dikke premium dieselwagen met meer dan 200pk meekrijgt als vervangwagen bij herstelling betaald door de verzekering (na ongeval in mijn recht)?
                                          Ik zou dat door mijn verzekering laten regelen in dat geval, heb recht op vervangwagen zelfde categorie en mijn garage heeft zo'n wagens.

Comment

Working...
                                          X