Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• powaq
    replied
    Haha dat zal er gene zijn. Die discussie ga ik met plezier aan. Ik ga niet betalen voor opties die er niet op staan.

Leave a comment:

• Tomski
    replied
    ze gaan uit van topmodel + fulloption als je geen factuur kan voorleggen.

Leave a comment:

• powaq
    replied
    Wat gebeurt er eigenlijk als er geen originele factuur is, enkel een verkoopdocument aan mijn vennootschap gericht (van een Belgische particulier, dus geen btw betaald)? Dus totaal geen idee wat die wagen origineel gekost heeft (Duitse import door vorige eigenaar). Nu heb ik wel een Belgische prijslijst gevonden online. Maar wat betreft opties? Hoe gaan ze ooit controleren welke opties er allemaal op zitten? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een controleur die auto gaat bekijken en elke optie checken? Ik neem dat als je een prijs neemt die ongeveer aanleunt tegen wat erop zit het ook wel goed zal zijn?

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
    enkel als deze auto niet verkrijgbaar is in B, anders wordt een versie genomen die zo dicht mogelijk de belgische versie benaderd+ aangevuld met losse opties (dus 't mag geen versie zijn met bvb meer opties in België en dan aftrekken)
    ik ging dit gehad hebben met de V60 mocht 't geen LV geworden zijn, auto is in B aangekocht bij officiële dealer maar was een Nordic market voorzien voor de Zweedse ambassade waardoor de summumversie(mijne is een Zweedse summum) niet overeenkomt met de Belgische summum, ze gingen dus vertrekken van een Momentum+ alle losse opties die er nog opzaten erbij tellen, waardoor de catalogusprijs vééél hoger uitkwam...
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Gaat niet pakken.
    Het gaat niet om wat jij ervoor betaald hebt, het gaat om de waarde van het goed dat jij gratis mag gebruiken van je werkgever voorstelt op de Belgische markt.
    Hier toch nog eens op terug gekomen vermits de beslissingsweken nu toch stilaan dichter beginnen te komen.

Mijn sociaal secretariaat kan/kon hier nog steeds geen zinnig antwoord op geven.

Vermits er voor de bedrijfsvoorheffing er in de de wet letterlijk staat:
    -onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde waarde inclusief de opties en belastingover de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabatof restorno;

Vermits het buitenlands factuur een dikke € 12.000 minder zal vermelden dan een Belgisch factuur als cataloguswaarde heeft dit wel enige invloed op het VAA uiteraard. Volgens bepaalde tools zou het een verschil van € 1463 (valt ergens nog mee) op jaarbasis zijn.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    meer pics en benieuwd naar het gezuip downzizing 2.1 vs full 3.0 v6

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Ik ben er wel niets mee. Een Q7 dieseltje is/was goed genoeg voor ons.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
    Inderdaad. Dijk van een wagen!
    Ook een beetje letterlijk

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
    Q7 E-tron
    Inderdaad. Dijk van een wagen!

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Daar ben ik naar aan het zien , al zal het geen 3.0 nafte worden vrees ik.
    Audi heeft daar in mijn ogen de ideale hybride ter beschikking, maar geen spek voor mijn bek vrees ik .
    Q7 E-tron

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Je wordt bijna verplicht een hybrid te nemen.
    Daar ben ik naar aan het zien , al zal het geen 3.0 nafte worden vrees ik.
    Audi heeft daar in mijn ogen de ideale hybride ter beschikking, maar geen spek voor mijn bek vrees ik .

Leave a comment:

• germinal
    replied
    En het ergste van alles: er wordt mee gereden zoals een 2.0. Dus zeker niet goed voor het milieu. Maar juist, daar had die tax niks mee te maken ...
    Je wordt bijna verplicht een hybrid te nemen.. 3.0 liter naft met een elektromotorke bij en je betaalt zo goed als geen VAA meer.

Hoewel de catalogusprijs toch zwaar doorweegt.. Voor een (groene) tesla van 150k zit je toch nog op een VAA van 5000 euro.. Das netto toch een 3000 / jaar. PB en soc. Bijdragen)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Vermoed dat er nu veel meer 1.6 diesels gekocht worden dan 2.0 bvb.
    En het ergste van alles: er wordt mee gereden zoals een 2.0. Dus zeker niet goed voor het milieu. Maar juist, daar had die tax niks mee te maken ...

Leave a comment:

• Tjeu
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
    Ik begrijp het principe, maar waar ik een probleem mee had (en nog steeds heb) is dat ze (Di Rupo met steun van de liberalen) dat nieuwe VAA-systeem out of the blue en retroactief hebben ingevoerd.
    In de plaats van dit te doen ingaan voor inschrijvingen vanaf een bepaalde datum (nu met de nieuwe BIV en verkeersbelasting kan dit blijkbaar wel) werd een hele groep koud gepakt.

Wij zaten toen van de ene dag op de andere met een naar VAA toe peperdure en onverkoopbare wagen.
    VW Phaeton van nog geen 4 jaar oud net in Duitsland gekocht voor 35k maar wel met een Belgische nieuwprijs (cataloguswaarde) van bijna 100k => de nieuwe maatstaf van heffing voor VAA

Aan de andere kant blijven bijvoorbeeld verhuurders van vastgoed al jaren buiten schot met een belachelijke lage belasting op de huurinkomsten op basis van KI in plaats van een belasting op hun reële huurinkomsten. Daar valt per saldo voor de overheid een pak meer geld te halen, het ballonnetje werd ook al een paar keer opgelaten maar electoraal is dit huisje voor de politici blijkbaar nog tè heilig.
    Maar goed dat is weer een andere (politieke) discussie natuurlijk...
    Klopt. Hadden wij ook.

RR van 2004 TD6. Destijds LV, dan plots geen LV meer op papier (dus volle pot betalen, maar vast tussenschot moest wel blijven zitten...) en dan weer wat later, eens de wagen 10 jaar oud is en +200.000km heeft, komen ze af met VAA berekend op de nieuwwaarde => +/- 1400 euro per maand....
    Daar sta je dan. Perfecte wagen die nog jaren mee kan gaan (wat ook de bedoeling was), maar die plots 'onbetaalbaar' is geworden. Verkoopwaarde kelderde ook op slag, op dat moment kregen we er amper 5000 euro voor. Uiteindelijk de wagen privé gezet (wat pijnlijk veel BIV met zich meebracht...) en op die wijze er toch mee blijven rijden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ook ik was slachtoffer van di Rupo zijn krachttoer met terugwerkende kracht! Had net een 3liter diesel van 8 jaar oud aangeschaft... Dit is volgens mij nooit gezien in België. En wij maar braaf betalen, als je dan naar het nieuws kijkt over de cipiers, het spoor etc.... ????

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Volledig eens met Rueff!
    De roverheid heeft daar een hit and run slag geslagen onder het mom van 'vergroening'
    Sindsdien al verschillende keren in de pers geweest dat de opbrengst 'tegenviel'. Ze hadden m.a.w. verwacht dat iedereen ging blijven betalen en hun spelletje meespelen, mooi niet dus...

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    @Rueff: absoluut gelijk in beide punten.
    Ik denk ook dat plots invoeren de enige manier is geweest dat men er echt wat winst op heeft gepakt. Na een tijd heeft iedereen een wagen gekozen in functie van het VAA en is de meeropbrengst tov voor de aanpassing verdwenen.
    Vermoed dat er nu veel meer 1.6 diesels gekocht worden dan 2.0 bvb.

Verhuurders. Onderzoeksjournalistiek zou eens kunnen uitzoeken hoeveel politiekers (of hun vrouw) vastgoed verhuren. Ik denk dat dat wel bovengemiddeld is.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    En de exacte hoeveelheid wc-papier, premium of van den Aldi, registreren aub.
    Lol, niets mis mee met het juiste wc-papier van den Aldi.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• Rueff
    replied
    Ik begrijp het principe, maar waar ik een probleem mee had (en nog steeds heb) is dat ze (Di Rupo met steun van de liberalen) dat nieuwe VAA-systeem out of the blue en retroactief hebben ingevoerd.
    In de plaats van dit te doen ingaan voor inschrijvingen vanaf een bepaalde datum (nu met de nieuwe BIV en verkeersbelasting kan dit blijkbaar wel) werd een hele groep koud gepakt.

Wij zaten toen van de ene dag op de andere met een naar VAA toe peperdure en onverkoopbare wagen.
    VW Phaeton van nog geen 4 jaar oud net in Duitsland gekocht voor 35k maar wel met een Belgische nieuwprijs (cataloguswaarde) van bijna 100k => de nieuwe maatstaf van heffing voor VAA

Aan de andere kant blijven bijvoorbeeld verhuurders van vastgoed al jaren buiten schot met een belachelijke lage belasting op de huurinkomsten op basis van KI in plaats van een belasting op hun reële huurinkomsten. Daar valt per saldo voor de overheid een pak meer geld te halen, het ballonnetje werd ook al een paar keer opgelaten maar electoraal is dit huisje voor de politici blijkbaar nog tè heilig.
    Maar goed dat is weer een andere (politieke) discussie natuurlijk...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Dan ga ik nog moeten opletten dat ze het waterverbruik niet gaan zien als VAA als ik op het werk naar het toilet ga
    En de exacte hoeveelheid wc-papier, premium of van den Aldi, registreren aub.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Als het niet om zo'n kleine bedragen ging (€5 VAA voor een gsm dus €2 effectief betalen?) zou dat zeker al het geval zijn. En terecht ook, een iPhone 6S is nu eenmaal een groter economisch voordeel dan een Nokia 6310.

Ben toch blij dat er velen het al snappen. Ik probeer dit al van ergens in de aanvang van dit topic uit te leggen...
    Dan ga ik nog moeten opletten dat ze het waterverbruik niet gaan zien als VAA als ik op het werk naar het toilet ga

Leave a comment:

Working...
X