Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je hebt nuts en goede reflexen, maar ik zou precies toch, en dat met alle respect, adviseren om je wat bij te scholen.
Je hebt duidelijk talenten maar je gebruikt ze naar mijn mening niet op de juiste manier en zeker niet op de juiste plaats.
Ik zou me persoonlijk toch ook iets korter bij mijn stuur zetten je armen zijn soms gestrekt en verder de verschillende pedaal standen wat oefenen, het gas en zelfs de rem, heeft meer dan een aan en uit stand .
Maar ballen en reflexen heb je duidelijk wel. Nu ze nog juist gebruiken.......
Persoonlijk zou ik nu ook niet zoveel risicos nemen maar het is natuurlijk ieder zijn keuze. Wie weet mischien heeft wakeboarderxxx al veel circuit en drift ervaring en was het voor hem nog allemaal redelijk onder controle (behalve die ene halve spin dan)
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Echt voos hoe ik daar aan het glijden ging door Kallenhard miss-hit-miss. Lucky me.
Waren die drifts door Kallenhard, Miss-hit-miss en Wehrseifen allemaal express? indien wel, chapeau!
Persoonlijk zou ik nu ook niet zoveel risicos nemen maar het is natuurlijk ieder zijn keuze. Wie weet mischien heeft wakeboarderxxx al veel circuit en drift ervaring en was het voor hem nog allemaal redelijk onder controle (behalve die ene halve spin)
Helemaal akkoord.........maar ik vermoed wel in de virtual world dan. Ik wil maar zeggen dat ik veel handeling en reflexen zie die eigen zijn aan sim en andere spelletjes. Maar dat het aanvoelen van the real thing nog in een leerproces zit.
bedankt voor jullie feedback. Toegegeven achteraf bekeken en erwat over na te denken, waren het inderdaad veel onnodige risico's. Een pak teveel zelfvertrouwen, waarschijnlijk mede door het spelen van games. Qua 'driften', geen idee of het de term waardig is, heb ik inderdaad nog een lange weg te gaan. Het zou zeker niet onverstandig zijn eerst wat op veiliger circuits ervaring op te doen. Iemand tips? Plaatsen voor cursussen? :-)
Na dit weekend, heb ik weer zin om ertegenaan te gaan, maar dan saai achter een bureauke..
@ir_fuel: Sorry man, hoop dat ze de ring nooit moeten afsluiten door mijn schuld, kzou me doodschamen als klein Belgje
Raar dat niemand het zegt, maar ik zou ook m'n helm vastmaken. Anders geraak je hem misschien nog kwijt tijdens een ongeval. Zou spijtig zijn, 't is een mooie helm.
Ok goed gezien! Bedankt, bij een zware crash kan dat inderdaad het geval zijn.
Raar dat niemand het zegt, maar ik zou ook m'n helm vastmaken. Anders geraak je hem misschien nog kwijt tijdens een ongeval. Zou spijtig zijn, 't is een mooie helm.
viel me ook op
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Tof dat ge het zelf beseft, dat siert u. Zoals gezegd you got some talent, use it
Respectvol volgens de regels gaan rijden op technische clubcircuits (Abbeville, Ecuyers, Mettet) voor dat je de snellere tracks doet.
En car control (niet gelijk aan driftcursus) gaan volgen bij bv www.maitriseduvolant.be
En ja dat lijkt debiel, maar wat je daar leert, dat blijft je bij op elke mogelijke uitstap later.
Verder: luisteren en veel luisteren naar mensen met veel ervaring. Enfin zou heb ik het samen met verschillende anderen aangepakt.
Het is een "langere" weg, maar je plukt er de vruchten van. Naargelang de intensiteit en je wil om te "luisteren" gaat je dat tussen 6 maand en een jaar kosten.....
Je moet durven zeggen ik school me van op 0.0 zij die denken "ik kan rijden": forget it.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Echt voos hoe ik daar aan het glijden ging door Kallenhard miss-hit-miss. Lucky me.
Amai, dat was toch efkes nipt! Bij mij was het vrijdag nog wel een stuk natter, ik heb dan ook meer gekozen voor de tragere drifts en me redelijk ingehouden bij het uitkomen van snelle stukken waar het sneller mis kan gaan...
Die 996 GT3 in het filmpje die op de takelwagen stond was er vrijdag ook , op semi's. Was ie gecrashed?
bedankt voor jullie feedback. Toegegeven achteraf bekeken en erwat over na te denken, waren het inderdaad veel onnodige risico's. Een pak teveel zelfvertrouwen, waarschijnlijk mede door het spelen van games. Qua 'driften', geen idee of het de term waardig is, heb ik inderdaad nog een lange weg te gaan. Het zou zeker niet onverstandig zijn eerst wat op veiliger circuits ervaring op te doen. Iemand tips? Plaatsen voor cursussen? :-)
Na dit weekend, heb ik weer zin om ertegenaan te gaan, maar dan saai achter een bureauke..
@ir_fuel: Sorry man, hoop dat ze de ring nooit moeten afsluiten door mijn schuld, kzou me doodschamen als klein Belgje
De eerste keer dat we een positieve reactie mogen lezen op dergelijke kritiek.
Tof dat er nog mensen zijn die dan toch even nadenken!
Keep it safe en viel Spass.
De eerste keer dat we een positieve reactie mogen lezen op dergelijke kritiek.
Tof dat er nog mensen zijn die dan toch even nadenken!
Keep it safe en viel Spass.
Tof dat ge het zelf beseft, dat siert u. Zoals gezegd you got some talent, use it
Respectvol volgens de regels gaan rijden op technische clubcircuits (Abbeville, Ecuyers, Mettet) voor dat je de snellere tracks doet.
En car control (niet gelijk aan driftcursus) gaan volgen bij bv www.maitriseduvolant.be
En ja dat lijkt debiel, maar wat je daar leert, dat blijft je bij op elke mogelijke uitstap later.
Verder: luisteren en veel luisteren naar mensen met veel ervaring. Enfin zou heb ik het samen met verschillende anderen aangepakt.
Het is een "langere" weg, maar je plukt er de vruchten van. Naargelang de intensiteit en je wil om te "luisteren" gaat je dat tussen 6 maand en een jaar kosten.....
Je moet durven zeggen ik school me van op 0.0 zij die denken "ik kan rijden": forget it.
Bedankt voor uw constructieve comments. Ik kan dat zeker appreciëren. Zal eens kijken waar ik mij eventueel wat kan bijscholen. Maar voorlopig amuseer ik mij op de ring en een race carrière is toch niet voor mij weggelegd. Toch zijn er wat technieken die ik probeer te gebruiken zoals heel-toeing die ik misschien graag wat beter uitgelegd zou krijgen.
Belangrijker dit jaar zal zijn het vervangen van mijn remmen want de originele zijn serieus gesleten. Plus de koppeling is aan vervanging toe. Ik twijfel om mov-it remmen te laten steken bij Heinz, maar krijg precies niet veel reactie van hun verkopers. Vroeg mij vooral af hoe het zat met keuring.
Amai, dat was toch efkes nipt! Bij mij was het vrijdag nog wel een stuk natter, ik heb dan ook meer gekozen voor de tragere drifts en me redelijk ingehouden bij het uitkomen van snelle stukken waar het sneller mis kan gaan...
Die 996 GT3 in het filmpje die op de takelwagen stond was er vrijdag ook , op semi's. Was ie gecrashed?
Die GT3 had zich idd laten verrassen door de plaatselijke gladheid. In tegenstelling tot vrijdag (veronderstel ik), lag het na de middag op bepaalde plaatsen (vooral eerste helft van het circuit) redelijk droog en was de grip super. Terwijl vanaf Berwerk de baan natter lag. In het snelle stuk aan Kesselchen is hij beginnen spinnen in de lichte linkse bocht. Zelf had ik hem ook al voelen loskomen daar. Schade zag er heel beperkt uit, maar werd toch getakeld..
Ik denk dat ze nogal aandachtig kijken naar remmen bij de keuring. Geboorde schijven mag niet, maar gegroofde mag wel.
Big brake kits mogen zeker niet, tenminste als ze het kunnen zien. Met een ietswat specialer versie van een auto dat ze weinig zien kunt je mischien een set Brembos monteren zonder dat ze het opmerken.
"Heel toe" - je begrijp waarschijnlijk dat het is om in de juiste versnelling to komen voor het uitgang van de bocht voordat je de bocht induikt, zonder schokken en zonder het kans dat je door die schokken de grip van de banden overschrijd. Je motor helpt ook een beetje bij het remmen.
De techniek vergd gewoon een beetje oefening maar op de gewone weg is het soms moeilijk om te oefenen omdat je op de weg meestal niet hard genoeg remt om gemakkelijk aan de gas te kunnen drukken.
Maar wat je doet is
1. hard remmen
2. blijven hard remmen maar bijna tegelijkertijd in deze volgorder- koppeling intrappen; dotje gas geven met buitenkant van rechtervoet (of hiel - hangt af van de afstand tussen de pedalen); schakelen naar lager versnelling
3. koppeling loslaten als de motor op de juiste hoger toerental is gekomen, gas lossen
4. herhalen tot je in de juiste versnelling zit
Lef en ballen man... MAAR AUB doe da ni op de Ring > baansluiting > auto stuk > vangrail > takeldienst = veel, veel, veel €€€€€€€
Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger
Ik denk dat ze nogal aandachtig kijken naar remmen bij de keuring. Geboorde schijven mag niet, maar gegroofde mag wel.
Big brake kits mogen zeker niet, tenminste als ze het kunnen zien. Met een ietswat specialer versie van een auto dat ze weinig zien kunt je mischien een set Brembos monteren zonder dat ze het opmerken.
"Heel toe" - je begrijp waarschijnlijk dat het is om in de juiste versnelling to komen voor het uitgang van de bocht voordat je de bocht induikt, zonder schokken en zonder het kans dat je door die schokken de grip van de banden overschrijd. Je motor helpt ook een beetje bij het remmen.
De techniek vergd gewoon een beetje oefening maar op de gewone weg is het soms moeilijk om te oefenen omdat je op de weg meestal niet hard genoeg remt om gemakkelijk aan de gas te kunnen drukken.
Maar wat je doet is
1. hard remmen
2. blijven hard remmen maar bijna tegelijkertijd in deze volgorder- koppeling intrappen; dotje gas geven met buitenkant van rechtervoet (of hiel - hangt af van de afstand tussen de pedalen); schakelen naar lager versnelling
3. koppeling loslaten als de motor op de juiste hoger toerental is gekomen, gas lossen
Eindelijk antwoord van Heinz dat het voorlopig niet mag van de keuring. Ze hopen het inorde te krijgen binnen 6 maand als ze een Tüv goedkeuring hebben. Zal het voorlopig nog wel zonder redden.
Nog eens bedankt voor de uitleg. Blijven oefenen is de boodschap zo te zien. Zolang het geen automatisme wordt, blijft het klungelen
Ik denk dat het geen big brake kit hoeft te zijn hoor. Ik stond voor hetzelfde probleem, ben ook bij Heinz gaan horen. Goedkeuring op BBK is uitgesloten. Ze zitten in de werkgroep tuning maar dat hoor ik al jaren en er komt niets van. Uiteindelijk ben ik in Zolder eens een stand van Mosa Frein binnengestapt. Ze hebben goed geluisterd en een aantal zaken voorgesteld/uitgelegd . Mijn probleem was eerst vloeistoffading (opgelost met DOT5.1) dan remblokfading (opgelost met raceblokken te steken) en later kromgetrokken schijven (geharde gestoken). De originele schijven heb ik vervangen door dezelfde afmetingen geharde Bremboschijven (Brembo Sport gehard) en daarbij StopTech raceblokken. Kosten een duit, maar er is geen vergelijking mogelijk. Het is ook onmogelijk te zien. Als de prestaties nu nog omhoog moeten met behoud van keuring zal ik naar een airscoop gaan (slang die koellucht vanuit voorbumper tot bij de schijf brengt) en stalen rem (en koppelings-)leidingen (voor pedaalgevoel).
Soit, eerst bekijken dus wat jouw probleem is (vloeistoffading of blokfading, remkracht, doseerbaarheid, ... of combinatie) en dan pas kopen. Tenzij je geld teveel hebt natuurlijk...
Maar wat je doet is
1. hard remmen
Close but no cigar. Wat shiyan beschrijft is wat we noemen de "valse tiphiel", dus zonder de koppeling los te laten tijdens het tussengas geven. De bedoeling van tiphielen is om zonder parasietreacties te kunnen terugschakelen tijdens remmanoeuvres; dus zonder de brutaliteit van gewoon terugschakelen die de auto instabiel kunnen maken in het grensbereik.
De "echte" tip-hiel techniek is deze:
1. (hard) remmen met rechtervoet
2. ontkoppelen (koppeling indrukken dus)
3. pook in neutraal
4. koppelen (koppelingspedaal loslaten)
5. terwijl de tip van je rechtervoet de rem blijft doseren, geef je met de hiel (of zijkant) van de voet een stoot gas die de motor toeren laat maken
6. ontkoppelen (opnieuw pedaal indrukken)
7. lagere versnelling inschakelen
8. koppelen (koppelingspedaal loslaten)
9. beëindigen remmanoeuver of opnieuw bij 1 beginnen voor volgende versnelling.
Belangrijkste (en moeilijkste) is dat je hierbij vooral je rempedaaldruk continu doseert en niet harder of zachter gaat remmen terwijl je de andere pedalen bedient. Dat is niet de bedoeling. Je remmanoeuver blijft altijd het belangrijkste.
wakeboarderxxx: inderdaad blijven oefenen tot het een automatisme wordt. En zoals Oedipus zei, remmen blijft nog altijd het belangrijkste
Oedipus: Bedankt voor de uitleg, ga ik proberen. Dat lijkt inderdaad veel beter voor de synchros in de versnellingsbak en veroorzaakt waarschijnlijk nog minder schokken. Mijn probleem is dat door gebrek aan een deftige stoel en harnas, verschuift mijn benen ook tijdens het rijden op circuit, en kan ik af en toe zelfs de valse tiphiel niet deftig uitvoeren, bijvoorbeeld tijdens een lastwissel.
Wat remmen betreft - ik heb al beter blokken, vloeistof, leidingen en luchtslangen, maar de zwakke punt is nu de remklauw, de dichtingen raken verbrand. Ik zal proberen om de remklauw zelf te repareren met een kit met nieuwe dichtingen en zo maar mischien blijft het probleem bestaan. Mischein een andere mogelijkheid is dat ik de luchtslangen nog groter en beter moet maken dan wat ik nu heb.
Comment