Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
    Met welk merk van semi's rij je ?
    Nu Maxxis denk ik, volgende keer Toyo R888.
    Maxxis zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als toyo's denk ik, ze hebben bijna exact hetzelfde profiel

    Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
    Ja ik twijfelde ook lang met mijn bandenkeuze. Uiteindelijk gewoon zomerbanden gekozen, en dat was wel de juiste, 's morgens in het nat nog wat kunnen rijden met mijn ouders

    Ik denk dat vanaf nu moeilijk zal zijn om goed genoeg weer te hebben voor semi slicks
    Ik dacht dat het alleen droog moest zijn? of mag het ook niet te koud zijn?
    Last edited by ; 02/11/2010, 21:09.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
      Nu Maxxis denk ik, volgende keer Toyo R888.
      Maxxis zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als toyo's denk ik, ze hebben bijna exact hetzelfde profiel



      Ik dacht dat het alleen droog moest zijn? of mag het ook niet te koud zijn?
      Eerlijk gezegd ben ik niet zeker.

      Maar die vriend heeft gezegd dat zo lang als er geen ijs, sneuw of vorst op de baan was, zijn de droog weer banden dat hij heeft getest altijd performanter geweest dan winterbanden, zelfs tot 0 graden, en die weet zeker waarover hij spreekt
      Last edited by ; 02/11/2010, 21:59.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
        Met welk merk van semi's rij je ?
        Ik had een set deel gebruikte Pilot Sport Cups gekocht tegen 200 Euro, maar er zit nu mischien 2mm profiel op ene band en wat meer op de anderen, dus ik wou geen risicos nemen de voorbije weekend, en ik denk dat het de juiste keuze was geweest
        Last edited by ; 02/11/2010, 21:58.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
          Ik ga donderdag 11/11 voor m'n eerste rondje Nürburgring aan het stuur...

          Wreed goe in de achteruitkijkspiegel kijken, op tijd naar rechts gaan en pinker gebruiken als er een snellere achterligger is, mij niet laten opjagen en niet vertrouwen op de hulpmiddeltjes in de auto want die zijn er niet (E36 M3).

          Nog tips?
          Stap 1: Probeer om eerst de richting van de bochten te leren van videospelletjes of videos (gewoon om een idee te hebben van links, rechts, enz.)

          Stap 2: Probeer om enkele rondjes als passagier mee te maken met iemand die de 'Ring goed kent, dan heb je een idee van de gevaarlijke bochten

          Stap 3: Probeer om achter iemand te rijden die als pacecar voor je kan dienen

          dat zou de ideaal situatie zijn denk ik

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
            Ik ga donderdag 11/11 voor m'n eerste rondje Nürburgring aan het stuur...

            Wreed goe in de achteruitkijkspiegel kijken, op tijd naar rechts gaan en pinker gebruiken als er een snellere achterligger is, mij niet laten opjagen en niet vertrouwen op de hulpmiddeltjes in de auto want die zijn er niet (E36 M3).

            Nog tips?
            OPGEPAST bij regen of vette Ring "want" je breekt uit zonder je het weet...
            Doe het rustig op je eigen tempo...
            Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
            Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
              Nu Maxxis denk ik, volgende keer Toyo R888.
              Maxxis zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als toyo's denk ik, ze hebben bijna exact hetzelfde profiel



              Ik dacht dat het alleen droog moest zijn? of mag het ook niet te koud zijn?
              Vrij simpel > 8° mag je met zomerbanden rijden, ikzelf met Yoko Advan Neova AD08
              < 8° met Yoko W*drive max. 240km/h

              Feel the difference...
              Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
              Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                Stap 1: Probeer om eerst de richting van de bochten te leren van videospelletjes of videos (gewoon om een idee te hebben van links, rechts, enz.)

                Stap 2: Probeer om enkele rondjes als passagier mee te maken met iemand die de 'Ring goed kent, dan heb je een idee van de gevaarlijke bochten

                Stap 3: Probeer om achter iemand te rijden die als pacecar voor je kan dienen

                dat zou de ideaal situatie zijn denk ik
                Bij mij was het zo:

                Stap 1: 1e rondje meegereden met PPE M3 csl (8 min 20 sec als ik me juist herinner)
                Daarna nog wat rondjes met vrienden

                Stap 2: 1e rondje zelf gereden met de E30 met wannes als CO
                grappigste rondje ooit!

                Stap 3: Rondje als 2de wagen achter Koentjes die de Ring een pak beter kent dan mijn.

                Ik had nog maar 5 rondjes, maar ik reed met men E30 en hij met een astra dus ik ben niet lang achter hem gebleven
                Het verschil in acceleratie was zo groot dat ik me niet kon inhouden
                Als hij nog is met de speedster gaat zal ik is volgen
                Last edited by ; 02/11/2010, 22:20.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                  Vrij simpel > 8° mag je met zomerbanden rijden, ikzelf met Yoko Advan Neova AD08
                  < 8° met Yoko W*drive max. 240km/h

                  Feel the difference...
                  is zien of die in 16" bestaan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                    Ik had een set deel gebruikte Pilot Sport Cups gekocht tegen 200 Euro, maar er zit nu mischien 2mm profiel op ene band en wat meer op de anderen, dus ik wou geen risicos nemen de voorbije weekend, en ik denk dat het de juiste keuze was geweest
                    2mm !!!
                    Heb jou filmpjes gezien, de max....
                    Waarschijnlijk speelt mijn leeftijd ne rol...
                    Als je nog eens gaat wil ik wel eens meeracen....
                    Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                    Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
                      Ik had nog maar 5 rondjes, maar ik reed met men E30 en hij met een astra dus ik ben niet lang achter hem gebleven
                      Het verschil in acceleratie was zo groot dat ik me niet kon inhouden
                      Als hij nog is met de speedster gaat zal ik is volgen
                      Impossible! I tell you!

                      Heb eens de gegevens van de Astra opgezocht:
                      1.6l, 115pk en 188km/h topsnelheid en 11,8sec => 100 en hij weegt 1373kg leeg, dus pak met mij enz erbij 1550-1600 kg.

                      Als je dan moeite zou hebben om met een E30 325i, met aangepaste remmen, ophanging en semi's niet sneller zou kunnen dan mij

                      Maar kwas wel onder de indruk van jou!
                      Op het rechte stuk paar bochten voor Karrousel haalde ik een topspeed van 140km/h waarbij hij terugviel naar 125

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                        Impossible! I tell you!

                        Heb eens de gegevens van de Astra opgezocht:
                        1.6l, 115pk en 188km/h topsnelheid en 11,8sec => 100 en hij weegt 1373kg leeg, dus pak met mij enz erbij 1550-1600 kg.

                        Als je dan moeite zou hebben om met een E30 325i, met aangepaste remmen, ophanging en semi's niet sneller zou kunnen dan mij

                        Maar kwas wel onder de indruk van jou!
                        Op het rechte stuk paar bochten voor Karrousel haalde ik een topspeed van 140km/h waarbij hij terugviel naar 125
                        Zou idd erg zijn
                        en thx

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                          Impossible! I tell you!

                          Heb eens de gegevens van de Astra opgezocht:
                          1.6l, 115pk en 188km/h topsnelheid en 11,8sec => 100 en hij weegt 1373kg leeg, dus pak met mij enz erbij 1550-1600 kg.

                          Als je dan moeite zou hebben om met een E30 325i, met aangepaste remmen, ophanging en semi's niet sneller zou kunnen dan mij

                          Maar kwas wel onder de indruk van jou!
                          Op het rechte stuk paar bochten voor Karrousel haalde ik een topspeed van 140km/h waarbij hij terugviel naar 125
                          Ons gewicht heeft wel voordeel als we op de gas duwen...
                          Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                          Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                            OPGEPAST bij regen of vette Ring "want" je breekt uit zonder je het weet...
                            Doe het rustig op je eigen tempo...
                            Ik heb van nog iemand gehoord dat het naar het einde van het jaar toe op sommige stukken gladder komt te liggen... Straks sta ik daar weer en durf ik weer niet ('t zou niet den eerste keer zijn...). Vooral dat 'uitbreken zonder dat je het weet' doet me schrik aan...

                            Ervaring op De Ring beperkt zich tot videogames (Gran Turismo) en 1 vlot rondje als passagier.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                              Stap 1: Probeer om eerst de richting van de bochten te leren van videospelletjes of videos (gewoon om een idee te hebben van links, rechts, enz.)

                              Stap 2: Probeer om enkele rondjes als passagier mee te maken met iemand die de 'Ring goed kent, dan heb je een idee van de gevaarlijke bochten

                              Stap 3: Probeer om achter iemand te rijden die als pacecar voor je kan dienen
                              Bij mij was het anders:

                              - ik aan het stuur, maat (paar dozijn rondjes) naast mij commentaar geven
                              - pacecar: Porsche 993 TT (1000+ rondjes)

                              Porsche paste uiteraard zijn tempo aan, en ik heb geprobeerd zijn lijnen te volgen.
                              Dit, samen met de uitleg van mijn vriend, was onbetaalbaar als eerste kennismaking.

                              Wat mij betreft, de best manier om de Ring te leren kennen!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                Bij mij was het anders:

                                - ik aan het stuur, maat (paar dozijn rondjes) naast mij commentaar geven
                                - pacecar: Porsche 993 TT (1000+ rondjes)

                                Porsche paste uiteraard zijn tempo aan, en ik heb geprobeerd zijn lijnen te volgen.
                                Dit, samen met de uitleg van mijn vriend, was onbetaalbaar als eerste kennismaking.

                                Wat mij betreft, de best manier om de Ring te leren kennen!
                                Dat is denk ik ook de beste manier

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
                                  Ik heb van nog iemand gehoord dat het naar het einde van het jaar toe op sommige stukken gladder komt te liggen... Straks sta ik daar weer en durf ik weer niet ('t zou niet den eerste keer zijn...). Vooral dat 'uitbreken zonder dat je het weet' doet me schrik aan...

                                  Ervaring op De Ring beperkt zich tot videogames (Gran Turismo) en 1 vlot rondje als passagier.
                                  Naar mijn gevoel is het asfalt op de ring ook een stuk gladder dan de openbare weg. 't Kan natuurlijk ook zijn dat ik harder schuif omdat ik gewoon harder rijd
                                  AutoMinded.be

                                  Comment


                                  • Gaat er iemand met enige Ring-ervaring daarheen de 11e november? Het ding is dat ik geen pacecar zal hebben en mijn passagier De Ring enkel van horen kent

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                                      2mm !!!
                                      Heb jou filmpjes gezien, de max....
                                      Waarschijnlijk speelt mijn leeftijd ne rol...
                                      Als je nog eens gaat wil ik wel eens meeracen....
                                      Bedankt, ik zal je ook graag eens ontmoeten

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                        Bij mij was het anders:

                                        - ik aan het stuur, maat (paar dozijn rondjes) naast mij commentaar geven
                                        - pacecar: Porsche 993 TT (1000+ rondjes)

                                        Porsche paste uiteraard zijn tempo aan, en ik heb geprobeerd zijn lijnen te volgen.
                                        Dit, samen met de uitleg van mijn vriend, was onbetaalbaar als eerste kennismaking.

                                        Wat mij betreft, de best manier om de Ring te leren kennen!
                                        Ah pacecar + co-piloot is inderdaad beter dan pacecar alleen

                                        Maar uit mijn ervaring als bijrijder (5tal keer) en pacecar (3tal keer), zal ik kiezen voor pacecar, ten minste, voor mij was het veel minder stress om als pacecar te rijden dan als co-piloot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
                                          Gaat er iemand met enige Ring-ervaring daarheen de 11e november? Het ding is dat ik geen pacecar zal hebben en mijn passagier De Ring enkel van horen kent
                                          Ik zal er zijn de hele dag van 12e November voor onderhoud/herstelling van de Clio bij AutoHaus Kirfel in Adenau (distributieriem, ophangingsbussen, remklauw), maar spijtig niet op de 11e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X