Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer ben je een autoliefhebber?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenIemand die een omweg maakt tijdens zijn A naar B route :-)
Iemand die in de auto stapt terwijl hij helemaal niet naar B hoeft :-)
Nog een: iemand die zich aanbiedt als vrijwillig BOB tijdens een avondje stappen omdat ie nog niet me de auto van dienst gereden heeft, zelfs als is het "maar" een Dacia MCV... (nieuwschierigheid voor autos)
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvolgens mij iemand die graag auto's ziet
en wil blijven klappen over auto's en hun randfenomenenLast edited by Onehp; 21/05/2010, 14:17.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichtenbwa nog efkes en tis gedaan denk ik, ge ziet dat zn posts korter en korter worden omdat er minder en minder argumenten voor de relevantie van MG in het autolandschap zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk BerichtenAh, dus toen was er maar 1 blok op de planeet ofwa?
En dat blok is inderdaad legendarisch maar het is niet van MG, dus wat begin je er eigenlijk over? MG heeft het ook gebruikt en ongetwijfeld hier en daar wat aangepast, maar dat hebben er naast MG nog een hoop constructeurs gedaan met datzelfde blok.
Tunen =/= een oerdegelijk blok zelf ontwikkelen, zeker niet als die tuning op zich al niet ingrijpend was.
Daar gaat dus nog een argument..
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichtenhet is door de grote lobby dat bmw wint, anders won MG alles zeker?
De 4.0 V8 en 5l V10 zijn inderdaad ook maar prutsblokjes, geen wonder dat je daar niet warm van wordt. (serieus mode: check anders eens de spy-filmpjes van de M3 GTS met die 4.0 V8 ) De legendarische BMW V12 motoren zeggen u waarschijnlijk ook maar weinig zeker?
Nuja, niks tegen engelse wagens, integendeel maar als je echt denkt dat MG ook maar iets van een stempel op autoland heeft kunnen drukken op gebied van motorsport en technologische ontwikkelingen dan zit je er ferm naast.
Ik maak mij ook geen illusies dat duitse wagens enorm veel uitstraling hebben.
Kan zeker begrijpen dat je een MG fan bent, daar niet van, maar er zijn veel betere argumenten om dat te verwoorden dan zeggen dat MG een enorm palmares heeft van motorsport overwinningen en technologische ontwikkelingen terwijl de grootste leek dat statement makkelijk kan ontkrachten. Het is gewoon niet zo.
Als je denkt dat het fenomeen roadster is overgewaaid uit korea zit je er een paar km naast. Engeland (en niet alleen MG, waarom reduceer je de engelse autoindustrie eigenlijk altijd tot MG?) is zowat de bakermat van de roadster.
En wie zaagt er hier altijd over overwinningen. Staat mooi op een lijstje en als het u ook maar één drol interesseert google dan eens een half uurtje en kijk wat ze allemaal gewonnen hebben, maar het feit dat ze in tal van autosporttakken meededen, aanwezig waren, al dan niet wonnen is belangrijker in termen van liefhebberij, inspiratie,... dan dat ze wonnen. Hoeveel lullen zitten er alle 14 dagen in de tribunes met Schumacher petjes? En hoeveel met alguersuari? Een beetje meehokken met de grote massa en wa youtube filmkes bekijken kan ieder zichzelf autoliefhebber noemende ***. Maar zij die op een regenachtige dag in wales geheel kostenloos op hun rug in het natte een afgebroken cardan liggen te vervangen van hun neefje die meerijdt in één of andere budgetklasse, das liefhebberij. Net als in uw schuur een MGB restaureren en liever 2000€ aan het spuitwerk hangen dat met uw madam een weekje in benidorm te gaan liggen.
Ik zei eerder al dat MG voor mij betaalbare sportieviteit is met een brok emotie. simpel als dat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenAls je rijplezier belangrijker vindt dan uiterlijk
Voor mij ben je een autoliefhebber wanneer je in elke wagen of merk wel iets kan vinden dat je leuk vindt of respect voor hebt.
Voorbeelden:
- ik zou nooit van mijn leven een Lada Niva kopen maar ik heb wel respect voor die bakjes omwille van hun onverwoestbaarheid en capaciteiten voor zo'n prijs
- ik ben helemaal geen Audi-fan maar heb wel respect voor wat ze met hun quattro-systeem al gedaan hebben
- ik kan genieten van het geluid en de loopcultuur van een BMW 6 cylinder, een Audi 5 cylinder, een Porsche of Subaru boxer, een grote V8 enz...
- ik apprecieer de bouwkwaliteit of afwerking van vele wagens
- ik heb respect voor de ingenieurs die die dingen allemaal bedacht hebben
- respect voor en/of interesse in de geschiedenis van automerken
- ik hou van de mechaniek voelen werken tijdens het rijden
- ik ben mensen zoals Benz, Bentley, Chapman en vele anderen dankbaar voor wat ze voor de auto en hun merk hebben gedaan
-...
Ja, ik beschouw mezelf een autoliefhebber
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenWat dan met eigenaars van showbeesten?
Voor mij ben je een autoliefhebber wanneer je in elke wagen of merk wel iets kan vinden dat je leuk vindt of respect voor hebt.
Voorbeelden:
- ik zou nooit van mijn leven een Lada Niva kopen maar ik heb wel respect voor die bakjes omwille van hun onverwoestbaarheid en capaciteiten voor zo'n prijs
- ik ben helemaal geen Audi-fan maar heb wel respect voor wat ze met hun quattro-systeem al gedaan hebben
- ik kan genieten van het geluid en de loopcultuur van een BMW 6 cylinder, een Audi 5 cylinder, een Porsche of Subaru boxer, een grote V8 enz...
- ik apprecieer de bouwkwaliteit of afwerking van vele wagens
- ik heb respect voor de ingenieurs die die dingen allemaal bedacht hebben
- respect voor en/of interesse in de geschiedenis van automerken
- ik hou van de mechaniek voelen werken tijdens het rijden
- ik ben mensen zoals Benz, Bentley, Chapman en vele anderen dankbaar voor wat ze voor de auto en hun merk hebben gedaan
-...
Ja, ik beschouw mezelf een autoliefhebber
En tuners die alleen bezig zijn met het uiterlijk van hun auto zijn voor mij ook geen autoliefhebbers2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
de tuning scene in belgië kan alleen maar zich richten op het uiterlijk omdat motortuning volledig verboden is
Ik ken genoeg van die mannen via de peugeot club en daar zitten toch genoeg autoliefhebbers bij.
Wat je zegt over de motor klopt ook niet in mijn ogen: meestal moet je een keuze maken van de gulden middenweg. We willen allemaal rijden met een dikke bak met dikke motor maar het is veel mensen niet financieel gegund dat elk jaar te kunnen ophoesten qua taksen, laat staan het verbruikt te bekostigen. Die zijn dan geen autoliefhebbers? Ikzelf heb ook gekozen voor maar een 2 liter diesel en niet de 2.7 v6 (ook al kon ik dat wel betalen) omdat ik het weinig zinvol vond om met 204 pk in de file staan (waar ik elke morgen en avond in sta).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende tuning scene in belgië kan alleen maar zich richten op het uiterlijk omdat motortuning volledig verboden is
Ik kan mis zijn, maar als je echt wilt sleutelen (en betalen), dan kan motortuning toch wel in Belgie, neen ?
Zonder in extremen te vallen he, zoals 1000PK in een Corsa of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende tuning scene in belgië kan alleen maar zich richten op het uiterlijk omdat motortuning volledig verboden is
Ik ken genoeg van die mannen via de peugeot club en daar zitten toch genoeg autoliefhebbers bij.
Wat je zegt over de motor klopt ook niet in mijn ogen: meestal moet je een keuze maken van de gulden middenweg. We willen allemaal rijden met een dikke bak met dikke motor maar het is veel mensen niet financieel gegund dat elk jaar te kunnen ophoesten qua taksen, laat staan het verbruikt te bekostigen. Die zijn dan geen autoliefhebbers? Ikzelf heb ook gekozen voor maar een 2 liter diesel en niet de 2.7 v6 (ook al kon ik dat wel betalen) omdat ik het weinig zinvol vond om met 204 pk in de file staan (waar ik elke morgen en avond in sta).
Of eventueel een tracktoy of weekendkar kopen.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenZeggen dat echter BMW enorm veel technologische vernieuwingen op zijn palmares heeft ???, common rail is anders door Fiat bedacht, nochtans bekijkt iedereen dat merk als zijnde bah.
Valvetronic is bvb 1 van de systemen van BMW die de efficiëntie van motoren enorm verbeterd heeft en was 5 jaar eerder dan gelijkaardige systemen van andere fabrikanten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenEn toch kan ik me inbeelden dat er veel autoliefhebbers zijn die géén intresse hebben om daar het internet vol over te schrijven... edit: en gelijkaardig in het echte leven daar ook niet eindeloos over lebberen (walk the talk ipv. omgekeerd)
zoveel lebber ik ni over auto's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk BerichtenKlopt niet he, 't is gewoon goed in regels gegoten. Maar, dat is geen probleem, anders begint elke johnnie met een turbo te plaatsen, is ook niet de bedoeling.
Ik kan mis zijn, maar als je echt wilt sleutelen (en betalen), dan kan motortuning toch wel in Belgie, neen ?
Zonder in extremen te vallen he, zoals 1000PK in een Corsa of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenAls je een bemoedigend dashboardklopje geeft na een hevige rit met veel regen en tegenwind. ("Hij heeft het toch maar weer gedaan")
Dat doe ik altijd bij mijn 25 jarige Golf na een lange rit van 200km of langer in een stuk.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenen dan de nog oudere kisten zoals escort mk2, opel gte, uiteraard de groep B's (met uitzondering van dat oerlelijk oddi quattro ding.)
Als straf DIT (KLIKKEN) artikel es lezen tegen morgen!!Last edited by Spillies; 22/05/2010, 03:23.
Comment
-
dubbelpostLast edited by Spillies; 22/05/2010, 03:23.
Comment
-
Eigenlijk is dit topic hier 't perfecte voorbeeld voor, voor autoliefhebbers.
BMW heeft de autoliefhebberij de laatste 30 jaar meer en meer een boost gegeven, terwijl bij MG-Rover dit de laatste jaren wel sterk aan 't afbouwen was.
Wil dat daarom zeggen dat de ene beter is dan de andere?
Neen, al blijft dit ook een persoonlijke invulling.
Net zoals ik zo'n Rover 75/MG ZT V8, die eigenlijk op veel dingen tekort schiet, veel meer ziel hebben dan een BMW 3-reeks, die mss beter in elkaar zit en zelfs sneller is.
Al vind ik 't enigste wat deze twee heren missen is respect voor de andere merken en dit is wel een minimum als autoliefhebber.
Je mag zeker uw favo merk hebben, ik ben er zelfs van overtuigd dat elke autoliefhebber dit ook heeft, maar je moet zeker respect hebben voor de andere merken, want elk merk heeft een ziel (buiten de nieuwe merken zoals Hyundai en Kia), is het niet in de autosport, dan is 't met de creaties die ze gemaakt hebben of wat de eigenaars van deze wagens er van gemaakt hebben.
Ikzelf beschouw me meer en meer als een Audi addict, ook ik en andere vragen zich ook soms af waarom Audi.
Ik denk dat dit groeit en beïnvloed wordt door uw omgeving en andere factoren.
Zoals de meeste beginnen we als autoliefhebber als AutoGespot - auto"freakje"; we vinden elke rode Ferrari of gele Lamborghini WAOW, we zien 't verschil al tussen een M3 en een gewone 3-reeks en hopelijk weten we ook al dat een E500 veel vetter is dan een E200 CDI.
Maar als we eens een oudere wagen passeren, genre Citroën DS ed. of een gespoilerde wagen zonder badges (want in 't begin is dit meestal 't herkeningspunt), genre BMW E30 M3, Ford Sierra Cosworth of MB 190E 2.x-16, klasseren wij die dan wel makkelijk onder de "tjoeningklasse" die je ook in de boekjes vindt naast de blote vrouwen in het krantenwinkeltje om de hoek.
Laat staan dat je iets weet van de geschiedenis van deze wagens.
Men wordt ouder en zoals men ook zegt dat de wijsheid komt met de jaren, ga je ipv. elke dag op AutoGespot te gaan kijken ook eens een autoblog site bezoeken en als 't past ook mss een forum.
En daar wordt je ondergedompeld in een bad vol met modellen of versies waar je nog nooit 't bestaan ervan wist, al klasseerde jezelf en je vrienden je al een paar jaar onder de noemer "autokenner".
Van de E30 reeks van BMW, de Porsche-met-de-motor-voorin-modellen, de Lancia's Integrales, de Volvo R-versies, de Saab Turbo's, de hothatchs van Renault, Peugeot ed., de V8's van Uncle Sam tot natuurlijk de Quattro's van Audi.
Door deze hoeveelheid van prachtige bolides die er ooit gemaakt, wil je natuurlijk ook op zoek gaan naar 't ontstaan van dit alles en het verloop dat ze meegemaakt hebben.
Zo kom je meestal bij de meer merkgerelateerde sites (zoals AudiSport.be/.nl natuurlijk) en leer je ook de "ziel" van elk merk kennen.
En dan heb je een paar jaar uw rijbewijs, intussentijd met zoveel mogelijk auto's proberen te rijden, of het nu met de stomme Opel Meriva is van je tante, de zalige Mercedes van de opa of de zotte Golf van een maat, stuk voor stuk zou je je in allerlei bochten wringen om er toch maar mee te kunnen rijden.
Maar soit, na een paar jaar uw rijbewijs te hebben; de zoektocht naar een eerste autootje.
Mag natuurlijk niet te veel kosten, maar je wil toch waar(=rijplezier) voor je geld en dan leer je de laatste klasse van de autoliefhebberij te kennen, de 318IS'jes, de 190's die je vroeger boerekarren vond, maar die nu je hart veroverd hebben, de oude GTI's, een model van een zweedse stal met een geblazen motor voorin die er helemaal niet sexy uit ziet, maar meestal de snelste is voor uw budget is in vergelijking met alle voorgaande mogelijkheden die er geweest zijn.
Na de aankoop van uw eerste model iets aangepast te hebben (een ander setje velgen, andere uitlaat, ...) en ook eens uw auto zelf op technisch vlak aangepakt te hebben, zelf met twee linker handen.
En aan uw 30ste uzelf voornemen om voor uw 40ste of 50ste een Porsche of iets dergelijks te kopen en hopelijk waar te maken.
Het leven van een autoliefhebber, kort geschetst!
Heb eigenlijk de exotische merken vergeten tussen te plaatsen, maar vind dit imho ook voor een groot stuk een "liefhebberij" voor de grote massa.
Ik als autoliefhebber ga liever in op de meer haalbare modellen, die toch evenveel ziel kunnen hebben.
Let op, ik heb veel respect voor de Ferrari's, Lamborghini's, AM's, Bentley's, RR's, ... wat die ook allemaal bereikt hebben.
Maar buiten es mee te kunnen rijden doet 't me toch meestal minder als een auto die maar 1/10 kost van deze bolides.Last edited by Spillies; 22/05/2010, 03:25.
Comment
-
't Enigste wat ik nog wil zeggen is dit:
Al ben ik verre van een Lancia liefhebber, laat staan een kenner, maar toch veel respect voor dit merk te hebben vind ik het een schande dat ze hun ziel zomaar weg gooien om toch maar dat ietsje meer winst te kunnen maken en daardoor hun badges op de Chryslers te kleven en andersom in de VS.
Ik denk dat elke autoliefhebber dit wel jammer vindt...
Comment
Comment