Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ben je een autoliefhebber?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
    Je weet dat je autoliefhebber bent wanneer andere mensen omver vallen van de autokennis van je vriendin
    Herkenbaar

Comment

• Knap artikel en geweldige post Spillies
      Last edited by Ambi; 22/05/2010, 11:32.
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

Comment

• je bent een liefhebber als je aan de lichten stilstaat en dan zegt tegen je vriendin
        ..

'kijk kijk, das de nieuwe X van het merk X'
        en zij zich dan omdraait en zegt
        'denkte gij nu echt dat ik daar iets van snap?'

girlfriend 1 - liefhebber 0

Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Spillies: prachtig stukje; omwille van

Ten eerste:
          Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
          ...intussentijd met zoveel mogelijk auto's proberen te rijden, of het nu met de stomme Opel Meriva is van je tante, de zalige Mercedes van de opa of de zotte Golf van een maat, stuk voor stuk zou je je in allerlei bochten wringen om er toch maar mee te kunnen rijden.
          Ten tweede: al de rest

En ten derde:

Geen enkele dt-fout!

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            je bent een liefhebber als je aan de lichten stilstaat en dan zegt tegen je vriendin
            ..

'kijk kijk, das de nieuwe X van het merk X'
            en zij zich dan omdraait en zegt
            'denkte gij nu echt dat ik daar iets van snap?'

girlfriend 1 - liefhebber 0

een beetje in dezelfde zin:
            (toegepast op mij)

... als je vrouw zich ook omdraait bij het horen van een 8-cilinder, 6-cilinder of 5-cilinder, om dan 's avonds te kunnen vertellen wat ze gezien heeft

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Zou gTa even van Spillies' account willen gaan aub?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Zou gTa even van Spillies' account willen gaan aub?
                Die kan mijn forumaccount niet aan zu gast!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  En ten derde:

Geen enkele dt-fout!

Dit was een serieus stukje tekst en dan schrijf ik dit ook serieus, al derest boeit me weinig, dus jammer genoeg ook de fouten ed.

Comment

• Hoera voor Spillies, beschrijft het perfect.

Comment

• Mooi gezegd Spillies!

Imo ben je een echte autoliefhebber als je veel over auto's weet, en je u daardoor niet enkel omdraait voor karren van >100.000 euro. Als je, bij het kiezen van een eigen auto, voor gelijk welk budget uw goesting kunt vinden (van E30's tot GT3's).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                        Eigenlijk is dit topic hier 't perfecte voorbeeld voor, voor autoliefhebbers.

BMW heeft de autoliefhebberij de laatste 30 jaar meer en meer een boost gegeven, terwijl bij MG-Rover dit de laatste jaren wel sterk aan 't afbouwen was.
                        Wil dat daarom zeggen dat de ene beter is dan de andere?
                        Neen, al blijft dit ook een persoonlijke invulling.
                        Net zoals ik zo'n Rover 75/MG ZT V8, die eigenlijk op veel dingen tekort schiet, veel meer ziel hebben dan een BMW 3-reeks, die mss beter in elkaar zit en zelfs sneller is.
                        Al vind ik 't enigste wat deze twee heren missen is respect voor de andere merken en dit is wel een minimum als autoliefhebber.
                        Je mag zeker uw favo merk hebben, ik ben er zelfs van overtuigd dat elke autoliefhebber dit ook heeft, maar je moet zeker respect hebben voor de andere merken, want elk merk heeft een ziel (buiten de nieuwe merken zoals Hyundai en Kia), is het niet in de autosport, dan is 't met de creaties die ze gemaakt hebben of wat de eigenaars van deze wagens er van gemaakt hebben.

Ikzelf beschouw me meer en meer als een Audi addict, ook ik en andere vragen zich ook soms af waarom Audi.
                        Ik denk dat dit groeit en beïnvloed wordt door uw omgeving en andere factoren.

Zoals de meeste beginnen we als autoliefhebber als AutoGespot - auto"freakje"; we vinden elke rode Ferrari of gele Lamborghini WAOW, we zien 't verschil al tussen een M3 en een gewone 3-reeks en hopelijk weten we ook al dat een E500 veel vetter is dan een E200 CDI.
                        Maar als we eens een oudere wagen passeren, genre Citroën DS ed. of een gespoilerde wagen zonder badges (want in 't begin is dit meestal 't herkeningspunt), genre BMW E30 M3, Ford Sierra Cosworth of MB 190E 2.x-16, klasseren wij die dan wel makkelijk onder de "tjoeningklasse" die je ook in de boekjes vindt naast de blote vrouwen in het krantenwinkeltje om de hoek.
                        Laat staan dat je iets weet van de geschiedenis van deze wagens.

Men wordt ouder en zoals men ook zegt dat de wijsheid komt met de jaren, ga je ipv. elke dag op AutoGespot te gaan kijken ook eens een autoblog site bezoeken en als 't past ook mss een forum.
                        En daar wordt je ondergedompeld in een bad vol met modellen of versies waar je nog nooit 't bestaan ervan wist, al klasseerde jezelf en je vrienden je al een paar jaar onder de noemer "autokenner".
                        Van de E30 reeks van BMW, de Porsche-met-de-motor-voorin-modellen, de Lancia's Integrales, de Volvo R-versies, de Saab Turbo's, de hothatchs van Renault, Peugeot ed., de V8's van Uncle Sam tot natuurlijk de Quattro's van Audi.

Door deze hoeveelheid van prachtige bolides die er ooit gemaakt, wil je natuurlijk ook op zoek gaan naar 't ontstaan van dit alles en het verloop dat ze meegemaakt hebben.
                        Zo kom je meestal bij de meer merkgerelateerde sites (zoals AudiSport.be/.nl natuurlijk ) en leer je ook de "ziel" van elk merk kennen.

En dan heb je een paar jaar uw rijbewijs, intussentijd met zoveel mogelijk auto's proberen te rijden, of het nu met de stomme Opel Meriva is van je tante, de zalige Mercedes van de opa of de zotte Golf van een maat, stuk voor stuk zou je je in allerlei bochten wringen om er toch maar mee te kunnen rijden.
                        Maar soit, na een paar jaar uw rijbewijs te hebben; de zoektocht naar een eerste autootje.
                        Mag natuurlijk niet te veel kosten, maar je wil toch waar(=rijplezier) voor je geld en dan leer je de laatste klasse van de autoliefhebberij te kennen, de 318IS'jes, de 190's die je vroeger boerekarren vond, maar die nu je hart veroverd hebben, de oude GTI's, een model van een zweedse stal met een geblazen motor voorin die er helemaal niet sexy uit ziet, maar meestal de snelste is voor uw budget is in vergelijking met alle voorgaande mogelijkheden die er geweest zijn.

Na de aankoop van uw eerste model iets aangepast te hebben (een ander setje velgen, andere uitlaat, ...) en ook eens uw auto zelf op technisch vlak aangepakt te hebben, zelf met twee linker handen.
                        En aan uw 30ste uzelf voornemen om voor uw 40ste of 50ste een Porsche of iets dergelijks te kopen en hopelijk waar te maken.

Het leven van een autoliefhebber, kort geschetst!

Heb eigenlijk de exotische merken vergeten tussen te plaatsen, maar vind dit imho ook voor een groot stuk een "liefhebberij" voor de grote massa.

Ik als autoliefhebber ga liever in op de meer haalbare modellen, die toch evenveel ziel kunnen hebben.

Let op, ik heb veel respect voor de Ferrari's, Lamborghini's, AM's, Bentley's, RR's, ... wat die ook allemaal bereikt hebben.
                        Maar buiten es mee te kunnen rijden doet 't me toch meestal minder als een auto die maar 1/10 kost van deze bolides.
                        Volledig mee akkoord! Mooi beschreven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                          Hier sla je toch de bal mis.

Als straf DIT (KLIKKEN) artikel es lezen tegen morgen!!
                          heb mijn straf ondergaan. maar hoe kan ik nu de bal mis slaan? Als die oddi me niks doet? Ik kan er toch niet aan doen? En het is toch niet dat bvb picasso belangrijk was voor de schilderkunst dat iemand daarom al zijn werk goed moet vinden. Ik zeg niet dat je daarom zijn belang moet ontkennen.
                          Ik ontken ook niet dat hij de eerste was en wel wat gewonnen heeft, ik minimaliseer het alleen een beetje En de wagen op zich doet me weinig.

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                          maar je moet zeker respect hebben voor de andere merken, want elk merk heeft een ziel (buiten de nieuwe merken zoals Hyundai en Kia)
                          Ik mis hier en daar misschien wat respect, wat je zegt, maar kia en hyundai schofferen...
                          KIA komt piepen aan de deur van de motorsport, hyundai heeft semi legendarische modellen zoals de scoupé,... Ik vind het in alle geval twee keer niks, maar ik zeg niet dat ieder merk een ziel heeft en maak derna uitzonderingen.

Als straf dit lezen: http://www.yesanswer.com/nl/the-history-of-hyundai.html

Comment

• Amen !!
                            Mooi gezegd spillies. Kan ik me volledig in herkennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              Ik mis hier en daar misschien wat respect, wat je zegt, maar kia en hyundai schofferen...
                              KIA komt piepen aan de deur van de motorsport, hyundai heeft semi legendarische modellen zoals de scoupé,... Ik vind het in alle geval twee keer niks, maar ik zeg niet dat ieder merk een ziel heeft en maak derna uitzonderingen.

Als straf dit lezen: http://www.yesanswer.com/nl/the-history-of-hyundai.html
                              Ze zijn nog vollop hun "ziel" aan het maken, juist omdat 't nieuwe merken zijn.

Over een merk die hier nog maar 5 jaar op de markt is met alleen "gewone" auto's voor de massa, kan je toch moeilijk zeggen dat ze al een ziel hebben?

Hyundai is hier dan mss al wat misplaatst (met hun Tuscani ed.), maar KIA doet m'n hart niet sneller slaan, zie ook niet in wat ze al verwezenlijkt hebben (buiten 7 jaar garantie te geven ofzo ).
                              Maar daar zijn ze aan het werken, want elke merk die wil blijven bestaan moet een ziel hebben imho.

Comment

Working...
                              X