Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ben je een autoliefhebber?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik heb het ook niet met die oude knarren, langs de andere kant is dat net autorijden en liefhebben

ik wil nog een oud, klein tracteurreke op zoites lijkt mij nog het meest een oude auto te trekken kwa rijden

een klein lanz'ke
    Eerst een vuurtje stoken om hem te chaufferen en dan eens draaien aan de zwengel om te starten. Die klinken zo grappig.

@ frekkel: een MG Metro had toch ook "quattro" ? Denk een V6-je en vierwielaandrijving.

Het is wel jammer dat hier wat gelachen wordt met Piet den boer van om de hoek. Aan de andere kant van het kanaal zijn er nog verschillende kleine autobedrijfjes die bestaan uit soms niet meer dan een schuurtje. Vb. delfino feroce, etc.. Dat is het werk van een paar gasten die hun persoonlijk kapitaal daar instoppen. Zit daar dan niet meer ziel in dan een kar die in 10000-en aantallen wordt gebouwd?

Comment

gewoon de goekoopste draaiende met handleiding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        maar ik kan toch niet snel op veel britse wagens komen die echt een ziel hebben.
        ah bon?

Comment

ze staan helaas niet op mobile

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            ah bon?

Kheb niet gezegd dat ik op geen britse wagens met een ziel kan komen hé :p
            Hij zei dat britse wagens een ziel hebben, ik zeg dat ik er op niet veel kan komen.
            TVR is daar vaak een uitzondering op maar zelf dan lang niet altijd imo

Comment

Kheb niet gezegd dat ik op geen britse wagens met een ziel kan komen hé :p
              Hij zei dat britse wagens een ziel hebben, ik zeg dat ik er op niet veel kan komen.
              TVR is daar vaak een uitzondering op maar zelf dan lang niet altijd imo
              Lotus,
              Noble,
              Morgan,

Om over de historie van RR, Bentley en Jaguar maar te zwijgen (maar helaas niet meer echt Brits..)

Comment

²²²²²

Comment

AC (jaja van de AC Cobra, op en top brits ontwerp), jensen, noble, morgan, aston martin, lagonda (de zeer mooi gelijnde aston martin lagonda), enzovoort enzovoort
                  De UK is lange tijd HET land geweest waar autogeschiedenis is geschreven.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Zeggen dat de Britten geen auto's bouwen/bouwde met ziel is zeggen dat de Fransen niet kunnen koken. Het is dus wel omgekeerd, hé mensen. De Fransen kunnen geen auto's maken, en de Britten kunnen niet koken.

(En ja, ik ben mij zeer bewust van het feit dat ik een Citroën-liefhebber ben, ja. Zelfspot, weetwel )
                    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Oh ja, en britse wagens een ziel hebben?
                      Ik geef toe dat Duitse wagens dit niet bepaald hebben maar britse wagens toch ook maar amper hoor....
                      Schone wagens zeker, exclusieve wagens ook maar ik mis toch dat ietsje meer dat ik daarnet ook aanhaalde...
                      De Brit die hier thuis staat ademt toch een pak meer ziel uit dan een hele serie Duitse eenheidsworsten samen hoor

Comment

als je hetgene kunt vanaf 6.45, ben je een autofanaat.
                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Met andere woorden: MG heeft quasi niks op zn palmares tenzij hier en daar wat enkele overwinningen (en daarnaast veel failures) en op vlak van techniek al helemaal niks bijzonders.
                          Vanuit die optiek heeft bmw dan toch ook niet vet veel op zijn palmares staan... Ik kan me niet direct een bmw voor de geest halen die echt 'n stempel heeft gedrukt op sportief vlak en als legendarisch mag beschouwd worden. De batmobile misschien, maar die was niet dominant genoeg om echt 'n super succes genoemd te worden. De M1 heeft geen grote successen behaald en was niet eens 100% bmw en de E30 M3, iedereen weet dat die pas kon winnen nadat de RS500 werd verbannen

Wat ik wil zeggen is: Ge kunt alles kapot relativeren...

Imho is de geschiedenis van MG ontkennen even fout als zeggen dat de Urquattro van geen relevantie was

Comment

Toch nog even deze Duesenberg (LeBarone convertible) posten.
                            Smoking aan, borsalino-hoedje, tommyguns laden en vertrekken maar!

Comment

De enige "duitse troep" die "voorgenoemd" was in uw eigen post was de MINI...
                              Verder sprak er niemand over een Golf 4 Gti. Terwijl jij wel zegt "voorgenoemde duitse troep"
                              Ik heb dus wel degelijk gelezen wat er stond .
                              die voorgenoemde duitse trop sloeg op de eerste post die ik in dit topic zetten dus: astra opc's, golf 3,4,5,6 gti, mini cooper s,...) dus zo heel goed heb je niet gelezen wat er stond, anders had ik het woord voorgenoemd niet in de mond genomen.
                              Nja, de Quattro op vlak van vernieuwing niet zo'n hoogvlieger noemen zegt al genoeg.
                              Wat was er dan zo revolutionair aan? Dat het de eerste was om vierwielaandrijving te gebruiken waarvoor de FIA al zijn goedkeuring had gegeven. Ze hebben het warm water niet uitgevonden hé, Ze hebben het geluk gehad van op de juiste moment met de juiste ingenieur te werken. Dan vind ik lancia en Peugeot straffer voor de dag komen. Maar zoals ik reeds zei: dat vind IK.
                              Over de rally ZR's: wat hebben die ooit gepresteerd wat geen ander merk hen heeft voorgedaan?
                              Dan de MGx raceseries: met voldoende geld kan ik me ook een auto bouwen en er een raceserie voor opzetten, Boer Piet van achter de hoek kan net hetzelfde doen. Niks opmerkelijks aan.
                              Dan de MG Lola: Niet door MG gemaakt en al helemaal geen wagen die een blijvende indruk achterlaat. Ze zijn paar keer winnaar in eigen categorie geweest en voor de rest vielen ze uit elkaar of konden ze niet mee met de competitie.
                              MG ZT 520: Is niet eens in productie gegaan. Was gewoon een sedan die door een paar engineers in elkaar is geknutseld om een record voor niet productie wagens te breken, toch?
                              Zoals daarnet kan boer Piet van achter de hoek ook perfect, gewoon zien dat er niemand anders op dat record aast (wat het geval was).
                              MG ZS in BTCC: Wat hebben die daar ooit noemenswaardig bereikt??
                              Met andere woorden: MG heeft quasi niks op zn palmares tenzij hier en daar wat enkele overwinningen (en daarnaast veel failures) en op vlak van techniek al helemaal niks bijzonders.
                              de mg merkencups en rally's hebben jongeren altijd de kans gegeven om voor een beperkt budget te rijden (ja zoals de fiesta trophy of de clio cup) misschien niks speciaals voor u maar ze doen het toch. De Metro was niet direct de meest succesvolle groep B, maar wel een van de meest spectaculaire, vandaag de dag nog te bewonderen in een hele hoop historics. Zijn motor heeft het toch geschopt tot in de jag xj220 (wat je wellicht een zielloos blik zult vinden). daarnaast nog een hoop overwinningen (ja tot zelfs kampioenschappen) in allerlei klassen.
                              Piet boer zegt veel blijkbaar, maar in engeland zijn er ook x-aantal mensen die hun hele hebben en houden op het spel zetten en in hun schuur aan de slag gaan om hun eigen kar te bouwen. Een engelsman, die is pas autogek.
                              De MG Lola reed bij bepaalde weersomstandigheden in het zog van de audi's, jij vind een klassenoverwinning wellicht weer te min, de mensen die hele dagen instonden voor de ontwikkeling denken er misschien anders over.
                              ZT 520 is een racer van dreadnought, de ZTT Bonneville is een ontwikkelde stationcar die 360 km per uur haalde. MG heeft een traditie van snelheidsrecords. Maar das wellicht even opwindend dan kantklossen... Stirling Moss dacht er wellicht ook zo over toen hij in een MG kroop. Dat die ZTT nagenoeg standaard was op een gestript interieur en een atmosferische 6l V8 na maakt het wellicht nog minder spectaculair.
                              Dat toen MG deel uitmaakte van BMC ten tijde dat de mini monte carlo e.d. won is wellicht ook niet relevant.

dat ze op vlak van techniek in de oorlogsjaren hoge ogen gooiden met hun tweezitters met zescylinder motoren, de wereldgeroemde 3.5 V8 herwerkt hebben, het pachtige, maar onbeminde VVC, de K, ... en dat ze bvb le mans uitgereden hebben in een gasturbine wagen,... De koreanen doen wellicht beter.

Ik geef toe dat Duitse wagens dit niet bepaald hebben maar britse wagens toch ook maar amper hoor....
                              Schone wagens zeker, exclusieve wagens ook maar ik mis toch dat ietsje meer dat ik daarnet ook aanhaalde...
                              Nja, nu worden ze ook wel vaak door duitsers gebouwd dus dat gaat niet op maar ik kan toch niet snel op veel britse wagens komen die echt een ziel hebben. De mini, die misschien wel nog maar ook puur door wat die wagen bereikt heeft.
                              Ik kan niet direct op een birtse wagen komen die je op dat vlak zonder moeite naast een Miura kan zetten bijvoorbeeld....
                              zit de ziel van de mini in het feit dat hij al iets bereikt heeft?? Ik denk dat je niet beseft wat een ziel hebben omvat. Smorgens dat deurklinkje indrukken met de angst dat je het afbreekt, hopen dat de motor aanslaat, spelen met de choke, je arm bijna ontwrichten om hem in achteruit te krijgen, dooreengeschud aankomen. Maar van vertrek tot eindpunt de hele tijd met een smile van oor tot oor zitten omdat hij je zoveel rijplezier in de plaats geeft. Iedere weggebruiker die je voorlaat omdat het zo'n sympathiek wagentje is. Dat is een mini. Je zou er je laatste frank aan uitgeven om dat roestplekje aan de ruit te laten zandstralen in de hoop dat het nu niet meer terugkeert. En dat is ook autoliefde.

je wil een britse wagen om naast een miura te zetten? hmm, 2 seconden nadenken: Jag e-type? aston martin db4 GT?
                              heeft een austin healey, triumph TR4, MGA, Rover P5, rover SD1,... geen ziel? Kijk je daarnaar zoals je naar een vw passat, opel astra, golf 5, ... kijkt? wellicht wel aan uw reply's te lezen. Ieder zijn gedacht

Comment

Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  Lotus,
                                  Noble,
                                  Morgan,

Om over de historie van RR, Bentley en Jaguar maar te zwijgen (maar helaas niet meer echt Brits..)
                                  Historie is niet hetzelfde als autos maken met een ziel. Ik zou mijn linkernier geven voor bijna om het even welke Aston maar ik vind nu niet bepaald dat die een ziel hebben. Prachtige wagens maar kom op, die kan je toch niet met een Countach of een Miura vergelijken??

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  AC (jaja van de AC Cobra, op en top brits ontwerp), jensen, noble, morgan, aston martin, lagonda (de zeer mooi gelijnde aston martin lagonda), enzovoort enzovoort
                                  De UK is lange tijd HET land geweest waar autogeschiedenis is geschreven.
                                  Zie hierboven :p
                                  Autogeschiedenis schrijven is niet waar het hier om gaat eh

Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                                  Vanuit die optiek heeft bmw dan toch ook niet vet veel op zijn palmares staan... Ik kan me niet direct een bmw voor de geest halen die echt 'n stempel heeft gedrukt op sportief vlak en als legendarisch mag beschouwd worden. De batmobile misschien, maar die was niet dominant genoeg om echt 'n super succes genoemd te worden. De M1 heeft geen grote successen behaald en was niet eens 100% bmw en de E30 M3, iedereen weet dat die pas kon winnen nadat de RS500 werd verbannen

Wat ik wil zeggen is: Ge kunt alles kapot relativeren...

Imho is de geschiedenis van MG ontkennen even fout als zeggen dat de Urquattro van geen relevantie was
                                  ah bon?
                                  Recordhouder overwinningen 24H Nurburgring, 21 overwinningen op 24H Spa (prolly ook recordhouder maar ben hier niet zeker van dus zal het niet als feit neerzetten), Recordhouder international engine of the year overwinningen, ETCC 24 keer gewonnen, WTCC 3 jaar op rij gewonnen,.....

Das nog nét van een ander kaliber dan MG z'n single victories hier en daar.
                                  En das dan nog the tip of the iceberg en spreken we niet over de ontelbare technologische ontwikkelingen die op het enorme palmares van BMW staan.

E30 M3 heeft meer touring car races gewonnen dan eender welk type wagen van eender welke fabrikant. Zelf dat alleen is meer dan genoeg om BMW qua palmares met kop en schouders boven MG te zetten als het op motorsport overwinningen aankomt.

Comment

als het over auto's met een ziel gaat, denk ik toch wel aan Britten hoor. jaguar, aston martin, lotus, morgan,... op Britse zo'n autos plak je bovendien gezichten zoals james bond en inspector morse. bovendien is Top Gear een grote verkondiger van de britse stijl.
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Historie is niet hetzelfde als autos maken met een ziel. Ik zou mijn linkernier geven voor bijna om het even welke Aston maar ik vind nu niet bepaald dat die een ziel hebben. Prachtige wagens maar kom op, die kan je toch niet met een Countach of een Miura vergelijken??
                                      Karren als Morgan, Lotus, Caterham... soul-less noemen.

*krabt zich even in de haren*
                                      Now I have seen it all.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

En waarom zou een Aston niet met een Miura te vergelijken zijn? Toch zeker wat ziel betreft. Die wagens zijn gemaakt door en voor liefhebbers, freaks. Wel met een andere ingesteldheid en andere uitgangspunten natuurlijk.

Kortom (zie ook de overige reacties van anderen) ik denk dat je alleen staat in je betoog dat Britse auto's geen ziel zouden hebben...

Comment

• grappig. italianen zijn gewoon heel patserig zijn en de britten eerder stijlvol. hoe moet ik het verwoorden...stoerheid is makkelijker te herkennen dan klasse en verfijning?

natuurlijk valt het wel niet te ontkennen dat de Britse auto's geen air van protserigheid of bekaktheid over zich heen hebben
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                          X