Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ben je een autoliefhebber?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik hou ook al jaren van BMW, en toch rij ik nu met een Volvo. Ik sta gewoon open voor andere dingen ook, in m'n zoektocht naar een dagelijks inzetbare "allesdoener" wagen was 't al bijna zga zeker dat het een BMW ging worden, maar toch andere merken de kans gegeven om eens in detail te bekijken wat ze aan te bieden hebben kwa totaalpakket, et voilà, dan rij je dus bvb met een Volvo

Ik moet dan wel een échte hardcore autoliefhebber zijn ?

Nee, ik kan echt elk merk appreciëren & respecteren. Sommige mensen boren idd graag (al dan niet "onrechtstreeks") een bepaald merk de grond in zonder er ook maar iets van af te weten, en dit forum heeft er idd soms hard van

't gaat hem in vele gevallen ook over status en "aanvaard worden". Vele mensen kopen een auto niet alleen voor zichzelf maar vooral ook voor de reacties van anderen.. Dan zijt ge niet goed bezig, maar zo kopen er veel mensen een Audi of BMW en bijna enkel en alleen maar daarom.. (Bvb. die aflevering van "Rekening in 't rood" met die mensen die kost wat kost met een - oh yeah - audi a4 b7 2.0 tdi moesten rijden zodat de buren konden denken van "wow, die doen 't goed!", maar wel 900 euro in een maand afbetalen er voor )

Comment

morgenvroeg tussen 8 en 9

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        da's al een mooie omschrijving, BWS ....
        al moet ik zeggen dat ik vroeger van een Polo tot Passat, van een Starlet tot een Camry, van een 3 tot een 7, ... wist wat de uitrustingsversies waren en waaraan je ze kon herkennen, en wat de motoren waren, maar dit s niet meer mogelijk tegenwoordig.
        Deels door het overgrote aanbod aan extra modellen per merk, deels door minder tijd en deels door afgezwakte interesse.
        Eigenlijk vind ik dat best jammer. Maar je moet prioriteiten stellen he. En je leert wel aanvaarden dat je niet gaat doodgaan als je die enkele details niet weet, wat vroeger wel anders was
        Zo herkenbaar . Het aantal modellen per merk was dan ook maar de helft van wat er nu te krijgen is.

Comment

ik ken nog steeds de details van de auto's waarober ik babbel
          en als ik mis ben, tante pis

Comment

drie kindjes, een extra hond en een vrouw zal 't grote verschil zijn zeker?

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Dat hoeft niet per sé een Duits merk te zijn maar je ziet dergelijk gedrag toch meestal terug bij bepaalde aanhangers van die bepaalde merken om nou maar geen namen te noemen...
              Hoezo geen namen noemen, daarnet doe je het wel?

En zoals ik zei, toch logisch dat mensen sneller aanhanger gaan zijn van een degelijk duits merk dan van hedendaagse Citroëns?

Als je dan toch uw haat voor BMW, Audi en Merc fanaten probeert te verbergen door "geen namen te noemen" kon je er gewoon ook Alfa bij betrekken. Er zijn genoeg mensen die zweren bij Alfa (en neerkijken op andere merken) omdat ze verliefd zijn op de looks en de emotie...

Het is juist jij die aan hokjesdenken doet, niet de mensen die een algemene voorkeur voor een bepaald merk hebben. Iemand die enkel en alleen fan is van 1 merk en al de rest maar niks vindt kan geen autoliefhebber zijn. Van geen enkel merk kan gezegd worden dat enkel zij iets bijgebracht hebben in de autogeschiedenis.

Audi, Mercedes, Porsche, Lancia, Alfa, Merc, BMW, Citroën, Renault, Peugeot, Toyota, Honda, Nissan,.... hebben allemaal wel enorme palmaressen in de 1 of andere motorsport categorie of hebben voor enorme doorbraken in autotechnologie gezorgd.

Dit lijkt me méér dan duidelijk, daarom ook mijn eerste post waarin ik deels uw opening post beschrijf als een nutteloze "fanboy" bash thread.

Topic is ok maar uw toevoegingen ivm mensen die pro duitse wagens zijn slaan nergens op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

Een autoliefhebber is voor mij iemand die interesse én waardering heeft voor alle (of toch veel verschillende) automerken. Er zijn natuurlijk merken waar ik ook geen interesse en waardering voor heb maar er zijn er veel meer waarvoor ik dat wel heb.

Discuss
                Ik reken mij hierbij,ik vind voor elke auto wel iets te zeggen(possitief of negatief).
                Voor sommige merken heb ik natuurlijk ook meer aandacht.

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                da's al een mooie omschrijving, BWS ....
                al moet ik zeggen dat ik vroeger van een Polo tot Passat, van een Starlet tot een Camry, van een 3 tot een 7, ... wist wat de uitrustingsversies waren en waaraan je ze kon herkennen, en wat de motoren waren, maar dit s niet meer mogelijk tegenwoordig.
                Deels door het overgrote aanbod aan extra modellen per merk, deels door minder tijd en deels door afgezwakte interesse.
                Eigenlijk vind ik dat best jammer. Maar je moet prioriteiten stellen he. En je leert wel aanvaarden dat je niet gaat doodgaan als je die enkele details niet weet, wat vroeger wel anders was
                Dan ben je toch geen liefhebber meer,maar een freak.En er zitten er hier een paar ze,maar toch eerder merkfreaks dan.

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                Allez, het heeft 40 minuten geduurd voordat eentje zich in z'n gat gebeten voelde.
                Waarom voelen de rijders van de "premiummerken" zich altijd weer aangevallen???

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                Je bent een echte autoliefhebber als je een blanco nummerplaathouder hangt (achteraan) en een sticker (vooraan).
                Rubbisch,dan ben je gewoon een AF-meeloper,een geindividualiseerde nummerplaathouder daar zit pas de eigen inbreng van de eigenaar in.

Autoliefhebberij moet ziel (soul) en passie (passion) zijn.

Wanneer je iets wat iedereen anders lelijk vind en jij juist wow,dan ben je er dichtbij denk ik.

.

Comment

Voor mij is iemand al een autoliefhebber als een auto voor hem/haar meer is dan een gebruiksobject om van A naar B te rijden, als iemand z'n materiaal met respect behandelt en verzorgt en dat ook uitstraalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten

Waarom voelen de rijders van de "premiummerken" zich altijd weer aangevallen???
                    Vind je dat zo gek als je ziet dat het net die zijn die altijd aangevallen worden?

Discussie over wie autoliefhebber is en in dezelfde post staat ook onmiddelijk dat mensen die voor Audi, BMW of Mercedes zijn geen autoliefhebbers zijn?

Gek hoor dat we ons aangevallen voelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                      Hoezo geen namen noemen, daarnet doe je het wel?

En zoals ik zei, toch logisch dat mensen sneller aanhanger gaan zijn van een degelijk duits merk dan van hedendaagse Citroëns?

Als je dan toch uw haat voor BMW, Audi en Merc fanaten probeert te verbergen door "geen namen te noemen" kon je er gewoon ook Alfa bij betrekken. Er zijn genoeg mensen die zweren bij Alfa (en neerkijken op andere merken) omdat ze verliefd zijn op de looks en de emotie...

Het is juist jij die aan hokjesdenken doet, niet de mensen die een algemene voorkeur voor een bepaald merk hebben. Iemand die enkel en alleen fan is van 1 merk en al de rest maar niks vindt kan geen autoliefhebber zijn. Van geen enkel merk kan gezegd worden dat enkel zij iets bijgebracht hebben in de autogeschiedenis.

Audi, Mercedes, Porsche, Lancia, Alfa, Merc, BMW, Citroën, Renault, Peugeot, Toyota, Honda, Nissan,.... hebben allemaal wel enorme palmaressen in de 1 of andere motorsport categorie of hebben voor enorme doorbraken in autotechnologie gezorgd.

Dit lijkt me méér dan duidelijk, daarom ook mijn eerste post waarin ik deels uw opening post beschrijf als een nutteloze "fanboy" bash thread.

Topic is ok maar uw toevoegingen ivm mensen die pro duitse wagens zijn slaan nergens op.
                      Komaan, er zijn genoeg voorbeelden op dit forum en daarbuiten waaruit blijkt dat men niet meer objectief naar de auto kijkt. En dát is volgens mij wat de topicstarter bedoelt met die categorie mensen.

Ik ben best bereid om namen te noemen

Odan is de 1 serie verafgoder En ik vind dat wel vermakelijk. Maar een echte autoliefhebber?

Comment

Vind je dat zo gek als je ziet dat het net die zijn die altijd aangevallen worden?

Discussie over wie autoliefhebber is en in dezelfde post staat ook onmiddelijk dat mensen die voor Audi, BMW of Mercedes zijn geen autoliefhebbers zijn?

Gek hoor dat we ons aangevallen voelen
                        Ben je fan van de auto als fenomeen, of ben je fan van een specifieke stroming?

Hoe breed ben je georiënteerd, en indien je kiest voor een specifieke stroming is dat dan met respect voor de andere stromingen?

Niets mis met een Audi, BMW of Mercedes trouwens... ik vind het alle drie bijzonder mooie wagens. Maar per modeltype zou ik de afweging maken, niet per merk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Ben je fan van de auto als fenomeen, of ben je fan van een specifieke stroming?

Hoe breed ben je georiënteerd, en indien je kiest voor een specifieke stroming is dat dan met respect voor de andere stromingen?

Niets mis met een Audi, BMW of Mercedes trouwens... ik vind het alle drie bijzonder mooie wagens. Maar per modeltype zou ik de afweging maken, niet per merk..
                          Uiteraard fan van de auto als gegeven an sich. Vandaar ook het aanhalen van het feit dat quasi alle merken uitzonderlijke prestaties in motorsport of ontwikkeling op hun palmares hebben staan. Maar ik ben ook fan van een bepaalde stroming wagens én BMW.

Ik hou van iets sportievere maar toch perfect bruikbare en comfortabele wagens en meer bepaald 4deurs sedans. Een coupé zegt me eigenlijk weinig als enige wagen, een hatchback evenmin. Tja, dan zit je vaak al relatief snel bij een duits merk. Ik koop een wagen niet enkel om van A-B te rijden maar zoek een compromis tussen bruikbaarheid en leuke rijeigenschappen.

Nou dan schieten er niet zo heel veel merken over die dergelijke wagens aanbieden.

Niemand kan als autoliefhebber zeggen dat zijn/haar voorkeur niet lichtjes (of zwaar, maakt niet uit) naar een bepaald merk uit gaat. Zoals eerder aangehaald zijn er mensen die zich enorm goed vinden bij de uitstraling en emotie van Alfa maar dan zijn er uiteraard anderen die dit hebben bij BMW en hun (voor normale wagens) toch altijd goed presterende achterwielaangedreven wagens. Zelfde voor sommigen met Audi en quattro systeem enzoverder...
                          Iedereen heeft wel een voorkeur en zal die wel kunnen verdedigen.
                          Ik vind niet dat je daarom minder autoliefhebber bent, integendeel.
                          Zolang het niet enkel voor de badge is of whatever. Maar dat werd zo niet gezegd, plots waren veel BMW, Audi, Merc rijders geen autoliefhebbers die neerkeken op andere merken....
                          Last edited by ; 19/05/2010, 00:23.

Comment

Uiteraard fan van de auto als gegeven an sich. Vandaar ook het aanhalen van het feit dat quasi alle merken uitzonderlijke prestaties in motorsport of ontwikkeling op hun palmares hebben staan. Maar ik ben ook fan van een bepaalde stroming wagens én BMW.

Ik hou van iets sportievere maar toch perfect bruikbare en comfortabele wagens en meer bepaald 4deurs sedans. Een coupé zegt me eigenlijk weinig als enige wagen, een hatchback evenmin. Tja, dan zit je vaak al relatief snel bij een duits merk. Ik koop een wagen niet enkel om van A-B te rijden maar zoek een compromis tussen bruikbaarheid en leuke rijeigenschappen.

Nou dan schieten er niet zo heel veel merken over die dergelijke wagens aanbieden.

Niemand kan als autoliefhebber zeggen dat zijn/haar voorkeur niet lichtjes (of zwaar, maakt niet uit) naar een bepaald merk uit gaat. Zoals eerder aangehaald zijn er mensen die zich enorm goed vinden bij de uitstraling en emotie van Alfa maar dan zijn er uiteraard anderen die dit hebben bij BMW en hun (voor normale wagens) toch altijd goed presterende achterwielaangedreven wagens. Zelfde voor sommigen met Audi en quattro systeem enzoverder...
                            Iedereen heeft wel een voorkeur en zal die wel kunnen verdedigen.
                            Ik vind niet dat je daarom minder autoliefhebber bent, integendeel.
                            Zolang het niet enkel voor de badge is of whatever. Maar dat werd zo niet gezegd, plots waren veel BMW, Audi, Merc rijders geen autoliefhebbers die neerkeken op andere merken....
                            Zoals je het nu stelt, denk ik dat vrijwel iedereen het met je eens is

Het punt welke de topicstarter naar mijn idee probeert te maken is het feit dat voor sommige BMW rijders een Audi per definitie een slechte keuze is. Alsof je met een Audi geen bocht kunt nemen en geen feedback zou krijgen, of zoiets.

Nu ja, ik weet dat ik het altijd moeilijk heb om een auto uit te kiezen. Of beter gezegd, ik kom erg moeilijk tot een shortlist Voor elke auto valt wel iets te zeggen..

Comment

Ik ben een rasechte autoliefhebber vind ik van mezelf. Ik rijd met een BMW (E87), en verdiep mij uiteraard in BMW omdat ik er nu één heb.

Maar, ik heb geen oogkleppen op. Als een dikke audi RS6 of AMG mij passeert zal ik altijd genieten en een thumbs up geven. Mijn favo trackbeest is een Porsche GT3 RS, mijn favo supercar een audi R8 (V10 of V8, maakt ni uit) of een SLS AMG, en mijn favo cruisemobiel een merc S klasse. Ik denk dat dat divers genoeg is hè Toen onlangs een Bugatti Veyron stopte bij de Gumball, was ik in de wolken, niet alleen om de naam, maar ook omdat ik eindelijk die dikke W16 met vier turbo's en tien radiatoren eens kon aanschouwen.

Ik kijk altijd Top Gear en Fifth Gear, ga regelmatig naar 't circuit (om te kijken en soms zelfs om te rijden) en volg een stuk of vijf raceklasses op tv (F1 ni meegerekend). Ik betrap mezelf erop dat ik soms wat te hard kan uitwijden als 't over auto's gaat met collega's of vrienden, en mijn oor spitst zich altijd als iemand erover begint. Het enige dat ik nog niet kan/ken is automechaniek, maar daar komt wel eens verandering in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                                Ik betrap mezelf erop dat ik soms wat te hard kan uitwijden als 't over auto's gaat met collega's of vrienden, en mijn oor spitst zich altijd als iemand erover begint.
                                Hier is het omgekeerd, als collega's over hun auto's beginnen hou ik wijselijk mijne bek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  Je bent een echte autoliefhebber als je een blanco nummerplaathouder hangt (achteraan) en een sticker (vooraan).
                                  En niet eens verlaagd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                    Als je dingen weet te waarderen die om één of andere reden bij niet-autoliefhebbers als zijnde vulgair, marginaal of oninteressant overkomen.
                                    Heb je het nu over de tuning scene?

Comment

net zoals bij seks kan je op veel manieren liefhebber zijn
                                      ik rij liever zelf dan dat ik naar anderen moet/mag kijken

Comment

Iemand die glimlacht telkens als ie 'n dacia ziet.. De auto herleidt tot zijn absolute essentie: Mensen van A naar B vervoeren zonder poespas

't lijkt erop dat autoliefhebberij door velen geassocieerd wordt met 't kijken naar serieuze bolides met veel vermogen en andere poeha maar imho zijt ge pas autoliefhebber als ge initiatieven als Dacia ook kunt waarderen.

Wat betreft duits en premium.. Ik geloof dat daar daadwerkelijk het grootste aandeel van alle valse liefhebbers zit. En ik zeg er onmiddelijk bij: Dat betekent niet dat alle premiumliefhebbers valse liefhebbers zijn.

Comment

voilà, de eerste die hier met een deftige uitleg afkomt
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X