Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ben je een autoliefhebber?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer ben je een autoliefhebber?

Wanneer ben je een autoliefhebber? Ik stel de vraag om volgende redenen: ik zie heel dikwijls mensen die enkel liefde hebben voor één bepaald merk. Het gaat dan vooral over de zogenaamde "premium" merken, iedereen kent ze wel. Bij deze mensen merk ik dikwijls het volgende: ze waarderen enkel het merk van hun eigen wagen. Andere merken hebben altijd wel iets te kort of iets waardoor hun voorkeursmerk altijd beter is. Soms hebben ze vroeger nog met andere wagens gereden maar ze hadden een slechte ervaring bij de dealer of ze hebben op een bepaald moment "het licht" gezien...Mijn mening hierover is: dit zijn geen autoliefhebbers maar wel Audi- BMW-of Mercedesliefhebbers.

Een autoliefhebber is voor mij iemand die interesse én waardering heeft voor alle (of toch veel verschillende) automerken. Er zijn natuurlijk merken waar ik ook geen interesse en waardering voor heb maar er zijn er veel meer waarvoor ik dat wel heb.

Discuss

ik denk dat je een echte autoliefhebber kan herkennen aan het feit dat die details weet over wagens van merken die hij niet tot zijn 'favorieten' rekent.

Dat is althans de maatstaf die ikzelf hanteer...

Comment

da's al een mooie omschrijving, BWS ....
      al moet ik zeggen dat ik vroeger van een Polo tot Passat, van een Starlet tot een Camry, van een 3 tot een 7, ... wist wat de uitrustingsversies waren en waaraan je ze kon herkennen, en wat de motoren waren, maar dit s niet meer mogelijk tegenwoordig.
      Deels door het overgrote aanbod aan extra modellen per merk, deels door minder tijd en deels door afgezwakte interesse.
      Eigenlijk vind ik dat best jammer. Maar je moet prioriteiten stellen he. En je leert wel aanvaarden dat je niet gaat doodgaan als je die enkele details niet weet, wat vroeger wel anders was

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        .Mijn mening hierover is: dit zijn geen autoliefhebbers maar wel Audi- BMW-of Mercedesliefhebbers.
        Nogal een chance voor u dat Audi, BMW en Mercedes geen autos maken hé

Ik ben er vast 1 die ge tot die ahem, "categorie" zou rekenen omdat ik zweer bij BMW.
        Niks mis daarmee vind ik feitelijk want enkel BMW maakt voor mij betaalbare wagens zoals ik graag heb dat ze rijden.
        Maar dat wil niet zeggen dat ik andere merken niet apprecieer of er niks van ken, integendeel.

Ken "redelijk" veel van algemene en specifieke autotechniek en er zijn weinig wagens waar ik de specs niet van weet.

Maar ik zweer wel bij 1 merk in het algemeen dus ik zal geen autoliefhebber zijn zeker?

Afvoeren aub.

Comment

Allez, het heeft 40 minuten geduurd voordat eentje zich in z'n gat gebeten voelde.
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Allez, het heeft 40 minuten geduurd voordat eentje zich in z'n gat gebeten voelde.
            tja wat wil je met dergelijke idiote pseudo filosofische topics

"je bent pas autoliefhebber als je dit of dat...."

iedereen vult dat toch voor zichzelf in zeker?

daarbij, heeft niemand dan een persoonlijke voorkeur die neigt naar 1 merk?
            zo ja is dit dus inderdaad een nutteloze pseudo intellectuele topic

daarbij, toch logisch dat veel mensen "fanboy" zijn van de "premium" en hogere merken?

Bij die merken heb je tenminste nog een reden om "fanboy" te zijn, ben ik de enige die het gek zou vinden dat een autoliefhebber die hard "fanboy" van hedendaagse citroëns zou zijn?

Comment

Als je dingen weet te waarderen die om één of andere reden bij niet-autoliefhebbers als zijnde vulgair, marginaal of oninteressant overkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                Als je dingen weet te waarderen die om één of andere reden bij niet-autoliefhebbers als zijnde vulgair, marginaal of oninteressant overkomen.
                hmmm, daar zit serieus wat waarheid in! (dan wel met een stukje circular logic maar soit, we snappen het denk ik wel allemaal :p)

Bvb een Lancia Delta Integrale geparkeerd zien staan en luidop zeggen hoe vet dat wel niet is terwijl uw gezelschap dat gewoon een oude tjoeningbak vinden :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Mijn mening hierover is: dit zijn geen autoliefhebbers maar wel Audi- BMW-of Mercedesliefhebbers.
                  Als eigenaar van een Audi, een BMW en een Mercedes... tot welke categorie moet ik mezelf dan rekenen?

Ik heb ook een merkenvoorkeur, maar ik ken niemand die dat niet heeft.

Comment

You find that you need a new house because you've outgrown your garage and the neighbors are threatening violence if you park one more vehicle on the street or in the front yard.

Your garage holds more cars than your house has bedrooms

A neighbor asks if you have any oil, to which you query, "Synthetic or organic?" and they reply, "Vegetable or corn."

- You think that traction control and ABS are for those who can't drive.

voor wax-it
                    - You spend more time polishing your exhaust tip every day than you do bathing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      Als eigenaar van een Audi, een BMW en een Mercedes... tot welke categorie moet ik mezelf dan rekenen?

het heet enkel merkenvoorkeur als het over een Audi, BMW of Mercedes gaat
                      Is het een ander merk dan ben je een autoliefhebber

zo heb ik dat mij hier toch laten vertellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                        hmmm, daar zit serieus wat waarheid in! (dan wel met een stukje circular logic maar soit, we snappen het denk ik wel allemaal :p)

Bvb een Lancia Delta Integrale geparkeerd zien staan en luidop zeggen hoe vet dat wel niet is terwijl uw gezelschap dat gewoon een oude tjoeningbak vinden :p
                        Heel herkenbaar

Comment

Interesse hebben voor de techniek en de geschiedenis. Dat onderscheid ons vooral van de zogenaamde autoliefhebbers die op cafe hun leasekrel de hemel in prijzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            Interesse hebben voor de techniek en de geschiedenis. Dat onderscheid ons vooral van de zogenaamde autoliefhebbers die op cafe hun leasekrel de hemel in prijzen
                            Vind ik ook weer een vervelend vooroordeel.
                            Mijn vader heeft ook een leasekreng, een saab 9-3 dieselstoof, noemt het alles wat je wil.
                            Maar mijn vader is er best trots op, wast het ding elke week en wordt verschrikkelijk zenuwachtig als kinderen "dichtbij" de wagen spelen...
                            Ik zie hem dan ook als autoliefhebber ;-)

Ik denk trouwens dat autoliefhebber of niet bitter weinig te maken heeft met van een merk houden. Iemand die enkel dure kleding draagt is toch ook niet automatisch een fashionist (God wat een woord!).
                            Ik denk dat als iemand een wagen op prijs kan stellen, los van kostprijs, comfort, prestaties of standing hij/zij wel een autoliefhebber is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                              Jij ben een premium-übermenschhhhh
                              Tuurlijk, daarover gaat het ook niet en er zijn er natuurlijk weeral die het verkeerd begrijpen en zich persoonlijk aangesproken voelen. Het gaat me vooral over mensen die enkel interesse en liefde hebben voor één bepaald merk en daarbij nog eens neerkijken op alles wat anders is. Dat hoeft niet per sé een Duits merk te zijn maar je ziet dergelijk gedrag toch meestal terug bij bepaalde aanhangers van die bepaalde merken om nou maar geen namen te noemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

Dit onderscheidt ook jou van de rest, NineEleven.
                                I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

autoliefhebber is niet gelijk aan autofreak...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

24/24, 7/7
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

wanneer je vriendin klaagt dat je teveel tijd/geld besteed aan je wagen.

Comment

Liefhebben voor mij heeft met emoties te maken. Dus als je emotioneel ipv rationeel op dingen gaat reageren/over dingen nadenkt die met auto's en aanverwante onderwerpen te maken hebben. Moet je daarom alles van buiten kennen over een bepaald merk? Nee, maar sommige doen dit wel, omdat ze zich er zo betrokken bij voelen.
                                        i 1 2 1/2 6

Comment

Working...
                                        X