Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier het gewicht van uw velg+band !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Amai da lijkt ij niet veel! Zou er mijn velgjes ook eens moeten afhalen en wegen precies
    - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
    - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.


    - 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

    Comment


    • #62
      Bwa, het zijn ook maar kleine en smalle velgen he.

      Dan vind ik het gewicht van Avantus z'n velgen, of de OZ's van Onehp een heel pak indrukwekkender.
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door zippo Bekijk Berichten
        Amai da lijkt ij niet veel! Zou er mijn velgjes ook eens moeten afhalen en wegen precies
        Yes! Dat is de bedoeling

        Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Bwa, het zijn ook maar kleine en smalle velgen he.
        Dan vind ik het gewicht van Avantus z'n velgen, of de OZ's van Onehp een heel pak indrukwekkender.
        Tja, maar het is toch maar mooi licht hé. Ik zou op de mijne 16" zetten moest het passen...

        Verschillen in maten verklaart ook mooi de plezante lichtvoetigheid die men met de oudere MX-5 kan beleven (is er goedkopere manier om plezier achter het stuur te hebben??) terwijl die lichtvoetigheid die om mysterieuze reden minder terug te vinden is op de laatste miata's...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
          Tja, maar het is toch maar mooi licht hé. Ik zou op de mijne 16" zetten moest het passen...

          Verschillen in maten verklaart ook mooi de plezante lichtvoetigheid die men met de oudere MX-5 kan beleven (is er goedkopere manier om plezier achter het stuur te hebben??) terwijl die lichtvoetigheid die om mysterieuze reden minder terug te vinden is op de laatste miata's...
          Ik ben er zeker van dat de lichte velgen voor een héél groot gedeelte het rijgedrag van een MX5 bepalen. Daarom dat op de meeste MX-fora 16-duimers het absolute maximum zijn dat aangeraden wordt, maar liefst nog een 15'er of een andere 14'er met een goede band.

          Daarom dat ik ook zo zot sta van de Enkei RPF1's, liefst in 14 duims





          Oftewel 3,79kg voor een 7x14-velg

          Om te vergelijken:
          • RPF1 7x17: opgegeven gewicht: 6,67kg/velg
          • OZ ultraleggera: opgegeven gewicht: 6,94kg/velg
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

          Comment


          • #65
            En ze staan er nog eens zalig op ook
            - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
            - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.


            - 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

            Comment


            • #66
              Als ze nu hier ook nog verkrijgbaar zouden zijn...

              Maar da's (gedeeltelijk) off-topic
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

              Comment


              • #67
                Velg: OZ Supertourismo, 5x100, 7J
                Band: TBC, is toch niet de Pirelli maar weet niet meer juist welke eronder ligt nu...
                Gewicht: 19,1kg met band + velg, 9,1kg enkel velg
                Auto: Subaru Impreza GT Turbo MY00





                Tijd voor superleggera's... Dat scheelt 8kg onafgeveerd gewicht in totaal

                Comment


                • #68
                  heb geen foto maar vandaag mijn velg+band gewogen van men vorig setje.

                  16 inch Seat Enea(stylance velgen) + Bridgestone turanza ER300 205 55 16

                  resultaat: 19.2KG
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                  Comment


                  • #69
                    de "Italiaanse replica's" vergeleken met "echte" BBS co's , beide 8/18inch met een 225/40 band .





                    op een paar gram even zwaar , 22kg per velg + band .
                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten





                      Oftewel 3,79kg voor een 7x14-velg
                      Nice

                      Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                      Velg: OZ Supertourismo, 5x100, 7J
                      Band: TBC, is toch niet de Pirelli maar weet niet meer juist welke eronder ligt nu...
                      Gewicht: 19,1kg met band + velg, 9,1kg enkel velg
                      Auto: Subaru Impreza GT Turbo MY00


                      Tijd voor superleggera's... Dat scheelt 8kg onafgeveerd gewicht in totaal
                      17" diameter?

                      Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                      de "Italiaanse replica's" vergeleken met "echte" BBS co's , beide 8/18inch met een 225/40 band .





                      op een paar gram even zwaar , 22kg per velg + band .
                      Dat valt nog mee eigenlijk, en inderdaad een gekend merk is géén garantie voor laag gewicht, als zou die BBS wel steviger kunnen zijn... maar das iets moeilijker meten...
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                      Comment


                      • #71
                        Heb dezelfde BBS (5x108 18") als hierboven, en met bridgestone potenza re050a (18 225 40) er rond heb ik die op de weegschaal gezet en er stond 11,8kg op ? Zal wel niet kloppen dat lijkt me zeer laag.

                        Comment


                        • #72
                          Ik weet iig dat 't ongeveer 5kg meer was ook dan de vorige velg+ballonbanden die rond m'n auto lagen (16" met band).

                          De auto voelt nu iets minder nerveuzer aan in 1ste 2 versnellingen. Maar dat 'ie echt trager zou geworden zijn kan ik niet echt zeggen.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                            17" diameter?
                            Jeps, was ik nog vergeten te melden.

                            Comment


                            • #74
                              door de klapband ook eens m'n wielen gewisseld:

                              Velg: OEM Volvo Pegasus 18"
                              Band: Bridgestone Potenza 235/40R18
                              Gewicht: 23,9kg met band + velg
                              Auto: Volvo V70 D5 Geartronic MY05

                              (ja, ik moet de mousse van de oude gewichtjes nog verwijderen )



                              Ik dacht dat het meer ging zijn....
                              Ook al zijn ze niet van de lichtste.
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • #75
                                Imitatie VW Boavista

                                Type velg: Nieuwe Polo
                                Kleur: Zilver
                                Maat: 7x17
                                Steek: 5x100
                                met banden 215-40-17

                                21,5 kg
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • #76
                                  Velg: Stock velgen, type Rover 200 VI 15"
                                  Band: Dunlop SP Sport FastResponse, 185/55R15
                                  Gewicht: 15,2 kg (velg+band)
                                  Auto: 1999 Rover 200 IS
                                  Foto:



                                  Velg: MG ZR Straights 17"
                                  Band: Continental ContactSport 2, 205/45ZR17
                                  Gewicht: 17,9 kg (velg+band)
                                  Auto: 1999 Rover 200 IS
                                  Foto:

                                  Comment


                                  • #77
                                    dit gewichten is dat met of zonder lucht in de band ?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Voor gewichten zonder lucht, 100g er vanaf en je bent er ongeveer...
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten

                                        Velg: MG ZR Straights 17"
                                        Band: Continental ContactSport 2, 205/45ZR17
                                        Gewicht: 17,9 kg (velg+band)
                                        Auto: 1999 Rover 200 IS
                                        Foto:

                                        Zie, das nu een goed ontwerp voor een lichte velg, dunne spaken en veel lucht ertussen...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • #80
                                          Heb vandaag mijn reservewiel eens gewogen met GoodYear Wrangler HP, 215/65x16 en het kwam op 23,3 kg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X