Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier het gewicht van uw velg+band !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Post hier het gewicht van uw velg+band !!

De officiële thread voor zelfgewogen wielgewichten!

Waarschijnlijk het meest besproken onderwerp op AF - welke velg??? En uiteraard moeten we hier de positieve invloed van lichte wielen ook niet uitleggen. En toch weten we relatief weinig over wat al dat schoons weegt. Omdat wij toch regelmatig ons wielen versteken voor allerlei redenen en ons fototoestel en weegschaal nooit ver weg hebben, stel ik voor om hier het zelf gewogen gewicht van een compleet wiel (velg + band) te posten van onze respectievelijke auto's. Geen gezever met teoretische velggewichten, gewoon de harde waarheid van de eindgebruiker.

Gebruik volgende mal:

Velg: merk, model, breedte x diameter ", evt. ET waarde
    Band: merk, model, breedte/hoogte, verslijtingsgraad (nieuw, versleten, xmm over, etc.), evt. andere info
    Gewicht: xx,xkg
    Auto: Merk en model waarop het wiel past.
    Foto: Graag met foto, uiteraard!

Ik ben benieuwd...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Ik begin met mijn oude OEM wielen (achterwiel):

Velg: BMW OEM, M207, 7,5x17", ET rond 50
    Band: Pirelli, Eufori@, 225/45, 6mm, runflat band
    Gewicht: 24,2kg
    Auto: BMW 1-serie M-pack

Last edited by Onehp; 06/04/2010, 15:41.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Is die band opgepompt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Is die band opgepompt?
        (gij grapjas, is schaduw flits... )
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Neat ! Ik heb ook een leuk velgje in de garage liggen (4 stuks) dat weinig weegt. Is wel met semi's geschoeid en die zijn zwaarder dan gewone wegbanden, helaas.

Velggewicht zou ongeveer 6,8 kg zijn (7,5Jx17", gesmeed 2-delig). 'Es wegen als ik de tijd vind...

Comment

Kut, zelf gemeten

Wel, theoretisch zouden de cupvelgen van de MG 6,2kg moeten wegen.

Zal binnenkort eens een wieltje eraf halen om te wegen

Comment

24.2 das toch verschrikkelijk veel. De Clio Williams velgen die 'k onder m'n R5 had zitten wogen met band en al 7.4 kg...of is dat verschil normaal?

Comment

op wa weegschaal zet jij dat ? wij hebben enkel zo'n kleintje voor in de keuken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                  24.2 das toch verschrikkelijk veel. De Clio Williams velgen die 'k onder m'n R5 had zitten wogen met band en al 7.4 kg...of is dat verschil normaal?
                  Das wel errug licht, alleen de band weegt al bijna zoveel of was dat iets speciaal qua band? Mijn oude 7x15" OZ Ultraleggera met 195/50 band woog ~12kg waarvan de velg 5kg.

24,2, blijkbaar is dat "normaal" tegenwoordig, rft maak het ook niet lichter, ik vond de BMW in het begin niet zo lichtvoetig aanvoelen en na dat wiel op de weegschaal gezet te hebben wist ik waarom ...
                  Nog grotere velgen kunnen nog meer wegen (20" op een Insignia, wat weegt dat??), ik ben benieuwd naar anderen hun wegingen... en aub niet enkel de lichtste sets, juist de standaard wielen zijn minstens even intressant!!

Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                  op wa weegschaal zet jij dat ? wij hebben enkel zo'n kleintje voor in de keuken
                  Ja, ne papillon dat weegt niet veel hé, andere mensen nemen een "personenweegschaal", wss uit de badkamer... (als moeder tegenstribbelt, leg er een laagje huishoudfolie over, dat weegt niet veel....)
                  Last edited by Onehp; 06/04/2010, 20:35.
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Volkswagen ClassiXs velg, 7Jx17, 225/45 Continental SportContact 2
                    19,2kg, helaas geen 'weegschaalfoto' van.

Comment

ik weet dat mijn velgen 10,6 kg wegen zonder band.. 18 inch R105

met 205/40 RFT banden erop zal dit rond de 18 kg zijn?

Comment

gesmede BBS RG063 7.5x15 ET35, met een Bridgestone potenza RE720 op met +- 5mm profiel.

exact 13kg.

Last edited by ; 08/04/2011, 18:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          ik weet dat mijn velgen 10,6 kg wegen zonder band.. 18 inch R105

met 205/40 RFT banden erop zal dit rond de 18 kg zijn?
                          Wegen! Band weegt +-10kg dus ergens rond 20-21kg... (hoe breed is velg, onder welk voiture passen ze?)
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                            Wegen! Band weegt +-10kg dus ergens rond 20-21kg... (hoe breed is velg, onder welk voiture passen ze?)
                            7J breed

'08 MINI Cooper S Clubman

Comment

Velgen Fullcrum Racing 3 met banden Schwalbe Ultremo . Voorwiel : 950 gram achterwiel 1050 gram

Comment

Vét, Avantus!!

Rub1nho, 7,4 kg voor velg + band, da's onmogelijk denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Vét, Avantus!!

Rub1nho, 7,4 kg voor velg + band, da's onmogelijk denk ik.
                                  10 inch minilites eventueel

Met m'n 14'ers + 185/60 zit ik aan ongeveer 10 kilo als ik het mij niet vergis, binnenkort nog eens op de weegschaal zetten en het hier fatsoenlijk posten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    gesmede BBS RG063 7.5x15 ET35, met een Bridgestone potenza RE720 op met +- 5mm profiel.

exact 13kg.
                                    Nice! Thuishorend op een Audi 100 Quattro? (Dit gaat de verkeerde kant op, er moeten toch zwaardere wielen bestaan dan dit?? )
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Nice! Thuishorend op een Audi 100 Quattro? (Dit gaat de verkeerde kant op, er moeten toch zwaardere wielen bestaan dan dit?? )
                                      Denk dat RRD te lui is om zijn 18" replica's op een weegschaal te zetten

Comment

OZ ultraleggera 8j 17inch zonder banden 7.74kg per stuk met de band toyo TR1 205/40 derbij moet ik eens gaan wegen

Comment

Working...
                                        X