Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Post hier het gewicht van uw velg+band !!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzIs een replica meestal lichter of zwaarder dan oem.
Ik weet dat er magnesium velgen zijn en die zijn een pak lichter
Magnesium is inderdaad licht, net als gesmeedde velgen als ik mij niet vergis. (Gedeeltelijke) Carbon velgen zijn ook licht, maar ook kwetsbaarder
Comment
-
Magnesium velgen bestaan niet. Of niet lang : magnesium is no way sterk genoeg om een velg van te maken.
Wat wél bestaat zijn velgen gemaakt uit een legering waar wat magnesium in zit. Doorgaans is dat niet zoveel (een beetje gewicht besparen en een beetje duurzaamheid afgeven). In de racerij is duurzaamheid op lange termijn van geen tel, en daar worden soms hogere percentages magnesium in de legering vermengd. Maar die velgen zijn enorm broos, lijden érg hard onder strooizout e.d. en zijn na soms minder dan een seizoen al rijp voor de schroothoop. Steeds minder wordt magnesium gebruikt, net om wille van de negatieve eigenschappen. Een goed ontworpen gesmede aluminium velg kan bijna even licht zijn en pakken beter bestand tegen de tijd en de alledaagse invloeden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenI'll stick to forged alu.
Forged is duur maar meerdere serieuze fabrikanten hebben verschillende goekopere technieken die de eigenschappen van een gesmede velg meer or minder proberen nabootsen. Shot peening is zo een geetableerde techniek, dan heb je ook nog allerlei speciale giettechnieken...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Velg: Skoda OEM Crateris 6.5x16"
Band: Bridgestone Turanza 205/55R16 ; ongebruikt reservewiel
Gewicht: 19.9kg
Auto: Skoda Octavia berline 2009
Verbaasde me dat het zoveel was.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk BerichtenATS SuperlightST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenSlechts 1350€ per stukWat weegt/kost een 19" OZ Ultraleggera?
Comment
-
Velg: OEM SAAB (Ronal) 15"x7"
Band: Bridgestone Blizzak LM30 195/65/15
Gewicht: 19.3kg
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k heb m'n weegschaal kapot gedaan
Bedenk me nu wel juist dat ik hem beter eerst van de auto had gehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk BerichtenSerieus? Damn!Wat weegt/kost een 19" OZ Ultraleggera?
ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Al een paar posts maar tgaat toch maar traag, hebben autoforumers een moeilijke relatie met de naakte waarheid van een weegschaal??
Fin soit, mijn huidige set-up:
Velg: OZ Alleggerita HLT, 8,5x17", ET40
Band: Goodyear F1 asymmetric, 225/45, nieuw
Gewicht: 18,6kg
Auto: BMW E81
Dus vergeleken met de OEM 17" van een duim smaller, zijn deze OZ wielen 5,6kg lichter...
Extra info:
HLT is een productietechniek van OZ ervoor zorgt dat de velg quasi de eigenschappen heeft van een gesmeed wiel. Het lagere gewicht is duidelijk merkbaar, de demping is verbeterd en je voelt gewoon dat het wat lichter en strakker rijdt. Lichte(re) wielen zijn dus een aanrader moest je 't nog niet weten...Last edited by Onehp; 15/04/2010, 00:14. Reden: een weegschaal, of weegschalen, maar niet een weegschalen, duh! en nog wat adere foutemST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenAl een paar posts maar tgaat toch maar traag, hebben autoforumers een moeilijke relatie met de naakte waarheid van een weegschalen??
Comment
-
Originele BMW Style 197 18" wielen (gemaakt door BBS).
Gewogen met een personenweegschaal tot op 200 gr. nauwkeurig.
Achteraan: 8,5 breed met 255/35 18 Michelin Pilot Sport 2 ZP runflat band ==> 26 kg/wiel
Vooraan: 8 breed met 225/40 18 Michelin Pilot Sport 2 ZP runflat band ==> 22,8 kg/wiel
Totaal: 97,6 kg voor de ganse set.
Comment
-
Ik vind dat dus intressant wat al die "lichtmetalen" "sport"velgen wegen, posters, bedankt! En fascinerend dat hetgene als sportief kenmerk wordt aanzien en als dusdanig aan ons verpatst wordt, al te vaak het tegenovergestelde effect heeft... Op koersfietsen heeft de consument het belang van het wielgewicht beter begrepen. En bij autos is het relatief gezien minstens even belangrijk, indien we echt geven om hoe een auto rijdt...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
Comment