Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bwa, het zijn ook maar kleine en smalle velgen he.
Dan vind ik het gewicht van Avantus z'n velgen, of de OZ's van Onehp een heel pak indrukwekkender.
Tja, maar het is toch maar mooi licht hé. Ik zou op de mijne 16" zetten moest het passen...
Verschillen in maten verklaart ook mooi de plezante lichtvoetigheid die men met de oudere MX-5 kan beleven (is er goedkopere manier om plezier achter het stuur te hebben??) terwijl die lichtvoetigheid die om mysterieuze reden minder terug te vinden is op de laatste miata's...
Tja, maar het is toch maar mooi licht hé. Ik zou op de mijne 16" zetten moest het passen...
Verschillen in maten verklaart ook mooi de plezante lichtvoetigheid die men met de oudere MX-5 kan beleven (is er goedkopere manier om plezier achter het stuur te hebben??) terwijl die lichtvoetigheid die om mysterieuze reden minder terug te vinden is op de laatste miata's...
Ik ben er zeker van dat de lichte velgen voor een héél groot gedeelte het rijgedrag van een MX5 bepalen. Daarom dat op de meeste MX-fora 16-duimers het absolute maximum zijn dat aangeraden wordt, maar liefst nog een 15'er of een andere 14'er met een goede band.
Daarom dat ik ook zo zot sta van de Enkei RPF1's, liefst in 14 duims
Oftewel 3,79kg voor een 7x14-velg
Om te vergelijken:
RPF1 7x17: opgegeven gewicht: 6,67kg/velg
OZ ultraleggera: opgegeven gewicht: 6,94kg/velg
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Velg: OZ Supertourismo, 5x100, 7J Band: TBC, is toch niet de Pirelli maar weet niet meer juist welke eronder ligt nu... Gewicht: 19,1kg met band + velg, 9,1kg enkel velg Auto: Subaru Impreza GT Turbo MY00
Tijd voor superleggera's... Dat scheelt 8kg onafgeveerd gewicht in totaal
Velg: OZ Supertourismo, 5x100, 7J Band: TBC, is toch niet de Pirelli maar weet niet meer juist welke eronder ligt nu... Gewicht: 19,1kg met band + velg, 9,1kg enkel velg Auto: Subaru Impreza GT Turbo MY00
Tijd voor superleggera's... Dat scheelt 8kg onafgeveerd gewicht in totaal
de "Italiaanse replica's" vergeleken met "echte" BBS co's , beide 8/18inch met een 225/40 band .
op een paar gram even zwaar , 22kg per velg + band .
Dat valt nog mee eigenlijk, en inderdaad een gekend merk is géén garantie voor laag gewicht, als zou die BBS wel steviger kunnen zijn... maar das iets moeilijker meten...
Heb dezelfde BBS (5x108 18") als hierboven, en met bridgestone potenza re050a (18 225 40) er rond heb ik die op de weegschaal gezet en er stond 11,8kg op ? Zal wel niet kloppen dat lijkt me zeer laag.
Comment