Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Geen seconde geaarzeld om mijn zoon aan te geven'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
    Dat zegt hij niet, er zijn ook mensen die zoiets hebben meegemaakt die NIET emotioneel zijn.
    Catherien gij zijt echt een voorbeeld van het feit dat een vrouw 9/10 een slechte manager zou zijn.
    We kunnen die toch niet buitengooien die man heeft 3 kindjes en een vrouw die op de dop zit...
    Wat een immense kortzichtigheid.
    Ik vind de dame in kwestie nu niet bepaald histerisch, ik vind zelfs dat ze de dingen zeer goed brengt, en al helemaal voor iemand die zoiets meegemaakt heeft. Dat jij hier dan een beetje komt zeggen: jij hebt zoiets meegemaakt, jij reageert te emotioneel vind ik ronduit belachelijk. Een mens automatisch zo afrekenen is gewoon zijn standpunt neit willen zien.

Bovendien is het misschien nog niet zo slecht van een manager om iemand met een vrouw en 3 kinderen niet te ontslaan. Ook weer zoiets geks he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
      Maar ondertussen is de densiteit van het verkeer zodanig toegenomen dat de regeljes (voorang van recht, bvb), lichtpalen en verkeersborden toch hun nut hebben :
      ze helpen het verkeer vlotter te laten verlopen.
      Dat is echt nog niet zo. Er zijn genoeg plaatsen/momenten wanneer dat niet zo is.
      Verder zijn veel snelheidsbeperking gewoon overdreven laag en liggen veel fietspaden op fout plekken.

Een flitspaal, wegversmalling, vermindering van rijvakken heus het verkeer niet vlotter laten verlopen, als je dat gelooft, ben je naïef.

Comment

Ik vind het toch wel een bijzonder vreemde stelling

dat alleen mensen die niets ingrijpends meegemaakt hebben in het verkeer

recht van spraak zouden hebben.
        Iedereen kent iemand in zijn familie of naastenkring die zwaar gewond was of gestorven is in een verkeersongeval.

Alleen niet iedereen kan er zich overzetten en rationeel genoeg blijven denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Iedereen kent iemand in zijn familie of naastenkring die zwaar gewond was of gestorven is in een verkeersongeval.

Alleen niet iedereen kan er zich overzetten en rationeel genoeg blijven denken.
          Idd dat vind ik dus ook, je moet gewoon geluk hebben in je leven.
          De Belgische maatschappij is in mijn ogen gewoon helemaal verkeerd.
          Net toen die Kim De Gelder een kindercrèche was binnengevallen en daar x-aantal slachtoffers heeft gezaaid.
          Hoe ridicuul en belachelijk is het nu om al de kindercrèches beter te gaan beveiligen, juist omdat 1 paljas zo een gekke dingen doet.
          Zulk een dingen kan je niet voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            Freudian slip of the tongue ??
            OOPSS

Comment

Idd dat vind ik dus ook, je moet gewoon geluk hebben in je leven.
              De Belgische maatschappij is in mijn ogen gewoon helemaal verkeerd.
              Net toen die Kim De Gelder een kindercrèche was binnengevallen en daar x-aantal slachtoffers heeft gezaaid.
              Hoe ridicuul en belachelijk is het nu om al de kindercrèches beter te gaan beveiligen, juist omdat 1 paljas zo een gekke dingen doet.
              Zulk een dingen kan je niet voorkomen.
              Wat een slechte mentaliteit, je kunt toch op zijn minst proberen de doden in het verkeer te reduceren. Tis niet dat we nu al echt veel moeite doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Wat een slechte mentaliteit, je kunt toch op zijn minst proberen de doden in het verkeer te reduceren. Tis niet dat we nu al echt veel moeite doen...
                Het geld van de flitspalen investeren in een betere infrastructuur.
                Er zal heus een manier zijn om het verkeer 20 keer veiliger te maken.
                Maar is autorijden ook niet iets waar je van moet kunnen genieten, net zoals sommige mensen eens graag gaan fietsen.
                Flitspalen aan scholen en gevaarlijke punten vind ik goed, dat moet!!!
                Maar op plaatsen gaan flitsen waar amper een accident gebeurd maar waar er wel snel wordt gereden, sorry maar daar kan ik mij niet bij vinden.

Comment

Het geld van de flitspalen investeren in een betere infrastructuur.
                  met de beste infrastruktuur bent je nog nergens als de mentaliteit van de weggebruikers niet overeenkomstig evolueert
                  aan de mentaliteit werken is een zaak van lange adem, het begint met opvoeding in een geest van respekt voor anderen en vrijwillige beperking van zijn eigen vrijheid ten voordele van de andere medeburger (anders gezegd, solidariteit ipv egoïstische gedragingen)
                  juist deze verantwoordelijkheidszin ontbreekt te vaak, daarom zijn wij vandaag nog heel ver van een veilig wegverkeer
                  wie past tegenwoordig de wenk " deel de weg " toe ? Neen, nu is het nog te vaak "ik neem de weg"
                  of erger "uit MIJN weg !!! "

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    met de beste infrastruktuur bent je nog nergens als de mentaliteit van de weggebruikers niet overeenkomstig evolueert
                    aan de mentaliteit werken is een zaak van lange adem, het begint met opvoeding in een geest van respekt voor anderen en vrijwillige beperking van zijn eigen vrijheid ten voordele van de andere medeburger (anders gezegd, solidariteit ipv egoïstische gedragingen)
                    juist deze verantwoordelijkheidszin ontbreekt te vaak, daarom zijn wij vandaag nog heel ver van een veilig wegverkeer
                    wie past tegenwoordig de wenk " deel de weg " toe ? Neen, nu is het nog te vaak "ik neem de weg"
                    of erger "uit MIJN weg !!! "

Onzin. Aan die mentaliteit kan je niks veranderen zonder een dictatuur, die zal enkel maar erger worden. Enkel door de juiste (dure) infrastructuur en een repressief beleid tegen drinken achter het stuur, overdreven snelheid, verkeeragressie,... kan je iets veranderen. Niet dat ik hiervan voorstander ben.

Een mentaliteit willen veranderen is alleen maar wishfull thinking.

Comment

• Een paar jaar geleden is een vriend van me, doodgereden op een zebrapad : Voor de automobilist was het oranje, hij reed nog door... Voor m'n vriend was het nog rood,hij stak al over.
                      De automobilist werdt in fout verklaard,omdat hij iets teveel gedronken had...
                      Had die niet gedronken,was hij niet in fout geweest...raar toch,want de situatie zou totaal hetzelfde geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                        Een paar jaar geleden is een vriend van me, doodgereden op een zebrapad : Voor de automobilist was het oranje, hij reed nog door... Voor m'n vriend was het nog rood,hij stak al over.
                        Had die niet gedronken,was hij niet in fout geweest...raar toch,want de situatie zou totaal hetzelfde geweest zijn.
                        En daarna is men verwonderd dat mensen vluchtmisdrijf plegen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Onzin. Aan die mentaliteit kan je niks veranderen zonder een dictatuur, die zal enkel maar erger worden. Enkel door de juiste (dure) infrastructuur en een repressief beleid tegen drinken achter het stuur, overdreven snelheid, verkeeragressie,... kan je iets veranderen. Niet dat ik hiervan voorstander ben.

niet goed wakker ?
                          mijn boodschap is precies dat je de mentaliteiten heel moeilijk kan veranderen : dat krijgt je mee van je ouders en van je omgeving (je ouders kiest je niet, je omgeving wel...als je geleerd hebt zelfstandig te denken)
                          repressie is in België een lachertje : de middelen zijn er niet, en zullen er nooit zijn, omdat het geld aan andere futiliteiten verspild wordt
                          en van infrastruktuur gesproken : meestal stopt het met bloembakken en witte lijnen op de grond
                          Last edited by guyugy; 22/11/2009, 10:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                            Een paar jaar geleden is een vriend van me, doodgereden op een zebrapad : Voor de automobilist was het oranje, hij reed nog door... Voor m'n vriend was het nog rood,hij stak al over.
                            tja... het is nog op de zebrapaden dat de voetgangers het meest overreden worden, omdat ze zich "in hun recht" voelen en zelfs niet kijken of een wagen nadert
                            het is veiliger over te steken ... op een ogenblik dat er geen wagen zijn, eventueel zelfs buiten de voetpaden. Het vergt maar allen een beetje vooruitzicht en oplettendheid

Comment

• ps vannacht nog een SLIM-sleutelhanger op de kop kunnen tikken!!

Comment

ps vannacht nog een SLIM-sleutelhanger op de kop kunnen tikken!!
                                Website www.slim.be is van mijn hand, dat even tussendoor
                                2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                  Website www.slim.be is van mijn hand, dat even tussendoor
                                  Hey, bedankt voor het posten van de link, Thorens !

Ik was een paar uur eerder tevergeefs aan het googlen geweest en kwam maar niet op de juiste site.

Dikke proficiat voor de aangename en duidelijke site !

Heel mooie initiatief van de Provincie Limburg ook, trouwens !
                                  Last edited by ; 22/11/2009, 18:37.

Comment

ps vannacht nog een SLIM-sleutelhanger op de kop kunnen tikken!!
                                    Hoe ?

Dankzij je voorbeeldig gedrag in het verkeer ?

Comment

Ik zou je hier toch in willen tegenspreken hoor, en ik hoop dat ik gelijk heb.
                                      De overheid doet toch veel moeite qua sensibilisering, niet alleen op vlak van verkeer. Ik heb de indruk dat het ergens toch zijn vruchten afwerpt, al is dat natuurlijk moeilijk te zeggen zonder cijfers.

Comment

Je mentaliteit krijg je grotendeels door je opvoeding en je omgeving.

De mensen die een weinig respectvolle gedrag vertonen kregen vaak zelf weinig respect (van hun ouders, van hun omgeving, ...)

Ik geloof wél dat omgaan met mensen die een ander mentaliteit hebben de eigen mentaliteit kan beïnvloeden.

Repressie maakt (sommige) mensen nog meer gefrustreerd, opstandig en agressief.

Ik geloof in positieve (en liefdevolle) boodschappen.

Comment

Hoe ?

Dankzij je voorbeeldig gedrag in het verkeer ?
                                          Dankzij de S van Safe.

Comment

Working...
                                          X