Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Geen seconde geaarzeld om mijn zoon aan te geven'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
    Inderdaad, bobo.

Met het onderschrift van Oneph kom je al een heel eind :

Meer moet dat niet zijn
    Inderdaad

Mijn onderschrift staat in een andere verwoording anders gewoon in de verkeerswet, maar jammer genoeg wordt aan deze grondprincipes veel te weinig aandacht besteed. Nee, tis veel gemakkelijker om heel ééndimensionaal snelheid te stigmatizeren. Welke snelheid dat dan is hangt af van de grillen van de wegbeheerder, en ligt vast heel het jaar rond, in zonneweer en maneschijn, bij 30 graden, orkanen of bij sneeuw.
    Tja...

3: Altijd kunnen uitwijken, of indien dat onmogelijk is, STOPPEN, voor alle voorzienbare en toch onvoorspelbare hindernissen en medeweggebruikers.
    da wast
    Last edited by Onehp; 20/11/2009, 20:11.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Gezien je post naar mij gericht was, verwacht je waarschijnlijk een reactie.

Klopt die zin in het vet ?

Ik hoop dat je bedoelt : niemand vindt dat rijden en drinken kan.
      vind die zin van jou ook een beetje raar Catherien......
      beetje muggenziften vind ik dat

maargoed, ik drink ook al ik rijd.... (alcohol vrij zoals cola/fanta)
      ik eet soms ook als ik rij, ik rook als ik rij............ maar doe nog net niet aan zelfbevrediging

je lijkt net een schooljuf die een slechte dag heeft

Comment

Gezien je post naar mij gericht was, verwacht je waarschijnlijk een reactie.
        Nou waar blijft de reactie.

Heb de zin aagepast, idd nu klopt hij.

Comment

Wat het aantal pinten betreft dat iemand kan drinken alvorens hij positief blaast, is anders voor iedereen en heeft te maken met zoveel verschillende factoren.
          Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik regelmatig es iets van alcohol nuttig als ik rij. Maar het zijn er nooit meer dan 2 en ze zijn gespreid over een hele avond. Ik ken mijn limiet niet wanneer ik zou positief blazen, maar ik stel ze zelf in op 2 alcoholische consumpties en that's it.
          Helaas hebben sommigen geen dergelijke zelfdiscipline en net dan gebeurt er iets... Iets wat anderen voor de rest van hun dagen verdriet geeft en waarvoor de dader veeeeeeeel mag dokken...

Voor vluchtmisdrijf heb ik totaal geen begrip, paniek of niet, je kan altijd (ook nuchter) iets tegenkomen, maar stop dan toch om te zien of er niet iemand hulp nodig heeft...
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

lezen jullie feitelijk wel ?

Nogmaals, jullie proberen gewoon allemaal beste jonge/meisje van de klas te zijn.

"oh, ik drink maar 2 pintjes als ik ga rijden"......

"oh ik vin da nie kunnen"...

Waarom worden dr dan altijd jonge mensen doodgereden ?

Hou jullie lulverhalen van "ik ben zo goed" gewoon voor jezelf.

B

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
              Nogmaals, jullie proberen gewoon allemaal beste jonge/meisje van de klas te zijn.

"oh, ik drink maar 2 pintjes als ik ga rijden"......

"oh ik vin da nie kunnen"...

Waarom worden dr dan altijd jonge mensen doodgereden ?

Hou jullie lulverhalen van "ik ben zo goed" gewoon voor jezelf.

B

Als het correct is wat je zegt zou jouw post hier ook niet mogen staan.

Comment

Lulverhalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten

je lijkt net een schooljuf die een slechte dag heeft
                  Vind ik niet, ze heeft een punt en brengt het neutraal.

Comment

Ik begrijp Carherien wel hoor ,
                    er zitten hier momenteel ( efkes gespiekt ) 432 leden .
                    Al is er maar 1 die zijn rijstijl verandert door haar topics dan is ze in haar opzet geslaagd denk ik

foutje ivm de leden aangepast
                    Last edited by ; 20/11/2009, 22:11.

Comment

@ Buck

voorbeeld:
                      drukke kruispunt, spettert een beetje, fietsertje wilt niet nat worden, fietsertje steekt over zonder te kijken, auto kan niet meer remmen..... dag fietsertje.

of voetgangers die denken over te kunnen steken bij een zebrapad, terwijl voor hun rood is.

daarom worden er veel jonge/oude mensen gedood in het verkeer.

en nee, ik ben niet de braafste van de klas, ik rijd ook vaak te hard. maar ook alleen als het kan.
                      ik pas mij aan aan de momentele situatie.

zolang de zwakke weggebruikers worden beschermd. en de automobilist ( ook al is het zijn fout niet) gestraft word. blijft dit bestaan.

maar nu wat anders, ben jij zo braaf en houd je je 100% aan de regels?
                      dagelijks?

Comment

Ik wil die verhalen van sommigen hier nog wel is horen, als ze meemaken wat Catherien heeft meegemaakt.

Ik heb een vriendin verloren door een dronken bestuurder 's nachts op de baan. Ik kan jullie verzekeren, dat slijt niet. Ik zou het zelf nooit willen meemaken op de baan.

En er zijn er hier die het hardste roepen, die zelf ook al wat dingen op hun kerfstok hebben. Iemand de dood injagen en dan leuke dingen hier komen verkondigen... Je moet het maar kunnen.

Oh ja, op mijn 18e was ik ook zo. Ik werd echter volwassen. Die jongeren zonder al te veel rijervaring, kan ik niet zoveel kwalijk nemen. Dat verandet hopelijk nog wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                          Ik wil die verhalen van sommigen hier nog wel is horen, als ze meemaken wat Catherien heeft meegemaakt.

Ik heb een vriendin verloren door een dronken bestuurder 's nachts op de baan. Ik kan jullie verzekeren, dat slijt niet. Ik zou het zelf nooit willen meemaken op de baan.

En er zijn er hier die het hardste roepen, die zelf ook al wat dingen op hun kerfstok hebben. Iemand de dood injagen en dan leuke dingen hier komen verkondigen... Je moet het maar kunnen.

Oh ja, op mijn 18e was ik ook zo. Ik werd echter volwassen. Die jongeren zonder al te veel rijervaring, kan ik niet zoveel kwalijk nemen. Dat verandet hopelijk nog wel.
                          ik ben dagelijks als chauffeur op een vrachtwagen onderweg om goederen van A naar B en verder te brengen.
                          en nee, chauffeur zijn op de europese wegen is geen pretje. want iedereen heeft haast.
                          ik ben dan wel pas 24, maar heb dondersgoed besef wat wel en niet kan, en gedraag mij er ook naar.
                          als er dus een fietser zonodig door rood wilt oversteken, en ik ben toevallig op die weg. dan nee, zal ik inderdaad niet remmen.
                          niet omdat ik niet wil, maar een truck stop je niet zomaar. ook al doe je alles eraan om dat wel te kunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                            als er dus een fietser zonodig door rood wilt oversteken, en ik ben toevallig op die weg. dan nee, zal ik inderdaad niet remmen.
                            niet omdat ik niet wil, maar een truck stop je niet zomaar. ook al doe je alles eraan om dat wel te kunnen
                            Ik zou toch op zijn minst proberen hoor. Als ze geen remsporen vinden zult ge het ook wel te horen krijgen zeker? Ok ge moet niet door het rood rijden met uw fietst maar om dan gewoon niet te remmen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Vergeef me de retorische vraag, maar wie wel?

Ik zou wel een béétje opletten wat je zegt...niet de eerste de beste woorden die je daar kiest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Vergeef me de retorische vraag, maar wie wel?

Niemand zal letterlijk zeggen dat hij dit wil of niet erg vindt. Toch zijn er een hoop mensen die toch in de auto kruipen als ze gedronken hebben of vertrekken wetende dat ze zat thuis zullen komen. Je kan dan wel zeggen dat je dit niet wil maar ergens schort er dan toch wel wat...

Comment

Iemand de dood injagen en hier leuke dingen verkondigen

Durf je namen noemen Debomma ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                    Niemand zal letterlijk zeggen dat hij dit wil of niet erg vindt. Toch zijn er een hoop mensen die toch in de auto kruipen als ze gedronken hebben of vertrekken wetende dat ze zat thuis zullen komen. Je kan dan wel zeggen dat je dit niet wil maar ergens schort er dan toch wel wat...

Ik ben de laatste om te ontkennen dat alcohol in het verkeer een probleem is. Maar iedereen die met 3 glazen op in de auto stapt meteen als doodrijder demoniseren, daar doe ik gewoon niet aan mee. Dat is tijdverlies en onzin. Zoals steeds pleit ik voor meer preventie (laatst bij een onverwachte controle om half 3 's nachts moeten blazen, mogen ze meer doen) en meer opleiding. Ik denk dat het al meer dan 1 keer bewezen is dat de Belgische rij-opleiding op geen fluit, maar dan ook echt op geen fluit trekt. Daar zou ik de oplossingen voor de problemen zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Ik ben de laatste om te ontkennen dat alcohol in het verkeer een probleem is. Maar iedereen die met 3 glazen op in de auto stapt meteen als doodrijder demoniseren, daar doe ik gewoon niet aan mee. Dat is tijdverlies en onzin. Zoals steeds pleit ik voor meer preventie (laatst bij een onverwachte controle om half 3 's nachts moeten blazen, mogen ze meer doen) en meer opleiding. Ik denk dat het al meer dan 1 keer bewezen is dat de Belgische rij-opleiding op geen fluit, maar dan ook echt op geen fluit trekt. Daar zou ik de oplossingen voor de problemen zoeken.
                                      Ik had het ook niet over mensen die 3 glazen op hebben, die blazen toch negatief als ze langer als een uur op cafe hebben gezeten. Ik heb het over mensen die al niet meer aangeschoten zijn en toch rijden, ik denk dat die mensen vaak ook lak hebben aan rijopleidingen en preventies tenzij er echt een pakkans is, onder het mom: ik kan rijden als ik gedronken heb.
                                      Ik zie rijden onder invloed eerder los staan van preventie en opleiding. Iedereen weet dat dit niet mag en als je een beetje nadenkt en dit 1 keer gedaan hebt weet je dat dit onveilig is. Zelfs al heb je maar 1 keer in je leven meer dan 5 pinten gedronken dan nog weet je dat je dit niet moet doen. Verder zie ik geen uitvluchten om het toch te doen.

Al wil ik niet zeggen dat preventie en sensibilisering niet werken. Ik denk net van wel, maar de fout ligt toch bij de mens. Het is een eenvoudige keuze die je maakt, al kan ik wel begrijpen dat je in dronken toestand de foute keuze maakt om toch te rijden. Maar ik ken mensen die dit wekelijks doen en daar heb ik geen begrip voor, als ze dan iemand dood rijden vind ik dit weldegelijk hun schuld, gelukkig is het nog nooit zo ver gekomen.
                                      Last edited by GeeZer; 20/11/2009, 22:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Ik had het ook niet over mensen die 3 glazen op hebben, die blazen toch negatief als ze langer als een uur op cafe hebben gezeten. Ik heb het over mensen die al niet meer aangeschoten zijn en toch rijden, ik denk dat die mensen vaak ook lak hebben aan rijopleidingen en preventies tenzij er echt een pakkans is, onder het mom: ik kan rijden als ik gedronken heb.
                                        Ik zie rijden onder invloed eerder los staan van preventie en opleiding. Iedereen weet dat dit niet mag en als je een beetje nadenkt en dit 1 keer gedaan hebt weet je dat dit onveilig is. Zelfs al heb je maar 1 keer in je leven meer dan 5 pinten gedronken dan nog weet je dat je dit niet moet doen. Verder zie ik geen uitvluchten om het toch te doen.

Al wil ik niet zeggen dat preventie en sensibilisering niet werken. Ik denk net van wel, maar de fout ligt toch bij de mens. Het is een eenvoudige keuze die je maakt, al kan ik wel begrijpen dat je in dronken toestand de foute keuze maakt om toch te rijden. Maar ik ken mensen die dit wekelijks doen en daar heb ik geen begrip voor, als ze dan iemand dood rijden vind ik dit weldegelijk hun schuld, gelukkig is het nog nooit zo ver gekomen.
                                        of ze moeten de alcohol promilage naar het absolute nulpunt brengen voor ALLE bestuurders.
                                        of alcohol in zijn GEHEEL verbieden.
                                        maar azzijnpissen over iemand die 1 biertje gelang de hele avond heeft gedronken meteen te verbannen, dat gaat mij toch iets te ver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          Iemand de dood injagen en hier leuke dingen verkondigen

Durf je namen noemen Debomma ?
                                          Dat is niet nodig, me dunkt.

Comment

Working...
                                          X