Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leren rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Die zal delirious zijn. De laatste jonge studenten kregen net dezelfde opleiding als toen ik 11 jaar geleden voor mijn rijbewijs ging... Maar een goede schakeltechniek krijg je dan ook weer niet uitgelegd en ingeoefend op 4 uurtjes...
    Delirious? Waarom?
    Mij hebben ze dat ook zo geleerd bij de rijschool, gewoon laten uitbollen aan de lichten. Maar ik deed het daarvoor al met terugschakelen en ben dat blijven doen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Een automaat houdt rekening met de stand van je gaspedaal.
      Als je weinig gas geeft dan schakelt hij vroeg op, geef je veel gas dan schakelt hij later.
      Als je plankgas geeft schakelt hij op het maximumtoerental.
      Geef je plankgas tot 80km/u en blijf je vervolgens die snelheid aanhouden dan zal hij zolang je optrekt bijvoorbeeld in tweede rijden en vervolgens doorschakelen naar de 5de versnelling op het moment dat je je voet bijna helemaal van de pedaal licht.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Een automaat houdt rekening met de stand van je gaspedaal.
        Als je weinig gas geeft dan schakelt hij vroeg op, geef je veel gas dan schakelt hij later.
        Als je plankgas geeft schakelt hij op het maximumtoerental.
        Geef je plankgas tot 80km/u en blijf je vervolgens die snelheid aanhouden dan zal hij zolang je optrekt bijvoorbeeld in tweede rijden en vervolgens doorschakelen naar de 5de versnelling op het moment dat je je voet bijna helemaal van de pedaal licht.
        klare taal! M.a.w. als de motor koud staat, niet te hard op het pedaal duwen
        Alvast bedankt!
        Audi A4 2.0 TDi S-Line

Comment

nikske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anguish Bekijk Berichten
            M.a.w. als de motor koud staat, niet te hard op het pedaal duwen
            Dat is niet alleen bij een automaat zo hé. Veel mensen die manueel rijden denken dat ze plankgas mogen geven als hij koud staat, als ze dan maar gewoon vroeg genoeg opschakelen, maar dit is ook niet goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Die zal delirious zijn. De laatste jonge studenten kregen net dezelfde opleiding als toen ik 11 jaar geleden voor mijn rijbewijs ging... Maar een goede schakeltechniek krijg je dan ook weer niet uitgelegd en ingeoefend op 4 uurtjes...
              Het is toch niet omdat jij al jaren met een auto rijdt dat jij perfect weet wat het beste is? En waarom kan er in 11 jaar tijd niets veranderd zijn?
              Sta eens open voor een andere mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                Ik heb leren rijden met een 1.4 naftblok van Opel, Astra F. 82 pk, maar ik vond die auto wel nog redelijk vlot. Goede herinneringen . Bijkomend voordeel is dat, als je met een klein blokje met weinig vermogen begint, je je altijd kan verbeteren qua auto in de toekomst.
                Ik heb zelf nog altijd mijn rijbewijs niet en rijd met een clio 1.2 75pk en een espace 1.9dCi 115pk, maar verlang nu al soms naar iets sterkers.
                Zo reed ik met de 406 coupé van mn nonkel, een gechipte 2.2, ong. 170 pk, dat was genieten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                  Ik heb zelf nog altijd mijn rijbewijs niet en rijd met een clio 1.2 75pk en een espace 1.9dCi 115pk, maar verlang nu al soms naar iets sterkers.
                  Zo reed ik met de 406 coupé van mn nonkel, een gechipte 2.2, ong. 170 pk, dat was genieten!
                  Ik heb al met vanalles gereden, maar eigen auto's een Vectra 1.6 naft met 75 pk denk ik en nu een Saxo 1.1 met 60 pk, en ik ben die echt beu.
                  't is een heel goed bakske he, daar niet van, maar zo traag optrekken en al.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik heb al met vanalles gereden, maar eigen auto's een Vectra 1.6 naft met 75 pk denk ik en nu een Saxo 1.1 met 60 pk, en ik ben die echt beu.
                    't is een heel goed bakske he, daar niet van, maar zo traag optrekken en al.
                    Goed studeren dat je later een goede job vindt zodat je een auto naar je zin kan kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                      Goed studeren dat je later een goede job vindt zodat je een auto naar je zin kan kopen.
                      Het studeren is al lang voorbij, ik ben al bezig met het zoeken van die goede job!

Comment

Wat heeft er eigenlijk het langst geduurd? Dat studeren of het werkzoeken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                          Het werk zoeken is al bezig van 2003, dus dat duurt al veel te lang.
                          Het studeren heeft eigenlijk ook te lang geduurd

Comment

Dat weet hij niet, want hij zoekt nog werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                              Dat weet hij niet, want hij zoekt nog werk.
                              Jij hebt er blijkbaar alle baat bij van nog even te blijven studeren

Comment

Inderdaad

m'n opmerkingen zijn nog niet grappig genoeg.

Comment

Als je het er moet bijzeggen dat ze grappig bedoeld zijn is het inderdaad erg, ik kan het weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                    Dat is niet alleen bij een automaat zo hé. Veel mensen die manueel rijden denken dat ze plankgas mogen geven als hij koud staat, als ze dan maar gewoon vroeg genoeg opschakelen, maar dit is ook niet goed.
                                    da weet ik maar met mijn Bora SDi kan ik ni anders dan gas induwen tot het einde.. of em ga ni vooruit ma let idd wel op die toeren in't begin. da's het minste wat ik kan doen he voor mijn beestje
                                    Audi A4 2.0 TDi S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                      Het is toch niet omdat jij al jaren met een auto rijdt dat jij perfect weet wat het beste is? En waarom kan er in 11 jaar tijd niets veranderd zijn?
                                      Sta eens open voor een andere mening.
                                      Het is moeilijk om dergelijke mening serieus te nemen als iedere rijvaardigheidsinstructeur eh... niet die mening deelt Het blijven rijden in de hoogste versnelling tot de motor begint te bokken slaat nergens op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                        Kan eigenlijk geen technische verklaring bedenken waarom dat slecht zou zijn
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Kan eigenlijk geen technische verklaring bedenken waarom dat slecht zou zijn
                                          Ik ook niet, en als dat slecht zou zijn, verdomme m'n auto !!

Comment

Working...
                                          X