Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagske ivm accidentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vraagske ivm accidentje

De donderdag kwam ik gehaast op werk was beetje te laat vandaar.
    Toen met het inparkeren mijn voorkant heel lichtjes tegen een oude mondeo (2003) aangezeten.
    Gevolg persoon in kwestie heel klein deukje op zijn spatbord, geen lak af of niks.
    Ik zo eerlijk als ik ben een papierke achtergelaten met mijn gsm nr.
    De persoon mij opgebeld en afgesproken dat we het zouden regelen in de minne.
    Nu komt hij met een offerte aan van €890.
    Toevallig heeft mijn nonkel een Ford-garage en die zei met dat zo een spatbord nieuw origineel van ford €45 kost en het spuiten max €150 zou kosten moest hij het doen voor een willekeurige klant.
    Ik dus tegen hem gezegd dat ik niet akkoord ga met die offerte.
    Toen ging de herstelling ook plots in het zwart en zou het ineens maar €650 zijn.
    Nu vertelde ik hem dat ik had contact gehad met mijn verzekering en die mij vertelde dat ze mij niet dekken op een privéterrein, maar dat ik wel bereid was de schade te betalen indien deze een beetje realistisch was.
    Toen was plots €550 genoeg, maar daar blijft het nu bij.
    Ik ben niet bereid €550 te betalen voor zo een klein akkefietje aan een auto vol deuken...
    Wat zijn mijn rechten en plichten?
    Alvast bedankt voor het advies

advies, je hebt een nonkel in een ford garage.
    je spreekt af om samen met die persoon naar die ford garage te gaan, en je duid aan welk exact moet hersteld worden.
    je nonkel hersteld dit en jij rekent af met u nonkel.
    en die kerel mag op zijn kop staan, het deukske is gemaakt.

gaat die daar niet mee akkoord, heeft die pech, HIj wilt geld, dus hij wilt dat het hersteld word.

gij doet zelfs beter en ZORGT ervoor dat het hersteld wordt,
    bij een ford garage dan nog wel.
    Last edited by Timmie; 06/07/2009, 22:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
      Toen met het inparkeren mijn voorkant heel lichtjes tegen een oude mondeo (2003) aangezeten.
      Gevolg persoon in kwestie heel klein deukje op zijn spatbord, geen lak af of niks.
      Toevallig heeft mijn nonkel een Ford-garage en die zei met dat zo een spatbord nieuw origineel van ford €45 kost en het spuiten max €150 zou kosten moest hij het doen voor een willekeurige klant.
      Toen ging de herstelling ook plots in het zwart en zou het ineens maar €650 zijn.
      Nu vertelde ik hem dat ik had contact gehad met mijn verzekering en die mij vertelde dat ze mij niet dekken op een privéterrein, maar dat ik wel bereid was de schade te betalen indien deze een beetje realistisch was.
      Ik ben niet bereid €550 te betalen voor zo een klein akkefietje aan een auto vol deuken...
      Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze dan.....

Ik weet niet wat je rechten en plichten hieromtrent zijn, maar dit kan je toch best aan je verzekeraar eens vragen.

Alvast succes met de afloop van deze afzetter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        je spreekt af om samen met die persoon naar die ford garage te gaan, en je duid aan welk exact moet hersteld worden.

gaat die daar niet mee akkoord, heeft die pech, HIj wilt geld, dus hij wilt dat het hersteld word.

Idd. beter dan dit kan het eigelijk niet.

Comment

Maar moet hij dat accepteren?

Zo zag ik het ook, maar hij stuurde dat het de auto van zijn vader was en dat deze niet wou dat de auto bij een ander bedrijf zou gemaakt worden...
          Dont ask me why...
          Mijn nonkel zei tegen mij dat hij zou garanderen dat hij het opnieuw zou laten herstellen als het niet goed was...
          Ik snap het ook niet, en dat is dan een collega, soms is het toch ver te zoeken als het om geld zaken gaan.

Comment

Amai met zo'n mentaliteit is het geen wonder dat veel mensen gewoon doorrijden bij een accidentje.

Comment

wake up and smell the coffee

Come on M8

Moeten we dr een tekening bijmaken ofzo voor je ?

Je hebt gewoon met een afzetter te maken, die prolly enkel geld van je wil en
              niets om dat deukje geeft.

Wat je hebt aangeboden is fair en reeël.

Al was die auto van God zelf, dan is t nog aan jou om te beslissen waar deze
              gerepareerd wordt. (Jij draagt immers de kosten)

Persoonlijk zou ik "tot ziens" tegen die lul zeggen en t zo laten.

Cheers

Buck

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                dan is t nog aan jou om te beslissen waar deze
                Dat lijkt me sterk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dEN_BERE Bekijk Berichten
                  Dat lijkt me sterk...
                  Ik vind dat ook maar een logische gegeven, eerlijk gezegd. 't Moet natuurlijk binnen de perken blijven en redelijk zijn, je moet die mens met z'n auto niet naar Jakkemakka sturen hé.

Ik kan me eigenlijk wel vinden in Buck z'n antwoord...

Comment

Probeer zoveel mogelijk op papier (e-mail, fax, aangetekend schrijven) te hebben. Als je zijn adresgegevens hebt, doe hem een redelijk aanbod (dat je de volledige schade zal laten herstellen, ...), maar leg uit dat je niet akkoord kan gaan met de door hem voorgestelde offertes (ook de evolutie schetsen). Daarna zou ik er mij niet al te veel van aantrekken. Laat hem u maar dagvaarden

Comment

wat timmie voorstelt vind ik niet meer dan logisch, normaal en acceptabel.

Je kan ook altijd langs je neus weg eens vermelden dat de vrederechter hiermee perfect overweg kan, met dergelijke situaties. En dat kost je niets.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

vraag hem om een off. schade bestek (want dat zou hij toch hebben moeten laten maken) schriftelijk aan U te overhandigen, aangezien dit getoetst moet worden door uw verzekering (hoeft hij niet te weten of je dit daadwerkelijk doet).

Dan moet hij er dus al voor zorgen dat hij een bestek krijgt. De meeste garages zullen niet zo snel een bestek uitschrijven voor 890 terwijl het werkelijk rond de 200 ligt (foefelen doen ze wel, maar zoveel).

Afhankelijk van het bestek kun je je oom eventueel eens de opsteller laten contacteren ..

Daarnaast kun je dit soort zaken volgens mij altijd door de verzekering laten afhandelen (ook al zou je niet verzekerd zijn op particulier terrein !?). Er zal dan een expert komen (probeer dit af te spreken bij de garage van uw oom, zodat hij niet een bevriend carrosserie kan laten onderhandelen met de expert), die daadwerkelijk de schade vaststelt.

Eventueel kun je hem ook dreigen met aangifte ivm bedrog, als het bestek duidelijk scheef loopt.

*ps. als iemand schade aan mijn auto rijdt, bepaal ik als bezitter (evt. in overleg met de verzekering) nog altijd waar ik hem laat maken ... en niet de veroorzaker. (dit kan zelfs bv. gevolgen voor uw koetswerkgarantie hebben) .. Zou mooi zijn ..
                        Last edited by ; 07/07/2009, 08:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten

Al was die auto van God zelf, dan is t nog aan jou om te beslissen waar deze
                          Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
                          *ps. als iemand schade aan mijn auto rijdt, bepaal ik als bezitter (evt. in overleg met de verzekering) nog altijd waar ik hem laat maken ... en niet de veroorzaker. (dit kan zelfs bv. gevolgen voor uw koetswerkgarantie hebben) .. Zou mooi zijn ..
                          Idd, stel je voor dat een schaderijder je Ferrari bij ne flut-carossier achter den hoek laat herspuiten

Comment

bestek laten opmaken met foto's en dat je een expertise laat komen doen op uw kosten hij zal wel anders piepen

Comment

Maar moet hij dat accepteren?

Zo zag ik het ook, maar hij stuurde dat het de auto van zijn vader was en dat deze niet wou dat de auto bij een ander bedrijf zou gemaakt worden...
                              Dont ask me why...
                              Mijn nonkel zei tegen mij dat hij zou garanderen dat hij het opnieuw zou laten herstellen als het niet goed was...
                              Ik snap het ook niet, en dat is dan een collega, soms is het toch ver te zoeken als het om geld zaken gaan.
                              hee, GIJ betaald om het te laten maken, GIJ kiest waar ge het laat maken.
                              en dan nog, eerlijker dan u kan zelfs niet want ge lat het maken bij de dealer zelf.

Comment

Dit zou me zeer sterk verbazen. ???

Eerst nog proberen inderdaad een schappelijke minnelijke regeling te verkrijgen.

Zoniet , aanrijdingsformulier opmaken en de expert zijn werk laten doen. Je kan later nog altijd de kosten van het ongeval terugbetalen aan je verzekeringsmaatschappij zodat ze je voor dit ongeval niet beboeten.

Comment

hee, GIJ betaald om het te laten maken, GIJ kiest waar ge het laat maken.
                                  en dan nog, eerlijker dan u kan zelfs niet want ge lat het maken bij de dealer zelf.

Het feit dat JIJ betaalt volgt uit het feit dat JIJ in fout bent en bijgevolg geen keus hebt, dat geeft je verder geen extra rechten.
                                  (wat niet wil zeggen dat ik misbruik goedpraat)

Comment

hee, GIJ betaald om het te laten maken, GIJ kiest waar ge het laat maken. en dan nog, eerlijker dan u kan zelfs niet want ge lat het maken bij de dealer zelf.
                                    Je zit compleet fout... Zo werkt het dus niet. Je bent in fout en je moet de schade betalen. De persoon die aangereden is kan zijn auto laten maken met het geld dat hij krijgt ofwel kan hij zeggen, wat kan mij die deuk schelen en hij steekt het geld in eigen zak. Zijn redenering is dus best de volgen al probeert hij je nu natuurlijk in het zak te zetten met veel te grote bedragen te eisen. Je kan de gedupeerde dus nooit verplichten om de auto te laten herstellen in een bevriend garage.

Een collega van mij heeft iets gelijkaardigs meegemaakt. De auto van de collega werd achteraan aangereden... Geen papieren invullen maar direct naar de carrosserie rijden van die kennis... Gevolg... auto is lichtjes overspoten en de afwerking was nihil... Mijn collega is verre van content met de herstelling... Dat zijn geen herstellingen maar cheap lapmiddelen die geen geld kosten.

In uw situatie zou ik 100% zeker uw nonkel promoten maar in de situatie van de persoon met de schade zou ik ook wel proberen om er zoveel geld uit te halen. Dat is overduidelijk iemand die niks om zijn auto geeft en enkel de schade wil vergoed zien. Je kan hem voorstellen dat je ENKEL maar een bedrag betaalt dat goedgekeurd wordt door een ERKENDE ford dealer. En dan zien dat die akkoord gaat. Dat lijkt me erg redelijk. En dan kan die man het geld in zijn eigen zak steken...
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Qua lulkoek op een dinsdagmiddag kunnen enkele replies in dit topic aardig tellen
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

vandaag nog contact gehad met de persoon in kwestie, hij zei me dat ik de keuze had of ik ging akkoord met de €550 die hij eistte, of hij zou het via de verzekering doen.
                                        Nu heb ik contact gehad met mijn makelaar, hij vertelde mij dat het mogelijk was zoals Gillio zei, dus expert laten komen en dan al dan niet beslissen of ik het betaal.
                                        In ieder geval als de verzekering moest tussenkomen zou mijn bonus malus met 4 stijgen.
                                        Dat zie ik dus ECHT niet zitten.
                                        Nu vroeg ik mij af, zo een expert die werkt volgens mij ook niet voor niks.
                                        Stel de expert raamt de schade op €300, zou er dan ook nog een bedrag bijkomen voor de expert te laten komen?
                                        De auto had verder nog wel schade maar ik kan aantonen dat ik die niet berokkent heb (videobeelden).
                                        Dus enkel een deuk zonder lakschade op het spatbord ter grootte van 4cm op 4cm.
                                        Alvast bedankt voor de vele verhelderende antwoorden.

Comment

Working...
                                        X