Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagske ivm accidentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'k heb het al 1000 keer gezegd hier, altijd een formulier invullen, valt de schatting mee dan betaal jet het zo, valt ze tegen geef je gewoon je papier af aan de verzekering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      'k heb het al 1000 keer gezegd hier, altijd een formulier invullen, valt de schatting mee dan betaal jet het zo, valt ze tegen geef je gewoon je papier af aan de verzekering.
      Idd een aanrijdingsformulier invullen kan nooit kwaad.
      Mijn Nonkel is verzekeringsagent en heeft mij altijd gezegd dat ik zelfs voor een kleine prul zoals in dit geval, een aanrijdingsformulier moet invullen. Als je het voorval zo wil regelen schrijf dan het bedrag dat je hebt betaald op het formulier en laat het handtekenen door de persoon die het geld heeft ontvangen. Op deze manier kan de persoon achteraf niet naar zijn verzekeringsagent of de politie gaan en zeggen dat je niets hebt betaald (Je hebt het bewijs dat hij zen geld heeft gekregen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
        vandaag nog contact gehad met de persoon in kwestie, hij zei me dat ik de keuze had of ik ging akkoord met de €550 die hij eistte, of hij zou het via de verzekering doen.
        Nu heb ik contact gehad met mijn makelaar, hij vertelde mij dat het mogelijk was zoals Gillio zei, dus expert laten komen en dan al dan niet beslissen of ik het betaal.
        In ieder geval als de verzekering moest tussenkomen zou mijn bonus malus met 4 stijgen.
        Dat zie ik dus ECHT niet zitten.
        Nu vroeg ik mij af, zo een expert die werkt volgens mij ook niet voor niks.
        Stel de expert raamt de schade op €300, zou er dan ook nog een bedrag bijkomen voor de expert te laten komen?
        De auto had verder nog wel schade maar ik kan aantonen dat ik die niet berokkent heb (videobeelden).
        Dus enkel een deuk zonder lakschade op het spatbord ter grootte van 4cm op 4cm.
        Alvast bedankt voor de vele verhelderende antwoorden.
        ook een kleine deuk kan heel moeilijk gerepareerd worden zonder opnieuw te schilderen, en voor de minste kras kom je vlug aan 3/400 euros als je dat laat doen bij een goede carrossier
        klein voorbeeld : ik rij met mijn skirt tegen een boordsteen, met als gevolg een flinke kras en een lichte vervorming van de skirt. Bestek bij Saab : 930 euros voor een nieuwe skirt en het schilderen, BTW in. Ik ga dan vragen aan een gefaamde carrossier : hij kon de skirt rechttrekken en overschilderen tegen 450 euros. Ik vond het nog vrij duur voor iets dat niet echt opviel, en heb het dan zelf bijgewerkt gewoon met mat-zwart tape (op een zwarte wagen...) langs beide zijden om de symetrie te respekteren
        Dit om te zeggen dat de geciteerde bedragen niet per se uit de lucht gegrepen zijn
        Wel is de wagen in mijn geval geen oude vrak maar een voor de rest onberispelijk eksemplaar
        Waar je wel zwak staat is dat de wet bepaalt dat de schade die je veroorzaakt moet vergoed worden. De schade wordt dus geëvalueerd, en in euros uitbetaald, niet in natura. De slachtoffer heeft recht op zijn vergoeding, ook laat hij de schade niet herstellen. Dat is de wet en je kan hem niet dwingen een reparatie te aanvaarden, ook niet bij de duurste carrossier
        Dus blijft het punt de schade te laten evalueren, en daarvoor zijn er, bij betwisting, experten. Deze trancheren de zaak als er oneenigheid is over het bedrag.
        Good luck !

Comment

vandaag nog contact gehad met de persoon in kwestie, hij zei me dat ik de keuze had of ik ging akkoord met de €550 die hij eistte, of hij zou het via de verzekering doen.
          Nu heb ik contact gehad met mijn makelaar, hij vertelde mij dat het mogelijk was zoals Gillio zei, dus expert laten komen en dan al dan niet beslissen of ik het betaal.
          In ieder geval als de verzekering moest tussenkomen zou mijn bonus malus met 4 stijgen.
          Stel de expert raamt de schade op €300, zou er dan ook nog een bedrag bijkomen voor de expert te laten komen?
          De auto had verder nog wel schade maar ik kan aantonen dat ik die niet berokkent heb (videobeelden).
          de expert moet je altijd betalen als je er om vraagt (zonder de verzekering aan te spreken) denk dat je 50-100€ moet geven aan die expert en dan nog is het geld dat je moet betalen voor de schade.. dus het kan je even duur uitkomen.
          Ofwel verzekering laten tussenkomen en zeggen dat jij alles zal betalen dus zij enkel moeten tussenkomen voor het bestek enzo
          Met 4 stijgen is wel heel veel?? kdacht het meestal met twee steeg maar zal van verzekering tot verzekering afhangen zeker...

Comment

Misschien kan je aan de andere partij is zeggen dat het via de verzekering alleen maar langer duurt en dat je bereidt bent het vlug af te handelen als je een eerlijk bestek krijgt?

Een paar jaar geleden hebben wij ongeveer hetzelfde meegemaakt: de bumper van een (oude) auto geraakt toen we uit een parkeerplaats reden, enige schade: bevestigingsclipje van de bumper. Wij hadden toen formulier ingevuld maar gezegd dat we het in der minne zouden regelen. Dag nadien belde de andere partij met een bestek: € 1500,- wij vielen uiteraard uit de lucht en zijn daar niet mee akkoord gegaan. Dag nadien belde die persoon terug en was het € 1000,-. Toen we dat ook niet wilden betalen begon die persoon ook te dreigen met politie, vluchtmisdrijf en al die zever...

Uiteindelijk is dat toch via de verzekering geregeld, de expert had toen de schade op een € 300,- geschat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              ook een kleine deuk kan heel moeilijk gerepareerd worden zonder opnieuw te schilderen, en voor de minste kras kom je vlug aan 3/400 euros als je dat laat doen bij een goede carrossier
              klein voorbeeld : ik rij met mijn skirt tegen een boordsteen, met als gevolg een flinke kras en een lichte vervorming van de skirt. Bestek bij Saab : 930 euros voor een nieuwe skirt en het schilderen, BTW in. Ik ga dan vragen aan een gefaamde carrossier : hij kon de skirt rechttrekken en overschilderen tegen 450 euros. Ik vond het nog vrij duur voor iets dat niet echt opviel, en heb het dan zelf bijgewerkt gewoon met mat-zwart tape (op een zwarte wagen...) langs beide zijden om de symetrie te respekteren
              Dit om te zeggen dat de geciteerde bedragen niet per se uit de lucht gegrepen zijn
              Wel is de wagen in mijn geval geen oude vrak maar een voor de rest onberispelijk eksemplaar
              Waar je wel zwak staat is dat de wet bepaalt dat de schade die je veroorzaakt moet vergoed worden. De schade wordt dus geëvalueerd, en in euros uitbetaald, niet in natura. De slachtoffer heeft recht op zijn vergoeding, ook laat hij de schade niet herstellen. Dat is de wet en je kan hem niet dwingen een reparatie te aanvaarden, ook niet bij de duurste carrossier
              Dus blijft het punt de schade te laten evalueren, en daarvoor zijn er, bij betwisting, experten. Deze trancheren de zaak als er oneenigheid is over het bedrag.
              Good luck !
              MAW, we hopen dat je nog niet betaald hebt in nature want dat was niet geldig.

Comment

Ik ga vandaag het aanrijdingsformulier invullen samen met hem!
                De vraag is alleen hoe ik nu het beste de door mij aangedane schade op papier kan verzilveren, maw dat er geen schade wordt aangerekend waarvan ik niet de veroorzaker ben.

Comment

Ik ga vandaag het aanrijdingsformulier invullen samen met hem!
                  De vraag is alleen hoe ik nu het beste de door mij aangedane schade op papier kan verzilveren, maw dat er geen schade wordt aangerekend waarvan ik niet de veroorzaker ben.
                  foto van de wagen nemen, omcirkelen welke schade van u is en hem dat laten ondertekenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    foto van de wagen nemen, omcirkelen welke schade van u is en hem dat laten ondertekenen.
                    Goed idee, want hij is zeker van plan mij aansprakelijk te stellen voor de rest van de schade aan de wagen.
                    Juist ff paar collega's meegenomen en zij verschoten toen ze zagen hoe miniem de schade was.

Comment

een superlang verhaal héél kort even vertellen...

In september vorig jaar heeft een politieman mijn wagen beschadigd door met zijn vuist op mijn motorkap te slaan zonder enige reden. Ik heb toen klacht ingediend bij comité P nadat de commissaris van die flik uiteraard partij trok voor zijn werknemer (ik vroeg echter een neutrale partij...). Die flik heeft mij een PV aangesmeerd met een 3de graad overtreding en een fake getuige tegen mij ( maak het maar mee...). Op aanvraag van de verzekering heb ik een gerechtsexpert onder de arm genomen. Die heeft een bestek voor mij opgemaakt. Hiervoor moest ik 75 euro betalen. Ik heb het PV van die flik compleet in twijfel getrokken met opnieuw een schrijven aan comité P en de rechtbank.

We zijn nu bijna een jaar verder en er is nog steeds geen uitspraak... Ik vraag me écht af hoe dit zal aflopen... De zaak zou in mijn geval wel eens kunnen geseponeerd kunnen worden omwille van alle tegenstrijdige verklaringen...

Heeft soms iemand een idee hoelang zoiets kan aanslepen? Volgens geruchten zou ik nooit op de hoogte gebracht worden als de zaak geseponeerd wordt??

In elk geval om terug op uw verhaal terug te komen... Een expert zou dus een 75 euro moeten kosten
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Beemer, reken maar een jaartje of 10
                        nee, zelfde meegemaakt, file links en rechts politie wou in het midden passeren, dus iedereen zo ver mogelijk opzij, maar mijn camionette was wat breder dan de andere auto's en stond mss al 5cm van de geparkeerde. Combi trekt zwarte streep op mijn cammionette met zijn spiegel, eens licht gaan opsteken in politiebureau, maar daar wist ik het rap als ge wat komt zeveren over hun collega's :s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1980 Bekijk Berichten
                          Beemer, reken maar een jaartje of 10
                          nee, zelfde meegemaakt, file links en rechts politie wou in het midden passeren, dus iedereen zo ver mogelijk opzij, maar mijn camionette was wat breder dan de andere auto's en stond mss al 5cm van de geparkeerde. Combi trekt zwarte streep op mijn cammionette met zijn spiegel, eens licht gaan opsteken in politiebureau, maar daar wist ik het rap als ge wat komt zeveren over hun collega's :s
                          Meen je dat? Hoe is dat bij u afgelopen?

In mijn geval is het eigenlijk wel erg...

1. politie beschadigt zonder reden mijn auto
                          2. ik dien klacht in
                          3. politie pakt mij terug door mij een PV van 3de graad aan te smeren zonder enige reden
                          4. de getuige die mij wilde helpen kende de flik blijkbaar en getuigt tegen mij
                          5. comité P neemt de zaak ernstig in mijn voordeel
                          6. heb dankzij een officier van politie van een andere zone het PV in klacht kunnen trekken

Sinds september '08 nog steeds geen melding of ik nu een boete moet betalen of de flik nu in de fout gegaan is...

Die officier zei me dat ik moest hopen dat de zaak geseponeerd werd. Als de zaak geseponeerd is, zou ik mijn schade blijkbaar nog kunnen proberen te laten vergoeden.

Maar 10 jaar wachten is wel écht lang...
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Je mag blij zijn met 550euro als er een expert komt loopt dat nog hoger op
                            geraakt is geraakt en dan kijken ze niet alleen naar de lak maar veranderen ze de bumper in de meeste gevallen en de bumpersteun zelf ook + spuitkosten
                            Als je via verzekering doet zal het u verzekering bijna het dubbele kosten

Ik zou het bedrag betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz Bekijk Berichten
                              Je mag blij zijn met 550euro als er een expert komt loopt dat nog hoger op
                              geraakt is geraakt en dan kijken ze niet alleen naar de lak maar veranderen ze de bumper in de meeste gevallen en de bumpersteun zelf ook + spuitkosten
                              Als je via verzekering doet zal het u verzekering bijna het dubbele kosten

Ik zou het bedrag betalen
                              heb er een expert op gestuurd en dat bedrag betaal ik wel €550 voor zo een deuk kan onmogelijk.
                              Zelfs bij de meest edele garage durven ze dat niet aan te rekenen voor die schade die ik aangericht heb!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                Man man, ik word al pist van dit nog maar te lezen.
                                Kzou hem voorstellen om het te laten maken bij uw nonkel op uw kosten.

Als hij niet akkoord gaat zou hij mijn kl*ten kunnen kussen en best niet te lastig meer doen of hij zou pas echt iets mogen laten maken.

Afzetters...

Heb het ook ooit is meegemaakt.
                                Kerel met een wrak van hier tot ginder, kheb hem 40 euro gegeven en hij kon starten...
                                Hij ging het zogezegd laten maken... Was een ford fiesta die nog 1500 euro waard was gvd.
                                Khad de pech dat ik twee pinten teveel had gedronken anders had ik met plezier op de politie gewacht...
                                Gaat moeilijk als het op camera staat, was het eigenlijk ook van plan.
                                Nuja aanrijdingsformulier is opgestuurd naar de verzekering en zullen zien wat dat gaat geven.
                                Ik geef u alvast groot gelijk...
                                Maar het was in mijn geval onmogelijk om op die manier te handelen.

Comment

Gaat moeilijk als het op camera staat, was het eigenlijk ook van plan.
                                  Nuja aanrijdingsformulier is opgestuurd naar de verzekering en zullen zien wat dat gaat geven.
                                  Ik geef u alvast groot gelijk...
                                  Maar het was in mijn geval onmogelijk om op die manier te handelen.
                                  als je het toch via de verzekering doet moet je je het toch ni meer aantrekken wat hij er nog allemaal gaat(proberen) bij te flansen,dit pakt toch niet hoor
                                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                    als je het toch via de verzekering doet moet je je het toch ni meer aantrekken wat hij er nog allemaal gaat(proberen) bij te flansen,dit pakt toch niet hoor
                                    Das waar, heb echt een goede makelaar!!
                                    Die wilt er alles voor doen om er op een degelijke manier uit te komen.
                                    Vind het gewoon stom dat van deze stomme accidentjes onrechtstreeks voor iedereen de verzekering duurder maakt...

Comment

Vind het gewoon stom dat van deze stomme accidentjes onrechtstreeks voor iedereen de verzekering duurder maakt...
                                      Dan moet je maar nergens tegenrijden he
                                      AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Dan moet je maar nergens tegenrijden he
                                        Zegt de persoon die nog nooit ergens tegen is gereden??
                                        In 3jaar tijd 1 keer instaan voor een minuscuul butske lijkt mij niet slecht...
                                        Ik pak dan wel geen drugs eh :p

Comment

Zegt de persoon die nog nooit ergens tegen is gereden??
                                          In 3jaar tijd 1 keer instaan voor een minuscuul butske lijkt mij niet slecht...
                                          Nee, maar moet je er dan zo'n drama van maken dat het geld kost? Ik ben van het principe "potje breken, potje betalen". Jij hebt die mens zijn auto beschadigd dus moet je de schade maar vergoeden, ook al is dat in jouw ogen maar een klein blutske. Als je onderling niet tot een vergelijk kan komen over de schadevergoeding, dan moet je het maar via de verzekering regelen, daar dienen ze voor.

Ik pak dan wel geen drugs eh :p
                                          En ik wel of zo?
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X