Oorspronkelijk geplaatst door janvkn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zetelverwarming een must bij lederen zetels?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichteneven nutteloos als kofferklepbediening
anders moet de lading toch eerst op de grond
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenkofferklepbediening is wel handig, voor zover de bagage-cover wel mee beweegt
anders moet de lading toch eerst op de grond2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Ik zou er zelf niet voor bijbetalen, het is gewoon een luxe.
Ze hebben dat tegenwoordig zelfs al in die Isuzu Dmax . Ik moet wel toegeven dat dat zalig voelt in de winter.
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenAls het 's morges echt koud is starts ik de wagen al en laat die 5min draaien met de zetelverwarming op.
Zalig om er dan in te stappen
Comment
-
Ik heb het nu al op verschillende auto's gehad, en ik zou het bij elke nieuwe auto er weer bij nemen, zelfs al moet ik ervoor betalen. 't Ligt erg vaak aan, en ik kan er echt van genieten. De klimaatregeling kan gerust 1 of 2 graden kouder, dus je hebt echt frisse lucht rond je hoofd, maar je hebt het goed warm door de zetelverwarming. M'n vriendin legt dat op 75% van de ritten aan, enkel in de zomer blijft 't bij haar uitgeschakeld.
Geenszins een nutteloze optie, m.i., en ook nog eentje dat niet veel geld kost. Top!
En inderdaad : in combinatie met lederen zetels een aanrader, en in een cabrio of roadster zelfs een conditio sine qua non. Naar mijn mening...
Comment
-
Ik heb het in 2 auto's gehad tot nu toe, beide met lederen zetels en idd als het echt koud is gaat dat de eerste 2 minuten aan.
In mijn volgende auto is het midden van de zetels alcantara, en daar heb ik de optie niet gepakt. Geen idee of alcantara even koud aanvoelt als leder en of ik de optie ga missen. I ll let you know
Comment
-
Mijn mercedes Leer geen zetelverwarming
Mijn Neef zijn BMW leer wel Zetelverwarming
Conclusie: Niet echt nodig
Oke het is wel nuttig, mijn auto in de garage 's ochtends dat leer is retekoud maar na welgeteld 15seconden voel je dat niet meer...
Ikzelf zou er niet extra voor willen betalen als optie in mijn auto dan liever iets anders als optie dan zetelverwarning....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenHet grote probleem met die zetelverwarming is: tegen dat je het begint te voelen, ben je al 5 minuten aan het rijden en is de zetel al lang opgewarmd door je eigen lichaamstemperatuur. Nutteloze optie dus wat mij betreft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenHet grote probleem met die zetelverwarming is: tegen dat je het begint te voelen, ben je al 5 minuten aan het rijden en is de zetel al lang opgewarmd door je eigen lichaamstemperatuur. Nutteloze optie dus wat mij betreft1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Mijn vorige A3 had geen zetelverwarming, mijn huidige A3 wel. En ik zou 't echt niet weten of ik het nu wel of niet een must vind.
Ik gebruik het bij echt koude winterdagen tot het leer is opgewarmd en dan gaat de zetelverwarming weer uit. Moet toegeven dat het op die momenten toch wel een zalig gevoel geeft maar ook ik vind dat het soms wat te lang naar mijn goesting duurt vooraleer het begint op te warmen.
Comment
-
Het duurt idd wel even voor het warm is, in mijn auto is het leer ook vrij dik dus het duurt even voor die warmte erdoor trekt. Ik denk een minuut of 2...
Maar in de winter doet dat echt goed. Als je 10min naar je auto hebt moeten lopen in de ijzige kou en dan in die warme zetel... Vooral in de rug doet dat goed, zeker als je een beetje ruglijder bent.
Ik denk dat ik er wel voor zou bijbetalen, al was het maar om die blanco knoppen in je dash te vermijden
Heb ze trouwens deze morgen nog aangezet, het was 1°C2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk zou vroeger zeker gezegd hebben : nutteloze optie. Maar onbekend maakt onbemind. In m'n E36 zat het erin en ik moet zeggen : bijna dagelijks wordt dat gebruikt, zelfs nu. 'S nachts of 's morgends zet ik dat altijd aan. Mijn vriendin zet haar 'poepverwarming' zelfs nog meer dan mij aan.
Op mijn Doblo heb ik er dan ook met plezier voor bijbetaald.
Ik zou het nooit meer willen missen!
Op mijn E36 is dat trouwens nog een simpel systeem, zonder temperatuurregeling. Je hebt twee standen, de hoogste stand warmt het echt op en na 5 minuten gaat die over naar stand twee, die min of meer de warmte in de zetel houdt. Je kan echter perfect opnieuw naar stand twee gaan en meer warmte creeren. Als je dat 5 maal na mekaar herhaalt, is die zetel echt heet, zalig.
Problemen met het zaad? Ik rook al 12 jaar en gebruik al twee jaar intensief zetelverwarming, en 'k heb van de winter toch raak geschoten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk BerichtenEen must ? -- Neen
Zeer aangenaam op koude dagen ? -- Ja !
Ik dacht dat ze het bij Audi steeds in pakket aanboden samen met een lederen interieur...
Ik heb het zelf nog nooit gehad in mijn wagens maar indien mogelijk neem ik het er zeker bij ! (budget...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenBij leder echt een interessante optie, maar bij stof zou ik al twijfelen om er m'n geld aan te geven. Op veloursen zetels zoals in m'n auto is het echter absoluut geen must vind ik.(dan voel je alleen de verwarmde rugleuning nog) of met een dikke pelsen jas inkruipen (dan voelt ge niks).
Comment
-
Als je in de winter in je buitenstaande auto met leder interieur stapt voelt dit wel ferm koud aan.
De rug, dat gaat nog (warme winterjas), maar vooral ter hoogte van de benen is het echt wel koud.
Met zetelverwarming wordt het na 2-3 minuten lekker warm.
Ik zou er toch wel wat geld voor overhebben.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
Comment