Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zetelverwarming een must bij lederen zetels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Het grote probleem met die zetelverwarming is: tegen dat je het begint te voelen, ben je al 5 minuten aan het rijden en is de zetel al lang opgewarmd door je eigen lichaamstemperatuur. Nutteloze optie dus wat mij betreft
    dat hangt van auto tot auto af ze,bij de mijne voel je het echt al na 20-30 seconden
    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Als hij buiten overnacht, dan zou ik het onmisbaar vinden. Ook wil ik wel zeggen dat ik naast verwarmde ook geventileerde zetels wil, heerlijk tijdens de zomer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        even nutteloos als kofferklepbediening
        kofferklepbediening is wel handig, voor zover de bagage-cover wel mee beweegt
        anders moet de lading toch eerst op de grond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          kofferklepbediening is wel handig, voor zover de bagage-cover wel mee beweegt
          anders moet de lading toch eerst op de grond
          die beweegt mee naar boven
          2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Ik zou er zelf niet voor bijbetalen, het is gewoon een luxe.
            Ze hebben dat tegenwoordig zelfs al in die Isuzu Dmax . Ik moet wel toegeven dat dat zalig voelt in de winter.

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Als het 's morges echt koud is starts ik de wagen al en laat die 5min draaien met de zetelverwarming op.
            Zalig om er dan in te stappen
            Je doet je motor alvast geen plezier daarmee.

Comment

Zetelverwarming is echt een optie voor vrouwen, die vinden dat allemaal geweldig.

Comment

Ik heb het nu al op verschillende auto's gehad, en ik zou het bij elke nieuwe auto er weer bij nemen, zelfs al moet ik ervoor betalen. 't Ligt erg vaak aan, en ik kan er echt van genieten. De klimaatregeling kan gerust 1 of 2 graden kouder, dus je hebt echt frisse lucht rond je hoofd, maar je hebt het goed warm door de zetelverwarming. M'n vriendin legt dat op 75% van de ritten aan, enkel in de zomer blijft 't bij haar uitgeschakeld.

Geenszins een nutteloze optie, m.i., en ook nog eentje dat niet veel geld kost. Top!

En inderdaad : in combinatie met lederen zetels een aanrader, en in een cabrio of roadster zelfs een conditio sine qua non. Naar mijn mening...

Comment

Ik heb het in 2 auto's gehad tot nu toe, beide met lederen zetels en idd als het echt koud is gaat dat de eerste 2 minuten aan.

In mijn volgende auto is het midden van de zetels alcantara, en daar heb ik de optie niet gepakt. Geen idee of alcantara even koud aanvoelt als leder en of ik de optie ga missen. I ll let you know

Comment

Neen, alcantara is een kunststof, en niet met glad oppervlak. Het voelt aan als stof. Zelfs wildleder (de "echte" variant van alcantara, maar wordt weinig gebruikt omdat het zeer snel verslijt) voelt helemaal niet zo koud aan als leder.

Comment

Mijn mercedes Leer geen zetelverwarming
                      Mijn Neef zijn BMW leer wel Zetelverwarming

Conclusie: Niet echt nodig

Oke het is wel nuttig, mijn auto in de garage 's ochtends dat leer is retekoud maar na welgeteld 15seconden voel je dat niet meer...

Ikzelf zou er niet extra voor willen betalen als optie in mijn auto dan liever iets anders als optie dan zetelverwarning....

Comment

Het grote probleem met die zetelverwarming is: tegen dat je het begint te voelen, ben je al 5 minuten aan het rijden en is de zetel al lang opgewarmd door je eigen lichaamstemperatuur. Nutteloze optie dus wat mij betreft
                        Zelfde mening

Comment

Als het goed werkt, voel je dat echt wel na enkele seconden na het indrukken van de knop hoor
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Bij leder echt een interessante optie, maar bij stof zou ik al twijfelen om er m'n geld aan te geven. Op veloursen zetels zoals in m'n auto is het echter absoluut geen must vind ik.

Comment

Mijn vorige A3 had geen zetelverwarming, mijn huidige A3 wel. En ik zou 't echt niet weten of ik het nu wel of niet een must vind.

Ik gebruik het bij echt koude winterdagen tot het leer is opgewarmd en dan gaat de zetelverwarming weer uit. Moet toegeven dat het op die momenten toch wel een zalig gevoel geeft maar ook ik vind dat het soms wat te lang naar mijn goesting duurt vooraleer het begint op te warmen.

Comment

Het duurt idd wel even voor het warm is, in mijn auto is het leer ook vrij dik dus het duurt even voor die warmte erdoor trekt. Ik denk een minuut of 2...

Maar in de winter doet dat echt goed. Als je 10min naar je auto hebt moeten lopen in de ijzige kou en dan in die warme zetel... Vooral in de rug doet dat goed, zeker als je een beetje ruglijder bent.

Ik denk dat ik er wel voor zou bijbetalen, al was het maar om die blanco knoppen in je dash te vermijden

Heb ze trouwens deze morgen nog aangezet, het was 1°C
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ik zou vroeger zeker gezegd hebben : nutteloze optie. Maar onbekend maakt onbemind. In m'n E36 zat het erin en ik moet zeggen : bijna dagelijks wordt dat gebruikt, zelfs nu. 'S nachts of 's morgends zet ik dat altijd aan. Mijn vriendin zet haar 'poepverwarming' zelfs nog meer dan mij aan.

Op mijn Doblo heb ik er dan ook met plezier voor bijbetaald.

Ik zou het nooit meer willen missen!

Op mijn E36 is dat trouwens nog een simpel systeem, zonder temperatuurregeling. Je hebt twee standen, de hoogste stand warmt het echt op en na 5 minuten gaat die over naar stand twee, die min of meer de warmte in de zetel houdt. Je kan echter perfect opnieuw naar stand twee gaan en meer warmte creeren. Als je dat 5 maal na mekaar herhaalt, is die zetel echt heet, zalig.

Problemen met het zaad? Ik rook al 12 jaar en gebruik al twee jaar intensief zetelverwarming, en 'k heb van de winter toch raak geschoten
                                  22 - 12 = begonnen aan uw 10 jaar. Amai, jij was er vroeg bij!

Comment

Een must ? -- Neen
                                    Zeer aangenaam op koude dagen ? -- Ja !

Ik dacht dat ze het bij Audi steeds in pakket aanboden samen met een lederen interieur...

Ik heb het zelf nog nooit gehad in mijn wagens maar indien mogelijk neem ik het er zeker bij ! (budget...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                      Een must ? -- Neen
                                      Zeer aangenaam op koude dagen ? -- Ja !

Ik dacht dat ze het bij Audi steeds in pakket aanboden samen met een lederen interieur...

Ik heb het zelf nog nooit gehad in mijn wagens maar indien mogelijk neem ik het er zeker bij ! (budget...)
                                      Bij mijn huidige A3 stond het apart in de optielijst maar ook als deel van een pakket met lederen interieur en met parkeerhulp achteraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        Bij leder echt een interessante optie, maar bij stof zou ik al twijfelen om er m'n geld aan te geven. Op veloursen zetels zoals in m'n auto is het echter absoluut geen must vind ik.
                                        Inderdaad, bij lederen zetels is het echt aan te raden. Dan natuurlijk wel geen kusseken onder uw (of madame haar) gat gaan leggen eh.. (dan voel je alleen de verwarmde rugleuning nog) of met een dikke pelsen jas inkruipen (dan voelt ge niks).

Comment

Als je in de winter in je buitenstaande auto met leder interieur stapt voelt dit wel ferm koud aan.
                                          De rug, dat gaat nog (warme winterjas), maar vooral ter hoogte van de benen is het echt wel koud.
                                          Met zetelverwarming wordt het na 2-3 minuten lekker warm.
                                          Ik zou er toch wel wat geld voor overhebben.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Working...
                                          X