Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zetelverwarming een must bij lederen zetels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'k heb het ooit gehad op een huurwagen tijdens een vakantie. Het is aangenaam als je een hele tijd in de regen hebt rondgelopen. Daarbuiten heb ik het niet gebruikt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weps Bekijk Berichten
      Ik heb een auto met lederen zetels op het oog. Ik heb nooit eerder lederen zetels gehad. Is zetelverwarming nodig als je lederen zetels hebt? Ik kan me voorstellen dat leder erg koud aanvoelt in de winter. Is zetelverwarming dan een must of zorgt je eigen lichaamswarmte na een paar minuten voor voldoende comfort? Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen?
      Ik heb net een wagen gehad met lederen zetels zonder zetelverwarming, en heb dat max. 5-10 keer per jaar gemist. Gezien de kostprijs (doorgaans 300 a 450 EUR) is het dan de moeite niet waard. Echter ik heb een garage onder m'n woning, dus enkel als de wagen op het werk buiten stond na een dag vrieskou was het een probleem. Als je altijd buiten parkeert, zou ik het toch zeker aanraden.

Daar tegenover staat dat het wel geen straf is om de optie te hebben - zelfs als je het zelden echt nodig hebt (zetels ijskoud) zijn er veel momenten waar het toch bijzonder aangenaam is. Mijn vrouw houdt ook van zetelverwarming, dus op mijn nieuwe wagen (ook lederen zetels) heb ik het wel genomen.

Comment

Voor de vrouwkes.. daar doen we het tenslotte allemaal voor he..

Langs mijne kant wordt het nooit gebruikt. Passagierskant al wat vaker. Voor mij hoeft het niet per se maar ik vind het wel een leuke optie.

Comment

Zeker aangenaam als je wagen in de winter buiten heeft gestaan, warmt veel sneller op dan de gewone verwarming.

Je kweekt er wel aambeien van naar het schijnt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Zou ook véél liever geventileerde zetels hebben dan zetelverwarming.
            Ik ook! Zoals je zelf al zei: je eigen lichaamswarmte zorgt er al snel voor dat je zetel warm genoeg aanvoelt. Geventileerde zetels kunnen in de zomer echt handig zijn. Aan je zetel "plakken" door het zweet is niet onmiddelijk een leuk gevoel..

Comment

Als je trouwens uitstapt na een rit met zetelverwarming, krijg je het nog veel kouder dan dat je voordien al had

Comment

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik vind het onmisbaar

Staat nu gewoon constant op, zoooo zalig hè
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Idem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weps Bekijk Berichten
                    Ik heb een auto met lederen zetels op het oog. Ik heb nooit eerder lederen zetels gehad. Is zetelverwarming nodig als je lederen zetels hebt? Ik kan me voorstellen dat leder erg koud aanvoelt in de winter. Is zetelverwarming dan een must of zorgt je eigen lichaamswarmte na een paar minuten voor voldoende comfort? Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen?
                    Hangt van uzelf af:
                    - ben je nogal kouwelijk, of ben je van het vrouwelijk geslacht : ja
                    - anders : neen

Comment

Mijn auto met lederen zetels staat 's nachts altijd buiten en ik kan u verzekeren dat het met deze temperaturen een must is!
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Ik vind het vervelend maar deze dag moet je ze wel gebruiken als je er hebt...
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

mijn auto met stoffe zetels heeft 90% van de tijd de zetelverwarming op, doet gewoon enorm goed aan mijn pijnlijke rug.

Wel al een paar grappige incidentjes gehad zoals deze zomer, een van de warmste dagen van het jaar. Snikheet in de auto maar k had smorgens vroeg de zetelverwarming al op maximum gezet omdat ik die dag enorm rugpijn had. Paar km verder de auto een aantal uren laten staan en op het heetste punt van de dag vertrokken. K heb toen een telefoontje van een dik uur gedaan langs de kant van de weg en ik kon maar niet vinden waarom ik zo moest zweten was redelijk snel duidelijk toen k de schakelaar op maximum zag staan

zetelverwarming voor mij is een must, ik koop nooit nog een auto zonder. De vrouwen hebben het blijkbaar ook wel enorm graag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                            mijn auto met stoffe zetels heeft 90% van de tijd de zetelverwarming op, doet gewoon enorm goed aan mijn pijnlijke rug.

Wel al een paar grappige incidentjes gehad zoals deze zomer, een van de warmste dagen van het jaar. Snikheet in de auto maar k had smorgens vroeg de zetelverwarming al op maximum gezet omdat ik die dag enorm rugpijn had. Paar km verder de auto een aantal uren laten staan en op het heetste punt van de dag vertrokken. K heb toen een telefoontje van een dik uur gedaan langs de kant van de weg en ik kon maar niet vinden waarom ik zo moest zweten was redelijk snel duidelijk toen k de schakelaar op maximum zag staan

zetelverwarming voor mij is een must, ik koop nooit nog een auto zonder. De vrouwen hebben het blijkbaar ook wel enorm graag
                            ²²²²²
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Auto staat altijd buiten en deze morgen bij een zomerse temperatuur van -6°C de zetelverwarming op maximum gezet: gewoonweg heerlijk

Dus ja het is een must
                              2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                              1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                              1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

Eigenlijk heb ik meer behoefte aan verwarming van de rug dan van het zitvlak. Merk je weinig van als je een koude rugleuning hebt. En bij de mijne is het kennelijk enkel het zitvlak. Of zou het stuk zijn?
                                Last edited by ; 15/12/2009, 18:42.

Comment

Een must? Nee.
                                  Een handige, aangename optie? Ja, zoals zoveel opties dat zijn.

Wij hebben het thuis niet en ik mis het ook niet. Ik denk dat het zoiets is dat je, eens je het gewoon bent, niet meer kan missen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                    Wij hebben het thuis niet en ik mis het ook niet. Ik denk dat het zoiets is dat je, eens je het gewoon bent, niet meer kan missen.
                                    inderdaad, mijn auto nu is ook de eerste die het heeft en ben het nu zo gewoon dat ik het altijd wel wil. Vasta passagiers weten ondertussen hun knopje ook helemaal staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                      Eigenlijk heb ik meer behoefte aan verwarming van de rug dan van het zitvlak. Merk je weinig van als je een koude rugleuning hebt. En bij de mijne is het kennelijk enkel het zitvlak. Of zou het stuk zijn?
                                      vorige generatie's zetelverwarming was het enkel het zitvlak....maar momenteel is het toch de volledige zetel...toch bij audi, 'tzal bij BM niet anders zijn zeker? Misschien gewoon maar kabelje los....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        vorige generatie's zetelverwarming was het enkel het zitvlak....maar momenteel is het toch de volledige zetel...toch bij audi, 'tzal bij BM niet anders zijn zeker? Misschien gewoon maar kabelje los....
                                        Ik zal de passagiersstoel ook eens testen

Comment

blijft een gadget
                                          tenzij je ook een verwarmd stuur hebt

Comment

Working...
                                          X