Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW: groot onderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
    Wat was de prijs voor vervangingen van schijfremmen(+remblokken vermoed ik?) op onderhoud? Mag desnoods in PM.
    edit: en welke bmw was dit?
    Pffff... dat weet ik niet meer hoor, dat was 2 jaar geleden en de factuur zit bij de boekhouder.

Het was een BMW 318i, van bouwjaar 2001 als ik me niet vergis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
      Bij geen enkel merk heb ik zoveel aan onderhoudskosten betaald dan bij BMW. Echt onvoorstelbaar! Ik denk ook dat je na een jaar of 5 ongeveer een nieuwe auto moet hebben, immers ze vervangen zowat alles bij groot onderhoud. Op 95.000Km bleken ineens onze remschijven vervangen geweest te zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt...
      Dan moet je een Peugot kopen.

Comment

ik vind BMW absoluut niet duur in onderhoud

mijn '08 E91 318d op onderhoud bij 30.000 KM's (oil service), kostprijs 188 euro all in. Inspection I of Inspection II kan iets duurder uitvallen, maar normaal niet veel meer.

bij mijn '01 E46 316ti op 180.000 KM's en 6 jaar ook nooit meer betaald dan 200 euro.

en voor alle duidelijkheid, altijd bij een officiële concessiehouder.
        Freude am Fahren

Comment

Ben 10 jaar klant bij dezelfde dealer en nog nooit overdreven kosten gehad. Alles netjes en op voorhand afgesproken.Dus geen verrassingen. Maar ik weet ook dat sommige dealers zonder schroom zeer gepeperde fakturen durven voor te leggen en zaken vervangen die helemaal niet nodig waren. Zo ken ik er eentje op twee straten van mijn deur. Daarom ga ik dan ook 15km verder.
          Groetjes,
          Pol.
          BMW M2 Coupé
          Audi S5
          Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Alsof je op de BC kan zien of er ergens een stofhoes van de cardan gescheurd is.
            dat hoort dan ook niet bij een std onderhoud, eerder bij een herstelling.

Mijn BC zegt voor het moment dat ik voorremblokken, achterremblokken en remvloeistof moet vervangen terwijl dat niet zo is

iem die btw weet hoe je dit terug op 0 zet of reset in de BC?

Comment

Mensen denken niet meer na. Men gaat blindelings de computer geloven alsof electronica steeds correct is.

Niet alleen de klanten trouwens, de 'nieuwe' generatie garagisten maken zich er vandaag ook makkelijk vanaf met de wagen effe aan de computer te leggen en te volgen wat dat spul zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                dat hoort dan ook niet bij een std onderhoud, eerder bij een herstelling.

Mijn BC zegt voor het moment dat ik voorremblokken, achterremblokken en remvloeistof moet vervangen terwijl dat niet zo is

iem die btw weet hoe je dit terug op 0 zet of reset in de BC?
                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

werkt helaas niet, toch bedankt. is voor 5 serie...werkt blijkbaar anders bij ik
                  Als er nog suggesties zijn

Comment

Ik heb ook al 900 euro betaald voor een groot onderhoud van de MINI.

Het feit is dat je als klant nooit kan nagaan of de garage je wel de waarheid vertelt. Zij zullen maar wat graag nieuwe remblokken én schijven steken wanneer het niet nodig is. Hoe kan je hier als klant iets tegen doen?

Comment

Laat ze gewoon niet alles toe.
                      Voor bepaalde stukken zoals remblokken, remschijven, banden , ... ga ik op een ander.
                      De motor is voor hen, de rest beslis ik wel.

Ze hadden mij zo bijna een setje achterbanden van een dikke 800 euro verpatst ... (RFT 255*18*35). Snel ergens anders banden laten steken.
                      GEEN RFT maar een Dunlop Sportmaxx en zowel vooraan als achteraan werden voor een 800 euro verwisseld !
                      Last edited by ; 03/05/2009, 10:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                        Ik heb ook al 900 euro betaald voor een groot onderhoud van de MINI.

Het feit is dat je als klant nooit kan nagaan of de garage je wel de waarheid vertelt. Zij zullen maar wat graag nieuwe remblokken én schijven steken wanneer het niet nodig is. Hoe kan je hier als klant iets tegen doen?
                        Misschien zelf eens kijken naar de staat van de remblokken en remschijven?

Edit: en de vervangen stukken moeten ze je na het onderhoud altijd kunnen tonen. Als je het echt smerig wilt spelen kan je bvb je luchtfilter eens merken met een stift ofzo. Als ze dan een andere laten zien...
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Misschien zelf eens kijken naar de staat van de remblokken en remschijven?
                          80% van dit forum weet niet hoe zoiets er uitziet, laat staan hoe ze moeten herkennen of ze aan vervanging toe zijn.

Ik vind dat er hier veel gezeikt wordt. Je weet perfect als je je een wagen koopt uit een premiumklasse dat je premiumprijzen gaat betalen voor onderhoud. Achteraf komen zeiken dat 't echt wel duur is zijn vijgen na pasen.

Comment

Ik ben donderdag nog voor groot onderhoud geweest voor mijn Mercedes Sportcoupe.

volgende werd gedaan

-remschijven + remblokken voorraan
                            -remblokken achter
                            -Stang rechts dat het wiel vasthoudt
                            -alle filters, oliefilter, luchtfilter, airco filter, bezinefilter
                            -Olie zelf
                            -Nieuwe software
                            -remvloeistof

Bijna alles eigenlijke prijskaartje 1100€

prijzen werden op voorhand gegeven, ze hebben mij gebeld en gevraagd of ze voorraan die remschijven+remblokken en de stang te repareren, ik heb zelf aangegeven om achteraan de remblokken te zetten want die waren weldegelijk versleten en van de remschijven voorraan wist ik ook van de vorige onderhoud die waren ook bijna op...

anyhow ik neem aan dat BMW ongeveer dezelfde is....

volledig akkoord met de post boven mij als je een bmw mercedes of audi op voorhand koopt weet je dat het premium merken zijn en dat de onderhoudskosten ook premium zullen zijn....
                            Last edited by ; 04/05/2009, 14:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Heb net E61 535d binnengedaan op ca. 114.000, geen idee of dat een groot onderhoud is maar ik haal 'm morgen af, zal het wel ff posten.
                              en heb je het factuur al gekregen?
                              k ben wel eens benieuwd
                              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                80% van dit forum weet niet hoe zoiets er uitziet, laat staan hoe ze moeten herkennen of ze aan vervanging toe zijn.

Ik vind dat er hier veel gezeikt wordt. Je weet perfect als je je een wagen koopt uit een premiumklasse dat je premiumprijzen gaat betalen voor onderhoud. Achteraf komen zeiken dat 't echt wel duur is zijn vijgen na pasen.
                                Akkoord met deze stelling (ik heb ook nergens het tegendeel beweerd). Dat het onderhoud voor een MINI duur zou zijn, wist ik op voorhand.

Daarentegen kan je niet van elke bestuurder verwachten dat hij weet hoe alle technische onderdelen van een auto eruit zien. Ik kan namelijk niet zien of mijn remblokken aan vervanging toe zijn. Ik weet niet hoe het moet en ik heb er het materiaal ook niet voor, simpel.

Feit is dat de garages (en niet enkel die van een premiummerk) gretig gebruik maken van de "onwetendheid" van de klant en daardoor een pak kunnen verdienen op onderhoud en herstellingen.

Comment

Akkoord met deze stelling (ik heb ook nergens het tegendeel beweerd). Dat het onderhoud voor een MINI duur zou zijn, wist ik op voorhand.

Daarentegen kan je niet van elke bestuurder verwachten dat hij weet hoe alle technische onderdelen van een auto eruit zien. Ik kan namelijk niet zien of mijn remblokken aan vervanging toe zijn. Ik weet niet hoe het moet en ik heb er het materiaal ook niet voor, simpel.

Feit is dat de garages (en niet enkel die van een premiummerk) gretig gebruik maken van de "onwetendheid" van de klant en daardoor een pak kunnen verdienen op onderhoud en herstellingen.
                                  Ik heb ook helemaal niets anders beweerd:

Comment

Ok, maar als ze onnodig herstellingen doen.. Heeft niets te maken met welke wagen je rijdt. Je kan je toch niet in het zak laten zetten omdat je met een premium merk rijdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

Dit bij de grootste BMW-dealer in het Mechelse...

De behandeling die ik kreeg was er steeds correct, maar wel afstandelijk en onpersoonlijk.
                                      Gaat het over Juma? Mijn BMW staat er momenteel in de garage voor een onderhoud. Ik heb met de garage in het begin (net na de aanschaf) wat problemen gekend door "een" verkoper. Nadien is échter alles correct opgelost mits serieus aandringen. Ik heb toen een andere garage overwogen (Ottevaere) maar heb nadien een schitterend contact gehad met één van de verkopers.

De mensen van de garage vind ik ook wat afstandelijk maar ze zijn wel erg correct. De prijzen vind ik daarentegen wel erg hoog tot hiertoe.

Al bij al ben ik toch wel tevreden van de garage. Ik heb ooit eens laten vallen dat ik een lakstiftje wilde hebben en blijkbaar hadden ze dit in de datebase genoteerd. Dat vond ik wel knap van hen.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

DAT noem ik nu een gezeik sé!

OK, de prijs van een premiumwagen kost misschien 50% meer dan een non-premium. Wel als het onderhoud 50% meer kost zal niemand daarover "zeiken".

Als je daarentegen 500% meer betaalt dan wordt je

En de kritische consument heeft dan alle redenen om te klagen. De onderhoudkosten bij BMW heb ik als ervaren. Bij Volvo betaal ik véél minder, meer dan vroeger bij Mazda, maar kom, daar ga ik niet over zeiken, dat vind ik nog correct.

Comment

Ik veronderstel dat je toch een krik meegekregen hebt in je wagen ?

Comment

Working...
                                          X