Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW: groot onderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW: groot onderhoud

Ik moet voor het eerst, sinds ik mijn BMW heb gekocht, de auto binnen doen voor groot onderhoud.
    Nu zou ik graag willen weten wat de ongeveer zullen zijn om dit te doen.

Iemand een idee??

Zal wel afhangen van type tot type. Mijn E39 520d moet nu binnen voor een oilservice. Hiervoor zou ik +/- 300 euro voor moeten betalen
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Bestaat dat eigenlijk nog wel, "groot" en "klein" onderhoud?

Wanneer ik het groot, wanneer is het klein?
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

onderhoud

Als je da bij een officiele BMW garage laat doen, gaan ze te werk volgens een
        soort van "checklist".
        Normaalgezien kan je deze gewoon inkijken.

Buck

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
          Ik moet voor het eerst, sinds ik mijn BMW heb gekocht, de auto binnen doen voor groot onderhoud.

Iemand een idee??
          in het onderhoudsboekje is alles netjes uitgelegd
          BMW's hebben wel een interval-module die signaleert wanneer de wagen dient onderhoud te worden
          om onaangename verrassingen te vermijden even naar een (zelfs twee...) dealer(s) gaan vragen wat er dient te gebeuren en wat ongeveer de prijs zal zijn (verwacht meer dan wat ze zeggen...)
          moet de distributieriem vervangen worden, dat wordt het wel een kostelijke grap...

Comment

riem op een BMW??

hoe weet je dat het groot onderhoud nodig is? komt er niet gewoon 'service' op het dash? Dan kan je in de BC gaan kijken wat er vervangen dient te worden ...

Comment

Iemand een idee??

Mijn laatste onderhoud met mijn 525d E60 op +- 55000km was net geen 900 euro...
              Extra buiten het normale onderhoud : remblokken achter vervangen (hoewel ze nog niet versleten waren) en reinigen airco.
              Grtz

Comment

Heb net E61 535d binnengedaan op ca. 114.000, geen idee of dat een groot onderhoud is maar ik haal 'm morgen af, zal het wel ff posten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvan1975 Bekijk Berichten
                  Mijn laatste onderhoud met mijn 525d E60 op +- 55000km was net geen 900 euro...
                  Extra buiten het normale onderhoud : remblokken achter vervangen (hoewel ze nog niet versleten waren) en reinigen airco.
                  Grtz
                  Hoeveel hadden die remblokken nog te goed en wat was uw reactie?

Comment

Bij geen enkel merk heb ik zoveel aan onderhoudskosten betaald dan bij BMW. Echt onvoorstelbaar! Ik denk ook dat je na een jaar of 5 ongeveer een nieuwe auto moet hebben, immers ze vervangen zowat alles bij groot onderhoud. Op 95.000Km bleken ineens onze remschijven vervangen geweest te zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                      Bij geen enkel merk heb ik zoveel aan onderhoudskosten betaald dan bij BMW. Echt onvoorstelbaar! Ik denk ook dat je na een jaar of 5 ongeveer een nieuwe auto moet hebben, immers ze vervangen zowat alles bij groot onderhoud. Op 95.000Km bleken ineens onze remschijven vervangen geweest te zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt...
                      95.000km met dezelfde remschijven? Nice!
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Heb net E61 535d binnengedaan op ca. 114.000, geen idee of dat een groot onderhoud is maar ik haal 'm morgen af, zal het wel ff posten.
                        Zodra ik de rekening krijg dus...voorspelt al niet veel goeds

Comment

Mijn E91 is ook onlangs binnen geweest voor een servicebeurt.

Ze vervangen enkel wat nodig is en bellen steeds als er grotere dingen aan vervanging toe zijn.
                          Bij mij zijn de remschijven vervangen op 120.000km en je voelt duidelijk het verschil tov ervoor !

De facturen zijn soms redelijk hoog maar in mijn ogen niet overdreven.
                          Ik hecht wel wat aandacht aan een wagen in goede conditie !

Comment

iemand die een leasing bedrijf heeft met 2500 autos van alle merken zegt dat BMW het goedkoopste eruit komt qua onderhoud.

Stukken kosten nu eenmaal geld, uurloon in een garage is idd soms los erover. sommige zitten zelf al aan de 1€/min

Comment

Jaja, maar het verhaal is niet af. Lees eens goed!

Op 95.000Km dus remschijven vervangen. Factuur ontvangen: remschijven vooraan kostten iets van 50% meer dan die van vanachter. Logisch natuurlijk!

Nu wil het toch lukken zeker dat een week of twee nadien iets begint te rammelen aan de wagen. Bij nazicht blijkt één van de remklauwen ACHTERAAN afgebroken. Goed, offerte laten maken. Uitleg die men gaf was: bij vervangen remklauwen moeten we ook nieuwe remschijven steken. Daarom op offerte : 2 remschijven achteraan.

MAAR... wat was nu eigenaardig? De prijs op offerte voor de remschijven ACHTERAAN kwam overeen met de bedragen op de factuur van het onderhoud van twee weken voordien voor de remschijven VOORAAN!!!!

Enfin, dit kan een fout geweest zijn, maar wel een erg opvallende. Ze wisten niet eens meer dat ik twee weken voordien nog binnen geweest was voor nieuwe remschijven. We zijn overeengekomen dat nieuwe remschijven in dit geval niet nodig was daar ze nog nieuw waren.

Dit bij de grootste BMW-dealer in het Mechelse...

Ik heb de wagen er laten herstellen en kort daarop de wagen verkocht. En eerlijk is eerlijk, verder heb ik over die dealer niets negatiefs te vertellen. De behandeling die ik kreeg was er steeds correct, maar wel afstandelijk en onpersoonlijk.

Comment

Iemand een idee??
                                Veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                  riem op een BMW??

hoe weet je dat het groot onderhoud nodig is? komt er niet gewoon 'service' op het dash? Dan kan je in de BC gaan kijken wat er vervangen dient te worden ...
                                  Alsof je op de BC kan zien of er ergens een stofhoes van de cardan gescheurd is.

Comment

Nu wil het toch lukken zeker dat een week of twee nadien iets begint te rammelen aan de wagen. Bij nazicht blijkt één van de remklauwen ACHTERAAN afgebroken. Goed, offerte laten maken. Uitleg die men gaf was: bij vervangen remklauwen moeten we ook nieuwe remschijven steken. Daarom op offerte : 2 remschijven achteraan.
                                    Wat een zever

Als die niet beschadigd zijn geraakt of nog niet versleten zijn hoeven die natuurlijk niet vervangen te worden.

Ik kan wel begrijpen dat die schijven achteraan wel iets kosten, tegenwoordig steken ze op die achterassen al stevig materiaal...

Comment

Op 95.000Km dus remschijven vervangen. Factuur ontvangen: remschijven vooraan kostten iets van 50% meer dan die van vanachter. Logisch natuurlijk!

MAAR... wat was nu eigenaardig? De prijs op offerte voor de remschijven ACHTERAAN kwam overeen met de bedragen op de factuur van het onderhoud van twee weken voordien voor de remschijven VOORAAN!!!!

Enfin, dit kan een fout geweest zijn, maar wel een erg opvallende. Ze wisten niet eens meer dat ik twee weken voordien nog binnen geweest was voor nieuwe remschijven. We zijn overeengekomen dat nieuwe remschijven in dit geval niet nodig was daar ze nog nieuw waren.

Dit bij de grootste BMW-dealer in het Mechelse...

Ik heb de wagen er laten herstellen en kort daarop de wagen verkocht. En eerlijk is eerlijk, verder heb ik over die dealer niets negatiefs te vertellen. De behandeling die ik kreeg was er steeds correct, maar wel afstandelijk en onpersoonlijk.
                                      Wat was de prijs voor vervangingen van schijfremmen(+remblokken vermoed ik?) op onderhoud? Mag desnoods in PM.
                                      edit: en welke bmw was dit?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Nu wil het toch lukken zeker dat een week of twee nadien iets begint te rammelen aan de wagen. Bij nazicht blijkt één van de remklauwen ACHTERAAN afgebroken
                                        toch raar dat een remklauw kapot gaat na de vervanging van de schijven
                                        te wijten aan een slechte herstelling misschien ?
                                        een afgebroken remklauw heb ik nog nooit meegemaakt...

Comment

Working...
                                        X