Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Laat dat nu net geen voordeel hebben, tegen dat de huidige zonnepannelen echt opbrengen, moet je ze al bijna vervangen. En dit heb ik van iemand die in zonnepannelen doet Al hangt ie dat wel niet aan de grote klok *oeps*
    Er zijn dan ook enorme kwaliteitsverschillen in zonnepanelen, als je voor kwalitatieve panelen gaat dan is het plaatsen van zonnepanelen nagenoeg een totaal risicoloze belegging op lange termijn. En je mag gerust zijn dat je er meer uithaalt dan de investeringskost op een spaarboek te plaatsen.
    Al moet ik toegeven dat de huidige fiscale voordelen wel voor een groot deel bijdrage tot de rendabiliteit. En dat laatste heb je uiteraard niet in de hand over lange termijn.

Trouwens, jouw kennis, is dat de ondernemer zelf of is dat een werknemer? Anders zou dat wel een domme ondernemer zijn he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
      Het is vooral voor de fiscale voordelen en de premies per jaar dat je krijgt dat je het moet doen.
      En het is enkel interessant als je GEEN lening meer hebt voor je huis.
      Wat de panelen effectief opbrengen in KW uitgedrukt voor je elektriciteit... dat doet er echt niet toe, al brengen ze niets op.... Het zijn de fiscale voordelen en de premies die het erg interessant maken.
      Zoek het echt maar eens uit.
      Kerels... ik ben misschien nog maar 23 jaar.... maar ik hou me al sinds mijn 16de bezig met beleggingen en zit ook in een beleggersclub en zo. Daar leerde enorm veel bij over zo'n zaken.
      Ik heb de berekening ook al meermaals gedaan en gelet op hetgeen dat de vakmensen dan nog vertellen over de werkelijke rendabiliteit van de panelen ben ik van mening dat het (nog) niet interessant is.

Comment

• Ik heb al evenveel mensen gehoord die't voordelig vinden als mensen die het als flauwekul afdoen.

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
        Ik heb de berekening ook al meermaals gedaan en gelet op hetgeen dat de vakmensen dan nog vertellen over de werkelijke rendabiliteit van de panelen ben ik van mening dat het (nog) niet interessant is.
        Zo ingewikkeld kan die berekening toch niet zijn, deel maar met ons

Dan is het tenminste duidelijk voor iedereen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
          Ik heb al evenveel mensen gehoord die't voordelig vinden als mensen die het als flauwekul afdoen.

Zo ingewikkeld kan die berekening toch niet zijn, deel maar met ons

Dan is het tenminste duidelijk voor iedereen.
          Zo moeilijk is dat toch niet. Bekijk de berekeningen maar eens die op het internet te vinden zijn van de opbrengst. Plaats daartegenover een belegging van uw investering. Bekijk het rendement van beide op 15 of 20 jaar. Er zijn natuurlijk enkele factoren die niet zeker zijn zoals de prijs van de electriciteit maar anderzijds is het ook maar af te wachten of de panelen effectief hetgeen opbrengen wat beweerd wordt. Bijkomend werkt een zonnepaneel maar zo goed als zijn slechtste lichtopbrengst.

Comment

• cash of lening maakt volgens mij geen verschil...

Heb net voor mijn madam een recent 2de hands berlingo'ke gekocht voor de kindjes.
            Kon hem cash betalen maar heb geleend. Hou liever mijn geld binnen bereik in geval van...
            En als ik werkloos of zo zou geraken kan ik de lening nog steeds afkopen. Dus lijkt mij het beste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Zo moeilijk is dat toch niet. Bekijk de berekeningen maar eens die op het internet te vinden zijn van de opbrengst. Plaats daartegenover een belegging van uw investering. Bekijk het rendement van beide op 15 of 20 jaar. Er zijn natuurlijk enkele factoren die niet zeker zijn zoals de prijs van de electriciteit maar anderzijds is het ook maar af te wachten of de panelen effectief hetgeen opbrengen wat beweerd wordt. Bijkomend werkt een zonnepaneel maar zo goed als zijn slechtste lichtopbrengst.
              En brengen dan eens je "eenmalige premie" in van ongeveer 3000 euro,... Als je je factuur splits in twee is dat al 6000 euro terug. Per 1000 kw/h de premie van 750 euro per jaar enz... Plus de fiscale aftrek, omdat je een lening aanging voor dit werk. Maar ik herhaal nogmaal....je mag geen lening meer lopen hebben voor je huis.
              Het is ook erg waarschijnlijk dat de prijs van de elektriciteit nog gaat stijgen.

Ga nu maar eens op nieuw gaan rekenen.

Comment

• lening zonder rente

*blaast zijn nagellak droog*

Comment

En brengen dan eens je "eenmalige premie" in van ongeveer 3000 euro,... Als je je factuur splits in twee is dat al 6000 euro terug. Per 1000 kw/h de premie van 750 euro per jaar enz... Plus de fiscale aftrek, omdat je een lening aanging voor dit werk. Maar ik herhaal nogmaal....je mag geen lening meer lopen hebben voor je huis.
                  Het is ook erg waarschijnlijk dat de prijs van de elektriciteit nog gaat stijgen.

Ga nu maar eens op nieuw gaan rekenen.
                  Waar haal jij die 1-malige (of 2-malige) premie van 3.000 euro?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    Waar haal jij die 1-malige (of 2-malige) premie van 3.000 euro?
                    Zou ik ook wel eens willen weten.

Comment

• gaat het over zonnepanelen? ik geloof da ge daar een premie van kreeg van 2750€ bij installatie

en als ge uwe factuur laat splitsen december/januari geldt dat voor 2 aanslagjaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                        gaat het over zonnepanelen? ik geloof da ge daar een premie van kreeg van 2750€ bij installatie

en als ge uwe factuur laat splitsen december/januari geldt dat voor 2 aanslagjaren
                        Er is een verschil tussen belastingaftrek en een premie.
                        Jij spreekt over belastingaftrek; als je 2.750€ van uw belastbaar inkomen mag aftrekken, wil dat niet zeggen dat je 2.750€ premie krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                          Er is een verschil tussen belastingaftrek en een premie.
                          Jij spreekt over belastingaftrek; als je 2.750€ van uw belastbaar inkomen mag aftrekken, wil dat niet zeggen dat je 2.750€ premie krijgt.
                          onze vriend zal een foutje hebben gemaakt hé

tkomt erop neer da ge der geld voor krijgt hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                            onze vriend zal een foutje hebben gemaakt hé

tkomt erop neer da ge der geld voor krijgt hé
                            Ja, maar veel minder dan hij beweert.

Comment

• Ik had geschreven ONGEVEER 3000, Dus 2750 zit daar rond he.
                              Het klopt inderdaad dat je ,als je je factuur splits 2x die premie krijgt.
                              En het bedrag dat je leent, daar gelden dezelfde regels van inbreng in de belasting ,zoals lenen voor een huis.
                              Dan heb je ook nog de groenestroom certificaten. Wat inhoud dat je elektriciteitsmaatschappij per 1000 kwh dat je systeem produceert ,jou 750 euro moet uitkeren. Omdat dit zogezegd kosten zijn dat zij besparen. Deze regel is door de regering al goedgekeurd voor minstens 20 jaar.
                              Plus ,als je meer elektriciteit produceert dan verbruikt, telt je teller terug, en moet de maatschappij jou daar ook voor betalen, aan hetzelfde tarief, zoals jij elektriciteit van hen zou kopen. Je mag er vanuit gaan dat dit de eerste jaren zo gaat zijn.
                              Er zijn ook fabrikanten die 20 jaar garantie geven op de convectoren van het systeem, omdat deze het meest storingsgevoelige onderdeel zijn en gemiddeld om de 7 jaar stuk zijn.

Comment

Ik had geschreven ONGEVEER 3000, Dus 2750 zit daar rond he.
                                Het klopt inderdaad dat je ,als je je factuur splits 2x die premie krijgt.
                                Nogmaals, toon eens een link waar staat dat je die premie krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  Contant.

Als ik een auto nog niet verdiend heb koop ik hem niet.
                                  Zo is het!

Comment

Dan heb je ook nog de groenestroom certificaten. Wat inhoud dat je elektriciteitsmaatschappij per 1000 kwh dat je systeem produceert ,jou 750 euro moet uitkeren. Omdat dit zogezegd kosten zijn dat zij besparen. Deze regel is door de regering al goedgekeurd voor minstens 20 jaar.
                                    Ja en dankzij deze regeling gaan de prijzen voor "conventionele" electriciteit ook omhoog, want zonnepanelen beginnen zoveel succes te kennen dat de producenten serieus wat geld mogen beginnen uitgeven om al die certificaten te betalen ....

Comment

• zoals jcvd reeds aanhaalde, er is geen premie van +-3k euro. Dat is een aftrek.

Er is ook een groot verschil in kwaliteiten van panelen. Allemaal beweren ze nog 80% te halen na 20 jaar, maar ik vrees dat de budgetpaneeltjes die nu her en der door menig dakwerker en loodgieter gelegd worden van 600 euro voor 160kWp dat niet zullen halen.

Comment

• Ging da hier ni over ottos?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Ging da hier ni over ottos?
                                          kwou net het zelfde zeggen off topic?

Comment

Working...
                                          X