Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Natuurlijk kan dat. Als particulier kan je de wagen inschrijven als lichte vracht met de voordelen van minder tax en verzekering. Als bedrijf heb je hierbovenop het voordeel dat je de BTW voor 100% kan terugvorderen. Dat kan je als particulier helaas niet...

thx voor het antwoord, is nog wel interessant dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
      Dus iemand die zonder een lening een huis kan kopen, heeft zwart geld?
      Een huis van 300 000 € dan moet je 50 jaar lang 500 € per maand sparen .
      600 maanden x 500 € = 300 000 €

Véél succes.

Dit is enkel mogelijk als je in drugs/hoeren doet of véél geld cadeau hebt gekregen van mama en papa.

Comment

• ... ofwel als je op zakelijk vlak veel succes hebt.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          ... ofwel als je op zakelijk vlak veel succes hebt.
          Ja maar dan ga je een duurder huis kopen.
          Dan nog doen véél mensen dit niet.
          Kameraad van me z'n ouders hebben een huis gekocht voor een bedrag van + 1 000 000 € en dat is toch puur geleend geld terwijl dat de vader zelf in de vastgoedsector zit en gerust dat bedrag cash kan ophoesten .

Ik geloof er geen zak van dat zoveel mensen hun huis,auto cash kopen.

Comment

• niet vergeten dat je met een hypothecaire lening een ferme belastingkorting krijgt he

Comment

• edit: zelfde als bennyvc

Comment

• Voor mij nu als student nog enkel cash geld dat ik staan heb. Als ik één keer vast werk heb, dan is het iets anders.

Ik heb één keer van een familielid wat geleend voor een auto die ik persé wou, ik had nog iets anders staan dat ik 'verplicht' moest verkopen en die waarde daarvan lag een pak hoger dan hetgene ik zou lenen. Lenen was eigenlijk ook op voorstel van dat familielid zelf, zonder intrest, zat weinig haast bij om het terug te betalen etc.... alles vrij safe dus.

Plots had ik die auto niet meer. En dat ander 'ding' dat verkocht moest worden blijkt helemaal niet zo verkoopbaar te zijn. Daar sta je dan.

Voor mij dus een no-go. 't kan ook zonder die zorgen, dan maar wat simpeler, maar ik koop nu alleen nog maar als ik iets effectief 'over' heb. En anders hoeft het niet, er zijn nog steeds belangrijkere dingen dan een auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Ja maar dan ga je een duurder huis kopen.
                  Dan nog doen véél mensen dit niet.
                  Kameraad van me z'n ouders hebben een huis gekocht voor een bedrag van + 1 000 000 € en dat is toch puur geleend geld terwijl dat de vader zelf in de vastgoedsector zit en gerust dat bedrag cash kan ophoesten .

Ik geloof er geen zak van dat zoveel mensen hun huis,auto cash kopen.
                  Hier thuis in het algemeen: privé-zaken (privé-wagen etc.) volledig cash. Dingen van de venootschap worden dikwijls wel geleend wegens fiscaal aantrekkelijker.

Comment

• Al bij al ligt het van u situatie af, der is volgens mij geen gouden regel, maar als het niet hoeft zou ik niet lenen, het kost immers meer in de meeste gevallen. Daarom doet de bank het dan ook. Bij de fabrikant op afbetaling kopen is iets anders, das meestal vrij goedkoop en als dat financieel draagbaar is zie ik niet in waarom ge dan eerst zou sparen om de auto die ge wilt te kopen. Voor die paar % hebt ge uw auto dan een aantal jaren eerder, lijkt mij een redelijke deal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Contant.

Als ik een auto nog niet verdiend heb koop ik hem niet.
                      2nd that!!!!!!!
                      maar natuurlijk om een nieuwe wagen te kopen ligt dat anders...

maar ik koop geen nieuwe auto!!!!
                      BMW E10 1600ti 1967
                      BMW E10 2002tii 1973
                      BMW E30 325i sedan 1986
                      BMW E36 318is cabrio 1995
                      BMW E36 320i cabrio 1994
                      BMW E91 318d touring 2006
                      MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Neen die heeft hele rijke ouders. Ofja, t'is een crimineel die op een dag eens bezoek gaat krijgen van de fiscus.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                        ... of een drugslab
                        In elk geval... zo ken ik er erg weinig... Bij ond hier in de buurt betaal je dik 250000 euro voor een lap grond van amper 10 are... en dan staat er nog niks op he...
                        Wie kan dat "particulier" nog zomaar op tafel gooien? Daar zal de BBI wel erg veel interesse voor hebben...
                        Een huis kost veel, maar door hard te werken kan je veel verdienen.

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        Een huis van 300 000 € dan moet je 50 jaar lang 500 € per maand sparen .
                        600 maanden x 500 € = 300 000 €

Véél succes.

Dit is enkel mogelijk als je in drugs/hoeren doet of véél geld cadeau hebt gekregen van mama en papa.
                        Hard werken, erfenis, geluk, ...

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        ... ofwel als je op zakelijk vlak veel succes hebt.
                        Inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                          Een huis kost veel, maar door hard te werken kan je veel verdienen.

Hard werken, erfenis, geluk, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                            dan moet 1 van je ouders toch een NV of BVBA hebben??

afschrijven is een puur bedrijfsboekhoudkundig iets. ik denk niet dat je dat als privépersoon kan?
                            Als privé-persoon kan je heel zeker een deel van je wagen afschrijven. Dit met name als je je wagen gebruikt voor woon-werk verkeer en voor opdrachten van je baas. Dan kan je als je je kosten bewijst in de personenbelasting (en niet kiest voor het forfaitaire kostenstelsel) een deel van de afschrijving van je wagen inbrengen als kost en dus aftrekken van je inkomen.

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            Ja, voor een huis lenen kan fiscaal aantrekkelijk zijn. Ik weet alleen niet hoe het juist in elkaar zit... Daarvoor moet ik je doorverwijzen naar andere mensen het forum... (ik zal even zoeken wie iets dergelijks ooit beweerd heeft)
                            Een huis in bezit levert volgens de fiscus een fictief inkomen op, waar je belastingen op moet betalen. Om dit inkomen te verkleinen moet je kosten maken, met name intresten op een lening om het onroerend goed te verwerven of in stand te houden. Door deze intresten van je fictief onroerend inkomen af te trekken, moet je daar al geen belastingen op betalen.
                            Dankzij de belastingsbesparing leen je dus voor je huis en beleg je je spaarcenten wat uiteindelijk profijt oplevert. De staat doet dit om het aankopen van een huis te promoten zodat iedereen eens op pensioen een mooi appeltje voor de dorst heeft.

Lenen voor een auto kan inderdaad interessant zijn. Zoals reeds gezegd, indien je je geld meer kan laten opbrengen dan dat de lening aan intresten zal kosten dan is dit een goede piste. Alles hangt natuurlijk ook af van principes, mijn ouders willen principieel niet lenen voor een wagen, voor mij pa moet zijn auto van hem zijn en dus ook het volle risico voor hem omdat hij veel km doet (+-60k/jaar) (Wagens zijn zo'n 5 jaar full omnium bij ons).

Om even de bedrijfsleiders hier aan te spreken. Zeker voor ondernemingen kan het nu interessant zijn om te lenen ipv met kapitaal te kopen, dit kapitaal kan dan gebruikt worden voor de financiering van de werking van het bedrijf ipv vast te zitten bijkomend rollend materieel (bv sportwagen). Ook voor de notionele intrestaftrek kan dit interessant worden, want de fiscus kan soms het kapitaal dat in een sportwagen zit verwerpen voor het kapitaal dat gebruikt wordt om de notionele intrest te berekenen.

Comment

• Ik wacht hier vol spanning op Rami zijn reactie

Het valt mij trouwens op dat niemand hier spreekt over de restwaarde van zijn te vervangen auto,dat speelt toch ook niet een onbelangrijke rol bij de aankoop van een andere wagen.

Comment

• Zeker als je als particulier least
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Als ik er het geld niet voor heb opzij staan koop ik de wagen niet. Wat niet wil zeggen dat ik er op dat moment toch niet kan voor kiezen om te lenen als dat interessanter is.

Ik ben ook tevreden met een wagen van een paar 1000 euro, dus op zich ga ik niet snel gaan lenen voor een wagen. Misschien als mijn gezin of werksituatie verandert dat ik dan ook andere wagens zou willen kopen die wel duurder zijn.

Op dit moment hebben mijn vriendin en ik allebei een bedrijfswagen, dus geen zorgen omtrent de wagens momenteel (of toch geen grote ).
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                    Wat bedoel je, lenen?
                                    Lenen is nooit goed, verlies je alleen maar geld aan. Tenzij je die lening eruit kan halen (bv een vrachtwagen ofzo)
                                    Nooit meer geld uitgeven dan je hebt.

Mijn ouders hebben mij goed opgevoed ze

Ik dacht al waarom je soms zo'n domme uitspraken doet, maar het blijkt dus je opvoeding te zijn

Comment

• Voor mijn eerste wagen, heb ik wat geleend bij mijn pa. Ik werkte pas twee maand toen ik de wagen kocht (besteld toen ik mijn contract getekend had). Een klein gedeelte heb ik gewoon gekregen (daar kom ik ook gewoon voor uit). Anderzijds, ik rijd nog steeds met die eerste wagen.

Als student mocht ik altijd de auto's van thuis gebruiken als ik die nodig had. En tenslotte was ik alleen tijdens het week-end thuis, dus dat was helemaal geen probleem.

Edit:
                                      De volgende betaal ik gewoon in één keer. Geen afbetalingen voor mij.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb een deel van m'n spaargeld betaald, en een ander deel geleend. Heb natuurlijk wel een full omnium genomen, ik ben niet stom Zo'n full omnium zou ik sowieso nemen op een nieuwe wagen .. En als ik ernstig ziek word (of een ongeval heb) behoud ik het eerste jaar m'n loon aan 100% (werkgever legt dus bij het ziekenfondstussenkomst bij tot ik 100% van m'n loon heb), vanaf het tweede jaar is dit aan 80%.

En persoonlijk (maar wie ben ik) vind ik al m'n spaargeld uitgeven aan een wagen om toch maar niet te lenen ook niet echt slim. En voor mensen die niet die zekerheid hebben van hun loon dat blijft uitbetaald worden bij ernstige ziekte ofzo, is het ook niet al te slim om heel veel van dat spaargeld (of alles) uit te geven, want als je op de ziekenfondstussenkomst moet overleven omdat je geen spaarcentjes meer hebt, dan zit je ook met de miserie.

Moest ik nu meer dan geld genoeg hebben om zorgeloos een nieuwe wagen contant te betalen, zou ik het mss overwegen. Maar of ik het echt zou doen weet ik ook niet.

edit: Hell, dan zie ik mij eerder de waarde van m'n wagen beleggen en toch lenen.
                                        Last edited by caoimhin; 21/08/2008, 10:17.

Comment

• Contant.

Comment

Working...
                                          X