Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoe financieren jullie je wagen?

Op welke wijze betaalde jij je wagen? Leasing, autolening, contant, ander type afbetaling, ...
    kan iemand een poll aanmaken aub alvast bedankt

Contant.

Als ik een auto nog niet verdiend heb koop ik hem niet.

Comment

Ik ben nog aan het sparen

Comment

Mijn MINI is mijn eerste wagen die ik op "afbetaling" koop, t.t.z.: ik heb die in particuliere leasing lopen. Na vier jaar heb ik er dan minder voor betaald dan dat ik hem contant zou betaald hebben.
        Voor zij die zullen zeggen dat dat niet kan: het kan wel heeft te maken met de reclame die erop staat.

Mijn 3 vorige auto's waren telkens contant betaald, maar die kostten alledrie samen nog geen 10k ... hetgeen ongeveer de helft is van mijn huidige kar
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          Contant.

Heel juist.

Een huis is het enige waarvoor ik ooit enige vorm van lening wil aangaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Contant.

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
            Heel juist.

Ik vind dit een mooie mentaliteit, maar wel enorm kortzichtig

Nu goed, elk zijn mening he
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Contant geld.

Ik ben van dezelfde mening als hierboven: Ik leen enkel voor een huis.

Comment

met drugsgeld.

Comment

Wel zal het niet voor iedereen even gemakkelijk zijn... Ik kan dus perfect begrijpen dat je een lening aangaat voor een auto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    Ik vind dit een mooie mentaliteit, maar wel enorm kortzichtig

Nu goed, elk zijn mening he
                    Okéé ja, soms kan lenen fiscaal interessant zijn blablabla.

Maar dan nog ga ik nooit iets kopen met een waarde die de totaalsom van mijn spaarboekje(s) overstijgt. Buiten een huis dan ....

Zo goed ?

Comment

Okéé ja, soms kan lenen fiscaal interessant zijn blablabla.

Maar dan nog ga ik nooit iets kopen met een waarde die de som van mijn spaarboekje(s) overstijgt.

Zo goed ?

Nu zeg je al iets HEEL anders
                      1994 Mercedes SL320
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Heel juist.

volledig mee eens. Een wagen die ik wel kan betalen rijd even goed en even veel km's (en zelfs goedkoper in onderhoud) dan eentje waarvoor ik zou moeten lenen.

Comment

Ik denk niet dat er nog velen zijn die contant kunnen betalen en zodus 15.000€ of meer kunnen neerleggen...

't Is tegenwoordig ook "fijner" om te lenen denk ik: je betaalt een deel van de wagen waarvan de restwaarde na 4 jaar vaak al is afgetrokken, zodat je om de 4 jaar vrij goedkoop met een nieuwe wagen kan rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            Wel zal het niet voor iedereen even gemakkelijk zijn... Ik kan dus perfect begrijpen dat je een lening aangaat voor een auto...
                            Een rijklare auto heb je al vanaf €500. Dat heeft iedereen toch, hoop ik?

Lening aangaan en dan:

- onverwacht je werk, en dus inkomen, verliezen
                            - onverwacht je wagen in de prak rijden
                            - onverwacht andere kosten hebben

Zo begint de miserie...

Als je het (nog) niet kunt betalen (mits dan wel zonder fiscaal interessante lening) koop je het beter niet. Zo denk ik er over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                              Nu zeg je al iets HEEL anders
                              De onderliggende gedacht blijft dezelfde. Dat is wat telt

Comment

Mijn eerste auto heb ik gekocht via een lening aan mijn ouders, en zelf véél spaargeld erin te steken.

De opleg van mijn Alfa heb ik bijeengewerkt tijdens een vakantiejob. En zo bleef ik de Punto afbetalen aan mijn ouders.

Intussen is dat gedaan.

De Clio zal ik volledig kunnen betalen zonder lening.

Iedereen moet voor zijn eigen uitmaken of hij leent bij de bank. En indien je dat doet, neem je best ook een omniumverzekering of maak je dat je het toch kunt betalen

Comment

Hier thuis wordt er voor elke auto die gekocht wordt geleend (en ja, ook als het maar om 10k gaat).

Een gouden regel: een omnium nemen zolang je lening loopt!

Comment

Een rijklare auto heb je al vanaf €500. Dat heeft iedereen toch, hoop ik?

Lening aangaan en dan:

- onverwacht je werk, en dus inkomen, verliezen
                                    - onverwacht je wagen in de prak rijden
                                    - onverwacht andere kosten hebben

Zo begint de miserie...

Als je het (nog) niet kunt betalen (mits dan wel zonder fiscaal interessante lening) koop je het beter niet. Zo denk ik er over
                                    Als gezin heb je echt wel iets aan een auto van 500 euro... Je zoekt toch een ietwat deftige auto waarmee je enkele jaren zorgeloos kan rondbollen. Het is de bedoeling dat je niet constant in de garage staat(niet altijd zo met auto's van 500 euro), maar de kans is aanzienlijk groter.

Pak dan nog dat men als gezin een auto koopt van 10 000 euro, wat 'maar' een gewone auto oplevert. Er zijn gezinnen waar één iemand gaat werken en die mensen zullen misschien wel spaarcenten hebben. Maar om te zeggen dat ze tienduizenden euro's aan de kant hebben staan, 't zal eerder uitzondering dan regel zijn. Het spaargeld wat er is, kan dan beter gespaard worden voor als er iemand zwaar ziek wordt. Alé, dat is mijn mening daarover toch...

Comment

Ik zal mijn toekomstige privéwagen(s) voor 99% zeker contant betalen.

Comment

Mijn eerste wagen, die ik nu enkele maanden heb, heb ik zelf 2/3 betaald en mijn ouders de overige 1/3. Alles contant.

Comment

Working...
                                        X