Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie CarConfigurator dromen/verwezenlijkingen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Oorspronkelijk geplaatst door jef
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Jammer dat de Opel Astra GTC (zo heet 'ie toch, ja ?) nog niet te configureren valt. Ik denk dat ik een GTC met dat panoramisch glasdak, en de 2.0T van 200 pk, zou voornemen op een Golf GTI.

Al zou een testrit daarin uitsluitsel moeten brengen. En de Golf heeft op dat vlak het ultragrote voordeel van de DSG ...
    Appelen met appelen vergelijken hé, gTa...

Leg de schitterende zuiderse volbloed emoties van de Alfa 147GTA Selespeed eens naast de oerdegelijke krachtige Duitse efficiëntie van de A3 3,2 S-Line DSG... dan komt het er pas op aan om details te vergelijken...

Huh ? Sorry, maar een Astra coupé met 2.O turbo is weldégelijk de gedróómde concurrent voor de Golf 3d GTI, hoor.
    Moet je me eens uitleggen waarom dat appelen met peren vergelijken zou zijn ...

Net zoals die A3 3.2 de perfécte concurrent is van de 147 GTA.

Ofwel moet ik al die jaren nog geen reet van de automobielwereld hebben gesnopen.
    Jullie zeggen gewoon hetzelfde ...

Omdat je zei dat die Golf bij lange na niet kan tippen aan die Alfa (zo meen ik toch gelezen te hebben) oppert Jef dat je beter een A3 3.2 neemt als vergelijkende automobiel voor die GTA. En geen Golf GTI
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door super 7
      Die velgen.
      ... zijn zowat 't lelijkste detail aan de Golf GTI. 'k Vind ze affreus !

Naar mijn mening zullen er véél GTI-eigenaars naar de bandencentrale trippelen om een setje lichtmetaal dat er niet zo telefoonschijf-achtig uitziet. Ziet er zo goedkoop uit, vind ik.

Overigens, 'k heb m'n mening over de Golf GTI héél erg lichtjes gewijzigd. En wel omdat ik een foto zag staan van het ding in een tijdschrift (voorlaatste pagina AMS 23 van 27 oktober 2004, bij wat er in 't volgend nummer komt), en ik zei onmiddellijk "wow".

Écht.

Twee dingen echter : de wielen draaien dus je ziet de butt-ugly velgen niet, en 't is een foto van de kop waardoor je de banale kont ook niet ziet.

Chance.

Maar wél een verdomd knappe foto !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Jammer dat de Opel Astra GTC (zo heet 'ie toch, ja ?) nog niet te configureren valt. Ik denk dat ik een GTC met dat panoramisch glasdak, en de 2.0T van 200 pk, zou voornemen op een Golf GTI.

Al zou een testrit daarin uitsluitsel moeten brengen. En de Golf heeft op dat vlak het ultragrote voordeel van de DSG ...

Leg de schitterende zuiderse volbloed emoties van de Alfa 147GTA Selespeed eens naast de oerdegelijke krachtige Duitse efficiëntie van de A3 3,2 S-Line DSG... dan komt het er pas op aan om details te vergelijken...

Huh ? Sorry, maar een Astra coupé met 2.O turbo is weldégelijk de gedróómde concurrent voor de Golf 3d GTI, hoor.

Ofwel moet ik al die jaren nog geen reet van de automobielwereld hebben gesnopen.

Omdat je zei dat die Golf bij lange na niet kan tippen aan die Alfa (zo meen ik toch gelezen te hebben) oppert Jef dat je beter een A3 3.2 neemt als vergelijkende automobiel voor die GTA. En geen Golf GTI
        Nog niet volledig akkoord.

Uit wat Jef quotete van me, valt niet af te leiden dat 'ie refereerde naar m'n vergelijking GTI-GTA. Maar wél naar m'n vergelijking Astra-GTI.

Overigens zei ik enkel als persoonlijke remark dat ik liever een GTA zou hebben dan een GTI. Maar ik stelde niks in de zin van dat ze vergelijkbaar zouden zijn zoals de Astra coupé 2.0 turbo en de Golf V GTI.

Want die twee laatste zijn weldegelijk vergelijkbaar, zoniet de méést vergelijkbare modellen van elkaar.

- EDIT -

@ Jaf, no offence intended, eeh.

Comment

• My dreamcar

Maar met deze velgen (20"):

Comment

• @ X5

Schitterende smaak heb je ! Ondertussen heb 'k al zoveel '6 gezien, dat 'k er nagenoeg vollédig van overtuigd ben dat alle hout dat even licht of lichter is dan het klassieke wortelnoten, eigenlijk niet echt mooi is in de '6 (en al zeker niet dat bleke hout dat op de gewone optielijst staan, yuk).

En zwart staat die slee inderdaad subliem. En van interieur : dat goudbruin leder is simpelweg om van te gaan kwijlen in 't echt...

En dan die pianolak-interieurlijsten ...

En de schitterende velgen die BMW niet aanbiedt op de '6 maar die zeker moeten passen op de '6 ...

I like your style. Doen we een groepsbestelling ?

Comment

@ X5

Schitterende smaak heb je ! Ondertussen heb 'k al zoveel '6 gezien, dat 'k er nagenoeg vollédig van overtuigd ben dat alle hout dat even licht of lichter is dan het klassieke wortelnoten, eigenlijk niet echt mooi is in de '6 (en al zeker niet dat bleke hout dat op de gewone optielijst staan, yuk).

En zwart staat die slee inderdaad subliem. En van interieur : dat goudbruin leder is simpelweg om van te gaan kwijlen in 't echt...

En dan die pianolak-interieurlijsten ...

En de schitterende velgen die BMW niet aanbiedt op de '6 maar die zeker moeten passen op de '6 ...

I like your style. Doen we een groepsbestelling ?

Ja, dan krijgen we misschien groepstarief .

Die pianolak-lijsten heb ik nog niet in het echt gezien, maar ze zien er inderdaad schitterend uit. Voor hout ben ik ook niet te vinden. Een beetje te klassiek naar mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door super 7
                Die velgen.
                ... zijn zowat 't lelijkste detail aan de Golf GTI. 'k Vind ze affreus !
                Nope! Da's de totaal niet agressieve achterkant! Die moest veel bruter. Deze is te braaf...

Comment

• Mijn droom 6'je:

Met onder andere:

- SMG
                  - lichtpakket
                  - Individual shadow line
                  - sportstoelen
                  - fahrdynamikpaket

Comment

• Aero Pack ? Da's iets nieuw ? Uit welke carconf heb je die gehaald ?

Naar mijn weten bestaat er géén Aero Pack of M Sport Pack voor de '6. Een "Fahrdynamikpaket", dat wel ja.

Comment

Aero Pack ? Da's iets nieuw ? Uit welke carconf heb je die gehaald ?

Naar mijn weten bestaat er géén Aero Pack of M Sport Pack voor de '6. Een "Fahrdynamikpaket", dat wel ja.
                      Is dat niet hetzelfde? Ik denk dat ik met het Fahrdynamikpaket aan aerodynamica moest denken en daar dan het Aeropakket van gemaakt heb.

Eventjes aanpassen... Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex

Nog niet volledig akkoord.

Uit wat Jef quotete van me, valt niet af te leiden dat 'ie refereerde naar m'n vergelijking GTI-GTA. Maar wél naar m'n vergelijking Astra-GTI.

Overigens zei ik enkel als persoonlijke remark dat ik liever een GTA zou hebben dan een GTI. Maar ik stelde niks in de zin van dat ze vergelijkbaar zouden zijn zoals de Astra coupé 2.0 turbo en de Golf V GTI.

Want die twee laatste zijn weldegelijk vergelijkbaar, zoniet de méést vergelijkbare modellen van elkaar.

- EDIT -

@ Jaf, no offence intended, eeh.
                        No offence, of course Je zal serieus boertig en onbeleefd uit de hoek moeten komen om op mijn tenen te trappen, hoor...
                        Alex heeft gelijk dat ik op de vergelijking duidde tussen Golf GTI en Alfa 147 GTA. Ik heb blijkbaar het verkeerde stukje uit je teksten gequote. My mistake.
                        Mijn bewering blijft natuurlijk wel staan, zoals ik ook begrijp dat de Astra een te duchten concurrent zal zijn voor de Golf in dit sportieve segment, zoals het traditioneel het geval is in dit kat en muis spelletje...(cfr. vroegere GTI's en de Kadett GSI's...)

Comment

• Dan heb je inderdaad gelijk. Een Golf GTI verplichten een 147 GTA te imiteren is een beetje overdreven, daarvoor is de (weliswaar héél erg discrete in vgl. met de GTA) Audi A3 3.2 veel beter geschikt. Al moet je bij die laatste, om 'm écht een sportief ding te maken, wel een andere uitlaat steken, vind ik, want in standaardtrim is 'ie toch wel héél erg discreet. Toch ?

p.s.: Ik zou 't moeilijk hebben om te kiezen tussen een A3 3.2 en een 147 GTA ...

Comment

Dan heb je inderdaad gelijk. Een Golf GTI verplichten een 147 GTA te imiteren is een beetje overdreven, daarvoor is de (weliswaar héél erg discrete in vgl. met de GTA) Audi A3 3.2 veel beter geschikt. Al moet je bij die laatste, om 'm écht een sportief ding te maken, wel een andere uitlaat steken, vind ik, want in standaardtrim is 'ie toch wel héél erg discreet. Toch ?

p.s.: Ik zou 't moeilijk hebben om te kiezen tussen een A3 3.2 en een 147 GTA ...
                            Die 147 GTA is echt wel njammie!
                            Ik denk idd dat ze heel erg dicht tegen elkaar aanleunen, maar het is imho zoals ik beschreven had: pure emotie tgo. koele efficiëntie, zonder dat het ene het andere uitsluit. Ze richten zich ook min of meer op hetzelfde publiek, denk ik (ik weet in ieder geval dat de A3 niet veel rechtstreekse concurrenten heeft buiten de Alfa 147, de BMW 1 en de MB C Compact)

Ook hier geldt weer voor mij: in leasing heeft die Alfa voor mij kans, omdat je dan de mindere betrouwbaarheid er met liefde bijneemt. In pure privé-aanschaf daarentegen...

Dit is voer voor een vergelijkende test, don't you think? Heeft AW of AG dit al eens niet gepubliceerd? Ik herinner mij zoiets, maar ik weet ook niet meer wat de mening was van de journalist...

Enfin, ik zal hier maar ophouden met het OT...

Comment

• MINI Cooper

(verstralers erbij denken !!!)

Solidgold --> speciaal kleurtje op een speciaal autootje MOET kunnen

In ieder geval zo heb ik er nog nooit één gezien irl

Comment

• Mini Cooper Solid Gold (miniusa.com)

Z a l i g kleurtje (en velgen )

Comment

• Wel dunne bandjes, vind je niet ?

Comment

Dan heb je inderdaad gelijk. Een Golf GTI verplichten een 147 GTA te imiteren is een beetje overdreven, daarvoor is de (weliswaar héél erg discrete in vgl. met de GTA) Audi A3 3.2 veel beter geschikt. Al moet je bij die laatste, om 'm écht een sportief ding te maken, wel een andere uitlaat steken, vind ik, want in standaardtrim is 'ie toch wel héél erg discreet. Toch ?

Je moet het anders bekijken welke van de 2 is de coolste car om mee te rijden , de A3 of de 147 ?? Dan moet ik geen sec. twijfelen
                                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
                                      MINI Cooper

(verstralers erbij denken !!!)

Solidgold --> speciaal kleurtje op een speciaal autootje MOET kunnen

In ieder geval zo heb ik er nog nooit één gezien irl

Ik kan nie kiezen

Comment

• Ik geraak niet op die van VW, heb je daar iets speciaals voor nodig ?

ik zie een rood kruisje

Comment

• Niet mijn keuze maar...

530d Touring
                                          € 46.050,00

Automatische versnellingsbak € 2.100,00

Saphirschwarz € 1.020,00

Alu velgen styling 123 - runflat € 1.830,00

Leder Dakota trüffelbraun € 2.220,00

Actieve zetels vooraan € 840,00

Active Cruise Control € 1.880,00

Active Steering € 1.050,00

Alarminstallatie € 0,00

Automatische dimmende binnen- en buitenspiegel € 480,00

Bekerhouders voor- en achteraan € 0,00

CD wisselaar 6 selecties € 480,00

Dakdragerssysteem € 300,00

Dynamic Drive € 2.400,00

Edelhoutafwerking Pappel Maser braun hoogglanzend € 560,00

Elektrochrome binnenspiegel en binnenverlichtingspakket € 0,00

Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies € 890,00

Fluwelen tapijten € 180,00

Hogedrukreiniging koplampen € 270,00

Komfortzetels € 2.040,00

Lichtpakket € 270,00

Navigatiesysteem Professional € 2.780,00

Panoramisch schuifdak in glas € 1.670,00

Park Distance Control € 900,00

Rokerspakket € 0,00

Shadow line € 220,00

Sound system € 540,00

Sportophanging € 380,00

Verwarmde achterzetels € 380,00

Verwarmde zetels € 380,00

Voice control € 420,00

Witte pinklichten € 0,00

Xenon voor grote en dimlichten € 730,00

Zijdelingse airbags achter € 340,00

Totaalprijs € 73.600,00

... binnen enkele maanden te bewonderen in het antwerpse

Comment

Working...
                                          X