Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Ahja? Toon daar 'es het wetenschappelijk onderzoek van.
    Heeft hier niet laatst gestaan dat het aantal bedrijfswagens goed was voor de helft van alle aankopen van nieuwe wagens ? Dat dat niet economisch gebonden is en bedrijven genoodzaakt zijn hun wagenpark te blijven vernieuwen..
    Da's dus de helft van de vraag... Neem die weg, en je autofabrieken draaien op halve kracht, minder werknemers enzoverder...



    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Neen, helemaal niet. Binnen exact 10 dagen staat er hier ook eentje en daar zal mee gereden worden. Maar ben jij dan werkelijk zo dom niet te willen inzien dat we ons eigen systeem aan het kapotmaken zijn door iedereen een firmawagen te geven? Stront in de ogen, zou m'n vader zeggen?
    Iedereen een bedrijfswagen ? Wel, da's kwestie van onderhandelen met de werkgever he.
    Zij die het gedaan krijgen zonder dat ze het echt nodig hebben, wel, goed voor hen he ? Als dat in je loonpakket zit, dan is dat goed voor de chauffeur en heeft die persoon geen last van de hoge brandstofprijzen.
    Leg je er gewoon bij neer, je kan er toch niets aan veranderen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Europa wil dat we met z'n allen minder gaan verbruiken en minder gaan rijden. Indien nodig zullen ze dat zelfs bestraffen met extra taxatie. En wat doet België? Zij gooit met firmawagens zodat er, praktisch gratis, kan gereden worden dat het een lieve lust is, op kosten van de werkgever.
    Hetzelfde europese bestuur dat gans europa doorreist voor amendementjes op het zoveelste amendement op regel 614 bis ? Met persoonlijke vliegtuigjes of dikke karren ?
    België doet wel meer dingen die europees niet mogen, maar de firmawagens is wat het meest opvalt natuurlijk.

    Protesteer gerust tegen de hoge prijzen, zwaar benieuwd of het iets uithaalt.

    Als er al prijsdalingen komen, zal het eerder door de Saudi's zijn, die meer gaan produceren, en alleen al het nieuws dat ze dat gaan doen. Genoeg reden om de daling in te zetten door de speculanten...en geen Belgische 'regering' die daar iets aan kan doen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dorie Bekijk Berichten
      Wie wel?
      check

      Verplaatsingsuren naar de klant toe, zijn toch te factureren zeker ? Afhankelijk van het contract is dat op basis van kilometers of uren, maar onze verplaatsingsuren staan bij op de bon.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
        conclusie: een bedrijfswagen is een mooi geschenk en bespaart je veel kosten...
        Absoluut waar. Een geschenk waar je een minimaal bedrag voor betaalt, en veel kosten mee bespaart.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dorie Bekijk Berichten
          Wie wel?
          Veel mensen hun vervoer wordt deels terugbetaald. En wanneer iemand naar zijn werkplek gaat ligt dat vast wat die afstand is, ik heb maandenlang meer dan 250 kilometer per dag moeten afleggen voor van en naar mijn werk te geraken, mijn wagen is daar een "vergoeding" voor, maar het is wel 4 uur in de auto zitten. Iemand zonder bedrijfswagen zou dat nooit moeten doen zonder vergoeding van zijn werkgever
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
            conclusie: een bedrijfswagen is een mooi geschenk en bespaart je veel kosten... koop maar eens een eigen wagen van 25.000€ en steek er elke maand 300€ brandstof is... voor een bedrijfswagen wil ik bruto ook gerust een 300€ ofzo inlossen hoor...
            Als jij denkt dat het bruto om 300 euro gaat ben je heel optimistisch
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Djeezes toch, zijn er hier zoveel mensen zonder inlevingsvermogen?!!

              Zowel ik als mijn vriendin hebben een bedrijfswagen. Wij betalen dus rechtstreeks niks voor onze wagens en ons vervoer.

              MAAR wij verdienen bruto wel minder door die wagen want dat is een deel van de verloning en we betalen maandelijks een bijdrage voor onze prive-kilometers. Mochten wij onze kilometers voor het werk vergoed krijgen en ons loon krijgen zonder bedrijfswagen dan hadden we meer inkomen dan dat we nu hebben en zou een kilometer meer ons evenmin pijn doen!

              MAAR ondanks dat we een bedrijfswagen hebben gebruiken wij wel degelijk het openbaar vervoer. Mijn vriendin gaat momenteel dagelijks met de trein werken en laat haar bedrijfswagen staan. Dit is natuurlijk afhankelijk van de locatie waar we onze opdrachten moeten uitvoeren. Als je opdrachten op locatie moet uitvoeren kan je ook niet dicht bij je werk gaan wonen.

              BOVENDIEN krijgen wij geen financiele tegemoetkoming voor de uren dat we onderweg zijn om onze job te gaan uitvoeren. Momenteel zit ik dagelijks 2 uur onbezoldigd in mijn wagen om mijn 8 uur te komen werken, bij opdrachten veder van huis loopt die tijd onderweg alleen maar op.

              BOVENDIEN is het belachelijk om te zeggen dat mensen die door de week al zoveel tijd in hun wagen doorbrengen voor hun plezier nog is extra kilometers gaan maken in het weekend. Dat zal niet meer zijn dan bij de rest van de bevolking die geen bedrijfswagen heeft dat er dergelijke uitstapjes gebeuren. Hier zit volk genoeg dat naar Duitsland gaat om daar goed te gaan doorgeven en dus veel te verbruiken, enkel en alleen voor hun plezier!

              DUS mensen met een "bedrijfswagen frustratie", een bedrijfswagen is GEEN GESCHENK ook al kan het nog zo mooi lijken, daar hangt altijd iets aan vast. Misschien zal niet iedereen dat zo laten uitschijnen.
              Waarom laat je die bedrijfswagen dan niet voor wat hij is en zeg je aan de baas dat je die niet moet.
              Ook hier lees ik weeral diezelfde belachelijke hypocrisie : ze doen er zogezegd allemaal geen voordeel mee, maar ze hebben hem toch maar graag

              En dan nog iets: als die wagen thuis blijft staan en men neemt in de plaats het openbaar vervoer is dat geen "bedrijfswagen" meer.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                HA HA HA.

                En als we da ni geloven ....

                Gij gaat ne nieuwe auto kopen/onderhouden/gebruiken voor een totale kostprijs van 54€ netto in de maand?
                Het is meer dan 54 euro en je moet er ook het deel van je loon bijtellen dat je minder krijgt want de bedrijfswagen is een deel van je verloning. Plus een kilometer vergoeding kom je daar gemakkelijk aan uit als je genoeg kilometers maakt voor je werk. Ik heb een eigen wagen gehad, ik weet wat ik heb en niet heb.

                Een bedrijfswagen is vaak in het voordeel van de werkgever, meer als voor een werknemer Maar je moet dat willen zien natuurlijk.

                Ik zeg niet dat het niet handig is, maar het is veel minder dan wat er hier van gemaakt wordt.
                Last edited by josenjef; 16/06/2008, 10:27.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Als dat in je loonpakket zit, dan is dat goed voor de chauffeur en heeft die persoon geen last van de hoge brandstofprijzen.
                  Leg je er gewoon bij neer, je kan er toch niets aan veranderen.
                  Kerel, jij zit volgens mij bewust de boel hier op te jutten met loze beweringen. Iedereen betaald meer door de hoge brandstofprijzen, al is het niet alle dagen aan de pomp.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Absoluut waar. Een geschenk waar je een minimaal bedrag voor betaalt, en veel kosten mee bespaart.
                  Voor de meesten is het gewoon een noodzakelijk onderdeel om hun werk uit te voeren, heel waarschijnlijk ook voor jou dat vraagt maar 2 minuten denkwerk normaal gezien
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Cool ! terug naar de jaren 70 en 80 met en wat rellen schoppen, overheidgebouwen in mekaar timmeren en molotovcocktails gooien !

                    Misschien zijn er nog een pak ex mijnwerkers die ons de weg kunnen tonen !

                    Leterme zal zich zijn regeringstijd herinneren !

                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • lang geleden heb ik ooit eens een firmawagen geweigerd. Ik kreeg zonder enige vorm van onderhandeling daardoor 35000 fr de maand bruto erbij.

                      Met die loonsstijging was ik toen in staat om op mijn eentje een huis te kopen, dus voor mij was het niet hebben of moeten hebben van zulke wagen een zegen.

                      maar weigeren zal inderdaad niet altijd mogelijk zijn, de werkgever heeft er teveel voordelen mee.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Waarom laat je die bedrijfswagen dan niet voor wat hij is en zeg je aan de baas dat je die niet moet.
                        Ook hier lees ik weeral diezelfde belachelijke hypocrisie : ze doen er zogezegd allemaal geen voordeel mee, maar ze hebben hem toch maar graag
                        het grote voordeel is dat het gemakkelijk is, geen zorgen, geen rechstreekse kosten, etc...

                        Zoals josenjef zegt, het kost weldegelijk iets, wat 'jaloerse' mensen niet altijd willen zien door vooroordelen, maar ik ben bereid dit te betalen (zijnde onrechtstreeks ).
                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Kerel, jij zit volgens mij bewust de boel hier op te jutten met loze beweringen. Iedereen betaald meer door de hoge brandstofprijzen, al is het niet alle dagen aan de pomp.



                          Voor de meesten is het gewoon een noodzakelijk onderdeel om hun werk uit te voeren, heel waarschijnlijk ook voor jou dat vraagt maar 2 minuten denkwerk normaal gezien

                          Ik zie niet in wat het probleem is met de bedrijfswagens. Alsof we de prijzen opdrijven....
                          Een bedrijfswagen kost je geen loon, zoniet heb je het slecht onderhandeld..Zeker als je dat ding nodig hebt voor je werk.
                          Veel bedrijven, ook hier, betalen trouwens de verplichte afhouding voor vadertje staat, gewoon terug, ietsje verder naar beneden op de loonfiche. Enige wat er gebeurt, is iets meer belasting door het terugstorten van dat bedrag, maar dat is geen 50 euro.
                          300 euro kost zo'n bedrijfswagen zeker niet, als het 50 euro is (netto), zal het veel zijn.
                          Dat niet toegeven, is misschien leuk om sympathiek over te komen, maar meer niet.

                          Comment


                          • Voor de duidelijkheid, ik voel me niet aangesproken om te gaan betogen tegen de hoge prijzen, maar heb wel begrip voor de acties..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Voor de duidelijkheid, ik voel me niet aangesproken om te gaan betogen tegen de hoge prijzen, maar heb wel begrip voor de acties..
                              als je er begrip voor hebt, kun je beter deelnemen aan de acties... als iedereen zo denkt als u staan ze nog nergens... mij kunnen de prijzen momenteel nog geen reet schelen al vin ik 80€ soms twee keer per week wel een beetje veel... voor een diesel

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Ik zie niet in wat het probleem is met de bedrijfswagens. Alsof we de prijzen opdrijven....
                                Een bedrijfswagen kost je geen loon, zoniet heb je het slecht onderhandeld..Zeker als je dat ding nodig hebt voor je werk.
                                Veel bedrijven, ook hier, betalen trouwens de verplichte afhouding voor vadertje staat, gewoon terug, ietsje verder naar beneden op de loonfiche. Enige wat er gebeurt, is iets meer belasting door het terugstorten van dat bedrag, maar dat is geen 50 euro.
                                300 euro kost zo'n bedrijfswagen zeker niet, als het 50 euro is (netto), zal het veel zijn.
                                Dat niet toegeven, is misschien leuk om sympathiek over te komen, maar meer niet.
                                Dat is geen kwestie van onderhandelen. Je krijgt die bedrijfswagen in plaats van loon, met andere woorden als je die niet meer zou hebben gaan ze u een opslag in de plaats moeten geven. Dus die wagen "kost" u meer dan die maandelijkse bijdrage. Zoals Octa+ het hier al zei, die bedrijfswagen heeft zijn voordelen, maar in mijn ogen is het zeker geen geschenk.

                                Je werkgever is diegene die er het meeste bij wint.

                                En dat maakt mensen met een bedrijfswagen ook niet immuun voor de stijgende brandstofprijzen. Iedereen doet inkopen en daarin voel je die stijging even hard als iedereen.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • "Land gaat plat"

                                  "De regering-Leterme krijgt tien dagen om met maatregelen over de brug te komen tegen de dure brandstof en tegen de lage prijzen die de boeren voor hun producten krijgen. Zoniet leggen we het hele land plat", zegt Camiel Adriaens, voorzitter van het Algemeen Boerensyndicaat, in de aanloop naar de betogingen van landbouwers en truckers in Brussel. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

                                  Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS), met ongeveer 8.000 leden de tweede grootste landbouworganisatie in Vlaanderen, zal woensdag meebetogen in Brussel door vlees en melk uit te delen aan het publiek. "Dit is onze laatste symbolische actie", aldus Adriaens. "De regering krijgt vanaf dan nog welgeteld tien dagen om met maatregelen over de brug te komen, anders is voor ons de maat vol. Dan leggen we het hele land plat, met acties op de luchthaven van Zaventem, in de havens en bij het spoor".

                                  Toch dreigt ook woensdag al totale chaos in en rond Brussel. De transportbond UPTR is van plan om met 200 vrachtwagens een kilometerslange optocht te houden. En in Wallonië staan meer dan 1.000 tractoren vertrekkensklaar. (belga/sps) ( www.demorgen.be )

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                    "Land gaat plat"

                                    "De regering-Leterme krijgt tien dagen om met maatregelen over de brug te komen tegen de dure brandstof en tegen de lage prijzen die de boeren voor hun producten krijgen. Zoniet leggen we het hele land plat", zegt Camiel Adriaens, voorzitter van het Algemeen Boerensyndicaat, in de aanloop naar de betogingen van landbouwers en truckers in Brussel. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

                                    Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS), met ongeveer 8.000 leden de tweede grootste landbouworganisatie in Vlaanderen, zal woensdag meebetogen in Brussel door vlees en melk uit te delen aan het publiek. "Dit is onze laatste symbolische actie", aldus Adriaens. "De regering krijgt vanaf dan nog welgeteld tien dagen om met maatregelen over de brug te komen, anders is voor ons de maat vol. Dan leggen we het hele land plat, met acties op de luchthaven van Zaventem, in de havens en bij het spoor".

                                    Toch dreigt ook woensdag al totale chaos in en rond Brussel. De transportbond UPTR is van plan om met 200 vrachtwagens een kilometerslange optocht te houden. En in Wallonië staan meer dan 1.000 tractoren vertrekkensklaar. (belga/sps) ( www.demorgen.be )
                                    Typisch, in plaats van zelf structurele oplossingen aan te bieden..

                                    (slaat trouwens niet op u walter, maar op de boeren )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichten
                                      lang geleden heb ik ooit eens een firmawagen geweigerd. Ik kreeg zonder enige vorm van onderhandeling daardoor 35000 fr de maand bruto erbij.
                                      Dan had jij toen een héél domme baas want bij die 35000fr mag je ook nog eens 30% werkgeversbijdrage bijtellen, meer vakantiegeld en meer eindejaarspremie. Dat kost de baas een fortuin en is fiscaal veel minder aantrekkelijk dan een bedrijfswagen. Ik mocht kiezen tussen een auto met tankkaart of 350€ bruto bij mijn loon, een echte no brainer.
                                      Last edited by Gunter; 16/06/2008, 11:46.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Iemand zonder bedrijfswagen zou dat nooit moeten doen zonder vergoeding van zijn werkgever
                                        Inderdaad, zou.
                                        Maar ken je ook de werkelijkheid?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                                          Typisch, in plaats van zelf structurele oplossingen aan te bieden..

                                          (slaat trouwens niet op u walter, maar op de boeren )
                                          Weet jij iets?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X