Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Waarom laat je die bedrijfswagen dan niet voor wat hij is en zeg je aan de baas dat je die niet moet.
    Ook hier lees ik weeral diezelfde belachelijke hypocrisie : ze doen er zogezegd allemaal geen voordeel mee, maar ze hebben hem toch maar graag

En dan nog iets: als die wagen thuis blijft staan en men neemt in de plaats het openbaar vervoer is dat geen "bedrijfswagen" meer.
    Die bedrijfswagen hoort bij mijn job, ik kan niet kiezen om die niet te nemen ...

Ik zeg ook niet dat je er geen voordeel mee doet, maar het is geen geschenk zoals het hier wordt voorgesteld door velen.

Nope maar dan verbruikt die ook niks he dus geen probleem. En die blijft aan het station staan voor de duidelijkheid.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
      Dan had jij toen een héél domme baas want bij die 35000fr mag je ook nog eens 30% werkgeversbijdrage bijtellen, meer vakantiegeld en meer eindejaarspremie. Dat kost de baas een fortuin en is fiscaal veel minder aantrekkelijk dan een bedrijfswagen. Ik mocht kiezen tussen een auto met tankkaart of 350€ bruto bij mijn loon, een echte no brainer.
      mijn probleem niet he Ben nu toch blij met mijn huis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
        Weet jij iets?
        Neen, maar ik sta dan ook niet op straat te roepen en/of te dreigen dat ik 't land ga platleggen..

Comment

• wordt het niet tijd de boel hier te sluiten.

Het is eerder een oorlogje geworden tussen diegene die geen bedrijfswagens hebben en diegene die denken dat ze rijk worden van een bedrijfswagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Dat is geen kwestie van onderhandelen. Je krijgt die bedrijfswagen in plaats van loon, met andere woorden als je die niet meer zou hebben gaan ze u een opslag in de plaats moeten geven. Dus die wagen "kost" u meer dan die maandelijkse bijdrage. Zoals Octa+ het hier al zei, die bedrijfswagen heeft zijn voordelen, maar in mijn ogen is het zeker geen geschenk.

Je werkgever is diegene die er het meeste bij wint.

En dat maakt mensen met een bedrijfswagen ook niet immuun voor de stijgende brandstofprijzen. Iedereen doet inkopen en daarin voel je die stijging even hard als iedereen.
            Kom op zeg, ik begrijp niet dat er hier nog over gediscussieerd moet worden. Het is gewoon een feit dat extra-legale voordelen zowel voordelig zijn voor de werkgever als voor de verkrijger. Zo zijn extralegale voordelen als een bedrijfswagen niet in te brengen volgens de werkelijke voordelen maar zijn ze beperkt en vastgelegd als een forfetair bedrag dat een stuk lager ligt als het werkelijke voordeel. En het is inderdaad zo dat je op een andere manier extra vergoed zal worden als je de bedrijfswagen laat staan maar dan moet je wel nog altijd wel in vervoer voorzien dat u dan een stuk meer zal kosten dan die loonopslag(tenzij je natuurlijk geen wagen nodig hebt). Het feit dat een bedrijfswagen je werkgever minder kost dan het gewoon uitbetalen van loon is een voordeel waar ook de werknemer van profiteert want hij zal gemakkelijker een hoger voordeel krijgen(het kost de werkgever toch relatief minder dan gewoon loonopslag).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DARKMASTER Bekijk Berichten
              Op 4 juni heeft er een eerste betoging plaatsgevonden tegen de hoge brandstofprijzen. Velen waren hier blijkbaar niet van op de hoogte en er kwamen maar 400 mensen opdagen.
              De staat denkt safe te zijn aangezien belgen schijters zijn in iets te ondernemen!!!

Nu vind ik dat we opnieuw moeten gaan betogen met massa's meer volk en tonen dat wij ook rechten hebben in dit land!! Op 1 JULI proberen met zoveel mogelijk mensen naar Brussel te gaan en daar de straten klem te rijden met auto's en vrachtwagens!!!

Stuur dit door, breng mensen op de hoogte, maak zelf een blog aan en post op andere sites!!!
              Wie doet mee??!!!
              Even de openingspost terug opdiepen. Ik pas. Je hoeft er toch geen betoging voor te organiseren? En wie ga je er mee hebben liggen?
              American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Betogen tegen de hoge prijzen door zelf de hele dag naft erdoor te blazen, in de file dan nog, dus nog meer verbruik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                  Kom op zeg, ik begrijp niet dat er hier nog over gediscussieerd moet worden. Het is gewoon een feit dat extra-legale voordelen zowel voordelig zijn voor de werkgever als voor de verkrijger. Zo zijn extralegale voordelen als een bedrijfswagen niet in te brengen volgens de werkelijke voordelen maar zijn ze beperkt en vastgelegd als een forfetair bedrag dat een stuk lager ligt als het werkelijke voordeel. En het is inderdaad zo dat je op een andere manier extra vergoed zal worden als je de bedrijfswagen laat staan maar dan moet je wel nog altijd wel in vervoer voorzien dat u dan een stuk meer zal kosten dan die loonopslag(tenzij je natuurlijk geen wagen nodig hebt). Het feit dat een bedrijfswagen je werkgever minder kost dan het gewoon uitbetalen van loon is een voordeel waar ook de werknemer van profiteert want hij zal gemakkelijker een hoger voordeel krijgen(het kost de werkgever toch relatief minder dan gewoon loonopslag).
                  Ik zeg niet dat het geen voordeel is, maar het is geen geschenk. En dan gaat het niet puur over het financiele alleen ...
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Ik zeg niet dat het geen voordeel is, maar het is geen geschenk. En dan gaat het niet puur over het financiele alleen ...
                    't Hangt er maar vanaf wat je als geschenk beschouwt natuurlijk. Wat relevant is voor mij is dat het een voordeel biedt aan zowel de werkgever als de verkrijger en dat het dus ,in het huidige klimaat, logisch is dat er kritisch wordt gekeken naar bedrijfswagens.

Wat trouwens niet wilt zeggen dat ik anti-bedrijfswagens ben.

Comment

• Waarom is dat logisch? Omdat het 'een voordeel biedt aan zowel de werkgever als de verkrijger'? De logica van deze redenering ontgaat me een beetje.

Enfin, ik ga dus niet mee betogen. Organiseer anders een betoging voor of tegen bedrijfswagens.
                      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                        Waarom is dat logisch? Omdat het 'een voordeel biedt aan zowel de werkgever als de verkrijger'? De logica van deze redenering ontgaat me een beetje.
                        Omdat met de auto rijden hier aangemoedigd wordt aangezien de kostprijs voor werkgever en werknemer lager is dan wanneer dit extralegaal voordeel niet bestond. In het huidige klimaat, waar met de auto rijden door sommigen bijna als een barbaarse daad wordt voorgesteld, is het dus logisch dat daar kritiek op komt.

Dan nog iets over die betoging: is het niet zo dat de boeren op rode mazout rijden? Wat denken die mannen dan in godsnaam te bereiken? Denken ze dat de Belgische overheid de opec landen gaat binnenvallen en met een paar tankers vol olie zullen terugkeren om goedkopere brandstoffen aan te bieden?

Comment

• De BTW verlagen zou al een geste zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            De BTW verlagen zou al een geste zijn.
                            Trekken de boeren die dan niet af?

Edit: voor alle duidelijkheid, ik bedoel natuurlijk terugtrekken.
                            Last edited by ; 16/06/2008, 17:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Feit is dat bedrijfswagens de auto-industrie draaiende houden. Bovendien zijn dit steeds de nieuwe modellen, en veroorzaken ze dus meestal minder uitstoot dan de oudere karretjes.

Een doorn in het oog, die bedrijfswagens ? Wel grappig...
                              Ik denk(dacht) dat op oudere auto's meer wordt(werd) verdient(onderhoud, herstellingskosten,...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                                Typisch, in plaats van zelf structurele oplossingen aan te bieden..

(slaat trouwens niet op u walter, maar op de boeren )
                                Oplossing is de verlaging van de accijnzen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                  Vrees dat dat er niet in zit. Niet de overheid haar schuld dat de prijs stijgt hé. Als ze dat op alles wat spectaculair gestegen is in prijs zou moeten doen zou ze véééééél inkomsten kwijtspelen, wat dan weer ten koste gaat van onze verzorgingsmaatschappij. En dat willen we ook niet opgeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Vooral omdat de boeren op rode diesel rijden en dus geen accijnzen betalen, of toch al een stuk minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                      Vrees dat dat er niet in zit. Niet de overheid haar schuld dat de prijs stijgt hé. Als ze dat op alles wat spectaculair gestegen is in prijs zou moeten doen zou ze véééééél inkomsten kwijtspelen, wat dan weer ten koste gaat van onze verzorgingsmaatschappij. En dat willen we ook niet opgeven.
                                      Daar haal je een ander heikel punt aan... Hoeveel volk waar ik alleen al weet van heb er onrechtmatig 'op de ziekenkas staat', 't is schandalig. Een grote groep egoïstisch ingestelde personen verziekt dat systeem net serieus, waardoor het volgens mij deels z'n charmes kwijtgespeeld is... Maar da's buiten de kwestie hier, wou het gewoon even kwijt.

Comment

Vooral omdat de boeren op rode diesel rijden en dus geen accijnzen betalen, of toch al een stuk minder.
                                        Als er één groep is die geen reden heeft tot klagen zijn zij het wel, ook als het weer wat tegenzit staan zij als eerste klaar om te zagen...

Comment

Trekken de boeren die dan niet af?

Edit: voor alle duidelijkheid, ik bedoel natuurlijk terugtrekken.
                                          Wij begrijpen het

Comment

Working...
                                          X