Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina
Bekijk Berichten
bvb een samsung flatscreen tv wordt in korea in elkaar gevezen dat kan daar voor pakweg nog geen 50€, hier staat ie voor 999€ in de winkel. een philipstv werd hier in elkaar gevezen. kostprijs 250€ maar ie staat evengoed voor 999 in de winkel. Maar die philipstv zorgt hier wel voor werkgelegenheid int fabriek, en de transportsector hier. moet ik wakkerliggen dat er één of andere koreaan ontslagen wordt omdat ik geen samsungtv meer koop? Waar ik wel zou durven van wakker liggen is dat bvb een bedrijfje als renault hier de boeken toedoet om in roemenie een nieuwe fabriek te openen en dat hier bijgevolg 10.000+ mensen hun job kwijt zijn. (ergste van al is dan dat de belg massaal renault beginnen kopen is) Maar wie was het best met die situatie? Toch wel enerzijds renault die minder loon moest betalen en dus meer winst maakte op een wagen en anderzijds die roemenen die een hoop werkgelegenheid bijkrijgen. Is de dag van de sluiting hier en dus het wegvallen van de "zware loonlast" een renault een kleine 1000€ goedkoper geworden?? ik dacht het niet. zodoende heeft men hier niet erg veel voordeel gehad van die sluiting, in tegenstelling er zijn 10.000 gezinnen die zwarte sneeuw hebben gezien.
En waarom zouden we bvb ons staal moeten exporteren als we de fabrieken hier houden die het moeten verwerken??
meer jobs, meer welvaart, meer koopkracht, meer consumptie, meer productie, meer jobs, meer welvaart...
Comment