Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
    Het gaat er niet over of we het zelf kunnen maken of niet, het gaat er om dat ze het daar voor veel minder geld kunnen doen en dat het bijgevolg economische zelfmoord zou zijn om die goedkope producten, die ook gebruikt worden als resource bij de productie van Westerse producten, links te laten liggen. Wat winnen we daar in godsnaam bij? Onze producten worden dan nog duurder en de man in de straat zal nog wat harder gaan klagen dat alles duurder wordt. Bovendien gaan de lageloonlanden onze producten uiteraard ook niet meer afnemen, als we hun producten bannen, en zakt onze export in.
    Ik geloof best dat bvb electronica goedkoper geworden is na de concurentie uit azie, maar die concurentie kan toch evengoed van binnen de EU komen?
    bvb een samsung flatscreen tv wordt in korea in elkaar gevezen dat kan daar voor pakweg nog geen 50€, hier staat ie voor 999€ in de winkel. een philipstv werd hier in elkaar gevezen. kostprijs 250€ maar ie staat evengoed voor 999 in de winkel. Maar die philipstv zorgt hier wel voor werkgelegenheid int fabriek, en de transportsector hier. moet ik wakkerliggen dat er één of andere koreaan ontslagen wordt omdat ik geen samsungtv meer koop? Waar ik wel zou durven van wakker liggen is dat bvb een bedrijfje als renault hier de boeken toedoet om in roemenie een nieuwe fabriek te openen en dat hier bijgevolg 10.000+ mensen hun job kwijt zijn. (ergste van al is dan dat de belg massaal renault beginnen kopen is) Maar wie was het best met die situatie? Toch wel enerzijds renault die minder loon moest betalen en dus meer winst maakte op een wagen en anderzijds die roemenen die een hoop werkgelegenheid bijkrijgen. Is de dag van de sluiting hier en dus het wegvallen van de "zware loonlast" een renault een kleine 1000€ goedkoper geworden?? ik dacht het niet. zodoende heeft men hier niet erg veel voordeel gehad van die sluiting, in tegenstelling er zijn 10.000 gezinnen die zwarte sneeuw hebben gezien.
    En waarom zouden we bvb ons staal moeten exporteren als we de fabrieken hier houden die het moeten verwerken??
    meer jobs, meer welvaart, meer koopkracht, meer consumptie, meer productie, meer jobs, meer welvaart...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      Ik geloof best dat bvb electronica goedkoper geworden is na de concurentie uit azie, maar die concurentie kan toch evengoed van binnen de EU komen?
      bvb een samsung flatscreen tv wordt in korea in elkaar gevezen dat kan daar voor pakweg nog geen 50€, hier staat ie voor 999€ in de winkel. een philipstv werd hier in elkaar gevezen. kostprijs 250€ maar ie staat evengoed voor 999 in de winkel. Maar die philipstv zorgt hier wel voor werkgelegenheid int fabriek, en de transportsector hier. moet ik wakkerliggen dat er één of andere koreaan ontslagen wordt omdat ik geen samsungtv meer koop? Waar ik wel zou durven van wakker liggen is dat bvb een bedrijfje als renault hier de boeken toedoet om in roemenie een nieuwe fabriek te openen en dat hier bijgevolg 10.000+ mensen hun job kwijt zijn. (ergste van al is dan dat de belg massaal renault beginnen kopen is) Maar wie was het best met die situatie? Toch wel enerzijds renault die minder loon moest betalen en dus meer winst maakte op een wagen en anderzijds die roemenen die een hoop werkgelegenheid bijkrijgen. Is de dag van de sluiting hier en dus het wegvallen van de "zware loonlast" een renault een kleine 1000€ goedkoper geworden?? ik dacht het niet. zodoende heeft men hier niet erg veel voordeel gehad van die sluiting, in tegenstelling er zijn 10.000 gezinnen die zwarte sneeuw hebben gezien.
      En waarom zouden we bvb ons staal moeten exporteren als we de fabrieken hier houden die het moeten verwerken??
      meer jobs, meer welvaart, meer koopkracht, meer consumptie, meer productie, meer jobs, meer welvaart...
      De manager die dat voorstelt aan zijn baas zal rap weten waar de deur is, waarom zou een bedrijf nu zo'n beslissing nemen (gigantische winsten mislopen) om die 'arme' belgen hun job niet af te pakken??
      Vrij markt economie heeft zo zijn nadelen, voordeel is dat hoogtechnologische ontwikkelingen en kennis bij ons wel veel makkelijker te rapen is, daar is onze toekomst (naar mijn mening)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
        De manager die dat voorstelt aan zijn baas zal rap weten waar de deur is, waarom zou een bedrijf nu zo'n beslissing nemen (gigantische winsten mislopen) om die 'arme' belgen hun job niet af te pakken??
        Vrij markt economie heeft zo zijn nadelen, voordeel is dat hoogtechnologische ontwikkelingen en kennis bij ons wel veel makkelijker te rapen is, daar is onze toekomst (naar mijn mening)
        ja maar dat was vroeger hé
        en ondertussen zitten ver al die belgen met hun kont op straat

Comment

ja maar dat was vroeger hé
          en ondertussen zitten ver al die belgen met hun kont op straat
          Ik denk dat ge een beetje in uw eigen werkelijkheid leeft:

Werkloosheid duikt bijna onder 150.000

BRUSSEL - Het aantal Vlaamse werklozen staat met 151.000 op het laagste peil in zeven jaar.
          arbeid

Het aantal werklozen in Vlaanderen is eind mei gezakt tot 151.001. Dat zijn er 16.301 of 9,7 procent minder dan in mei vorig jaar. De Vlaamse werkloosheid staat daarmee op haar laagste peil in zeven jaar, sinds mei 2001. Toen waren er 150.569 werklozen.

Mogelijk wordt de symbolische kaap van 150.000 werklozen eind deze maand wel gerond. Als dat niet het geval is, wordt het allicht wachten tot september. In de zomermaanden stijgt de werkloosheid door seizoensinvloeden.
          .
          .
          .
          De verslappende economische conjunctuur en de inflatieopstoot roepen voorlopig dus geen halt toe aan de algemene daling van de werkloosheidscijfers. Het tempo van de daling van de werkloosheid (op jaarbasis) was in april teruggevallen tot 7,5 procent, maar ligt nu weer op 9,7 procent. Dat is zelfs beter dan in de maand maart.
          bron: de standaard van 3 juni

Comment

Ik denk dat ge een beetje in uw eigen werkelijkheid leeft:

bron: de standaard van 3 juni
            zijt gij familie van verhofstadt wellicht?
            punt dat de overheid sinds een jaar de werklozen eindelijk serieus achter de vodden zit zal er wellicht ook niks mee te maken hebben zeker?

Comment

mijn jaarlijkse mutualiteitsbijdrage is hoger dan mijn jaarlijkse huisdokter en tandartskosten
              de hospitalisatieverzekering is al één keer van pas gekomen. en dan nog voor een dubbele kamer met een ouwe lul die midden in de nacht in zijn bed zit te zeiken. juij.
              en dan zwijgen we over levensverzekering, brandverzekering, familiale, auto en motorverzekering,...
              en dan nog eens de uitkeringen e.d.
              plus wat betall je aan taksen en btw?
              tel eens op en maak op het einde van de rekening eens een sommetje over wat je er voor terug gekregen hebt.
              hopelijk voor jou is de balans positief
              Ik denk dat je niet wil weten hoeveel een heelkundige ingreep of andere operatie in Amerika kost als je daar geen verzekering hebt ..

Comment

zijt gij familie van verhofstadt wellicht?
                punt dat de overheid sinds een jaar de werklozen eindelijk serieus achter de vodden zit zal er wellicht ook niks mee te maken hebben zeker?
                Wat doet dat er toe? Feit is dat de werkloosheid in 7jaar nog nooit zo laag is geweest en dat ge heel de "situatie"(als ge daar al over kunt spreken) zo niet moet dramatiseren.

Comment

buitenland? ik spreek over het westen vs lageloontroep. welke producten komen van daar die we hier niet zelf kunnen maken? bepaalde grondstoffen misschien
                  superieure en goedkope buitenlandse productie resources?? veel dure woorden, weinig inhoud.

geef het nog een paar jaar en de problemen lossen zichzelf wel op, maar tot dan: afdokken en afzien
                  Zou wel een heel eigenaardige actie zijn voor een economie die leeft van de export.

De OPEC landen zouden hetzelfde kunnen doen trouwens, waarom zouden wij olie uitvoeren als we hem hier kunnen verwerken

Als je enige economische opleiding hebt genoten, zou je weten dat beperking van de vrijhandel de economie ten slechte komt, dus ook de mensen

voilà
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Laat de prijzen van benzine maar stijgen hoor, maar o wee als de dieselprijzen stijgen! Dan gaan we even betogen! Niet meer dan normaal dat ze allebei even veel kosten vind ik. En veel merken doe ik niet van de hoge prijzen, het wordt alleen maar drukker en drukker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DARKMASTER Bekijk Berichten
                      Op 1 JULI proberen met zoveel mogelijk mensen naar Brussel te gaan en daar de straten klem te rijden met auto's en vrachtwagens!!!
                      Straten klem rijden? Is al ganse dagen het geval in Brussel...

Comment

Feit is dat de werkloosheid in 7jaar nog nooit zo laag is geweest.
                        Denk je dat?
                        Elk jaar worden de cijfertjes meer en meer gemanipuleerd.
                        Dat cijfer van 151.000 hierboven zijn enkel de uitkeringsgerechtigde volledig werklozen met normale geschiktheid.
                        Elk jaar worden meer categorieën uit dat cijfer gehaald om dat cijfer te vervalsen.
                        Onder andere volgende categorieën worden dus niet meegerekend in de statistieken: bruggepensioneerden, tijdelijke werkloosheid, oudere werklozen vrijgesteld van inschrijving, mindervalide werkzoekenden, ...

Het werkelijke cijfer overstijgt de 500.000!
                        Blijkbaar hoort iedereen graag de goed-nieuws-show die de politici ons voorschotelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Straten klem rijden? Is al ganse dagen het geval in Brussel...
                          Inderdaad! Zelf op zaterdag en zondag is het er al druk in de Wetstraat!

Vergelijking van gisteren op één : In Amerika is de benzineprijs op één jaar tijd van 0,30 dollar naar 0,60 gegaan. Zij klagen nu steen een been dat de prijzen niet meer houdbaar zijn en dat ze kopje onder gaan.

Das tenminste zelfrelativering Hier zijn de prijzen (nog) niet verdubbeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Ik denk dat je niet wil weten hoeveel een heelkundige ingreep of andere operatie in Amerika kost als je daar geen verzekering hebt ..
                            daar zit het hem, wie wil werken heeft geld voor een verzekering
                            niks voor niks, maar hier wordt het sommige in de schoot geworpen, terwijl anderen zich te pletter werken en steeds ter plaatse blijven trappelen. in tegendeel, ze scharten achteruit met de huidige prijzen.

Comment

Er zullen altijd profiteurs zijn, dat maakt het nog geen slecht systeem.
                              Als je je te pletter werkt en niet vooruit raakt is het misschien tijd om eens te evalueren wat je fout doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Dan ligt het niet aan de brandstofkost, maar aan de loonkost
                                Twas dat wat ik bedoelde.

Comment

Als je je te pletter werkt en niet vooruit raakt is het misschien tijd om eens te evalueren wat je fout doet.
                                  Ik denk niet dat je mag stellen dat, omdat er altijd profiteurs zullen zijn, je die groep ook gelijk mag geven en dat dan d' office moet incalculeren.
                                  Deze Free-riders, om het met een moraliteitsterm uit te drukken, zijn mensen die profiteren van het systeem door eventjes van het gangbare pad af te wijken, waar vele anderen dat pad blijven bewandelen.
                                  Wanneer er geen controle is op die free-riders gaat de situatie scheef trekken en denk ik dat het wél kan zijn dat mensen die normaal een grotere welvaart zouden kunnen moeten bereiken, toch moeten inboeten op een of andere manier.
                                  Het systeem is niet slecht, zolang er een aantal profiteurs zijn maar 'the greater good' toch blijft gehandhaafd.
                                  Ik denk dat het werkelijke probleem in België enerzijds een gebrek aan respect, egoïsme en ook onverschilligheid van de mensen zelf is, en anderzijds een vrij grote incompetentie van het bestuur en gebrek aan degelijke controle... Eh, je weet wel wat ik bedoel...
                                  Ik ben helemaal niet lins of rechts of wat dan ook, maar men is hier op bepaalde vlakken gewoon te laks. Het "je m'en foutisme" is een heel gemakkelijke houding en we kunnen er allemaal aan toegeven omdat de reden van 'de rest doet het ook' zo snel wordt aanvaard. Wat meer motivatie, goede wil en doorzettingsvermogen kunnen we allemaal gebruiken. Alleen.. wie wil zo'n verantwoordelijkheid dragen? We zitten allemaal liever in onze fauteuille naar TV te kijken en zolang we dat hebben =>oogkleppen op.
                                  Last edited by ; 08/06/2008, 12:31.

Comment

plan b, werk eerst een paar jaar en kom dan terug

Comment

Wanneer was het weer in het nieuws dat de prijs voor de ruwe olie aan beide kanten van de oceaan de kaap van 135 dollar per vat had overschreden? Vande week zeker.
                                      Het probleem dat ik dan heb is, waarom kost "den naft" hier dan zoveel meer dan in amerika, ok akkoord hij is ginder ook deftig opgeslagen, maar 20, tmag nog 30 frank de liter zijn is nog altijd veel minder dan wat wij hier betalen. terwijl de grondstof even duur blijft, wie zijn dan de dieven, niet die mannen die hem in saoudi arabie uit de grond halen ze, maar de staat dat vaneigens nooit genoeg heeft. Want jah, wa gaan al die stomme burgers doen, ewa staken, ewa moeilijk doen, maar wat van effect kunnen die echt hebben, ABSOLUUT NIKS, dus wa denkt de staat, kom we doen der nog een lap bij, want wat trekken wij ons nu aan van de gewone burger, vandaag zeggen we dat de dollar gestegen is dus de olie prijs moet ook stijgen, morgen daalt den dollar, en ja wa kan de olie dan anders doen dan weer opslagen natuurlijk.
                                      Voor de rest nog die onozel Klo*ten van de media die er constant opspringen, dat er geen olie nemmeer is en veel vijven en zessen, terwijl er olievelden ontdekt zijn vande jaar die nog veel groter zijn dan alles wat we tot nu toe al ontdekt en ontgonnen hebben, maar neej toch gaat de olie alle dagen praktisch op zijn.

Ma nu gaank stoppen me afgeven, want ik kan mij daar zo over opsmijten dat nie normaal is, als zelfstandige thuis, met een bedrijf dat afhangt van de mazout weet ik genoeg waarover ik spreek, maar vooral waarover ik klaag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincentdci Bekijk Berichten
                                        Wanneer was het weer in het nieuws dat de prijs voor de ruwe olie aan beide kanten van de oceaan de kaap van 135 dollar per vat had overschreden? Vande week zeker.
                                        Het probleem dat ik dan heb is, waarom kost "den naft" hier dan zoveel meer dan in amerika, ok akkoord hij is ginder ook deftig opgeslagen, maar 20, tmag nog 30 frank de liter zijn is nog altijd veel minder dan wat wij hier betalen. terwijl de grondstof even duur blijft, wie zijn dan de dieven, niet die mannen die hem in saoudi arabie uit de grond halen ze, maar de staat dat vaneigens nooit genoeg heeft. Want jah, wa gaan al die stomme burgers doen, ewa staken, ewa moeilijk doen, maar wat van effect kunnen die echt hebben, ABSOLUUT NIKS, dus wa denkt de staat, kom we doen der nog een lap bij, want wat trekken wij ons nu aan van de gewone burger, vandaag zeggen we dat de dollar gestegen is dus de olie prijs moet ook stijgen, morgen daalt den dollar, en ja wa kan de olie dan anders doen dan weer opslagen natuurlijk.
                                        Voor de rest nog die onozel Klo*ten van de media die er constant opspringen, dat er geen olie nemmeer is en veel vijven en zessen, terwijl er olievelden ontdekt zijn vande jaar die nog veel groter zijn dan alles wat we tot nu toe al ontdekt en ontgonnen hebben, maar neej toch gaat de olie alle dagen praktisch op zijn.

Ma nu gaank stoppen me afgeven, want ik kan mij daar zo over opsmijten dat nie normaal is, als zelfstandige thuis, met een bedrijf dat afhangt van de mazout weet ik genoeg waarover ik spreek, maar vooral waarover ik klaag
                                        die olievelden waarover je sprak bleken enkele dagen later véél kleiner.
                                        ondertussen staat de wereld niet stil en heeft de economie in China ook enorme hoeveelheden olie nodig. Alle grondtsofprijzen zijn de voorbije jaren enorm gestegen...

de accijnzen op brandstof hebben hier altijd bestaan, en zijn ondertussen relatief minder belangrijk geworden, waardoor de brandstofprijssteiging hier relatief kleiner is dan in bvb de states
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

plan b, werk eerst een paar jaar en kom dan terug
                                          hehe kzal het eens proberen
                                          Nee maar serieus er is geen kant en klare oplossing, je kan moeilijk bedrijven verplichten minder winst te maken (door hier te blijven en niet te verhuizen waar de lonen lager liggen) omdat wij onze welvaart willen behouden (ik betwijfel ten eerste al dat ze bedreigd zou zijn)

Comment

Working...
                                          X