Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    aanzienlijk deel noem jij dat. overtuig me dan eens met bedragen en percenten
    Ik ken geen bedragen, maar iedereen weet toch dat hij persoonlijk maar een fractie draagt van ziekenhuiskosten en andere medische kosten. Als je zonder werk valt heb je recht op een uitekering, als je stopt met werken heb je recht op een pensioen. Dat geld komt niet zomaar uit de lucht gevallen, heel dit zaakje moet gefinancierd worden, en het is onder andere daarom dat wij hier veel belastingen afdragen. Alhoewel het natuurlijk stukken efficienter moet kunnen en ik persoonlijk vind dat de overheidsinmenging te groot is kan je moeilijk stellen dat je niets terugkrijgt voor de hoge lasten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
      De prijs van een transport uitgevoerd door oostblokkers is zelfs met dure diesel nog een pak lager dan normaal. Vergeet niet dat die gasten rijden voor een appel en een ei.
      Dan is het zaak van nog te wachten tot ze daar ook een hogere levensstandaard hebben bereikt en hogere looneisen gaan stellen. Ik vermoed dat in het verleden ook een aanzienlijk deel van het transport werd gedaan door laagbetaalde Portugezen e.d. Die situaties stabiliseren zich na verloop van tijd, ingrijpen door de overheid is naar mijn mening het stomste dat je kan doen. Laat de concurrentie en de vrije markt zijn werk maar doen zolang de EU er voor zorgt dat zowel de Polen als de Belgen aan de zelfde regels moeten voldoen wint iedereen hierbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
        De prijs van een transport uitgevoerd door oostblokkers is zelfs met dure diesel nog een pak lager dan normaal. Vergeet niet dat die gasten rijden voor een appel en een ei.
        Dan ligt het niet aan de brandstofkost, maar aan de loonkost

Comment

ja en die werken ook voor hetzelfde loon, en de loonkost van de firma's daar is even hoog, net als het onderhoud van de vrachtwagens en al het gezeik dat er komt bij kijken.

en ja we moeten die oostblokkers gaan weren, net als al die andere shit dat uit china e.d. komt
          Dus jij bent bereid om plots 3X zo veel te betalen voor bepaalde consumptiegoederen omdat je bang bent van de Chinezen? Jep, dat gaat onze economie een stuk vooruit helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
            Ik ken geen bedragen, maar iedereen weet toch dat hij persoonlijk maar een fractie draagt van ziekenhuiskosten en andere medische kosten. Als je zonder werk valt heb je recht op een uitekering, als je stopt met werken heb je recht op een pensioen. Dat geld komt niet zomaar uit de lucht gevallen, heel dit zaakje moet gefinancierd worden, en het is onder andere daarom dat wij hier veel belastingen afdragen. Alhoewel het natuurlijk stukken efficienter moet kunnen en ik persoonlijk vind dat de overheidsinmenging te groot is kan je moeilijk stellen dat je niets terugkrijgt voor de hoge lasten.
            mijn jaarlijkse mutualiteitsbijdrage is hoger dan mijn jaarlijkse huisdokter en tandartskosten
            de hospitalisatieverzekering is al één keer van pas gekomen. en dan nog voor een dubbele kamer met een ouwe lul die midden in de nacht in zijn bed zit te zeiken. juij.
            en dan zwijgen we over levensverzekering, brandverzekering, familiale, auto en motorverzekering,...
            en dan nog eens de uitkeringen e.d.
            plus wat betall je aan taksen en btw?
            tel eens op en maak op het einde van de rekening eens een sommetje over wat je er voor terug gekregen hebt.
            hopelijk voor jou is de balans positief

Comment

Dus jij bent bereid om plots 3X zo veel te betalen voor bepaalde consumptiegoederen omdat je bang bent van de Chinezen? Jep, dat gaat onze economie een stuk vooruit helpen.
              tuurlijk, ik ga dan ook een pak beter verdienen
              uiteindelijk is dat een nul nul operatie
              met dat verschil dat men hier geen jobs komt inpikken en dat bedrijven de boel hier niet sluiten om naar daar te trekken.
              zelfvoorziening is in mijn ogen nog steeds het beste ja

Comment

met dat verschil dat men hier geen jobs komt inpikken en dat bedrijven de boel hier niet sluiten om naar daar te trekken.
                Dus jij wilt terug naar zelfvoorziening

Half België is dan werkloos en er is geen brandstof buiten Diesel.

Maarja, in welke auto's kappen we dat dan he

Comment

mijn jaarlijkse mutualiteitsbijdrage is hoger dan mijn jaarlijkse huisdokter en tandartskosten
                  Die van u wel, die van uw buur misschien niet. Dat is natuurlijk juist het hele principe.

de hospitalisatieverzekering is al één keer van pas gekomen. en dan nog voor een dubbele kamer met een ouwe lul die midden in de nacht in zijn bed zit te zeiken. juij.
                  en dan zwijgen we over levensverzekering, brandverzekering, familiale, auto en motorverzekering,...
                  en dan nog eens de uitkeringen e.d.
                  plus wat betall je aan taksen en btw?
                  tel eens op en maak op het einde van de rekening eens een sommetje over wat je er voor terug gekregen hebt.
                  hopelijk voor jou is de balans positief
                  Aangezien ik nog student ben is de balans voor mij positief.

Ik weet ook wel dat het huidige systeem niet ideaal is. Ik ben ook helemaal geen voorstander van deze verregaande mate van staatsinmening maar je kan moeilijk stellen dat we zoveel betalen zonder iets terug te krijgen.

Comment

Het zou misschien nuttig kunnen zijn om zo een soort van blokkade te houden. De overheid vraagt inderdaad veel teveel taxen en die kunnen wel zakken... Dat heeft niks te maken hoe het in de rest van de wereld is. Belgie koopt dit vele malen goedkoper aan en heffen daar ongelofelijke taxen op.. Dit kunnen ze misschien doen zakken, zodat het draaglijker wordt. Maar ik vrees ervoor...

Comment

Aangezien ik nog student ben is de balans voor mij positief.

... maar je kan moeilijk stellen dat we zoveel betalen zonder iets terug te krijgen.
                      dat dacht ik al.

en ja dat kan ik wel

Comment

Ge gaat juist helemaal niets meer verdienen. Als jij onze economie sluit voor het buitenland krijg je niets meer ge-exporteerd, bovendien gaat je productiekost stijl omhoog omdat je geen gebruik niet meer kunt maken van superieure en goedkope buitenlandse productie-resources. Enfin, uw idee is te belachelijk voor woorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Dan ligt het niet aan de brandstofkost, maar aan de loonkost
                          En ze rijden in 't zwart. (niet de camoin hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                            Het is ongehoord op een product zowel accijnzen én btw te heffen.

Dat er accijnzen zijn ok, maar schaf dan de btw af!
                            Inderdaad, want dat zijn belastingen op belastingen, en dat mag in feite niet (heb ik toch ooit eens gehoord)
                            Duchatelet heeft het daar ooit nog eens over gehad, maar die zit nu in de greep van de VLD, en sinds hem daarbij zit hoort ge hem ook niet veel meer.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Een betoging waar de topicstarter het over heeft is nog zo geen slecht idee, maar een land als belgië alleen heeft geen effect.
                              Als we zoiets willen doen, dan moet dat op grotere schaal gebeuren en dus minstens met Nederland, Frankrijk en Duitsland!
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Een betoging waar de topicstarter het over heeft is nog zo geen slecht idee, maar een land als belgië alleen heeft geen effect.
                                Als we zoiets willen doen, dan moet dat op grotere schaal gebeuren en dus minstens met Nederland, Frankrijk en Duitsland!

De grens tussen ^Spanje en Frankrijk word op dit moment al geblokkeerd door truckers
                                Gisteren was het op het nieuws dat men zoiets in België wel ook eens zou durven doen als het gesprek maandag niets uithaalt

Comment

Dat truckers staken, kan ik heel goed begrijpen. En ik kan ze ook geen ongelijk geven. Ik kan me best inbeelden dat het voor die mannen erop of eronder is.

Idee:
                                  Of anders moeten alles westerse landen maar afspreken om samen het hele oostblok te veroveren met een miljoenenleger.

120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Dat truckers staken, kan ik heel goed begrijpen. En ik kan ze ook geen ongelijk geven. Ik kan me best inbeelden dat het voor die mannen erop of eronder is.

Idee:
                                    Of anders moeten alles westerse landen maar afspreken om samen het hele oostblok te veroveren met een miljoenenleger.

YEAH. Ik ga mijn bajonet vant zolder halen.

of dat gebruiken ze nu niet meer zeker?

Comment

Ge gaat juist helemaal niets meer verdienen. Als jij onze economie sluit voor het buitenland krijg je niets meer ge-exporteerd, bovendien gaat je productiekost stijl omhoog omdat je geen gebruik niet meer kunt maken van superieure en goedkope buitenlandse productie-resources. Enfin, uw idee is te belachelijk voor woorden.
                                      buitenland? ik spreek over het westen vs lageloontroep. welke producten komen van daar die we hier niet zelf kunnen maken? bepaalde grondstoffen misschien
                                      superieure en goedkope buitenlandse productie resources?? veel dure woorden, weinig inhoud.

geef het nog een paar jaar en de problemen lossen zichzelf wel op, maar tot dan: afdokken en afzien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                        dat ze eerst de "onnodige" firmawagens van de weg halen
                                        Waar slaat da nu weer op ? 't zijn die bedrijven die ook veel belastingen betalen aan de staat, neen ?

Comment

buitenland? ik spreek over het westen vs lageloontroep. welke producten komen van daar die we hier niet zelf kunnen maken? bepaalde grondstoffen misschien
                                          superieure en goedkope buitenlandse productie resources?? veel dure woorden, weinig inhoud.

geef het nog een paar jaar en de problemen lossen zichzelf wel op, maar tot dan: afdokken en afzien
                                          Het gaat er niet over of we het zelf kunnen maken of niet, het gaat er om dat ze het daar voor veel minder geld kunnen doen en dat het bijgevolg economische zelfmoord zou zijn om die goedkope producten, die ook gebruikt worden als resource bij de productie van Westerse producten, links te laten liggen. Wat winnen we daar in godsnaam bij? Onze producten worden dan nog duurder en de man in de straat zal nog wat harder gaan klagen dat alles duurder wordt. Bovendien gaan de lageloonlanden onze producten uiteraard ook niet meer afnemen, als we hun producten bannen, en zakt onze export in.

Comment

Working...
                                          X