Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• iedereen heeft rechtstreeks en onrechtstreeks last van de stijgende prijzen en de regering staat erbij,kijkt ernaar en lacht in hun vuistje. (nog meer geld om te vespillen)
    maar betogen? nee daar ben ik tegen. Val je altijd andere mensen mee lastig die er niets mee te maken hebben zoals winkelhouders en hulpdiensten.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Feit is dat bedrijfswagens de auto-industrie draaiende houden. Bovendien zijn dit steeds de nieuwe modellen, en veroorzaken ze dus meestal minder uitstoot dan de oudere karretjes.
      Denk je dat? Vreemd dat de dealer en vooral de garagisten het steeds moeilijker om moeilijker krijgen.
      Een dealer verdient amper aan de verkoop van een model, hij moet het hebben van het onderhoud. En aangezien de onderhoudstintervallen steeds langer worden (en iemand met een bedrijfswagen niet effe snel tussendoor een smeerbeurt laat uitvoeren als dat niet in 't schema staat) verdienen ze daar ook alsmaar minder aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boomerang Bekijk Berichten
        Wij begrijpen het
        ROFL

Ik corrigeerde mezelf vooral omdat BTW nooit wordt afgetrokken van uw inkomsten maar wel terugtrekbaar kan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Denk je dat? Vreemd dat de dealer en vooral de garagisten het steeds moeilijker om moeilijker krijgen.
          Een dealer verdient amper aan de verkoop van een model, hij moet het hebben van het onderhoud. En aangezien de onderhoudstintervallen steeds langer worden (en iemand met een bedrijfswagen niet effe snel tussendoor een smeerbeurt laat uitvoeren als dat niet in 't schema staat) verdienen ze daar ook alsmaar minder aan.
          De bedrijfswagens kunnen voor jou echt niets goed doen he ? Die onderhoudsintervallen gelden voor alle nieuwe wagens he, ook de particulieren. Die tussentijdse smeerbeurten, zo zijn er ni veel hoor, die dat doen.
          Trouwens, eerst komen klagen over hoge prijzen, maar wel de kosten opjagen voor het onderhoud van de auto ? Dat strookt niet echt met mekaar he ?
          Als de garagehouder het lastig krijgt, moet hij bij de het merk gaan klagen voor meer kortingen of zo, daar kan ik me weinig van aantrekken. Hoe minder die man op een auto krijgt, hoe goedkoper die auto is voor de particulier he. maar da's een andere discussie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            De bedrijfswagens kunnen voor jou echt niets goed doen he ?
            Ik heb 4 bedrijfswagens gereden en binnen een week hebben we hier onze 5e. Heel waarschijnlijk heb ik er dus al meer versleten dan jij.

Ik ben echter niet blind voor de werkelijkheid en zie in dat dit systeem, door de manier waarop we 't vandaag gebruiken op instorten staat. Jij ziet dat niet of wil dat niet zien.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Die onderhoudsintervallen gelden voor alle nieuwe wagens he, ook de particulieren. Die tussentijdse smeerbeurten, zo zijn er ni veel hoor, die dat doen.
            Trouwens, eerst komen klagen over hoge prijzen, maar wel de kosten opjagen voor het onderhoud van de auto ? Dat strookt niet echt met mekaar he ?
            Snap jij het dan écht niet, of doe je maar alsof? Ik hoop 't laatste.

Als de garagehouder het lastig krijgt, moet hij bij de het merk gaan klagen voor meer kortingen of zo, daar kan ik me weinig van aantrekken. Hoe minder die man op een auto krijgt, hoe goedkoper die auto is voor de particulier he. maar da's een andere discussie.
            Vooral dat in 't vet laat me steeds meer vermoeden dat jij 't systeem duidelijk niet helemaal snapt.

Comment

• Ik wil het niet snappen Stefanus.
              De tijd die je hier doorbrengt met te emmeren over de hoge prijzen, kost je meer dan het tanken.
              Mits een gerechtvaardigde firmawagen, heb je je hier allemaal geen zorgen over te maken.
              Die auto is puur een gebruiksvoorwerp. Enige financiele problemen die mensen ervaren door de auto te gebruiken, danken ze aan zichzelf. Alternatieven zijn er, je moet alleen de moeite doen om ze te willen gebruiken, niet alles is even handig als een auto waar je op ieder moment van de dag zo instapt en vertrekt.
              Het lot van de garagehouder zal me worst wezen, zolang ik ergens een auto kan ophalen en ergens een vervangwagen oppikken wanneer de auto in onderhoud is, en liefst zo weinig mogelijk.

Ga dus gerust betogen, de hoge prijzen doen veel mensen pijn, maar niemand die minder rijdt..
              Zo slecht zal het dan allemaal wel niet zijn zeker ?

Wordt het je te duur ? Koop je een Smart of een Lupo en rij lekker zuinig. Bovendien milieuvriendelijk.
              Firmawagens ? Ik zit aan nummertje 8.
              Met 4 (of binnenkort je 5e) kom je iets lager uit, maar dat had je heel waarschijnlijk al wetenschappelijk onderbouwd.
              Gezien me het weinig aangaat hoeveel de kilometers met de firmawagen kosten, die ik voor 90% van de kilometers zakelijk gebruik, ga ik me verder onthouden van reageren in dit topic.
              Staak en klaag zoveel je wil, benieuwd of het iets uithaalt.
              Last edited by ; 17/06/2008, 11:43. Reden: ietsje te :wink:

Comment

• Staken haalt helemaal niets uit, in tegendeel hoeveel gaat het de staat weer niet kosten !
                Vorige keer hebbe ze in brussel ook weer den boel afgebroken, ze moesten ze noggis oppakken en laten betalen voor alle schade!

Comment

• Allez, de boeren gaan morgen Brussel eens platleggen. Hebben ze nog niet genoeg voordelen?
                  Als ze een landbouwvennootschap oprichten (maar dat willen velen niet) dan kunnen ze de betaalde btw recupereren. Enige nadeel is dat ze 6% btw moeten betalen op verkochte gewassen, maar dat kunnen ze toch doorrekenen, want aftrekbaar voor de koper.
                  Ze mogen dan nog eens op rode diesel rijden, dus veel goedkoper rijden is niet mogelijk.
                  Hun tractoren zijn dan nog niet eens deftig belast adhv co2 uitstoot of zo, zelfs qua normen lopen ze achter. Is het nu al verplicht om aan Tier III te voldoen, of zitten die motoren nog altijd aan Tier II (Tier normen zijn zover ik weet minder streng dan de Euronormen)?
                  En ze incasseren dan nog eens redelijk wat subsidies.

Nu ja, als je kijkt welke boeren gaan betogen, dan verwondert het me niet. Die van het A.B.S. zijn eigenlijk de hooligans onder de boeren. Met een van de Boerenbond kan je nog ietwat communiceren, met een ABS'er valt er gewoon niet te praten, zo radicaal zijn ze. (Der wonen er hier een pak op het dorp). Ga maar morgen geen middelvinger opsteken als ik in Brussel ben, want die mannen gaan wel hun drietand meehebben.

Dat de truckers protesteren is nog ietwat te verstaan, maar eigenlijk moeten zij de kost gewoon doorrekenen. Ze moeten maar transparant factureren. X km = Y liter brandstof, Z Kosten.

Comment

Ik wil het niet snappen Stefanus.
                    Dacht ik al.

De tijd die je hier doorbrengt met te emmeren over de hoge prijzen, kost je meer dan het tanken.
                    Mits een gerechtvaardigde firmawagen, heb je je hier allemaal geen zorgen over te maken.
                    Ik heb bewust niet voor een firmawagen gekozen. Bij iedere km die ik maak voor de firma betaalt m'n werkgever mij 0,35 cent. Das bij 30.000km per jaar is dat €10.500. Daarvan betaal ik m'n gebruiks- en onderhoudskosten en de afschrijving van de wagen. Per jaar blijft er gemiddeld 8 a 8500 euro over, recht de zak in. Veel meer dan jij of ik zou halen uit een firmawagen.

Het lot van de garagehouder zal me worst wezen, zolang ik ergens een auto kan ophalen en ergens een vervangwagen oppikken wanneer de auto in onderhoud is, en liefst zo weinig mogelijk.
                    Dacht ik ook al. Je bent gewoon te dom om dat te snappen anders had je 't al lang door. Dank voor de bevestiging.

Gezien me het weinig aangaat hoeveel de kilometers met de firmawagen kosten, die ik voor 90% van de kilometers zakelijk gebruik, ga ik me verder onthouden van reageren in dit topic.
                    Staak en klaag zoveel je wil, benieuwd of het iets uithaalt.
                    Ik ga staken noch klagen. Als ik geld tekort heb werk ik wat meer, das 't voordeel van de sector.
                    Last edited by ; 17/06/2008, 14:16.

Comment

de dag dat je met je wrak in de gietende regen ergens aan de kant van de snelweg staat hoop ik dat je garagehouder/takeldienst denkt als jij

Ga dus gerust betogen, de hoge prijzen doen veel mensen pijn, maar niemand die minder rijdt..
                      lees anders even dit topic na: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=31810
                      35% vind jij dus niemand? en dat op een forum met weinig mensen uit de onderste sociale klassen. knap denkwerk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                        Als ze een landbouwvennootschap oprichten (maar dat willen velen niet) dan kunnen ze de betaalde btw recupereren. Enige nadeel is dat ze 6% btw moeten betalen op verkochte gewassen, maar dat kunnen ze toch doorrekenen, want aftrekbaar voor de koper.
                        Dat is toch qua vennootschapsbelasting totaal oninteressant? Lang leve CVBA! Dixit Geens, Tilleman en Braeckmans.

Of kan jij me eens advies geven waarom dat wel goed zou zijn? Mag per PM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus

Dacht ik ook al. Je bent gewoon te dom om dat te snappen anders had je 't al lang door. Dank voor de bevestiging.
                          Zo kan je elke discussie laten draaien, je doet maar. Je wetenschappelijk onderbouwde stellingen mag ik bij deze ook op een hoopje gooien, als dit je antwoord moet zijn.

En van dat aantal firmawagens, hoor ik ineens ook niks meer.

Frekkel, de verkeersdrukte in het weekend is nog gestegen, laatst nog in de krant gestaan.
                          Wat de 35% van dit forum antwoord, stem dus niet overeen met het gedrag wat onafhankelijk wordt vastgesteld. Op een button drukken is makkelijk, de fiets nemen blijkbaar iets moeilijker.
                          Dat staat trouwens los van de prijzen voor brandstof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                            En dan nog iets: als die wagen thuis blijft staan en men neemt in de plaats het openbaar vervoer is dat geen "bedrijfswagen" meer.
                            Als ge van uwe werkgeven een wagen krijgt, dan is dat toch een bedrijfswagen he
                            Of ge nu met die wagen effectief gaat werken, of niet, het blijft een bedrijfswagen!
                            Iermand in de familie heeft ook eenen auto van zen werk (audi A6) en die gaat altijd met den trein werken (tenzij hem ergens op verplaatsing moet zijn), zijn vriendin gebruikt dan de bedrijfwagen om naar haar werk te gaan!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                              "Land gaat plat"

"De regering-Leterme krijgt tien dagen om met maatregelen over de brug te komen tegen de dure brandstof en tegen de lage prijzen die de boeren voor hun producten krijgen. Zoniet leggen we het hele land plat", zegt Camiel Adriaens, voorzitter van het Algemeen Boerensyndicaat, in de aanloop naar de betogingen van landbouwers en truckers in Brussel. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS), met ongeveer 8.000 leden de tweede grootste landbouworganisatie in Vlaanderen, zal woensdag meebetogen in Brussel door vlees en melk uit te delen aan het publiek. "Dit is onze laatste symbolische actie", aldus Adriaens. "De regering krijgt vanaf dan nog welgeteld tien dagen om met maatregelen over de brug te komen, anders is voor ons de maat vol. Dan leggen we het hele land plat, met acties op de luchthaven van Zaventem, in de havens en bij het spoor".

Toch dreigt ook woensdag al totale chaos in en rond Brussel. De transportbond UPTR is van plan om met 200 vrachtwagens een kilometerslange optocht te houden. En in Wallonië staan meer dan 1.000 tractoren vertrekkensklaar. (belga/sps) ( www.demorgen.be )
                              Dat de boeren betogen omdat ze te weinig krijgen voor hun producten, daar geef ik hen gelijk in, maar met de treckers mee gaan betogen omdat den diesel te duur word
                              Dat is toch ronduitbelachelijk, want als ik goed heb rijden boeren op rode diesel (mazout dus) en die is een heel stukske goedkoper dan de duren diesel die de vrachtwagens tanken!!!
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                Oplossing is de verlaging van de accijnzen hé
                                De accijzen zijn toch al op het laagste niveau dat door europa word toegelaten, lager is dus onmogelijk!

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                De BTW verlagen zou al een geste zijn.
                                Inderdaad, BTW verlagen naar 12% of zelfs 6% zou al mooi zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                Vrees dat dat er niet in zit. Niet de overheid haar schuld dat de prijs stijgt hé. Als ze dat op alles wat spectaculair gestegen is in prijs zou moeten doen zou ze véééééél inkomsten kwijtspelen, wat dan weer ten koste gaat van onze verzorgingsmaatschappij. En dat willen we ook niet opgeven.
                                Als ge ziet hoeveel alles al is gestegen in prijs, en de belastingen op die zaken stijgen dus ook als de prijzen stijgen.
                                Als ze 50% van de stijging van de belastingen afhalen, dan zijn de prijzen iets draaglijker voor de gewone man, maar komt er voor de regering nog steeds extra geld binnen!!!!

Comment

Ja, momenteel word er nog niet echt minder gereden, maar als het zo verder gaat, dan zal dat er wel van komen.
                                  Trouwens de meeste mensen zijn nogal traag van begrip he.

Comment

Frekkel, de verkeersdrukte in het weekend is nog gestegen, laatst nog in de krant gestaan.
                                    Wat de 35% van dit forum antwoord, stem dus niet overeen met het gedrag wat onafhankelijk wordt vastgesteld. Op een button drukken is makkelijk, de fiets nemen blijkbaar iets moeilijker.
                                    in het weekend misschien. en in de week? wanneer de mensen hun wagen nemen en gaan werken?? lijkt het je niet aannemelijk dat men met de fiets of de bus gaat werken om er int weekend eens tussenuit te kunnen met het gezinnetje? en op die manier de kosten even hoog kan houden.

en ben ik dan de enige die vrij makkelijk een link kan leggen tussen autogebruik en brandstofprijzen??

Comment

...ga ik me verder onthouden van reageren in dit topic.

En van dat aantal firmawagens, hoor ik ineens ook niks meer.
                                      Kan het mij een reet maken hoeveel firmawagens jij al gereden hebt.

Wat me opviel is dat het artikel over de alsmaar stijgende verkeersdrukt bijna vlak naast 't artikel over 't feit dat 50% van de nieuwe wagens in België een company car is.

En ja, binnen een week staan wij daar ook tussen

Comment

Europa wil dat we met z'n allen minder gaan verbruiken en minder gaan rijden. Indien nodig zullen ze dat zelfs bestraffen met extra taxatie. En wat doet België? Zij gooit met firmawagens zodat er, praktisch gratis, kan gereden worden dat het een lieve lust is, op kosten van de werkgever.
                                        Dan wordt het hoog tijd dat ik mijne firmawagen (met tankkaart en zonder berperkingen) ook ga vragen. En die brengt dan nog op voor de firma.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Ik heb 4 bedrijfswagens gereden en binnen een week hebben we hier onze 5e. Heel waarschijnlijk heb ik er dus al meer versleten dan jij.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                          Kan het mij een reet maken hoveel firmawagens jij al gereden hebt
                                          Juist ja

Hey, veel plezier morgen in Brussel he.
                                          We mogen er nu toch allemaal van uit gaan dat jij daar zeker zal tussen staan ?

Eens benieuwd wat de drukte morgen zal zijn. Ik maak morgen gebruik van de glijdende uren en werk in de namiddag thuis.

Comment

Working...
                                          X