Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alvast bedankt voor de gegeven uitleg.
    Toch nog even mijn concrete situatie uitleggen.

Ik heb de mogelijkheid om mijn pc -internet- aan te sluiten via de kabel die klaar ligt, contact in de muur dus.
    Maar dit is boven in mijn woning, mijn pc staat nu beneden in de living, en heb toen de fout gemaakt hier geen aansluiting te voorzien.

Maar mijn pc staat nu wel slechts 4m of zo van mijn b box vandaan.
    En met slechts 1 muur tussen als "obstakel".
    Volgens de gegevens van mijn stick varieert de signaal sterkte van goed tot uitstekend( al gebeurt het dat dit ook minder is) maar niet veel.

Dus ligt het volgens mij toch -zoals eerder aangegeven- aan de usb stick
    (Topcom skyr@cer wireless usb stick) exacte model gegevens staan er nt bij

enkel wat technische gegevens: data rates: 11/5.5/2/1 mbps auto select
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Ja stickje vervangen kost de wereld niet he. Als ik de gegevens wat goed interpreteer kan hij maar 11mb/s aan.

Als ge met kabel wilt surfen en geen kabel wil leggen:

Powerline is een oplossing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik wil op m'n laptop TV kunnen kijken. Nu heb ik zo'n DVB-T stick met antenne gekocht, een Terratec Cinergy T stick mini die je op een USB poort aansluit. Ik heb de drivers en software geïnstalleerd. Nu ben ik beginnen scannen naar zenders en die vindt geen enkele zender! Ook niet als ik vlak aan de zendmast (in Schoten) ga staan. Alles al geprobeerd, de band scannen, de regio,... . Niks wordt er gevonden! Iemand ervaring mee aan wat dat kan liggen? Ik heb geprobeerd op de laptop die Vista heeft en op de PC die draait op Windows 7. In beide gevallen dus niks.
        Ik heb er eentje gevonden die werkt!

Hama dvb-t stick, het huismerk van Media Markt.

Comment

• bij mij is het dus in orde.
          ik heb naar telenet gebeld met de vraag wat de sleutel was van men netwerk. volgens hun moest dat op de modem plakken of ergens in een boekje door de installateur maar niets was waar. dus hebben ze via de telefoon gewoon het paswoord gegeven. en ik kon eindelijk verbinding maken met met men printer.
          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            bij mij is het dus in orde.
            ik heb naar telenet gebeld met de vraag wat de sleutel was van men netwerk. volgens hun moest dat op de modem plakken of ergens in een boekje door de installateur maar niets was waar. dus hebben ze via de telefoon gewoon het paswoord gegeven. en ik kon eindelijk verbinding maken met met men printer.
            Je hebt het toch ergens goed genoteerd nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik heb er eentje gevonden die werkt!

Hama dvb-t stick, het huismerk van Media Markt.
              Waarom kijk je gewoon niet digitaal via Yelo? Of is het dat niet wat je wil bereiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Je hebt het toch ergens goed genoteerd nu?
                idd, wel na toch nog eens te bellen, want de eerste code ging niet.
                en het verschil tussen Hector en Viktor kan ik nochtans wel
                wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                  Waarom kijk je gewoon niet digitaal via Yelo? Of is het dat niet wat je wil bereiken?
                  Omdat ik geen Yelo heb.
                  Dit is gratis en ik kan overal TV zien op m'n laptop.

Comment

• Help, mijn batterij laadt niet meer op.
                    En vrij plots... Gisterenmorgen sluit ik de adapter van de laptop aan gezien de batterij na een vrij normale tijd leeg gegaan was en deze blijkt niet op te laden. Gewoon via netstroom werken gaat wel, de laptop herkent de batterij ook. Is het mogelijk dat de batterij plots kapot gaat? Of light het aan iets anders...

Comment

• cola light is vies.

Comment

• True, maar het is geen oplossing voor mijn probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                          Help, mijn batterij laadt niet meer op.
                          En vrij plots... Gisterenmorgen sluit ik de adapter van de laptop aan gezien de batterij na een vrij normale tijd leeg gegaan was en deze blijkt niet op te laden. Gewoon via netstroom werken gaat wel, de laptop herkent de batterij ook. Is het mogelijk dat de batterij plots kapot gaat? Of light het aan iets anders...
                          Probeer het volgende eens: Let op volg deze stappen nauwkeurig want anders wordt het een soep. (er van uitgaande dat je windows Vista/ windows 7 hebt:

1. klik op stasrt en typ in apparaatbeheer, klik op apparaatbeheer in de zoek resultaten.
                          2. klik het submenu accu's open.
                          3. klik rechts op accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode en klik vervolgens op installatie ongedaan maken. ENKEL DIT UNINSTALLEN NIET IETS ANDERS ONDER DE ACCU SUBMENU!
                          4. Vervolgens in het kader van apparaatbeheer klik je op zoeken naar gewijzigde apparaten (het computertje met vergrootglas het 4de laatste icoontje)

Normaal zou dit het moeten fixen in 80procent van de gevallen.

Comment

• Done, didn't help.

Comment

• Ook een reboot gedaan? Is misschien nodig om veranderingen te verifiëren.

Laptop type en model?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                Behalve als een idioot van teleslet dat is komen installeren en dat die de doos terug mee heeft.
                                Wat normaal wel niet de bedoeling is, maar hun job tegoei doen kunnen die over het algemeen toch niet. (niet allemaal uiteraard)
                                Ge moet eens het merk en type van dat toestel in Google intypen, en er het woord "manual" bijzetten (of "gebruiksaanwijzing" als het een toestel betreft dat toch enkel in Belgie gebruikt wordt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                  Help, mijn batterij laadt niet meer op.
                                  Yep, batterijen kunnen plots kapot gaan ...
                                  Word ze nog warm als je ze oplaadt ?

En wordt uw lader nog warm ?

Comment

• Herstarten haalde ook niets uit...
                                    Lader wordt warm, batterij niet. Pc zegt: "(aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)"
                                    't Is een Acer Aspire 5740

Comment

• Vreemd vreemd dat men oplossing niet werkt even men map erbij genomen met problemen en oplossingen die ik persoonlijk al heb tegengekomen.

Blijkbaar had ik nog een paar extra stappen gedaan.

1. afsluiten en batterij verwijderen
                                      2. Netstroom aansluiten
                                      3. Opstarten
                                      4. de stappen die hierboven staan bespreken herhalen maak wel als je meerdere "accu die blablabla microsoft acpi-besturingsmethode" dat je ze allemaal uninstalled. Maar niet opnieuw laten scannen nu!!!
                                      5. afsluiten en netstroom uithalen
                                      6. batterij insteken
                                      7. netstroom aansluiten
                                      8. opstarten. Daarna eens kijken bij uw accu's in apparaatbeheer of er geen problemen zijn (staat een uitroeptekentje bij dan)

Edit: nog even gekeken via google en nog volgende oplossing tegen gekomen

1. Disconnect the AC adapter from the laptop. 2. Remove the battery. 3. Press and hold the power button for about 30 seconds then release it. (You will not see anything happen) 4. Connect the AC Adapter to the laptop. Make sure the AC Adapter is plugged in. 5. Turn the computer on as normal. 6. Once Windows boots, insert the battery.
                                      Last edited by ; 28/08/2011, 19:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                                        Ja stickje vervangen kost de wereld niet he. Als ik de gegevens wat goed interpreteer kan hij maar 11mb/s aan.

Als ge met kabel wilt surfen en geen kabel wil leggen:

Powerline is een oplossing
                                        Powerline kan een oplossing zijn, maar hier wil ik toch iets aan toevoegen. Ik heb enkele jaren gewerkt met de Powerline oplossing, dus spreek uit ervaring. Zo moet je ten eerste zorgen dat het elektriciteitsnet in je huis geen rommelboel is, want dat kan het signaal verzwakken. Zelfs met een relatief goed gelegd net zul je nog steeds met afzwakking zitten door de afstand die afgelegd moet worden. Zo haal je met een adapter van 85Mbps helemaal geen 85Mbps, wat eigenlijk sowieso al theoretisch is.

Verder voorzie je best voor beide adapters een eigen stopcontact in de muur. De adapters werken feilloos in een stekkerdoos, maar door de opstelling van de stekkerdoos heb je alweer sowieso een afzwakking van het signaal. Dit kan al snel 5 a 10 Mbps verschil uitmaken.

Wanneer je toch voor een stekkerdoos kiest dan moet je weten dat een stekkerdoos met ingebouwde overspanningsbeveiliging het signaal bijna volledig afzwakken. Zo had ik op een 20Mbps verbinding slechts 6Mbps beschikbaar. Wanneer ik de overstap maakte van een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging naar een gewone stekkerdoos steeg dit onmiddellijk naar 14 a 16Mbps. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat bij een blikseminslag je computer alsnog kan "sterven".

Eén van de computers hier gebruikt nog steeds Powerline. Mijn persoonlijke computer en mijn twee laptops maken draadloos verbinding. Mijn laptops met de ingebouwde kaart, mijn computer met zo'n USB-adapter van Belkin die ondersteuning biedt aan de nieuwste .n technologie. Sinds de overschakeling geniet ik van een veel snellere en stabielere connectie, terwijl ik schrik had dat het omgekeerde zou waar zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                          Powerline kan een oplossing zijn, maar hier wil ik toch iets aan toevoegen. Ik heb enkele jaren gewerkt met de Powerline oplossing, dus spreek uit ervaring. Zo moet je ten eerste zorgen dat het elektriciteitsnet in je huis geen rommelboel is, want dat kan het signaal verzwakken. Zelfs met een relatief goed gelegd net zul je nog steeds met afzwakking zitten door de afstand die afgelegd moet worden. Zo haal je met een adapter van 85Mbps helemaal geen 85Mbps, wat eigenlijk sowieso al theoretisch is.

Verder voorzie je best voor beide adapters een eigen stopcontact in de muur. De adapters werken feilloos in een stekkerdoos, maar door de opstelling van de stekkerdoos heb je alweer sowieso een afzwakking van het signaal. Dit kan al snel 5 a 10 Mbps verschil uitmaken.

Wanneer je toch voor een stekkerdoos kiest dan moet je weten dat een stekkerdoos met ingebouwde overspanningsbeveiliging het signaal bijna volledig afzwakken. Zo had ik op een 20Mbps verbinding slechts 6Mbps beschikbaar. Wanneer ik de overstap maakte van een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging naar een gewone stekkerdoos steeg dit onmiddellijk naar 14 a 16Mbps. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat bij een blikseminslag je computer alsnog kan "sterven".

Eén van de computers hier gebruikt nog steeds Powerline. Mijn persoonlijke computer en mijn twee laptops maken draadloos verbinding. Mijn laptops met de ingebouwde kaart, mijn computer met zo'n USB-adapter van Belkin die ondersteuning biedt aan de nieuwste .n technologie. Sinds de overschakeling geniet ik van een veel snellere en stabielere connectie, terwijl ik schrik had dat het omgekeerde zou waar zijn.
                                          Tegen blikseminslag helpt zo'n overspanningsbeveiliging van een stekkerdoos niet. Dat is een fabeltje.

Comment

Working...
                                          X